GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 21 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

Kysytäänpäs sellaista hommaa, että onko suurta haittaa/vaaraa siitä, ettei tuubi ole koko matkaltaan kunnolla liimautunut? Venttiilin viereen jäi sellainen < 10 cm alue, jossa ei juuri liima ole. Hitaassa ajossa kuuluu tuubista kitinää, ihan kuin hakeutuisi toiseen asentoon joka kierroksella. Tuntuu tai kuvittelen tuohon yhteyteen myös epätasaisen rullauksen. Kannattaako ottaa irti ja laittaa uusiksi, nimim. tuubinöösi.

Mulla on aina noin 10cm alue ilman liimaa siinä vastapäätä olevalla pätkällä kehää. Edessä ja takana. Ei ole vielä tuubit irronneet. Kerran tosin lähti kiekosta karbonit mukaan kun revin vanhaa rengasta irti. Mastik'Onella laitoin.

Melko kovat paineet antaa tuo Vittorian laskuri omasta mielestäni. Minulla menee tuohon 65-75kg haarukkaan omamassa + pyörä + muut tavarat. Edessä 22mm Veloflex Criterium, takana 25mm Veloflex Roubaix. Normaalisti painetta edessä 7bar, takana noin 6.5bar. Kilpailuihin saatan pistää taakse 7bar. Ei koskaan enempää, kun ajotuntuma huononee eikä hyvästä renkaasta mielestäni ole enää mitään iloa verrattuna ominaisuuksiltaan puutarhaletkua vastaaviin heikompiin.

Merkit on eri ja niin edelleen tottakai. Tuossa Roubaixissa taitaa suosituspaineina olla 6bar - 9bar kun kyljestä lukee.

N.3500km kesti Contin Competition tuubi. Vielä olisi pikkasen ajellut mutta varomaton lukkojarrutus poisti kumipinnan noin 10cm matkalta, joten vaihdoin pois.
    Yhtään rengasrikkoa en kärsinyt tuolla vaikka ajoin jo maaliskuulla hiekotussepelisohjossa huoltamoiden pihoihin munkkikahville. Pari viikkoa takarenkaana oli korvikkeena Schwalben lugano joka sitten ehti puhjeta jo tuossa ajassa.

Nyt on sitten Lugano roskissa ja takana uusi Continental Competition. Jos ny jotakuta kiinnostaa niin Conti painaa 262g.

On taas aika päivittää tilanne Challengen Stradan osalta. Etunakki sanoi sopimuksen irti. Kulutuspintaa oli jäljella vielä oikein mukavasti, mutta keskelle kontaktipintaa syntynyt viilto/reikä oli liikaa (Veikkaisin, että samaan kohtaan oli osunut terävä kivensiru kaksi kertaa. Ensimmäinen kerta läpäisi kulutuspinnan ja toinen tuhosi renkaan rungon ja avasi tien sisäkumiin). Parista yrityksestä huolimatta Tufon paikka-ainekaan ei tehonnut. N. 6 barin paineessa alkoi "lateksitulppa" työntyä ulos rei'ästä ja ilmaa alkoi pihistä pihalle, kunnes reikä paikkautui taas n. 4 barin kohdalla... Näillä eväillä on pakko sanoa, että vaikea näille on muuta kuin tyydyttävä arvosana antaa. Olisin yllättynyt, jos tonnin sain täyteen. Etunakin kyllä vielä korvaan kaapista löytyvällä vara-Stradalla. Seuraavaksi sitten alle Veloflexin Roubaixit, koska ainakin Carbonit ovat olleet ihan dynamiittia.

Reilu 5000km tuli ajettua Contin Sprinttereillä ilman yhtäkään rengasrikkoa... kuluneethan nuo oli ja pieniä reikiä/viiltoja pinnassa useita, joten vaihdoin ne uusiin samanlaisiin ihan vaan varmuuden vuoksi.

Competitioniin tulee painoeroa vain 15g, mutta hinnassa säästää puolet, joten tälläiselle normilenkkeilijälle aivan passelit kumit

Hieman huonoa tuuria, vanhat contin tuubit kesti minulla n.2000km, ja oli käytetyt ja vieläkin ehjät. Vaihdoin vittoria corsa evot niin toisen lenkin jälkeen takasessa viilto ja sieltä päästä hieman ilmoja pois. Saisiko jollain paikka aineella ehjäksi?
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Riippuu miten iso viilto. Paikka-aine voi pelastaa tai sitten ei. Minulla sattui n. kuukausi sitten niin iso viilto, että paikka-ainekin pöhisi ulos ja reikä paikkautui vasta n.4bar kohdalla. Kokeilemalla selviää, mutta jos on iso viilto niin epätodennäköistä että paikkautuisi. Kokeili stanin litkulla vaikka, itsellä on sitä samaisessa tuubissa mukana.

Tässä hieman omia tuntemuksia eri tuubirenkaista viime vuosilta. Ajelen pääasiassa normilenkkeilyä PK-seudun ympäristössä, lisäksi kuntotapahtumia ja satunnaisia kisoja. Lenkeillä siirtymää pyöräteitä pitkin on noin 10km suuntaansa (jossa ne rengasrikot yleensä tapahtuvat).

Vittoria Corsa Evo CX
    - Hyvä ajotuntuma ja tuntuivat rullaavan kivasti
    - Märällä kelillä pito ei kovin hyvä
    - Onneton pistosuojaus, kuudesta renkaasta sain ajettua vain yhden ns. kankaille, muut puhkesivat 100-500km ajon jälkeen

Continental Sprinter/Competition
    - Tuntuu kuin umpikumirenkailla ajaisi, ei rullaa (johtunee butyylisisurista?)
    - Vain muutama rengasrikko, joista ainoastaan yksi alle 3000km ajetulla renkaalla, vaikka ajettu paljon myös sadekelillä
    - Pito märällä tiellä ihan hyvä
    - Sprinter varsin edullinen Saksasta tilattuna, treenirenkaaksi ihan hyvä kompromissi
    - Julmetun tiukat laittaa vanteelle, joka kerta hikeä, kiroilua ja sormet rakoilla

Veloflex Carbon
    -
    Ajotuntuma hyvä, ehkä jopa Vittorioita parempi
    - Pistosuojaus kohtalainen, muutama rengas puhjennut tuoreeltaan, useimmat vasta siinä vaiheessa kun olen jo harkinnut muutenkin renkaan vaihtavani
    - Pito märällä tiellä ok, en ole näillä juurikaan sadekelillä ns. kisavauhtia ajanut
    - Huonona puolena muita korkeampi hinta, joutuu tilaamaan nettikaupasta

Schwalbe Ultremo HT

- Varsinkin 25mm mukava ajaa, jotenkin ei tunnu rullaavan ihan yhtä herkästi kuin Veloflex (renkaat tosin eri kiekoissa, voi johtua myös siitä)
    - Toistaiseksi ei reilun 3000km aikana yhtään rengasrikkoa, vaikka olen ajanut mm. hiekalla ja lasinsirujen päältä
    - Lukkojarrutuksessa kulutuspinta kärsii pahemmin kuin muilla käyttämilläni tuubirenkailla
    - Pito märällä tiellä hyvä
    - Saa lähikaupasta

Jatkossa todennäköisesti käytän päasiassa Schwalbe Ultremoita, jotka vaikuttavat parhaalta kompromissilta hinnan, rullaavuuden ja kestävyyden suhteen. Kisarenkaana ehkä Veloflex olisi parempi, mutta niiden saatavuus on heikompi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti humppakuutio Katso viesti
    Tässä hieman omia tuntemuksia eri tuubirenkaista viime vuosilta. Ajelen pääasiassa normilenkkeilyä PK-seudun ympäristössä, lisäksi kuntotapahtumia ja satunnaisia kisoja. Lenkeillä siirtymää pyöräteitä pitkin on noin 10km suuntaansa (jossa ne rengasrikot yleensä tapahtuvat).

Vittoria Corsa Evo CX
    - Hyvä ajotuntuma ja tuntuivat rullaavan kivasti
    - Märällä kelillä pito ei kovin hyvä
    - Onneton pistosuojaus, kuudesta renkaasta sain ajettua vain yhden ns. kankaille, muut puhkesivat 100-500km ajon jälkeen

- Vain muutama rengasrikko, joista ainoastaan yksi alle 3000km ajetulla renkaalla, vaikka ajettu paljon myös sadekelillä
    - Sprinter varsin edullinen Saksasta tilattuna, treenirenkaaksi ihan hyvä kompromissi
    - Julmetun tiukat laittaa vanteelle, joka kerta hikeä, kiroilua ja sormet rakoilla

Veloflex Carbon
    -
    Ajotuntuma hyvä, ehkä jopa Vittorioita parempi
    - Pistosuojaus kohtalainen, muutama rengas puhjennut tuoreeltaan, useimmat vasta siinä vaiheessa kun olen jo harkinnut muutenkin renkaan vaihtavani
    - Pito märällä tiellä ok, en ole näillä juurikaan sadekelillä ns. kisavauhtia ajanut
    - Huonona puolena muita korkeampi hinta, joutuu tilaamaan nettikaupasta

Schwalbe Ultremo HT

- Varsinkin 25mm mukava ajaa, jotenkin ei tunnu rullaavan ihan yhtä herkästi kuin Veloflex (renkaat tosin eri kiekoissa, voi johtua myös siitä)
    - Toistaiseksi ei reilun 3000km aikana yhtään rengasrikkoa, vaikka olen ajanut mm. hiekalla ja lasinsirujen päältä
    - Lukkojarrutuksessa kulutuspinta kärsii pahemmin kuin muilla käyttämilläni tuubirenkailla
    - Pito märällä tiellä hyvä
    - Saa lähikaupasta

Jatkossa todennäköisesti käytän päasiassa Schwalbe Ultremoita, jotka vaikuttavat parhaalta kompromissilta hinnan, rullaavuuden ja kestävyyden suhteen. Kisarenkaana ehkä Veloflex olisi parempi, mutta niiden saatavuus on heikompi.
    Hyvä "analyysi". Minulla kokemusta muista paitsi Schwalbesta - täytyy kokeilla.
    Vittoria: samaa mieltä muuten, mutta minulla ovat kestäneet siinä kuin muutkin (2-3 olen ajanut aika loppuunkin).
    Continental Competition: samaa mieltä, on kova ja ikävä asentaa (Competition aika kallis ja minulla siitäkin rengasrikko, jonka sain tosin litkulla korjattua).
    Veloflex: paras ajossa, mutta kallis ja minulla rengasrikkoja (näyttäisi olevan arka sivuiltaan, kulutuspinta kestää hyvin sekä käyttöä että ilmeisesti myös muuta).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    N.3500km kesti Contin Competition tuubi. Vielä olisi pikkasen ajellut mutta varomaton lukkojarrutus poisti kumipinnan noin 10cm matkalta, joten vaihdoin pois.
    Yhtään rengasrikkoa en kärsinyt tuolla vaikka ajoin jo maaliskuulla hiekotussepelisohjossa huoltamoiden pihoihin munkkikahville. Pari viikkoa takarenkaana oli korvikkeena Schwalben lugano joka sitten ehti puhjeta jo tuossa ajassa.

Nyt on sitten Lugano roskissa ja takana uusi Continental Competition. Jos ny jotakuta kiinnostaa niin Conti painaa 262g.
    Eturengas päästi ilmat pihalle heinäkuussa n.5000km kohdalla. Selvä pistojälki keskellä kulutuspintaa, yön aikana tyhjentyi. Tufon litkua sisään ja vuoto loppui, joten edelleen keväällä asennettu eturengas paikoillaan ja takarengas vaihdettu kerran. Kilometrejä eturenkaalla ajettu yhteensä 6935km ja tuo takarengas vaihdettu kulumisen vuoksi siis 3500km kohdalla. Näillä ajetaan kausi loppuun.

Jaa täytys taas tilailla uusia tuubeja pari kipaletta. Nyt alla vittoria corsa cx evo. Kolmas tänä kesänä niitä menossa takana... Paras on kestänyt 2000km ennen puhkeamista, litkut ollut aina sisällä. Mukava rengas ajella muttei kestävys taida aivan huippuluokkaa olla. Noh, viimeisellä on nyt alla 2000km melko tarkkaan mutta TDH:ssa useita pikkuviiltoja -> litkut korjasi tilanteen onneksi. Sateella jotenkin hyvin liukkaan oloinen. Voisi kokeilla jotain erilaista seuraavaksi.

BD:ssä nyt tarjouksessa Schwalbe ultremo HT 45eur mutta pian tulossa uusi Schwalbe one. Lienekö niin hyvä kuin kehutaan... One:sta saakin maksaa jo 70e että aika kallis rengas jo se. Mahtaneeko maksaa vaivaa laittaa 25e enempi uuteen oneen vrt entinen ultremo HT.

Edessä on ollut uudesta asti 6000km verran Tufon elite ride 23mm, kestänyt ilman litkuja koko sen ajan. Ei mikään erityisen mukava rengas ajaa vrt vittoria 320tpi-renkaat mutta kestävä. Takanakin kesti 2500km ilman rengasrikkoja, ilman litkuja ja silloin oli kulunut kauttaaltaan punaiselle paikkasuojalle jo. Tufo=corolla. Ei erityisen seksikäs eikä erityisen kummoinen kyyti mutta vie perille melkovarmasti.

Varmaan kokeilen schwalbe onea tai ultremo HT:ta. Tufo olisi kyllä hyvä luottorengas sinänsä. Contit taitaa kans kestää kohtuu hyvin mutta ilmeisen vittumaisia asentaa. Tätä en kyllä halua koska en erityisemmin nauti tuubin vääntämisestä.

Edit: Ei oo kukaan vielä ehtinyt ajella One-tuubeilla. Eikös Oscar myynyt näitä jo joillekin nopeimmille!? BC:n nettikaupassakin saatavuus vielä +20 days ja BD myy alella vanhaa ultremoa pois uuden alta.
    contest muokkasi tätä : 07.09.2013 at 18.47

Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    Edit: Ei oo kukaan vielä ehtinyt ajella One-tuubeilla.
    Mulla on ollut jonkin aikaa (alle 1000km) Schwalbe One tuubi (24mm) takarenkaana. Painoa oli noin 295 grammaa eli ei mikään kevennysrengas, mutta pitäisi kaiketi olla aiempaa kestävämpi. Mitään selkeää eroa rullaavuudessa tai tuntumassa en Ultremo HT:iin verrattuna ole havainnut. Pito märällä kelillä vaikuttaisi olevan vähintään Ultremoiden veroinen. Muutama viilto tullut pintaan lasinsirujen ym. vuoksi, mutta ei ole ainakaan vielä puhjennut. Tuolla hintaerolla itse valitsisin Ultermo HT:t.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    Edit: Ei oo kukaan vielä ehtinyt ajella One-tuubeilla.
    Mulla on "kisakiekoissa" Onet (24mm) olleet kiinni reilun kuukauden. Kilsoja ehkä puolet humppakuution vastaavasta (n.500km). Kumeilla ajettu lähinnä kisaa (2x Bianchi Cup ja TDH) sekä muutama lenkki. Kumit ovat edelleen kuin uudet. Viiltojakaan ei vielä löydy, huolimatta TdH:n vesikelistä. Pitoon oon ollut erittäin tyytyväinen, edes TdH:ssa ei tullut sydämentykytyksiä. Verrokkirenkaana mulla Ultremo TT (22mm). Mun persus ei tunne eroa onko One nopeampi tai hitaampi kuin TT. TT:illä ei joutunut juuri sateessa ajamaan, joten märkäpitoa paha verrata. Mutta mukavampi One on, johtuen varmaan koosta ja ilmatilavuudesta. Oneissa tais minimipaine olla niinkin matala kuin 6bar(?). Vähäisillä kilsoilla en ota kantaa kestävyyteen. Hyvin mulla TT:kin kestivät. Mulla vaaka kuitenkin kääntyy jo mukavuuden takia Oneihin (vrt. TT)...
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Pitäisi taas uusia tuubi taakse. Edessä mennyt jo kaksi kesää Tufo Elite Ride 23. Takana elite ride meni puhki yhdessä hätäjarrutuksessa, etten törmännyt auton kanssa. Taakse hommasin Tufon 22 Pulsen. Tämä kesä ja viikko ajoa Ranskassa vuorilla, niin rengas on valmista kauraa. Pitkä viilto jostain jarrutuksesta ja täynnä pistoreikiä (ei tosin vuotanut vielä).
    Onko suosituksia uudeksi tuubiksi vai pitäisikö tuollainen Elite Ride vielä laittaa taakse?
    leecher muokkasi tätä : 27.10.2013 at 11.36

Takana mulla viime ja tänä kesänä S33 Pro, joka kestää aika hyvin kilometrejä http://www.tufo.com/s33-pro/ Eteen laitoin kesällä S3 Liten.. Ensiasennusrenkaina mulla nuo Elite Ride 23:t, joka ei takana oikeen hirmusti ajoa kestä, mutta edessä ihan ok.
    -- not fast but furious --

Tufo ei kyllä meikäläistä vakuuttanut. Elite Ride 23:ia tuli ajettua parit. Kova tuntuma, eikä suoja pistoilta ja viilloilta vaikuttanut kummoiselta sekään. Nyt on alla sattuneista syistä Schwalbe Durano -tuubit. Yllätys on ollut positiivinen. Ajotuntuma ei ole ainakaan erityisen kova ja tuntuvat jotain kestävänkin, vaikka pikkukivet välillä paukkuvatkin niin että pelästyy. Noi on Tufon valmistamia, ellen erehdy. Omat Duranot eivät taida olla uusinta mallia, eli hintakaan tuskin on liian paha. Kokeile leecher Duranoa, ellet tietysti tule laittaneeksi itselläni erittäin hyvin toimineita Veloflexin Carboneita alle.

Tufo Elite Ride 25:mm kumeilla tuli ajettua noin 6000km ennen kuin takarenkaasta paistoi punaista, jonka oletan olevan kulumisesta varoittava väri. Aika kovat ja huonosti rullaavat renkaat. Ajoin niillä muutamia kertoa hiekkatiellä ja aina sepeliä väistelemättä. Märkäpito oli hyvä kun ajelin yleensä n. 5-6bar paineilla.

Ennen tämän vuoden TdH:ta vaihdoin alle Contin Competitionit 25/22mm kokoisina. Rullaavat paremmin ja märkäpito on kohtuullinen. Sen enempää on vaikea sanoa alle parin tonnin ajomäärällä.

Continentalin Sprintereitä olen nyt kaksi kautta käyttänyt. Enpä osaa vaatia parempia renkaita ja kulutuskestävyyskin on aivan hyvä. Renkaan kyljessä on painesuositus 8 baria ja ylöspäin, mutta itse ajelen 7 barin paineilla jolloin rengas rullaa pehmeästi eikä vierintävastus tuossa vielä lisäänny koska rengas ei painu vielä oikeastaan kasaan. Suosittelen!

Vähintään 24 mm rengas, mielummin suurempi. Auttaa sekä mukavuudessa että kestävyydessä.

Parhaat ajelemani ovat tähän asti olleet Dugastin Paris-Roubaixit, FMB:n samat olivat hienoinen pettymys, mutta myös Veloflexin P-R toimi vallan mainiosti, samoin kuin Vittorian Pavé. Seuraavana kokeiluun on menossa, jos vielä maantiellä jaksan ensi kesänä ajaa, Vittoria Evo CS…

Wiggleltä tuli laitettua juurikin tuota Vittorian evo cx muutama kappale tilaukseen, kun oli lähes puoleen hintaan tarjolla.
    Olipa aikamoinen homma poistaa kiekon ja vanhan tuubin väliin vuoristolaskujen jälkeen sulanut Tufon teippi. Ksyleenillä homma hoitui lopulta kohtuullisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Wiggleltä tuli laitettua juurikin tuota Vittorian evo cx muutama kappale tilaukseen, kun oli lähes puoleen hintaan tarjolla.
    Huomasin että yllämainitut renkaat eivät pidä paineita vaan laskee vrk 9 -> 6 bar. Epäilen vahvasti että syyllinen on vanhat venttiilin jatkot, joilla jouduin pidentämään venttiileitä.
    Onnistuisikohan jos yrittäisi tiivistää nuo ihan litkulla? Laittaisi vain vähän litkua ja yrittäisi pyöritellä sitä tuossa venttiilin kohdalla ensin pienelllä paineella? Ei viitsisi ottaa tuon takia tuubeja pois kiekoilta.

Huomasin että yllämainitut renkaat eivät pidä paineita vaan laskee vrk 9 -> 6 bar. Epäilen vahvasti että syyllinen on vanhat venttiilin jatkot, joilla jouduin pidentämään venttiileitä.
    Onnistuisikohan jos yrittäisi tiivistää nuo ihan litkulla? Laittaisi vain vähän litkua ja yrittäisi pyöritellä sitä tuossa venttiilin kohdalla ensin pienelllä paineella? Ei viitsisi ottaa tuon takia tuubeja pois kiekoilta.
    Ihan normaalia paineen laskua lateksi sisäkumin kanssa.

Joo, 9->6 bar vuorokaudessa ei ole ollenkaan paha lateksisisurilla. Butyylisisurin kanssa voisi jo olla aihetta huoleen. Ei siis tarvetta toimenpiteisiin. (9 bar kuulostaa kyllä melko kovalta paineelta. Vaikka kumi olisi kapea ja painoa kuskilla enemmänkin, laskunvaraa pitäisi olla. Itse tuuppaan 23 mm takanakkiin maksimissaan 8 bar, yleensä 7,5. Painoa mulla on yleensä toi 90 kg +-2 kg.)

Ok, kiitti tiedosta. Aiemmat Tufon elite ridet piti kyllä hyvin paineet viikon ajan. Muutenhan ne eivät olleet kaksiset alla.
    Pitääkö maantiellä yleensäkään porukka litkuja renkaassa? Maastopuolelle tuo on melko yleistä.
    Itselläni on kyllä mukana paikka-aine mutta pitäiskö laittaa Stanit valmiiksi jo renkaaseen?

Ok, kiitti tiedosta. Aiemmat Tufon elite ridet piti kyllä hyvin paineet viikon ajan. Muutenhan ne eivät olleet kaksiset alla.
    Pitääkö maantiellä yleensäkään porukka litkuja renkaassa? Maastopuolelle tuo on melko yleistä.
    Itselläni on kyllä mukana paikka-aine mutta pitäiskö laittaa Stanit valmiiksi jo renkaaseen?
    Tufo Elite Rideissä on butyylisisurit. Niissä pysyy ilmat ihan eri lailla kun lateksisissa. Itse en lähtisi ennaltaehkäisevästi litkuja maantierenkaaseen tunkemaan. Jos puhkeamisriski on suuri, valitsisin robustimman nakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti humppakuutio Katso viesti
    Competitionista voisi sanoa jotain nyt, kun on kahden kesän ja 9000 kilsan verran kokemusta. Ensimmäisenä kesänä tuli ajettua noin 3000 kilometriä ja toisena noin 6000 kilometriä. Eturenkaana on ollut sama 22-millinen kaksi kesää, mutta takarengas on lentänyt roskikseen aina kauden päätteeksi. Ensimmäinen takarengas oli 22- ja toinen 25-millinen.

- Vierintävastuksen suhteen osaan verrata vain avorenkaisiin, ja niissäkin kokemusta on lähinnä Conteista. Competition on kumiseoksen, pistoruojauksen ja kudoksen perusteella aikalailla sama kuin avorenkaissa Grand Prix 4000S, enkä voi sanoa huomaavani näiden kahden välillä merkittävää eroa. Leikkasin roskiin lentäneet takarenkaat auki kauden päätteeksi, ja sekä 22- että 25-millisen sisältä löytyi 50-grammainen butyyli. Lateksi rullaa toki vielä paremmin.

- Molempina kesinä tuli takana yksi rengasrikko, jotka paikkasin onnistuneesti Tufo Extremellä. Ajan maantiepyörällä aika paljon myös soratietä, eikä Competitioneilla tässä tunnu olevan mitään ongelmaa. Epäilen vähän onko Sprinter tai Sprinter Gatorskin tässä suhteessa yhtään parempi rengas, sillä kavereilla on noita mennyt puhki aikalailla samaan tahtiin kuin Competitioneita. Competitionin kumiseokseen vaikuttaisi tulevan vähemmän viiltoja.

- Kestää hyvin kilometrejä. 6000 km takarenkaana ajettu 25 mm Competition oli aika liki kankailla (kuva), mutta huolettomia ja viime kädessä myös aika halpoja kilometrejä näillä saa.

- Tiukat ovat asentaa, mutta hyvä asennustekniikka ja -asento (engl. tubular squat) auttoivat viime kesänä tuubinöösiäkin saamaan renkaan vanteelle ilman suurempia ongelmia. Tiukkuudesta on se etu, että nöösikin saa renkaan helposti suoraan vanteelle.

Yhteenvetona: käytän jatkossakin. Huolettomia kilometrejä, mutta vierintävastuksessa ilmeisesti tulee turpaan Vittorioilta ja Veloflexeiltä. Vittorian avorenkaita tuli joskus kokeiltua, mutta ajan mielummin enemmän ja paikkaan vähemmän.
    Antti Salonen muokkasi tätä : 12.12.2013 at 01.22
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    - Tiukat ovat asentaa, mutta hyvä asennustekniikka ja -asento (engl. tubular squat) auttoivat viime kesänä tuubinöösiäkin saamaan renkaan vanteelle ilman suurempia ongelmia.
    Säästetään muilta googlaamisen vaiva:

kuovipolku muokkasi tätä : 12.12.2013 at 13.47

Ja lisää kokemusten jakoa:

Vaihdoin pakon sanelemana tänä suvena Contin Competitionista Vittorian Pave CG III -tuubeihin. Jo aikaisemmin olen kommentoinut väriä (ruma viherä raita sivuilla) ja asennettavuutta (hyvä), mutta nyt sitten ajokokemukset. On mukavat ja latex-sisuri tuo rullaavuutta. Ei mitään aivan erityistä ekstaasia, mutta hyvät. Okei, ovat paremmat siinä mielessä Competitioniin verrattuna. Kestävyys sen sijaan hanurista. Viiltoja tuli herkästi ja ennen 1000 km rajapyykkiä molemmissa reijät, jotka litkuilla toki tokenivat. Kuluivat lisäksi nopeasti. Ja kiviä sai olla säännöllisesti poistamassa. Ja jostain syystä vähän kuluneena en luottanut niihin sateella. Tai siis tiedän syyn: pari kertaa mutkat slaidissa.

Competitionit ovat ajossa mukavuudeltaan puutarhaletkut, mutta wattimittarin + kellon perusteella aivan yhtä nopeat (ei tieteellistä koetta vaan kotitesti tutulla reitillä). Competitioniin ei tuu viiltoja ja kestävät. En ole kokeillut Sprintereitä, joissa sama Black Chili kumiseos, mutta ilmeisesti vaatimattomampi suoja. Tekisi mieli kokeilla, koska ovat halpoja.

Ja säästän muilta googlaamisen vaivan: http://www.velo-motion.com/Race-Comp...ar:::1_23.html 29€ / kpl hintaan lienevät tuolta hankittuna edullisimmat.

Aikamoisia kilsoja tuuppaatte Compeillanne, oma takanen ollut 2 kesää ja n. 1000 km. kisakilometrit ja aika kulmalle on kulunut, on kyllä ihan siisti ja viilloton, eikä tosiaan vielä kankailla. Mutta kun kisavanteessa niin mielessä vaihtaa se.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •