ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 53 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1561
    Eikö kukaan ole löytänyt noita irtinastoja edullisesti esim. ebaysta? Aivan järjettömän hintaisia suomessa.

  2. #1562
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Ois kiva, jos Schwalbe tois cyclocross-pyöriin jonkun 35mm taittuvakylkisen nastarenkaan, jossa ois samanlaiset teräväkärkiset nastat kuin Ice Spikerissa ja pienempi paino mitä Mara Wintereissä. Mutta toisaalta pyörätie/hiekkatielenkkeilyssä nykyinen Mara Winterikin tuntuu ihan riittävältä, vaikka joutuukin himmailee jäisiin kurveihin. Ice Spikereiden pito on kyllä ihan eri planeetalta verrattuna Mara Wintereihin, joissa on tasainen nastan kärki. Ice Spikereilla sujuu talvi-DH:kin jäisissä ränneissä.
    Onko pakko olla Svhwalbe? Minusta nuo 45NRTH Xerxes ja Gravdal vaikuttavat vahvasti omistushaluja herättäviltä cyclorenkailta.

  3. #1563
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Gravdal taittuvana mallina on kyllä sellainen, joka tekisi mieli kokeilla. Kun vaan saisi jostain eurokaupastakin, eikä hinta menisi kohtuuttomiin. Satanen tai ylikin kappaleelta polkupyörän renkaasta on turhan paljon. Nastojen ryhmittelyä tuossa renkaassa tosin hieman ihmettelen. Keskellä on aina pitkä väli ilman nastaa, ja sitten kaksi nastaa yhdessä nipussa. Voisi olla parempi, jos vastakkaisten reunojen nastarivit olisi porrastettu eri kohdille. Kai se vaan on joku näkökysymys tai jotain, suunnittelija on tykännyt symmetriasta.
    -

  4. #1564
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tompsukka Katso viesti
    Eikö kukaan ole löytänyt noita irtinastoja edullisesti esim. ebaysta? Aivan järjettömän hintaisia suomessa.

    Miten niin ? Tilaat Tikka Spikes kaupasta 500 kpl noita ISP:n nastoja...

    Ja yksi tapa kokeilla onko terävä nasta parempi kuin tylppä on tunkea terävät tylppien kaveriksi puolikkaaseen marawintteriin, siis siihen josta puuttuu reunanastat...


    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  5. #1565
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tompsukka Katso viesti
    Eikö kukaan ole löytänyt noita irtinastoja edullisesti esim. ebaysta? Aivan järjettömän hintaisia suomessa.
    10kpl @1,95€


  6. #1566
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Onko kellään vielä alla uutta 45NRTH Nicotinea? Eli 29x2,35 MTB nastarengas. Kokemuksia? Spekulaatiota? Rengas ei ole tubeless-ready, onko joku kokeillut sen litkuttamista ja miten kävi?
    Kellään ei näköjään ollut kokemuksia. Kävin siis ostamassa paikallisesta parin. Rangas tosiaan ei ole TL-ready, ja kuulinkin jo että yksi kaveri yritti eilen litkuttaa huonolla menestyksellä. Viikonlopun aikana toivon muista menoista huolimatta ehtiväni asentaa renkaat joko litkuilla tai sisurilla, ja ajelemaankin vähän. Raporttia tulee heti kun.

    Tuossa pari maistiaista. Huomatkaa nastan muoto, kupera "concave" nasta ottaa ainakin sormeen paljon hanakammin kuin perusnasta. Saa nähdä miten käy jäällä. Tuo vähän arveluttaa, kun keskikuviossa on melko pitkännäköinen väli nastaparien välissä.






  7. #1567
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Kellään ei näköjään ollut kokemuksia. Kävin siis ostamassa paikallisesta parin. Rangas tosiaan ei ole TL-ready, ja kuulinkin jo että yksi kaveri yritti eilen litkuttaa huonolla menestyksellä. Viikonlopun aikana toivon muista menoista huolimatta ehtiväni asentaa renkaat joko litkuilla tai sisurilla, ja ajelemaankin vähän. Raporttia tulee heti kun.

    Tuossa pari maistiaista. Huomatkaa nastan muoto, kupera "concave" nasta ottaa ainakin sormeen paljon hanakammin kuin perusnasta. Saa nähdä miten käy jäällä. Tuo vähän arveluttaa, kun keskikuviossa on melko pitkännäköinen väli nastaparien välissä.
    ---kuvaklips---
    Näyttää ainakin hyvin mielenkiintoiselta, tuo keskinastapari on kai sellaisella etäisyydellä, että aina vähintään yksi pari ottaa maahan?

    Reunanastat kun on tuollaisten tornien päässä, niin taitavat ottaa aika nopeasti kiinni mikäli lipsuu, mutta kokeilemattahan on mahdoton tietää. Mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia, vaikka tuo koko ainakin on liian leveä omaan kulkineeseen.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  8. #1568
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Kävin siis ostamassa paikallisesta parin.
    Ootko vaa'alla käyttänyt noita? Mielenkiintoiset, hyvin mielenkiintoiset.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #1569
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Näyttää ainakin hyvin mielenkiintoiselta, tuo keskinastapari on kai sellaisella etäisyydellä, että aina vähintään yksi pari ottaa maahan?

    Reunanastat kun on tuollaisten tornien päässä, niin taitavat ottaa aika nopeasti kiinni mikäli lipsuu, mutta kokeilemattahan on mahdoton tietää. Mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia, vaikka tuo koko ainakin on liian leveä omaan kulkineeseen.
    En mitannut, mutta sanoisin reilu 5 cm keskinastojen väliksi. Luulis että ainakin kaksi paria koskee kerrallaan maata, koska 29er.

    Kaupassa nojailin mallikiekkoon missä tuollainen oli kiinni. Reunanastat otti lattiaan jo pystysuorassa asennossa, jos paineet on riittävän alhaiset.

    Ainakaan tällä kaudella tuota ei ole tarjolla kuin 29eriin ja vain tuota yhtä leveyttä. Jää nähtäväksi tuleeko tulevina vuosia muita kokoja.

  10. #1570
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ootko vaa'alla käyttänyt noita? Mielenkiintoiset, hyvin mielenkiintoiset.
    En omista kuin henkilövaakan. Valmistajan mukaan (hollanninkieliseltä foorumilta bongattu sähköpostikysely) keskimääräinen paino on noin 950 grammaa, heitellen toleranssien puitteissa joitain kymmeniä grammoja suuntaan tai toiseen.

    Edit: voisin tietty ottaa nuo mukaan, kun käyn ruokakaupassa. Siellähän olis vaaka.

  11. #1571
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    En omista kuin henkilövaakan. Valmistajan mukaan (hollanninkieliseltä foorumilta bongattu sähköpostikysely) keskimääräinen paino on noin 950 grammaa, heitellen toleranssien puitteissa joitain kymmeniä grammoja suuntaan tai toiseen.

    Edit: voisin tietty ottaa nuo mukaan, kun käyn ruokakaupassa. Siellähän olis vaaka.
    Itse olen punninnut noita pienempiä painoja pitämällä käsissä, kun punnitsen itseni ja sitten heittämällä pois käsistä ja vertaamalla painoja, useampi mittaus voi olla tarpeen.

    Paljon kumia tossa renkaassa, joten painoa väkisinkin kertyy, mutta tuossa koossa ei niin hirveä tuo paino.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  12. #1572
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    --- tuo keskinastapari on kai sellaisella etäisyydellä, että aina vähintään yksi pari ottaa maahan?
    Nyt mittasin. Tasan 60 mm nastan keskeltä keskelle.

  13. #1573
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Happymtb:kin ajanut nastoilla ja kitkoilla:
    http://happymtb.org/2013/11/20/vinte...nser-av-grepp/
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #1574
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    No niin, 45NRTH Nicotinen tubeless-asennus onnistui.

    Täytyy kyllä sanoa, että olihan veemäisin ja hikisin sessio tähän asti (tosin vasta kolmas asennus ever, joten eipä noita vertailukohtiakaan ole paljoa). Jos omistais kompressorin, ei varmaan tarttis hikoilla, mutkun jalkapumppu... Rengas on todella löysä, enkä lupaa kenellekään että se pysyy vanteella pienemmillä paineilla, ennen kuin olen päässyt koeajolle. Menen huomenna, en enää puoltayötä vasten viitsinyt lähteä. Tai olisin lähtenyt, mutta taivaalta sataa vain pilaantunutta lunta. Ei siinä mitään, mutta kun odotin oikeaa lunta, niin vesisade vei fiilikset ja päätin juoda lisää kaljaa.

    Sitten se tubeless-asennus. Kehinä on siis Stan'sin 29er NoTubes ZTR Rapidit. En edes yrittänyt suoraan kylmiltään, vaan asensin renkaan vanteelle ensin sisurin avulla. Tämä lupasi jo mukavaa asentelusessiota, kun tutun paukauksen sijasta kuului vain pehmeä 'flosh.' Rengas toisesta reunasta irti, sisuri ulos ja venttiili paikoilleen. Näin mulla oli edes toinen reuna valmiiksi vanteella, joten ilman karkailu väheni puoleen. Litkua sisään reilusti ja rengas paikoilleen. Pumppaamaan. Ei mihinkään! Litkua vaan tulvi ulos vanteen ja renkaan välistä koko kehän mitalta. Asetin renkaan sitten ämpärin päälle vaakatasoon, pumppasin, kääntelin, pumppasin, sheikkasin, pumppasin, kääntelin, pumppasin, sheikkasin, kääntelin ja pumppasin. Jalkapumppu löi 1.000 iskua minuutissa. Sanoinko jo, että tuli vähän hiki? Ojentajatkin hapotti.

    Mutta sitten se asettui. Ei enää vuotanut. Kyljetkin oli tiiviit. Jätin renkaan noin 2 baariin ämpärin päälle kyljelleen. Pyysin vaimoa tuomaan toisen asennuskaljan ja kävin toisen kiekon kimppuun. Se meni hieman helpommin, kun osasin jo muuvit. Sheikataan, käännetään, pumpataan, ja sama toisin päin. Sama lopputulos hieman vähemmällä hikoilulla. Tiivis rengas. Vajaan tunnin renkaat möllöttivät ämpäreiden päällä kyljellään. Kääntelin ja sheikkasin niitä aina välillä. Paineet pysyivät melko tarkkaan siinä 2 barissa, ei mainittavaa vuotoa.

    Huomenna sisäänajo, tiedä sitten tuleeko siitä ihmeempää raportoitavaa. Kunnon ajelut jää sunnuntaille tai ensi viikkoon.

    Pari asennuskuvaa. Hikipumppu ja ämpäri:



    Litkua tihkui ulos koko kehän mitalta:



    Pari kuvaa renkaan kuviosta. Voisin kuvitella, että tuon korkean keskikuvion ansiosta rengas rullaisi aika kivasti vähän kovemmilla paineilla. Alhaisilla paineilla reunanastatkin varmaan ottavat ihan hyvin kontaktia alustaan. Leveämmällä vanteella tuloksena olisi ehkä vielä varmemmin pitävä rengas. Rapidin ulkomitta on 25 mm ja sisämitta 21 mm.




  15. #1575
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    42
    Onkos kellään kokemuksia tästä että mites pysähtyy/pitää jäällä:http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_Ice_...008/&listpos=7?361 terävää nastaa eikä semmosta biltema autonrengas nastaa.Luulis pitävän jarrutuksissakin koska 3 riviä nastoja keskellä.

  16. #1576
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jocce Katso viesti
    Onkos kellään kokemuksia tästä että mites pysähtyy/pitää jäällä:http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_Ice_...008/&listpos=7?361 terävää nastaa eikä semmosta biltema autonrengas nastaa.Luulis pitävän jarrutuksissakin koska 3 riviä nastoja keskellä.
    On kokemusta. Kyllä pysähtyy ja pitää jäällä. Rullaakin kohtuullisesti. Paras nastarengas markkinoilla tällä hetkellä minun mielestäni.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  17. #1577
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jocce Katso viesti
    Onkos kellään kokemuksia tästä että mites pysähtyy/pitää jäällä:http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_Ice_...008/&listpos=7?361 terävää nastaa eikä semmosta biltema autonrengas nastaa.Luulis pitävän jarrutuksissakin koska 3 riviä nastoja keskellä.
    Ei tuosta, mutta 29-versiosta on kokemusta ihan jäällä ajosta. Viime talvena kävin useamman kerran ajamassa luistelurataa ja ei mitään ongelmia pidossa neljääkymppiäkään ajaessa, pysähtyy myös tarvittaessa.

  18. #1578
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Loistava, mutta kulutuskestävyys aika rajattu. Alumiininastat kuluvat aika helpolla. En ainakaan työmatkapyörään laittaisi. Tai riippuu tietty pitääkö 85 €:a pahana hintana.
    Suo, kalja ja läski.




  19. #1579
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jocce Katso viesti
    Onkos kellään kokemuksia tästä että mites pysähtyy/pitää jäällä:http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_Ice_...008/&listpos=7?361 terävää nastaa eikä semmosta biltema autonrengas nastaa.Luulis pitävän jarrutuksissakin koska 3 riviä nastoja keskellä.

    Mulla on tuo edessä ja 29er 402-nastainen takana. Just tulin 50:n lenkiltä, keli -4, tuuleskelee ja jään päällä vajaa sentti pakkaslunta. Kempeleestä Iihin päin ja takasi ajelin autotien reunaa ja edes urissa ei tullut mitään lipsumista.

    Toimii kuin kesärengas asfaltilla tai maastorengas neulaskankaalla. Kovalla rullaa kohtuudella, jäällä jossa vähän lunta päällä vielä paremmin. Pitoa löytyy myös paksummassa lumessa, vaikka olis peilijää alla.


    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  20. #1580
    http://www.bike-discount.de/shop/k10...y-folding.html

    BikeDiscountista Ice Spiker Pro 59,90€ /kpl
    Postikulut 5,95 voinee laskea päälle, mutta kai se jotain maksaa sekin, jos käyt autolla hakemassa jostain kauempaa sen rinkulan kotimaassa.

    Meitsillä tommonen edessä ja näemmä ei osaa sisäänajella rauhassa, vaan on ihan pakko kokeilla tiukkoja jarrutuksia, miten se pitää.

    Josta päästäänkin seuraavaan asiaan, eli olisiko syytä käyttää jotain liimaa uusia nastoja renkaaseen puuttuvien tilalle änkiessä, vai pysyykö luotettavasti vain painamalla?

    http://www.bike-discount.de/shop/k62...ire-tires.html

  21. #1581
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Josta päästäänkin seuraavaan asiaan, eli olisiko syytä käyttää jotain liimaa uusia nastoja renkaaseen puuttuvien tilalle änkiessä, vai pysyykö luotettavasti vain painamalla?
    Liimassa on se huono puoli, että irrotessaan nasta repii helposti mukanaan palan kumia. Ilmeisesti nastaliimoja saa ihan kaupasta, mene ja tiedä onko niistä mihinkään.

    Itse painoin Extreme 294:ään kaksi varanastaa irronneiden tilalle nokkapihdeillä ja saippuavedellä, ovat pysyneet ihan kiltisti paikallaan joitain satoja kilometrejä.

  22. #1582
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    890
    HUH! Olihan siinä taistelemista Nokian Extremejen kanssa. Kiukuspäissäni laitoin eilen myyntiinkin hetkeksi. 5 rengasrautaa katki... Lopulta kantapäiden kanssa sotkemalla meni rengas kehälle. Operaatioon meni n. 1.5h. Ja aika varmasti nyt ensimmäisellä lenkillä puhkeaa sisuri.

  23. #1583
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tais olla rengasmuoveja katkenneet. Tässä raudat ja vähän pidemmällä vipuvarrella.
    http://www.bike-discount.de/shop/k62...5.html?mfid=18

  24. #1584
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Josta päästäänkin seuraavaan asiaan, eli olisiko syytä käyttää jotain liimaa uusia nastoja renkaaseen puuttuvien tilalle änkiessä, vai pysyykö luotettavasti vain painamalla?

    http://www.bike-discount.de/shop/k62...ire-tires.html
    Siis nuo on tuommoisia "flat" -nastoja; onko ne yhtä hyviä kuin alkuperäiset "pointed" -nastat? BD:ssä ei näy olevan Schwalbelt muita, mutta Nokialta on myös "pointed"-mallia. Mahtaisiko Nokialainen nasta käydä Schwalbeen?
    Miss Vitus

  25. #1585
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvhakala Katso viesti
    Siis nuo on tuommoisia "flat" -nastoja; onko ne yhtä hyviä kuin alkuperäiset "pointed" -nastat? BD:ssä ei näy olevan Schwalbelt muita, mutta Nokialta on myös "pointed"-mallia. Mahtaisiko Nokialainen nasta käydä Schwalbeen?
    Muistelen lukeneeni, että ihan samoja Tikka-nastoja käyttäisivät Nokia ja Schwalbe, joten kai ne käy, mutta se lättänä nasta ei taida kumminkaan pitää niin hyvin. Sitä en tiedä onko nuo nastat kovametallikärjellä vai ei, mutta muistelen nähneeni Bike-discountissa myynnissä ilman kovametallia olevia nastoja vajaaseen 3 euroon 10kpl, nehän on sitten sellaisia kuin Bilteman renkaassa ja jos asfaltilla ajaa niin ne kuluu nopeasti, mutta tuossa 9,95€ setissä ne nastat voi olla kunnollisiakin.

    Loctite 480 olisi sitä liimaa, jolla nastat kai kuuluisi kiinnittää, mutta hintaa on yli euron per gramma.

    A-tekniikka myy Tikka nastoja, mutta niiden verkkokaupassa ei ole sellaisia 500kpl pusseja, joita jotkut ovat suoraan Tikka Spikesiltä ostaneet, tässä ketjussa muutama vuosi sitten moisesta ollut puhetta ja tainnut olla sen jälkeenkin, ehkä haulla löytyisi maininta siitä mistä verkkokaupasta niitä kannattaa hankkia edullisimmin, tässä tai tuossa toisessa nastarengasketjussa asiasta oli puhetta ihan lähiaikoina muistelen.



    Itse laskin Mara Winteristä edestä painetta pois, kun 1,4bar tuntui liialta, pito paranikin kummasti, mutta aika kovasti se jo jarruttaa noilla paineilla pikkuteillä, asfaltoidulle tielle kun pääsi, niin lumesta ja vähäisestä sohjosta huolimatta meni kyllä oikein hyvin, ihan kuin jarru olisi vapautettu.

    Vähän sohjoa päällä ja jäätä alla, kokeilin sitten asfalttitiellä kurvata vähän ronskimmin ihan kallistaen pyörää ja altahan se lähti, mutta onneksi jää loppui kesken ja pito palautui. Paremmin kuitenkin eturenkaassa nyt on pitoja nappuloiden poiston jälkeen ollut, takarengas lipsahtelee monessa paikassa missä eturengas ei vielä lipsu. Noinkohan sitä ongelmallista keliä tulee vastaan ennen kevättä, mutta näissä muissa keleissä on pärjännyt matalilla paineilla ihan hyvin, yli 10cm paksussa lumessa vetopito loppui vähän kesken, samoin 3cm irtolunta jään päällä mäessä (noin 12% nousu) vetopito hieman meinasi välillä loppua kesken, mutta ei lipsunut sivulle eturengas nyt.

    Jotain -1C nuoskaista irtolunta pakkautuneen lumen päällä 1-5cm, välillä pakkaslunta, sellaisia auton renkaan paskuhkoon lumeen tekemiä uria ajelin ja suurin haaste oli pysyä siinä uran keskellä, kun reunoilla alkoi kantavuus pettämään ja upotusta useampi sentti, mikä sitten aiheutti tietenkin lipsumista.

    Kirkasta jäätä ei tullut vastaan, joten ei myöskään ongelmia.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  26. #1586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvhakala Katso viesti
    Siis nuo on tuommoisia "flat" -nastoja; onko ne yhtä hyviä kuin alkuperäiset "pointed" -nastat? BD:ssä ei näy olevan Schwalbelt muita, mutta Nokialta on myös "pointed"-mallia. Mahtaisiko Nokialainen nasta käydä Schwalbeen?
    No enpä huomannutkaan, että eihän ne ihan samanlaisia ole. Vaan tilaan kumminkin, kyllä ne tyhjät reiät pitää saada täytettyä, ihan vaan vaikka siksi, että näyttää paremmalta...

  27. #1587
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    A-tekniikka myy Tikka nastoja, mutta niiden verkkokaupassa ei ole sellaisia 500kpl pusseja, joita jotkut ovat suoraan Tikka Spikesiltä ostaneet, tässä ketjussa muutama vuosi sitten moisesta ollut puhetta ja tainnut olla sen jälkeenkin, ehkä haulla löytyisi maininta siitä mistä verkkokaupasta niitä kannattaa hankkia edullisimmin, tässä tai tuossa toisessa nastarengasketjussa asiasta oli puhetta ihan lähiaikoina muistelen.
    Tuollaisen linkin sain pari kuukautta sitten siinä toisessa nastarengasketjussa. Tuo kaareva kökkäre on käsittääkseni asennustyökalu, vaikka saahan ne painettua sisään vaikka millä McGyver-yrityksillä.

    Korvasin kaksi nokialaisesta irronnutta nastaa rikkinäisestä Ice Spiker Prosta kannibalisoiduilla varaosilla. Käsittääkseni ovat samasta lafkasta peräisin - siltä ne ainakin näyttävät jos ei muuten - joten pitäisi olla ihan päittäin korvattavissa. Kannan ja kaulan muoto (oletettavasti myös mittasuhde) on samanlainen kuin noissa sylinterikärkisissäkin nastoissa, joten sen puolesta niitäkin voi käyttää ihan hyvillä mielin.

  28. #1588
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTS Katso viesti
    Tuollaisen linkin sain pari kuukautta sitten siinä toisessa nastarengasketjussa. Tuo kaareva kökkäre on käsittääkseni asennustyökalu, vaikka saahan ne painettua sisään vaikka millä McGyver-yrityksillä.

    Korvasin kaksi nokialaisesta irronnutta nastaa rikkinäisestä Ice Spiker Prosta kannibalisoiduilla varaosilla. Käsittääkseni ovat samasta lafkasta peräisin - siltä ne ainakin näyttävät jos ei muuten - joten pitäisi olla ihan päittäin korvattavissa. Kannan ja kaulan muoto (oletettavasti myös mittasuhde) on samanlainen kuin noissa sylinterikärkisissäkin nastoissa, joten sen puolesta niitäkin voi käyttää ihan hyvillä mielin.
    Eli 70 nastaa + asennustyökalu vajaa 15 euroa + toimitus, ei tuokaan kovin paha hinta ole, voisikin investoida tuollaisen ja viritellä Bilteman nastakumeihin lisää nastoja, niissä kun on pari nastaa ja nappula ilman nastaa välissä. Noihin mun 3kg pyöräilysaappaisiin (ammattimetsurin saappaat, ei ole muuta vedenpitävää) voisi muutoin laittaa nastat, mutta kaupassa eivät tykkää jos nastoilla kävelee, lisäksi hankalat olisivat polkimien ja suksien kanssa, mutta tarvetta olisi välillä.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  29. #1589
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Onko kukaan onnistunut litkuttelemaan vaijerireunaista Nokian Extreme 29 rengasta tubeless kitillä varustetulle kiekoille?

  30. #1590
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTS Katso viesti
    Korvasin kaksi nokialaisesta irronnutta nastaa rikkinäisestä Ice Spiker Prosta kannibalisoiduilla varaosilla. Käsittääkseni ovat samasta lafkasta peräisin - siltä ne ainakin näyttävät jos ei muuten - joten pitäisi olla ihan päittäin korvattavissa. Kannan ja kaulan muoto (oletettavasti myös mittasuhde) on samanlainen kuin noissa sylinterikärkisissäkin nastoissa, joten sen puolesta niitäkin voi käyttää ihan hyvillä mielin.
    No niinpäs tietysti, kätevintähän on vain murhata se vanha nastarengas ja ottaa varapiikit siitä. Tosin tuommoinen asennustyökalu vaikuttaisi hommaa helpottavalta kapineelta. myytäisiinköhän niitä jossain erikseen, ettei tarvitsisi ostaa nastoja mukana?
    Miss Vitus

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •