GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 21 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #601
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    95
    Kysytäänpäs sellaista hommaa, että onko suurta haittaa/vaaraa siitä, ettei tuubi ole koko matkaltaan kunnolla liimautunut? Venttiilin viereen jäi sellainen < 10 cm alue, jossa ei juuri liima ole. Hitaassa ajossa kuuluu tuubista kitinää, ihan kuin hakeutuisi toiseen asentoon joka kierroksella. Tuntuu tai kuvittelen tuohon yhteyteen myös epätasaisen rullauksen. Kannattaako ottaa irti ja laittaa uusiksi, nimim. tuubinöösi.

  2. #602
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Mulla on aina noin 10cm alue ilman liimaa siinä vastapäätä olevalla pätkällä kehää. Edessä ja takana. Ei ole vielä tuubit irronneet. Kerran tosin lähti kiekosta karbonit mukaan kun revin vanhaa rengasta irti. Mastik'Onella laitoin.

  3. #603
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Melko kovat paineet antaa tuo Vittorian laskuri omasta mielestäni. Minulla menee tuohon 65-75kg haarukkaan omamassa + pyörä + muut tavarat. Edessä 22mm Veloflex Criterium, takana 25mm Veloflex Roubaix. Normaalisti painetta edessä 7bar, takana noin 6.5bar. Kilpailuihin saatan pistää taakse 7bar. Ei koskaan enempää, kun ajotuntuma huononee eikä hyvästä renkaasta mielestäni ole enää mitään iloa verrattuna ominaisuuksiltaan puutarhaletkua vastaaviin heikompiin.

    Merkit on eri ja niin edelleen tottakai. Tuossa Roubaixissa taitaa suosituspaineina olla 6bar - 9bar kun kyljestä lukee.

  4. #604
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    N.3500km kesti Contin Competition tuubi. Vielä olisi pikkasen ajellut mutta varomaton lukkojarrutus poisti kumipinnan noin 10cm matkalta, joten vaihdoin pois.
    Yhtään rengasrikkoa en kärsinyt tuolla vaikka ajoin jo maaliskuulla hiekotussepelisohjossa huoltamoiden pihoihin munkkikahville. Pari viikkoa takarenkaana oli korvikkeena Schwalben lugano joka sitten ehti puhjeta jo tuossa ajassa.

    Nyt on sitten Lugano roskissa ja takana uusi Continental Competition. Jos ny jotakuta kiinnostaa niin Conti painaa 262g.

  5. #605
    On taas aika päivittää tilanne Challengen Stradan osalta. Etunakki sanoi sopimuksen irti. Kulutuspintaa oli jäljella vielä oikein mukavasti, mutta keskelle kontaktipintaa syntynyt viilto/reikä oli liikaa (Veikkaisin, että samaan kohtaan oli osunut terävä kivensiru kaksi kertaa. Ensimmäinen kerta läpäisi kulutuspinnan ja toinen tuhosi renkaan rungon ja avasi tien sisäkumiin). Parista yrityksestä huolimatta Tufon paikka-ainekaan ei tehonnut. N. 6 barin paineessa alkoi "lateksitulppa" työntyä ulos rei'ästä ja ilmaa alkoi pihistä pihalle, kunnes reikä paikkautui taas n. 4 barin kohdalla... Näillä eväillä on pakko sanoa, että vaikea näille on muuta kuin tyydyttävä arvosana antaa. Olisin yllättynyt, jos tonnin sain täyteen. Etunakin kyllä vielä korvaan kaapista löytyvällä vara-Stradalla. Seuraavaksi sitten alle Veloflexin Roubaixit, koska ainakin Carbonit ovat olleet ihan dynamiittia.

  6. #606
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Reilu 5000km tuli ajettua Contin Sprinttereillä ilman yhtäkään rengasrikkoa... kuluneethan nuo oli ja pieniä reikiä/viiltoja pinnassa useita, joten vaihdoin ne uusiin samanlaisiin ihan vaan varmuuden vuoksi.

    Competitioniin tulee painoeroa vain 15g, mutta hinnassa säästää puolet, joten tälläiselle normilenkkeilijälle aivan passelit kumit

  7. #607
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Hieman huonoa tuuria, vanhat contin tuubit kesti minulla n.2000km, ja oli käytetyt ja vieläkin ehjät. Vaihdoin vittoria corsa evot niin toisen lenkin jälkeen takasessa viilto ja sieltä päästä hieman ilmoja pois. Saisiko jollain paikka aineella ehjäksi?
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  8. #608
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    Riippuu miten iso viilto. Paikka-aine voi pelastaa tai sitten ei. Minulla sattui n. kuukausi sitten niin iso viilto, että paikka-ainekin pöhisi ulos ja reikä paikkautui vasta n.4bar kohdalla. Kokeilemalla selviää, mutta jos on iso viilto niin epätodennäköistä että paikkautuisi. Kokeili stanin litkulla vaikka, itsellä on sitä samaisessa tuubissa mukana.

  9. #609
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Tässä hieman omia tuntemuksia eri tuubirenkaista viime vuosilta. Ajelen pääasiassa normilenkkeilyä PK-seudun ympäristössä, lisäksi kuntotapahtumia ja satunnaisia kisoja. Lenkeillä siirtymää pyöräteitä pitkin on noin 10km suuntaansa (jossa ne rengasrikot yleensä tapahtuvat).

    Vittoria Corsa Evo CX
    - Hyvä ajotuntuma ja tuntuivat rullaavan kivasti
    - Märällä kelillä pito ei kovin hyvä
    - Onneton pistosuojaus, kuudesta renkaasta sain ajettua vain yhden ns. kankaille, muut puhkesivat 100-500km ajon jälkeen

    Continental Sprinter/Competition
    - Tuntuu kuin umpikumirenkailla ajaisi, ei rullaa (johtunee butyylisisurista?)
    - Vain muutama rengasrikko, joista ainoastaan yksi alle 3000km ajetulla renkaalla, vaikka ajettu paljon myös sadekelillä
    - Pito märällä tiellä ihan hyvä
    - Sprinter varsin edullinen Saksasta tilattuna, treenirenkaaksi ihan hyvä kompromissi
    - Julmetun tiukat laittaa vanteelle, joka kerta hikeä, kiroilua ja sormet rakoilla

    Veloflex Carbon
    -
    Ajotuntuma hyvä, ehkä jopa Vittorioita parempi
    - Pistosuojaus kohtalainen, muutama rengas puhjennut tuoreeltaan, useimmat vasta siinä vaiheessa kun olen jo harkinnut muutenkin renkaan vaihtavani
    - Pito märällä tiellä ok, en ole näillä juurikaan sadekelillä ns. kisavauhtia ajanut
    - Huonona puolena muita korkeampi hinta, joutuu tilaamaan nettikaupasta

    Schwalbe Ultremo HT

    - Varsinkin 25mm mukava ajaa, jotenkin ei tunnu rullaavan ihan yhtä herkästi kuin Veloflex (renkaat tosin eri kiekoissa, voi johtua myös siitä)
    - Toistaiseksi ei reilun 3000km aikana yhtään rengasrikkoa, vaikka olen ajanut mm. hiekalla ja lasinsirujen päältä
    - Lukkojarrutuksessa kulutuspinta kärsii pahemmin kuin muilla käyttämilläni tuubirenkailla
    - Pito märällä tiellä hyvä
    - Saa lähikaupasta

    Jatkossa todennäköisesti käytän päasiassa Schwalbe Ultremoita, jotka vaikuttavat parhaalta kompromissilta hinnan, rullaavuuden ja kestävyyden suhteen. Kisarenkaana ehkä Veloflex olisi parempi, mutta niiden saatavuus on heikompi.

  10. #610
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    27
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti humppakuutio Katso viesti
    Tässä hieman omia tuntemuksia eri tuubirenkaista viime vuosilta. Ajelen pääasiassa normilenkkeilyä PK-seudun ympäristössä, lisäksi kuntotapahtumia ja satunnaisia kisoja. Lenkeillä siirtymää pyöräteitä pitkin on noin 10km suuntaansa (jossa ne rengasrikot yleensä tapahtuvat).

    Vittoria Corsa Evo CX
    - Hyvä ajotuntuma ja tuntuivat rullaavan kivasti
    - Märällä kelillä pito ei kovin hyvä
    - Onneton pistosuojaus, kuudesta renkaasta sain ajettua vain yhden ns. kankaille, muut puhkesivat 100-500km ajon jälkeen

    Continental Sprinter/Competition
    - Tuntuu kuin umpikumirenkailla ajaisi, ei rullaa (johtunee butyylisisurista?)
    - Vain muutama rengasrikko, joista ainoastaan yksi alle 3000km ajetulla renkaalla, vaikka ajettu paljon myös sadekelillä
    - Pito märällä tiellä ihan hyvä
    - Sprinter varsin edullinen Saksasta tilattuna, treenirenkaaksi ihan hyvä kompromissi
    - Julmetun tiukat laittaa vanteelle, joka kerta hikeä, kiroilua ja sormet rakoilla

    Veloflex Carbon
    -
    Ajotuntuma hyvä, ehkä jopa Vittorioita parempi
    - Pistosuojaus kohtalainen, muutama rengas puhjennut tuoreeltaan, useimmat vasta siinä vaiheessa kun olen jo harkinnut muutenkin renkaan vaihtavani
    - Pito märällä tiellä ok, en ole näillä juurikaan sadekelillä ns. kisavauhtia ajanut
    - Huonona puolena muita korkeampi hinta, joutuu tilaamaan nettikaupasta

    Schwalbe Ultremo HT

    - Varsinkin 25mm mukava ajaa, jotenkin ei tunnu rullaavan ihan yhtä herkästi kuin Veloflex (renkaat tosin eri kiekoissa, voi johtua myös siitä)
    - Toistaiseksi ei reilun 3000km aikana yhtään rengasrikkoa, vaikka olen ajanut mm. hiekalla ja lasinsirujen päältä
    - Lukkojarrutuksessa kulutuspinta kärsii pahemmin kuin muilla käyttämilläni tuubirenkailla
    - Pito märällä tiellä hyvä
    - Saa lähikaupasta

    Jatkossa todennäköisesti käytän päasiassa Schwalbe Ultremoita, jotka vaikuttavat parhaalta kompromissilta hinnan, rullaavuuden ja kestävyyden suhteen. Kisarenkaana ehkä Veloflex olisi parempi, mutta niiden saatavuus on heikompi.
    Hyvä "analyysi". Minulla kokemusta muista paitsi Schwalbesta - täytyy kokeilla.
    Vittoria: samaa mieltä muuten, mutta minulla ovat kestäneet siinä kuin muutkin (2-3 olen ajanut aika loppuunkin).
    Continental Competition: samaa mieltä, on kova ja ikävä asentaa (Competition aika kallis ja minulla siitäkin rengasrikko, jonka sain tosin litkulla korjattua).
    Veloflex: paras ajossa, mutta kallis ja minulla rengasrikkoja (näyttäisi olevan arka sivuiltaan, kulutuspinta kestää hyvin sekä käyttöä että ilmeisesti myös muuta).

  11. #611
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    N.3500km kesti Contin Competition tuubi. Vielä olisi pikkasen ajellut mutta varomaton lukkojarrutus poisti kumipinnan noin 10cm matkalta, joten vaihdoin pois.
    Yhtään rengasrikkoa en kärsinyt tuolla vaikka ajoin jo maaliskuulla hiekotussepelisohjossa huoltamoiden pihoihin munkkikahville. Pari viikkoa takarenkaana oli korvikkeena Schwalben lugano joka sitten ehti puhjeta jo tuossa ajassa.

    Nyt on sitten Lugano roskissa ja takana uusi Continental Competition. Jos ny jotakuta kiinnostaa niin Conti painaa 262g.
    Eturengas päästi ilmat pihalle heinäkuussa n.5000km kohdalla. Selvä pistojälki keskellä kulutuspintaa, yön aikana tyhjentyi. Tufon litkua sisään ja vuoto loppui, joten edelleen keväällä asennettu eturengas paikoillaan ja takarengas vaihdettu kerran. Kilometrejä eturenkaalla ajettu yhteensä 6935km ja tuo takarengas vaihdettu kulumisen vuoksi siis 3500km kohdalla. Näillä ajetaan kausi loppuun.

  12. #612
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    Jaa täytys taas tilailla uusia tuubeja pari kipaletta. Nyt alla vittoria corsa cx evo. Kolmas tänä kesänä niitä menossa takana... Paras on kestänyt 2000km ennen puhkeamista, litkut ollut aina sisällä. Mukava rengas ajella muttei kestävys taida aivan huippuluokkaa olla. Noh, viimeisellä on nyt alla 2000km melko tarkkaan mutta TDH:ssa useita pikkuviiltoja -> litkut korjasi tilanteen onneksi. Sateella jotenkin hyvin liukkaan oloinen. Voisi kokeilla jotain erilaista seuraavaksi.

    BD:ssä nyt tarjouksessa Schwalbe ultremo HT 45eur mutta pian tulossa uusi Schwalbe one. Lienekö niin hyvä kuin kehutaan... One:sta saakin maksaa jo 70e että aika kallis rengas jo se. Mahtaneeko maksaa vaivaa laittaa 25e enempi uuteen oneen vrt entinen ultremo HT.

    Edessä on ollut uudesta asti 6000km verran Tufon elite ride 23mm, kestänyt ilman litkuja koko sen ajan. Ei mikään erityisen mukava rengas ajaa vrt vittoria 320tpi-renkaat mutta kestävä. Takanakin kesti 2500km ilman rengasrikkoja, ilman litkuja ja silloin oli kulunut kauttaaltaan punaiselle paikkasuojalle jo. Tufo=corolla. Ei erityisen seksikäs eikä erityisen kummoinen kyyti mutta vie perille melkovarmasti.

    Varmaan kokeilen schwalbe onea tai ultremo HT:ta. Tufo olisi kyllä hyvä luottorengas sinänsä. Contit taitaa kans kestää kohtuu hyvin mutta ilmeisen vittumaisia asentaa. Tätä en kyllä halua koska en erityisemmin nauti tuubin vääntämisestä.

    Edit: Ei oo kukaan vielä ehtinyt ajella One-tuubeilla. Eikös Oscar myynyt näitä jo joillekin nopeimmille!? BC:n nettikaupassakin saatavuus vielä +20 days ja BD myy alella vanhaa ultremoa pois uuden alta.
    contest muokkasi tätä : 07.09.2013 at 18.47

  13. #613
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    Edit: Ei oo kukaan vielä ehtinyt ajella One-tuubeilla.
    Mulla on ollut jonkin aikaa (alle 1000km) Schwalbe One tuubi (24mm) takarenkaana. Painoa oli noin 295 grammaa eli ei mikään kevennysrengas, mutta pitäisi kaiketi olla aiempaa kestävämpi. Mitään selkeää eroa rullaavuudessa tai tuntumassa en Ultremo HT:iin verrattuna ole havainnut. Pito märällä kelillä vaikuttaisi olevan vähintään Ultremoiden veroinen. Muutama viilto tullut pintaan lasinsirujen ym. vuoksi, mutta ei ole ainakaan vielä puhjennut. Tuolla hintaerolla itse valitsisin Ultermo HT:t.

  14. #614
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    Edit: Ei oo kukaan vielä ehtinyt ajella One-tuubeilla.
    Mulla on "kisakiekoissa" Onet (24mm) olleet kiinni reilun kuukauden. Kilsoja ehkä puolet humppakuution vastaavasta (n.500km). Kumeilla ajettu lähinnä kisaa (2x Bianchi Cup ja TDH) sekä muutama lenkki. Kumit ovat edelleen kuin uudet. Viiltojakaan ei vielä löydy, huolimatta TdH:n vesikelistä. Pitoon oon ollut erittäin tyytyväinen, edes TdH:ssa ei tullut sydämentykytyksiä. Verrokkirenkaana mulla Ultremo TT (22mm). Mun persus ei tunne eroa onko One nopeampi tai hitaampi kuin TT. TT:illä ei joutunut juuri sateessa ajamaan, joten märkäpitoa paha verrata. Mutta mukavampi One on, johtuen varmaan koosta ja ilmatilavuudesta. Oneissa tais minimipaine olla niinkin matala kuin 6bar(?). Vähäisillä kilsoilla en ota kantaa kestävyyteen. Hyvin mulla TT:kin kestivät. Mulla vaaka kuitenkin kääntyy jo mukavuuden takia Oneihin (vrt. TT)...
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

  15. #615
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Pitäisi taas uusia tuubi taakse. Edessä mennyt jo kaksi kesää Tufo Elite Ride 23. Takana elite ride meni puhki yhdessä hätäjarrutuksessa, etten törmännyt auton kanssa. Taakse hommasin Tufon 22 Pulsen. Tämä kesä ja viikko ajoa Ranskassa vuorilla, niin rengas on valmista kauraa. Pitkä viilto jostain jarrutuksesta ja täynnä pistoreikiä (ei tosin vuotanut vielä).
    Onko suosituksia uudeksi tuubiksi vai pitäisikö tuollainen Elite Ride vielä laittaa taakse?
    leecher muokkasi tätä : 27.10.2013 at 11.36

  16. #616
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Takana mulla viime ja tänä kesänä S33 Pro, joka kestää aika hyvin kilometrejä http://www.tufo.com/s33-pro/ Eteen laitoin kesällä S3 Liten.. Ensiasennusrenkaina mulla nuo Elite Ride 23:t, joka ei takana oikeen hirmusti ajoa kestä, mutta edessä ihan ok.
    -- not fast but furious --

  17. #617
    Tufo ei kyllä meikäläistä vakuuttanut. Elite Ride 23:ia tuli ajettua parit. Kova tuntuma, eikä suoja pistoilta ja viilloilta vaikuttanut kummoiselta sekään. Nyt on alla sattuneista syistä Schwalbe Durano -tuubit. Yllätys on ollut positiivinen. Ajotuntuma ei ole ainakaan erityisen kova ja tuntuvat jotain kestävänkin, vaikka pikkukivet välillä paukkuvatkin niin että pelästyy. Noi on Tufon valmistamia, ellen erehdy. Omat Duranot eivät taida olla uusinta mallia, eli hintakaan tuskin on liian paha. Kokeile leecher Duranoa, ellet tietysti tule laittaneeksi itselläni erittäin hyvin toimineita Veloflexin Carboneita alle.

  18. #618
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tufo Elite Ride 25:mm kumeilla tuli ajettua noin 6000km ennen kuin takarenkaasta paistoi punaista, jonka oletan olevan kulumisesta varoittava väri. Aika kovat ja huonosti rullaavat renkaat. Ajoin niillä muutamia kertoa hiekkatiellä ja aina sepeliä väistelemättä. Märkäpito oli hyvä kun ajelin yleensä n. 5-6bar paineilla.

    Ennen tämän vuoden TdH:ta vaihdoin alle Contin Competitionit 25/22mm kokoisina. Rullaavat paremmin ja märkäpito on kohtuullinen. Sen enempää on vaikea sanoa alle parin tonnin ajomäärällä.

  19. #619
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Continentalin Sprintereitä olen nyt kaksi kautta käyttänyt. Enpä osaa vaatia parempia renkaita ja kulutuskestävyyskin on aivan hyvä. Renkaan kyljessä on painesuositus 8 baria ja ylöspäin, mutta itse ajelen 7 barin paineilla jolloin rengas rullaa pehmeästi eikä vierintävastus tuossa vielä lisäänny koska rengas ei painu vielä oikeastaan kasaan. Suosittelen!

  20. #620
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Vähintään 24 mm rengas, mielummin suurempi. Auttaa sekä mukavuudessa että kestävyydessä.

    Parhaat ajelemani ovat tähän asti olleet Dugastin Paris-Roubaixit, FMB:n samat olivat hienoinen pettymys, mutta myös Veloflexin P-R toimi vallan mainiosti, samoin kuin Vittorian Pavé. Seuraavana kokeiluun on menossa, jos vielä maantiellä jaksan ensi kesänä ajaa, Vittoria Evo CS…

  21. #621
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Wiggleltä tuli laitettua juurikin tuota Vittorian evo cx muutama kappale tilaukseen, kun oli lähes puoleen hintaan tarjolla.
    Olipa aikamoinen homma poistaa kiekon ja vanhan tuubin väliin vuoristolaskujen jälkeen sulanut Tufon teippi. Ksyleenillä homma hoitui lopulta kohtuullisesti.

  22. #622
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Wiggleltä tuli laitettua juurikin tuota Vittorian evo cx muutama kappale tilaukseen, kun oli lähes puoleen hintaan tarjolla.
    Huomasin että yllämainitut renkaat eivät pidä paineita vaan laskee vrk 9 -> 6 bar. Epäilen vahvasti että syyllinen on vanhat venttiilin jatkot, joilla jouduin pidentämään venttiileitä.
    Onnistuisikohan jos yrittäisi tiivistää nuo ihan litkulla? Laittaisi vain vähän litkua ja yrittäisi pyöritellä sitä tuossa venttiilin kohdalla ensin pienelllä paineella? Ei viitsisi ottaa tuon takia tuubeja pois kiekoilta.

  23. #623
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Huomasin että yllämainitut renkaat eivät pidä paineita vaan laskee vrk 9 -> 6 bar. Epäilen vahvasti että syyllinen on vanhat venttiilin jatkot, joilla jouduin pidentämään venttiileitä.
    Onnistuisikohan jos yrittäisi tiivistää nuo ihan litkulla? Laittaisi vain vähän litkua ja yrittäisi pyöritellä sitä tuossa venttiilin kohdalla ensin pienelllä paineella? Ei viitsisi ottaa tuon takia tuubeja pois kiekoilta.
    Ihan normaalia paineen laskua lateksi sisäkumin kanssa.

  24. #624
    Joo, 9->6 bar vuorokaudessa ei ole ollenkaan paha lateksisisurilla. Butyylisisurin kanssa voisi jo olla aihetta huoleen. Ei siis tarvetta toimenpiteisiin. (9 bar kuulostaa kyllä melko kovalta paineelta. Vaikka kumi olisi kapea ja painoa kuskilla enemmänkin, laskunvaraa pitäisi olla. Itse tuuppaan 23 mm takanakkiin maksimissaan 8 bar, yleensä 7,5. Painoa mulla on yleensä toi 90 kg +-2 kg.)

  25. #625
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Ok, kiitti tiedosta. Aiemmat Tufon elite ridet piti kyllä hyvin paineet viikon ajan. Muutenhan ne eivät olleet kaksiset alla.
    Pitääkö maantiellä yleensäkään porukka litkuja renkaassa? Maastopuolelle tuo on melko yleistä.
    Itselläni on kyllä mukana paikka-aine mutta pitäiskö laittaa Stanit valmiiksi jo renkaaseen?

  26. #626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Ok, kiitti tiedosta. Aiemmat Tufon elite ridet piti kyllä hyvin paineet viikon ajan. Muutenhan ne eivät olleet kaksiset alla.
    Pitääkö maantiellä yleensäkään porukka litkuja renkaassa? Maastopuolelle tuo on melko yleistä.
    Itselläni on kyllä mukana paikka-aine mutta pitäiskö laittaa Stanit valmiiksi jo renkaaseen?
    Tufo Elite Rideissä on butyylisisurit. Niissä pysyy ilmat ihan eri lailla kun lateksisissa. Itse en lähtisi ennaltaehkäisevästi litkuja maantierenkaaseen tunkemaan. Jos puhkeamisriski on suuri, valitsisin robustimman nakin.

  27. #627
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti humppakuutio Katso viesti
    Continental Sprinter/Competition
    - Tuntuu kuin umpikumirenkailla ajaisi, ei rullaa (johtunee butyylisisurista?)
    - Vain muutama rengasrikko, joista ainoastaan yksi alle 3000km ajetulla renkaalla, vaikka ajettu paljon myös sadekelillä
    - Pito märällä tiellä ihan hyvä
    - Sprinter varsin edullinen Saksasta tilattuna, treenirenkaaksi ihan hyvä kompromissi
    - Julmetun tiukat laittaa vanteelle, joka kerta hikeä, kiroilua ja sormet rakoilla
    Competitionista voisi sanoa jotain nyt, kun on kahden kesän ja 9000 kilsan verran kokemusta. Ensimmäisenä kesänä tuli ajettua noin 3000 kilometriä ja toisena noin 6000 kilometriä. Eturenkaana on ollut sama 22-millinen kaksi kesää, mutta takarengas on lentänyt roskikseen aina kauden päätteeksi. Ensimmäinen takarengas oli 22- ja toinen 25-millinen.

    - Vierintävastuksen suhteen osaan verrata vain avorenkaisiin, ja niissäkin kokemusta on lähinnä Conteista. Competition on kumiseoksen, pistoruojauksen ja kudoksen perusteella aikalailla sama kuin avorenkaissa Grand Prix 4000S, enkä voi sanoa huomaavani näiden kahden välillä merkittävää eroa. Leikkasin roskiin lentäneet takarenkaat auki kauden päätteeksi, ja sekä 22- että 25-millisen sisältä löytyi 50-grammainen butyyli. Lateksi rullaa toki vielä paremmin.

    - Molempina kesinä tuli takana yksi rengasrikko, jotka paikkasin onnistuneesti Tufo Extremellä. Ajan maantiepyörällä aika paljon myös soratietä, eikä Competitioneilla tässä tunnu olevan mitään ongelmaa. Epäilen vähän onko Sprinter tai Sprinter Gatorskin tässä suhteessa yhtään parempi rengas, sillä kavereilla on noita mennyt puhki aikalailla samaan tahtiin kuin Competitioneita. Competitionin kumiseokseen vaikuttaisi tulevan vähemmän viiltoja.

    - Kestää hyvin kilometrejä. 6000 km takarenkaana ajettu 25 mm Competition oli aika liki kankailla (kuva), mutta huolettomia ja viime kädessä myös aika halpoja kilometrejä näillä saa.

    - Tiukat ovat asentaa, mutta hyvä asennustekniikka ja -asento (engl. tubular squat) auttoivat viime kesänä tuubinöösiäkin saamaan renkaan vanteelle ilman suurempia ongelmia. Tiukkuudesta on se etu, että nöösikin saa renkaan helposti suoraan vanteelle.

    Yhteenvetona: käytän jatkossakin. Huolettomia kilometrejä, mutta vierintävastuksessa ilmeisesti tulee turpaan Vittorioilta ja Veloflexeiltä. Vittorian avorenkaita tuli joskus kokeiltua, mutta ajan mielummin enemmän ja paikkaan vähemmän.
    Antti Salonen muokkasi tätä : 12.12.2013 at 01.22
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  28. #628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    - Tiukat ovat asentaa, mutta hyvä asennustekniikka ja -asento (engl. tubular squat) auttoivat viime kesänä tuubinöösiäkin saamaan renkaan vanteelle ilman suurempia ongelmia.
    Säästetään muilta googlaamisen vaiva:

    kuovipolku muokkasi tätä : 12.12.2013 at 13.47

  29. #629
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Ja lisää kokemusten jakoa:

    Vaihdoin pakon sanelemana tänä suvena Contin Competitionista Vittorian Pave CG III -tuubeihin. Jo aikaisemmin olen kommentoinut väriä (ruma viherä raita sivuilla) ja asennettavuutta (hyvä), mutta nyt sitten ajokokemukset. On mukavat ja latex-sisuri tuo rullaavuutta. Ei mitään aivan erityistä ekstaasia, mutta hyvät. Okei, ovat paremmat siinä mielessä Competitioniin verrattuna. Kestävyys sen sijaan hanurista. Viiltoja tuli herkästi ja ennen 1000 km rajapyykkiä molemmissa reijät, jotka litkuilla toki tokenivat. Kuluivat lisäksi nopeasti. Ja kiviä sai olla säännöllisesti poistamassa. Ja jostain syystä vähän kuluneena en luottanut niihin sateella. Tai siis tiedän syyn: pari kertaa mutkat slaidissa.

    Competitionit ovat ajossa mukavuudeltaan puutarhaletkut, mutta wattimittarin + kellon perusteella aivan yhtä nopeat (ei tieteellistä koetta vaan kotitesti tutulla reitillä). Competitioniin ei tuu viiltoja ja kestävät. En ole kokeillut Sprintereitä, joissa sama Black Chili kumiseos, mutta ilmeisesti vaatimattomampi suoja. Tekisi mieli kokeilla, koska ovat halpoja.

    Ja säästän muilta googlaamisen vaivan: http://www.velo-motion.com/Race-Comp...ar:::1_23.html 29€ / kpl hintaan lienevät tuolta hankittuna edullisimmat.

  30. #630
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Aikamoisia kilsoja tuuppaatte Compeillanne, oma takanen ollut 2 kesää ja n. 1000 km. kisakilometrit ja aika kulmalle on kulunut, on kyllä ihan siisti ja viilloton, eikä tosiaan vielä kankailla. Mutta kun kisavanteessa niin mielessä vaihtaa se.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •