Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvhakala Katso viesti
Siis nuo on tuommoisia "flat" -nastoja; onko ne yhtä hyviä kuin alkuperäiset "pointed" -nastat? BD:ssä ei näy olevan Schwalbelt muita, mutta Nokialta on myös "pointed"-mallia. Mahtaisiko Nokialainen nasta käydä Schwalbeen?
Muistelen lukeneeni, että ihan samoja Tikka-nastoja käyttäisivät Nokia ja Schwalbe, joten kai ne käy, mutta se lättänä nasta ei taida kumminkaan pitää niin hyvin. Sitä en tiedä onko nuo nastat kovametallikärjellä vai ei, mutta muistelen nähneeni Bike-discountissa myynnissä ilman kovametallia olevia nastoja vajaaseen 3 euroon 10kpl, nehän on sitten sellaisia kuin Bilteman renkaassa ja jos asfaltilla ajaa niin ne kuluu nopeasti, mutta tuossa 9,95€ setissä ne nastat voi olla kunnollisiakin.

Loctite 480 olisi sitä liimaa, jolla nastat kai kuuluisi kiinnittää, mutta hintaa on yli euron per gramma.

A-tekniikka myy Tikka nastoja, mutta niiden verkkokaupassa ei ole sellaisia 500kpl pusseja, joita jotkut ovat suoraan Tikka Spikesiltä ostaneet, tässä ketjussa muutama vuosi sitten moisesta ollut puhetta ja tainnut olla sen jälkeenkin, ehkä haulla löytyisi maininta siitä mistä verkkokaupasta niitä kannattaa hankkia edullisimmin, tässä tai tuossa toisessa nastarengasketjussa asiasta oli puhetta ihan lähiaikoina muistelen.



Itse laskin Mara Winteristä edestä painetta pois, kun 1,4bar tuntui liialta, pito paranikin kummasti, mutta aika kovasti se jo jarruttaa noilla paineilla pikkuteillä, asfaltoidulle tielle kun pääsi, niin lumesta ja vähäisestä sohjosta huolimatta meni kyllä oikein hyvin, ihan kuin jarru olisi vapautettu.

Vähän sohjoa päällä ja jäätä alla, kokeilin sitten asfalttitiellä kurvata vähän ronskimmin ihan kallistaen pyörää ja altahan se lähti, mutta onneksi jää loppui kesken ja pito palautui. Paremmin kuitenkin eturenkaassa nyt on pitoja nappuloiden poiston jälkeen ollut, takarengas lipsahtelee monessa paikassa missä eturengas ei vielä lipsu. Noinkohan sitä ongelmallista keliä tulee vastaan ennen kevättä, mutta näissä muissa keleissä on pärjännyt matalilla paineilla ihan hyvin, yli 10cm paksussa lumessa vetopito loppui vähän kesken, samoin 3cm irtolunta jään päällä mäessä (noin 12% nousu) vetopito hieman meinasi välillä loppua kesken, mutta ei lipsunut sivulle eturengas nyt.

Jotain -1C nuoskaista irtolunta pakkautuneen lumen päällä 1-5cm, välillä pakkaslunta, sellaisia auton renkaan paskuhkoon lumeen tekemiä uria ajelin ja suurin haaste oli pysyä siinä uran keskellä, kun reunoilla alkoi kantavuus pettämään ja upotusta useampi sentti, mikä sitten aiheutti tietenkin lipsumista.

Kirkasta jäätä ei tullut vastaan, joten ei myöskään ongelmia.