HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 58 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1711
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Tikka toimittaa alkaen 500 nastan erissä. Tämähän on jo sivuja sitten selvitetty...

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    Tattis tiedosta. En jaksanut kahlata sivuja.
    - Fear is a mindkiller -


  2. #1712
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tattis tiedosta. En jaksanut kahlata sivuja.
    tähän vois lisätietona heittää, kun Tampereen enskapoppoo meinas tilailla; quote facepookista:
    Laitoin kans kyssäriä jos sais jotain tukku alennusta tai tosiaan yhdet kulut niin samalla tulee muillekin, mutta mielellään sit 500kpl/nokka, ei pitäs viedä ketään konkurssiin jos about 30e kulujen kanssa. Loput voi laittaa vaikka kenkiin...

    Notta näin.... "Valitettavasti olemme myyneet tämän vuoden PP-nastojen varaston kokonaisuudessaan enkä osaa sanoa tulemmeko tulevaisuudessa edes ottamaan tuotantoon enää kyseistä nastaa. Menekki on ollut niin pientä jo monena vuotena."

  3. #1713
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kiitti linkeistä. samankokoinen toi Freddien nasta näyttää olevan kun nokian WXC 300 2.2 taittuvakylkisissä renkaissa. Jotenkin vaan näyttäs ,että freddien nastan kärki on terävämpi. Hirvee mörköhän toi Freddie on. Mittasin äsken halkasijaks 64mm ilman ,että kumi oli edes vanteella. On siinä myös isommat nappulat ja eri kuvio.Siitäkai se hirvee pito tulee.
    Alkup. dh fredissä oli pidemmät liimatut nastat ja punakeltainen logo. Myöhemmässä kevyt versiossa tavalliset matalat nastat. Toi dh versio on vain nastojen varassa kovemmalla sileällä pinnalla, gummi ei ota kontaktia ollenkaan -> koristelaatoitus kaupungilla omg.
    ..makes Jack a dull boy...

  4. #1714
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Alkup. dh fredissä oli pidemmät liimatut nastat ja punakeltainen logo. Myöhemmässä kevyt versiossa tavalliset matalat nastat. Toi dh versio on vain nastojen varassa kovemmalla sileällä pinnalla, gummi ei ota kontaktia ollenkaan -> koristelaatoitus kaupungilla omg.
    jep, noilla pysty vetään "olkapää maassa" jääkiakkokentällä (aika kultaa muistot ehkä), mutta vois olla aika kova jossain enskarännissä talvella vanha kunnon freddies revenz..

  5. #1715
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Mulla on vieläkin tollaset pitkäpiikkiset Freddies Revenget. Pito on tosiaan hyvä, mutta ne painaa aivan älyttömästi ja kumin runko on jäykkä kuin John Holmes. Jäärännissä voi ajaa täysin huoletta ilman pelkoa lipsumisesta, mutta vastavasti keväällä asfaltin ja kallioiden sulapaikoissa rohina on armoton. Nyt syksyllä jouduin ekan kerran tunkemaan varanastoja irronneiden tilalle.

  6. #1716
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    jep, noilla pysty vetään "olkapää maassa" jääkiakkokentällä (aika kultaa muistot ehkä), mutta vois olla aika kova jossain enskarännissä talvella vanha kunnon freddies revenz..
    Meillä on täällä aina DH-ränni antikkalassa talvella. Ei mitään asiaa Freddiellä sinne kun keväällä se muuttuu peilijääksi. Freddie toimii vähän modattuna takana hyvin ja edessä pitää olla ruuvit. Viddu kun niitä nastoja ei tikalta saa. 50kp ehkä jäljellä. Niillä ei renkaita rakennella.

    Tälläsella Freddiellä uskaltaa jäärännissä kantatakkin.

    - Fear is a mindkiller -


  7. #1717
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Onkos noi nyt sitte alkuperäiset revenzit, vai freddie litet?

  8. #1718
    ^^Tekeekö tuossa noi reunimmaiset matalanastat yhtään mitään?

  9. #1719
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Onkos noi nyt sitte alkuperäiset revenzit, vai freddie litet?
    Litet noi on. DH Freddien nastaulkonema on lähemmäs 2 mm.

  10. #1720
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Toi dh versio on vain nastojen varassa kovemmalla sileällä pinnalla, gummi ei ota kontaktia ollenkaan -> koristelaatoitus kaupungilla omg.
    Siihen riittää jo tuliterä ISP että jollain mystisellä kestopinnoitteella vedetyssä parkkihallissa ehtii kuulla ohikiitävän hetken ajan raapimista edestä ja seuraavaksi istuu pyörän vieressä miettien että mitä pirua juuri tapahtui. Kokeiltu.

  11. #1721
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Litet noi on. DH Freddien nastaulkonema on lähemmäs 2 mm.
    no niin minäki olin katsovinani, kun ihmettelin syklopaatin puheita pidon puutteesta..

  12. #1722
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Cyclecomponents ruattis myis nokialaisen varaosia=nastoja piikkikärjellä 25 kpl. pakkauksis,hinnast voi olla montaa mieltä.

  13. #1723
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    ^^Tekeekö tuossa noi reunimmaiset matalanastat yhtään mitään?
    Luultavasti ei. Riippuu paljonko lunta jään päällä. En laittanut piikkejä niihin koska rullaus huonontus huomattavasti ja jarru sekä kanttipitoa on ihan riittävästi.

    Tässä kumissa lukee vaan nokian Freddies Revenz 26x2.3. Aikamoiset on sit ollu ne alkuperäiset kun ei noi porakärkiruuvitkaan tuu ulos kun 3-3.5mm.
    Semmonen pitäs saada.

    Muistaakseni tässä toi nastan kärki on jotain kovempaa ainetta tai käsitelty jotenkin. Kyllähän noi piti pelkillä nastoillakin 5x paremmin kun mikään ice spiker pro ,mut vierintävastus oli sitäluokkaa ,et pyhitin noi mäkikäyttöön.
    - Fear is a mindkiller -


  14. #1724
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti

    Tässä kumissa lukee vaan nokian Freddies Revenz 26x2.3. Aikamoiset on sit ollu ne alkuperäiset...
    no jaa, kai noi sitten on ne orginaalit, liteissä lukee toki lite.. liekkö sitten niin kulunu vuosien saatossa ja meiltä muilta muistot kultaantuneet, kun näyttää kuvassa niin "sirolta"..

    hauskaa joulua kaikille ketjua lukeville siitäkin huolimatta

  15. #1725
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    no jaa, kai noi sitten on ne orginaalit, liteissä lukee toki lite.. liekkö sitten niin kulunu vuosien saatossa ja meiltä muilta muistot kultaantuneet, kun näyttää kuvassa niin "sirolta"..
    Lite tulee siitä, että myös kumin runko on kevyempi ja ohuempi. Nastaulkonema on noissa joka tapauksessa sama, mitä litessä käytettiin. DH-Freddien nastat tulee niin paljon enemmän ulos, ettei siitä voi mitenkään erehtyä, eikä tuo kovametallipiikki kulu tuolla tavalla lyhyeksi. Freddietä myytiin myös ilman nastoja ja voi olla, että noi on itse nastoitettu myöhemmin lyhyillä nastoilla. Voisin käydä nappaamassa kuvan omistani ihan selvennykseksi.

  16. #1726
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Lite tulee siitä, että myös kumin runko on kevyempi ja ohuempi. Nastaulkonema on noissa joka tapauksessa sama, mitä litessä käytettiin. DH-Freddien nastat tulee niin paljon enemmän ulos, ettei siitä voi mitenkään erehtyä, eikä tuo kovametallipiikki kulu tuolla tavalla lyhyeksi. Freddietä myytiin myös ilman nastoja ja voi olla, että noi on itse nastoitettu myöhemmin lyhyillä nastoilla. Voisin käydä nappaamassa kuvan omistani ihan selvennykseksi.
    joo. ei noi Dh-Freddiet missään nimessä ole. Ostin uutena kaupasta (varmaan viimeisiä eriä mitä tehtiin) ,joten ei ole nastoitettu myöhemmin. Jotain reilun kilon noi painoi.
    Kyljet kyllä on aika jöötiä tavaraa ja rengasta saa ihan pakottaa taittumaan.
    Jospa samanlaisia renkaita tehtiin eri nastoituksin. ?

    Tätä te varmaan muistelette.
    - Fear is a mindkiller -


  17. #1727
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Jawohl, toi näyttää nyt "siltä oikealta", onhan siinä piikkiä..

  18. #1728
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jawohl, toi näyttää nyt "siltä oikealta", onhan siinä piikkiä..
    No on ja isoa p#rhana.
    Noihan ois kun kotonaan jääränneissä. Harmi ,et noita ei enää saa nii joutuu ite väsäämään.
    - Fear is a mindkiller -


  19. #1729
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Dremeliä kehiin ja nastaulkonemaa kehittämään
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  20. #1730
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Rengaspainetestiä hidastettuna:


    Tuo oli kyllä mielenkiintoinen havainto, että tuo Mara Wintteri 50-622 koossa jättää liki samaa leveyttä olevan jäljen 1,2bar paineilla, kuin Bilteman kaponen kumi takana 2,0bar paineilla.

    Marassa kun on 1,2bar paineita edessä, niin silloin toimii tuo, että kurvatessa reunanastat alkaa töihin, mutta suoraan kun ajaa, niin ei vielä pure jäähän, ihan ohueen lumeenkaan(kuuraan) ei jää jälkeä kuin satunnaisesti reunanastoista. Kääntäessä ja kaltevalla pinnalla taas jää jälkeä ja sen tuntee kaartaessakin, että pitoa on selvästi paremmin.

    Sitten sekin merkillisyys, että kapeammassa Marassa minimipaine on 2,0bar ja tuossa leveässä on 2,5bar. Eikös yleensä enemmän ilmatilavuutta omaava rengas tarvitse vähemmän painetta, en ole päinvastaista mielestä muissa renkaissa nähnytkään, Mara on ainoa.

    Olisikohan sellainen mahdollista, että minimipaineen pitäisi olla 1,5bar ja se 2,5bar olisi vain jokin moka renkaan kyljessä? Selkeästi kun tuntuisi siltä, että kaikki yli 1,5bar edessä on turhuutta, rullaa toki paremmin, mutta pitoa katoaa todella nopeasti, se 2,5bar olisi kai sama kuin jos ISP:llä ajaisi yli 5 barin paineilla, eli rengas ei ole lainkaan sellaisessa kontaktissa tien pintaa kuin mitä pitäisi.

    Kissakoe (kissa ei kaadu) klipin lopussa osoittaa kuinka jää ei kovin mahdottoman liukasta ollut tuossa lumen allakaan, mutta kohtalaisen pitävästä alustasta huolimatta noilla paineilla tuntuu tuo rengasyhdistelmä jopa jotenkin toimivan, kun kävin liukkaamalla pikkutiellä testaamassa, niin nyt tuntuu sellainen loogisuus olevan jo mukana Marassakin, eikä karkaa yks kaks alta täysin arvaamatta.

    Tuolla paineella siis eturengas toimii kuten renkaan voisi olettaa toimivan, eikä ainakaan videon perusteella ole vielä mitenkään älyttömän lytyssäkään, joten voisi kuvitella, että se olisi suunniteltu toimimaan jollain 1,5 barin paineilla?

    Aika raskas kylläkin noin matalilla paineilla, mutta jos ei yks kaks arvaamatta lennä turvalleen, niin mieluummin sitä valitsee sen työlään etenemisen.

    Maksimipainetta en nyt muista, olisiko ollut 5,0bar, kun kapeammassa mallissa 4,5bar. Leveämpi rengas siis omaa 0,5bar korkeammat suosituspaineet, kuin kapea ja yleisesti leveämmässä pitäisi riittää matalempi paine.

    Ehkäpä siinä on se jokin mikä noissa mättää ja miksi niistä kapeammista ei ole niin huonoja kokemuksia.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  21. #1731
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tätä te varmaan muistelette.
    Jeps. Tuo on aito asia. 1 kpl itselläni tarkasti vaalittuna ja vähän käytettynä.. lähinnä koska yleensä ei ole mitään tarvetta edes kerran vuodessa. Ihan kiva kyllä olla olemassa silloin kun nastaa oikeasti tarvitsee.
    ..makes Jack a dull boy...

  22. #1732
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Taisinkin muutama sivu taakksepäin kirjoitellakkin, että turvanastalta http://www.turvanasta.com/fi/tuottee...oisnastat/9-25
    saa nastoja myös teräväkärkisenä.
    Kannattaa soitella ja kysästä.
    www.mckramppi.com

  23. #1733
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Taisinkin muutama sivu taakksepäin kirjoitellakkin, että turvanastalta http://www.turvanasta.com/fi/tuottee...oisnastat/9-25
    saa nastoja myös teräväkärkisenä.
    Kannattaa soitella ja kysästä.
    Hyvä nasta varmaan ,mut miten tuon tunget polkupyörän renkaaseen. Kun vertaa tota pp nastaan niin tuon sisäänjäävä osuus on niin pitkä ,et se menis läpi Gazzaloidistakin.
    - Fear is a mindkiller -


  24. #1734
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Hyvä nasta varmaan ,mut miten tuon tunget polkupyörän renkaaseen. Kun vertaa tota pp nastaan niin tuon sisäänjäävä osuus on niin pitkä ,et se menis läpi Gazzaloidistakin.
    Taisi tarkoittaa kumminkin tätä:
    http://www.turvanasta.com/fi/tuottee...at/pp-natsa_tk
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  25. #1735
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Tämä näyttää jo paremmalta ,mutta hitsi kun eivät kerro tarkkoja mittoja ,enkä muualtakaan löytänyt. Tuolta vois kysyä myyvätkö köyhälle pyöräiliälle 600-1000 nastaa.
    - Fear is a mindkiller -


  26. #1736
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Isp renkaaseen uusien varsinkin keskinastojen asentamisen hankalin juttu on mielestäni se, että nastan kuoppa on täynnä erikokoisia kiven- ja lasinmuruja. Ne on hankala saada kaikki jollain veitsenkärjellä sieltä ulos. Osa pienistä muruista on siellä alla sivuilla piilossa ettei niitä edes näe mutta rohinan kuulee, kun jollain terävällä kouttaa niitä sieltä kaivella. Jos nämä murut jättää renkaaseen niin saattavat puhkoa kumin (litkutus tietty auttaa) tai estävät uuden nastan asettumisen kunnolla paikolleen.

  27. #1737
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Tuota tässä yksi päivä mietin, jos joskus joutuu uusia nastoja laittelemaan. Mitenkähän iso injektioruisku toimisi, jos sillä pruuttaisi paineella vettä sinne nastankoloon. Se vesi saattaisi huuhtoa hiekan ja muun paskan sieltä kolon pohjalta.

  28. #1738
    ^Tuo voisi olla hyvä, vielä nostaa renkaan ylös ja ruuttaa "altapäin", niin eiköhän painovoima vähän jeesaa vettä painavampien kivenmurujen kanssa. Paineilmapistoolikin voi olla hyvä jos sellainen löytyy. Ite sain kyllä ihan jollain terävällä rapsuttelemalla ne sieltä kolosta tässä hiljan.

  29. #1739
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    No joo näköjään jäi vähän järeä nasta tohon linkkiin
    www.mckramppi.com

  30. #1740
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tämä näyttää jo paremmalta ,mutta hitsi kun eivät kerro tarkkoja mittoja ,enkä muualtakaan löytänyt. Tuolta vois kysyä myyvätkö köyhälle pyöräiliälle 600-1000 nastaa.
    Olis myyneet pienemmänkin erän, kysynköhän nyt 400kpl satsia, jotetn eiköhön tuollainen määrä onnistu.
    Mittojakin kyselin mutta ei ole enään tallessa.
    www.mckramppi.com

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •