HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 118 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 68 108 116 117 118 119 120 128 168 218 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.511 - 3.540 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Itsekin syyllistyn joskus tuohon. Esim. kurakelillä kun ylittää Äimäraution siltaa niin kun kelvi on aivan ajoradassa kiinni niin pysyy kuivempana vasemmassa laidassa kauempana ajoradasta.
    No joo, tietty tuollaisessa tilanteessa on ymmärrettävää että jalankulkija haluaa kävellä sitä suojaisampaa puolta. Mutta jos olisi edes jonkinmoinen suositus kävellä oikeassa reunassa (tai edes jossain reunassa, prkl), ja sitten poikkeukset merkittäisiin tai jotain... Tai jos tila riittäisi, niin jaettaisiin tie kävely- ja pyöräkaistaksi.

Ei minusta semmoinen suositus varsinaisesti huonontaisi kevlien toimivuutta.
    Miss Vitus

Kasavuorentie Kauniainen. http://goo.gl/maps/Q8pgB Kuva auton tulosuunnasta katsottuna. Sitten kysymys. Jääkö suoraan edestäpäin tuleva ja kuvassa vasemmanpuoleista yhdistettyä kelviä ajava pyöräilijä jolla on valot päällä ( oli jo muuten aika valoisaa tuohon aikaan ) jotenkin johonkin katveeseen tuossa vasemmalle kääntyvän risteyksen kohdalla ?
    Ilmeisesti sillä aamulla vähän ennen kello 9 oli eräällä isällä niin kiire viedä poikaansa päiväkotiin että piti kääntyä suoraan eteeni vaikka olin aivan risteyksen kohdalla.
    Kun sitten haastattelin kyseistä herraan, niin vastukset oli sitä perinteistä " tulit aika lujaa, en mä huomannut sua ollenkaan, tulit jostain nurkan takaa ym ym.
    Kehoitin herraa käymään tarkistuttamassa näkönsä ja kertaamaan liikennesäännöt sekä muistuttamaan tuosta nopeudesta että en ajanut lujempaan kuin mitä nopeusrajoitus on tuolla tiellä.
    Mielenkiintoiseksi tuon tekee se että ensin totesi minun ajaneen lujaa ja heti sen perään väitti että ei ollut nähnyt minua. Jokin ei nyt täsmää tässä yhdistelmässä eli kyse ei ollut mistään muusta kuin välinpitämättömyydestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    suoraan edestäpäin tuleva ja kuvassa vasemmanpuoleista yhdistettyä kelviä ajava pyöräilijä
    Eihän siinä muuten ole jalkakäytävää? Google Maps yhdistää uusia ja vanhoja kuvia, mutta oletan että tuo korotettu risteysalue, jota toisissa kuvissa ei ole, ja jalkakäytävä-merkki vastaavat nykyisyyttä. Mutta oli niin tai näin, niin eipä siinä mitään katvetta ole.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Eihän siinä muuten ole jalkakäytävää? Google Maps yhdistää uusia ja vanhoja kuvia, mutta oletan että tuo korotettu risteysalue, jota toisissa kuvissa ei ole, ja jalkakäytävä-merkki vastaavat nykyisyyttä. Mutta oli niin tai näin, niin eipä siinä mitään katvetta ole.
    Vaikka tuossa ekassa linkissä http://goo.gl/maps/Q8pgB näkyy vai jalkakäytävän merkki niin se on vanhentunutta tietoa. Tässä tuoreempi tilanne tuossa risteyksessä http://goo.gl/maps/ecl1w katsottuna toisesta suunnasta eli sieltä mistä itse tulin. Siinä on yhdistetty kelvi ja osoitettu liikennemerkillä ja kyseisessä paikassa on korotettu risteysalue. Sen sijaan Kasavuorankoulun puolella on vain jalkakäytävä. Mennäämpä sitten samaa tietä eteenpäin ja kas mikäs liikennemerkki se siellä http://goo.gl/maps/kPYwm ja risteyksen toisella puolella http://goo.gl/maps/Cm0dQ PS: Tähän päiväkotiin risteyksestä reilut 20 metriä ( joka kuvassa on rakenteilla ) oli hirveä kiire autoilijalla.

Espoon Perkkaalla oli joku reipas sepelikuski jo ehtinyt käydä eilen ripottelemassa kunnon talvihiekoituksen kelville, kun oli mittarissa ollut pakkasta. Espoolaisen hiekoitussepelin terävyydestä en ole ihan varma, mutta taidan varmuuden varalta siirtyä ajamaan kyseisessä (hyvin niukasti liikenneöidyssä) kohdassa ajoradalle siihen asti kunnes tulee oikea tarve laittaa nastarenkaat alle. Erityisesti kun tuota sepeli lenteli jotakin reittiä renkaista kenkiin melkoinen määrä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Hki, Musiikkitalon itäpuolen pyörätie kohti pohjoista, Töölönlahdenkadulta kääntymässä teiden kuningas, vilkku päällä pysähtyy odottamaan, kun pyöräilen kohti pyörätien jatketta aikeissani jatkaa suoraan Finlandiatalon taakse. Seurasi ns. mexican standoff, taksikuski viittelöi "väistä nyt siitä", minä puolestani "kierrä tuolta, tuolla menee sinun tiesi". Ei kiertänyt, kyseli pyörätielle kurvatessaan, josko olisin poliisi. Ei ollut virkamerkkiä vilauttaa. Sellaisia ne taksikuskit, säästöä on pienikin säästö. Pitäisköhän ottaa kaupunkiin yhteyttä ja ehdottaa paikalle muutamaa teräksistä tolppaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Pitäisköhän ottaa kaupunkiin yhteyttä ja ehdottaa paikalle muutamaa teräksistä tolppaa?
    Kannattaisi ja samoin ilmoitta vaikka taksitarkastaja@taksihelsinki.fi.
    Oatmeal Stout muokkasi tätä : 27.11.2013 at 10.11
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Seurasi ns. mexican standoff, taksikuski viittelöi "väistä nyt siitä", minä puolestani "kierrä tuolta, tuolla menee sinun tiesi".
    Entäs tämä: kolmion takaa tuleva auto päästää vastakkaisesta suunnasta tulevan pyöräilijän ylittämään pyörätien jatkeen, rullaa sitten kohti katsoen tyynesti eteen jumittamaan. Minä trackstandiin pysähtyneenä viittelöin kädellä että mitäs siihen tulit ja kuski vastaa omalla eleellään ilmeisesti sori, en vaan voinut itselleni mitään tjsp. Polite finnish standoff?

... kyseli pyörätielle kurvatessaan, josko olisin poliisi.
    "En ole, mutta eiköhän sellainen saada paikalle kun pyydetään."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Kannattaisi ja samoin ilmoitta vaikka taksitarkastaja@taksihelsinki.fi.
    Pukki, kaalimaa, kaalit tulevat syödyksi. Täysin turha "virka", ei mitään vaikutusta taksien liikennekulttuuriin.

Hki, Musiikkitalon itäpuolen pyörätie kohti pohjoista, Töölönlahdenkadulta kääntymässä teiden kuningas, vilkku päällä pysähtyy odottamaan, kun pyöräilen kohti pyörätien jatketta aikeissani jatkaa suoraan Finlandiatalon taakse. Seurasi ns. mexican standoff, taksikuski viittelöi "väistä nyt siitä", minä puolestani "kierrä tuolta, tuolla menee sinun tiesi". Ei kiertänyt, kyseli pyörätielle kurvatessaan, josko olisin poliisi. Ei ollut virkamerkkiä vilauttaa. Sellaisia ne taksikuskit, säästöä on pienikin säästö. Pitäisköhän ottaa kaupunkiin yhteyttä ja ehdottaa paikalle muutamaa teräksistä tolppaa?
    Sitä vartenhan niillä takseilla on ne keltaiset kyltit siellä katolla, että muut osaisivat näitä törttöjä varoa.
    Miss Vitus

Ja näin hienosti taas tänään eräs heijastimeton, mustiin pukeutunut mieshenkilö tiesi jalankulkijan oikeutensa kävellä missä tahansa kohtaa kevliä: Ajoin oikeaa laitaa ja vastaantuleva mieskin käveli aluksi omaa oikeaansa. Mutta sitten kun etäisyyttä on pari metriä, mies hyppää tien vastakkaiselle puolen, suoraan minun valokeilaani. Huonosta näkyvyydestäni ei voinut olla kyse, sillä nykyisin käyttämäni kombinaatio tankoon kiinnitetystä pyöränlampusta ja kypärään kiinnitetystä otsalampusta on sen verran tehokas että autoilijatkin meinaavat muistaa liikennesäännöt niiden kanssa ajaessani. Eikä mies edes räplännyt kännykkäänsä tai mitään muutakaan, vaan katsoi kohti. Ainoa motiivi jonka kykenen keksimään, on henkilön palava halu jäädä pyörän alle. Olin kuitenkin ilkeä ja väistin.
    Miss Vitus

Ajoin oikeaa laitaa kelvillä, porukkaa tulee vastaan koko väylän leveydeltä kolme rinnan kävellen, eikä väistetä yhtään, sitten tulee vielä suurempi joukkio ja se keräytyy siihen samaan laitaan, jossa itse poljen, vaikka toinen laita olisi ollut täysin vapaana. Tästä sitten tuli mieleen, että olisihan se vaan kätevämpää, jos olisi vain oikeanpuoleinen liikenne sallittu kelvillä, olipa kävelijä tai pyöräilijä, paljon helpompi se olisi ohittaa noita samaan suuntaan meneviä kuin vastaan samaa puolta tulevia.

Tietty syyntakeettomiahan nuo ihmiset olivat, koska jonkinlainen yleisötapahtuma oli juuri päättynyt ja sen jälkeisessä euforisessa tilassa eivät ihmiset yleensä ole parhaimmillaan tekemään nopeita loogisia päätöksiä.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

En oo kokenut ihan hirveän vaikeaksi ohittaa jalankulkijajoukkoja siltä puolelta, missä on tilaa.

Sori, oon väärässä langassa. :P

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    En oo kokenut ihan hirveän vaikeaksi ohittaa jalankulkijajoukkoja siltä puolelta, missä on tilaa.

Sori, oon väärässä langassa. :P
    Ei se kovin haastavaa ole, joskus on jäisiä uria ja siinä on sitten oma jännitysmomenttinsa, etenkin kun ne urat on ohuen lumikerroksen alla, mutta paremminkin voisi olla.

Usein vastaan kulkeva jalankulkija tahtoo alkaa poukkoilemaan, kun näkee pyörän tulevan vastaan samalla puolella, ehkä olisi parempi ettei jalankulkija näkisi sitä pyörää ennen kuin tilanne on jo ohi

Usein on kyllä kätevintä kiertää nurmen/hangen kautta, kunhan hanki ei ole kovin paksu, etenkin kun kyse on noista ryhmässä kulkevista nuorista yksilöistä.

Vanhemmat jalankulkijat taas on helppoja kun yleensä siinä tervehditään ja saatetaan muutama sanakin vaihtaa
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

Perussuoritus autoilijalta Torstaina. Käännyn oikealle ja katson vain vasemmalle sillä eihän oikealta voi autoja kylkeen tulla. Paikka Peuramäentien ja Stensintien risteys. http://goo.gl/maps/EgnHW
    Tulin siis pyörällä tuolta bussipysäkin suunnasta Stensintien kelviä suunatana Kauniainen ja auto kolmion takaa Peuramäentieltä. Jarrut tämä sankari jolla oli pieni lapsi takapenkillä löysi ihan viimetipassa ja äkkijarrutuksen takia tämän auton takana tuleva meinasi ajaa takaluukusta sisään. Itse olin jo himmaillut vauhtia sillä tiedän että tuossa risteyksessä saa jatkuvasti varoa kolmion takaa tulevia autoja. Katsekontaktia yritin saada kuskiin siinä auton edessä ollessani ja näyttää käsdellä sitä kolmiota, mutta tämä nainen vältteli sitä katsekontaktia ihan tarkoituksella katselemalla aivan muualle. Kello siinä 15.20 eli vasta vähän hämärää ja mulla edessä 1200 lumenia valoa ja kirkkaankeltainen takki missä heijastimia ja pyörässä kiinni kaikki lainvaatimat heijastimet ja renkaissa vielä heijastavat sivunauhat.
    PS: Aamuisin työmatkalla ajan tuossa kohtaa aina ajoradalla ja täytyy näköjään siirtyä ajamaan myös kotiintullessa sillä useamman kerran on auto ajanut ensin ohitse ja heti sen jälkeen kääntynyt eteen tuonne Peuramänetielle.

Pyörällä ja autolla - Hanki tallentava videohärpätin. Sen verran peruskauratilanteita tulee sulla vastaan, että niistä saisi koostetua opetustarkoituksiin videoita.

Pyörällä ja autolla - Hanki tallentava videohärpätin. Sen verran peruskauratilanteita tulee sulla vastaan, että niistä saisi koostetua opetustarkoituksiin videoita.
    On ollut harkinnassa jo pitkän aikaan ja hankinkin kun tuo taloustilanne paranee. Hintaa ei saisi olla yli 100 euroa ja mielellään sellainen missä on näyttö että voi vaikka poliisille suoraan kamerasta näyttää, eli vinkkejä kamerasta otetaan vastaan.

Kun noita kilometrejä kertyy vuosittain fillarilla keskimäärin siinä 12 000 - 14 000 niin tilanteitakin tulee. Kuukaudessa tulee pelkkää työmatka-ajoa 1000 km ja siihen kauppareissut ja harrastuksiin menot sekä varsinaiset pyörälenkit.
    PS: On mulla ajokorttikin ollut jo kohta 35 vuotta.

Toissa viikolla tuli ensimmäistä kertaa (vanhempi) työmatkapyöräilijä, jolla oli kamera kypärässä. En olisi muuten kiinnittänyt huomiota, mutta teki jonkun ihme koukkauksen mun eteen, jolloin kiinnitin tarkemmin huomiota että mikä tyyppi tää on. Ei tosin varmaan muista laittaa tuota "tilannetta" nettiin näytölle, jos sitä varten kamera on muuten kypärässä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Toissa viikolla tuli ensimmäistä kertaa (vanhempi) työmatkapyöräilijä, jolla oli kamera kypärässä. En olisi muuten kiinnittänyt huomiota, mutta teki jonkun ihme koukkauksen mun eteen, jolloin kiinnitin tarkemmin huomiota että mikä tyyppi tää on. Ei tosin varmaan muista laittaa tuota "tilannetta" nettiin näytölle, jos sitä varten kamera on muuten kypärässä.
    Eipä sitä tiedä vaikka olisi joku foorumilainen ollut asialla.

Minäkin jouduin viime viikolla vissiinkin jonkun videokameran kuvaan Jyväskylässä Ylistön siltaa ylittäessäni. Ihan semmoiset isot kuvausvehkeet oli, lienenkö sitten ollut peräti telkussa tai jossain…?
    Miss Vitus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Kamera kypärässä/ohjaustangossa on halpa oikeusturvavakuutus kunhan itse ajaa TLL:n sääntöjen mukaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Kun noita kilometrejä kertyy vuosittain fillarilla keskimäärin siinä 12 000 - 14 000 niin tilanteitakin tulee. Kuukaudessa tulee pelkkää työmatka-ajoa 1000 km ja siihen kauppareissut ja harrastuksiin menot sekä varsinaiset pyörälenkit.
    Hmm, samoissa määrissä suurinpiirtein on mullakin, mutta vähemmillä tapahtumamäärillä mä selviän. Enkä mä mielestäni ole mikään väistelijätyyppi, mutta toki yritän vähän ennakoida tilanteita.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

En tiedä mikä itsemurha halukkuus näillä Turkulaisilla on, mutta joka ikinen arki-aamu kun fillaroin töihin, niin liikkuu näitä valottomia pyöräilijöitä jotka vieläpä ajavat autojen seassa ajoradalla, sekä ajelevat punaisia päin. Ja uskallappas mennä mitään ystävällisesti mainitsemaan valoista tai ajotavoista, niin haukutaan ihan pystyyn.

Eräskin pappa juuri pari viikkoa sitten ajoi miten sattuu välillä pyörätiellä ja yhtäkkiä ampaisi vasemmalla puolella olevalle ajoradalle, siinä ajeli hetken ja taas pyörätielle ja siitä meni risteyksen poikki keskeltä risteystä muutaman sentin päästä autoista jotka juuri lähteneet valoista liikkeelle. Ja kun pappa sattus sitten jalkakäytävän kautta tulemaan kelville, niin ärsyyntyneenä kyseisestä toiminnasta kysäisin, "etteikös liikennesäännöt enää koskeneetkaan kaikkia?" niin voi hyvänen aika, että pappa kimmastu. Samantien pistin fillariin vauhtia lisää, en jaksa jäädä tuollaisten idioottien kanssa tappelemaan liikennesäännöistä, kun ne ei näköjään kaikkia koske Ei siinä mitään mutta siinä joutu moni auto tekemään täysjarrutukset pappan takia ja siinä ois voinu käydä todella huonostikin.

^Juu ei noita oikein onnistu opettamaan, oppikoon kantapään kautta. Surullista tietty.

Miten musta tuntui tänään että järjestään kaikki koirat näkivät mut jonain hirviönä tai saaliseläimenä, jalankulkijat kävelivät missä sattuu ja jotkut olisivat halunneet koukata suoraan alle taakseen katsomatta. Yhden kaupan pihasta valuneelle autolle stop-merkki oli ilmeisen outo, sillä autoilija pysäytti ajoneuvonsa vasta sitten kun huomasi minut. Muuten olisi varmaan ajanut pysähtymättä suoraan risteykseen.

Eräät pikkupojat tosin aiheuttivat ihan oikeasti sydämentykytystä, ajan klv:n jatkeelle ja vasemmalla on näkyvyyttä peittämässä kuusiaita, ja sieltä suunnasta tulevilla on kolmio. Eikö ne pojat sitten paukkaa täysillä pyöriensä kanssa sieltä kolmion suunnasta suoraan eteen. En tajunnut sanoa mitään mut olisi niille varmaan voinut sanoa että kannattais vähän katsoa miten paukkaa kolmion takaa eteen. Jos mun tilalla olisi ollut mopo, se olisi vetänyt luultavasti suoraan poikia päin.

Autotieltä oli pukattu lumia tuolle hyvin lyhyelle kelville, innostuin sitten siitä ja etsin paksuimmat lumikohdat joista ajelin läpi, yhdessä vaiheessa hoksasin sitten, että oli pukattu oikein kunnon valli risteävältä tieltä kelvin päälle, katsoin paksuimman kohdan ja vähäsen vauhtia ja läpi. On ne pieniä asioita mistä ihmislapsi tulee onnelliseksi

Paluumatkalla kelvittömällä osalla ajelin sitten auraamatonta reunaa pitkin niin kiinni lumipenkassa kuin suinkin kykenin, toki ostoskassit ohjaustangossa roikkuen.

Jotain hyvää alkumatkasta jäätyneistä vaihdevaijereistakin, pääsi harjoittelemaan tasapainoilua. Jostain kumman syystä vaikka ajoin niinkin reunassa, takana tullut auto ei tahtonut mennä ohi ennen kuin vastaan kääntynyt traktori oli ohitse, paljoa muuta liikennettäpä ei ollutkaan.
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    ...On ne pieniä asioita mistä ihmislapsi tulee onnelliseksi...
    Katotaan ollaanko yhtä onnellisia sitten huhtikuussa samoilla keleillä

Täällä on muuten ollut pyöräilijät aika hyvin valaistuja viime aikoina. joku aamu jopa täydet sata prosenttia mitä nähnyt. Muutama tosin aika erikoinen lampun sijoituspaikka, kuten yhdellä tädillä rinnassa (jää sivusta kivasti piiloon käsien taakse) ja jollain punainen olkapäässä etupuolella ja takana selässä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Valoista puheen ollen; joku oli tuossa taannoin laittanut suht kirkkaat ledit tankoon - kirkkaan ja punaisen vierekkäin, siis samaan suuntaan. Siinä hetkosen mietin että kumpaan suuntaan toi liikkuu Ei näin.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Itsekkin yksi aamu näin tälläisen viritelmän ja päätäni pyöritellen ihmettelin moista. Edessä oli kirkas lamppu ja vieressä vilkkui punainen lamppu strobolla
    Mutta parhaimpia valoja mitä olen koskaan nähnyt oli, kun eräs mies aamutuimaan polki vastaan noin tuhannen lumenea otsalla, toiset tuhat tangossa ja molemmissa kyynärpäissä punaiset ledit ja kun käännyin hänet ohitettuani, hänellä oli myös selässä muutama punainen ledi.
    Tänäaamuna aiheutti vähän pientä v*tutusta, kun viereisen yläasteen bussipysäkillä parveili nuoria miten sattuu, juuri siis tulleet bussista ulos ja vaikka soitti kelloa ja väläytti lampun täysille (1000 lumenea) ei mitään vaikutusta - ainoa reitti koukata ojan kautta. Porukka vaan seisoi keskellä kelviä ja katsoi kuin halpaa makkaraa ja jos tommosille jotain menee sanomaan, niin yleensä tullut v-päätä ja ties mitä painokelvotonta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •