Ti 19.11. klo 17.45 tehtiin tilaus toimitustapana ilmainen vakiopostitus. Tilaus tuli kahdessa osassa:
Ke 20.11. ajokengät (CRC:lla taas edullinen tarjoushinta) lähetettiin yksinään Royal Mail Internationalin standard deliverynä (air mail -tarroitettuna vrt. mutu yllä).
Ti 26.11. muovitettu kenkälaatikko tuli yllättäen suoraan kotiin Helsinkiin tavallisen kirjepostijakajan (loistopalvelua Itella!) ovikellon soitolla.
To 21.11. klo 16.23 vasta on lähetetty loppuerä (viittä eri tuotetta, n. 2 kg, sis. mm. kenkiin jo kaivatut klossit; melkoisen hidasta) DHL:n Economy Select -pakettina. Tämä paketti, jossa olikin yllättäen seurantakoodi, makasi pe iltapäivästä ma aamuun (!) Lontoossa (Catwick), lähti Brysselistä ma 25.11. klo 15.36, Turkuun ke 27.11. klo 22.33 ja oli Helsingissä 02.37 (Forwarded for delivery, suomeksi "Lähetys on kuriirin kyydissä, toimitus käynnissä"...).
To 27.11. Itellan onnettomat pakettisuharit eivät "tietenkään" sitten soittaneet osoitelapussa olleeseen kännykkänumeroon (taaskaan) ja n. klo 15 tuon DHL:n seurannan edellä mainitun viimeisimmän rivin kellonaika 02.37 oli mystisesti muuttunut ajaksi 13:01. Postiluukusta oli tiputettu noutolappu (noudettavissa klo 15-> postikonttorista), jossa luki myös lisätietona "2. jakelu mahdollinen"...
Surkeasti siis toimi seuranta. Itellan seurannassa paketti ei näkynyt; paitsi jälkeen päin huomasin pakettia tarkkailemalla, että olisi ehkä näkynyt, jos olisi *arvannut*, että ovelasti vain DHL.fi:ssä (ei .com:ssa) näkyville saatavan erillisen "kollikoodin" eteen olisi pitänyt vielä arpoa hatusta siitä puuttunut J ja lisätä se kollikoodin eteen kolmanneksi kirjaimeksi ja syöttää se Itellan seurantaan...
Mitenkä lie sitten seuranta olisi toiminut, jos olisi maksanut sen 15 € lisämaksun?
RauliG muokkasi tätä : 04.12.2013 at 10.21Syy: korjaus: nouto -> jakelu
Kirjanmerkit