ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 13 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Mulla olis edelleenkin kovasti Stanin teippiä muistuttavaa keltaista Tesaa puolisen rullaa 50 mm leveenä. Tulkaa hakeen pois ja testatkaa, itsehän en uskalla näihin läskihullutteluihin lähteä. PK-seutu ja PM plz.
    --

OT: Mutanaaman linkeistä toi telpak herätti mielenkiinnon. Teippi näytti tosi paljon, ja teksti kuulosti caffe latexin punaselta teipiltä, no samaa se ilmeisesti onkin http://www.cantitoeroad.com/caffelat...tape-heavyduty ja http://www.effettomariposa.eu/en/pro...tubeless-tape/
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    ...vai jatketaanko etsintöjä optimaalisemman leveyden löytämiseksi, vai kiinnostaako ketään edes.. :P
    Kunhan saat ne vantees, niin mulla vois olla ratkaisu ongelmaan.
    Kuidutettua pvceetä 2p-teipillä pohjaksi ja tarvittaessa pintaan tiivistyskerros merkintäkalvosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Kunhan saat ne vantees, niin mulla vois olla ratkaisu ongelmaan.
    Kuidutettua pvceetä 2p-teipillä pohjaksi ja tarvittaessa pintaan tiivistyskerros merkintäkalvosta.
    kuulostaa hyvältä, saako sitä kaikissa kivoissa väreissä

voiskos sen "kaupallistaa" tuannempana muillekki pläskipyäräilijöille jos toimin koe-eläimenä ensin..

Tuolla on käytetty 90mm leveää Stan-mallista keltaista teippiä: http://meantodd.com/blog/fat-bike-tubeless-conversion/
    Lopputulos ei kyllä näytä kovinkaan kauniilta.

- Tomi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Tuo putoaminen kuulostaa erikoiselta omiin kokemuksiin verrattuna, tosin mä mitään liukkareita käytä pyörähommissa Mutta mulla Floater tipahtelee vanteelta vasta jossain 4 psi tienoilla tai vastaavaa. Vielä reilusti alle 6 psi pystyy ajelemaan ihan hyvin.
    Tuo putoilu on kovin tuttua touhua ja olen siitä tänne jo kovasti valitellutkin. Ilman mitään liukasteita putosi ennen erkkailua jossain siellä 0,6-0,7bar kieppeillä. Nyt erkkojen kanssa menty jo pitkään hymy huulilla.

On tuo kyllä kummallista miten noissa voi noin paljon olla eroja. Odotan kovasti, että se toinen satsi Floatereita tulee niin pääsee niillä kokeilemaan jotta saisi jotain haisua siitä johtuuko ominaisuus renkaista vai vanteista. Jotain ihan merkkikumiakin tulee ehkä tässä lähiaikoina kokeiltua.

Tuossa aiemmin kun manailin eri erkkojen liimapinnoista niin tuli tilattua rulla tuota ja siinä on ihan ok liimapinta ja tuntuu tosiaan toimivan http://hockeybase.mycashflow.fi/prod...erkka-original.

Olen joo seurannut sun kokemuksia noista renkaista, mikä on kyllä aiheuttanut ihmetystä. Mulla nuo Floaterit menee vanteelle ilman plopsahduksia jo siinä 10 psi tienoilla, ja pysyy kyllä hyvin (istuu kokonaan eikä valahtele alas vaikka pudottaa paineet 0,4 bar tienoille). Laitoin testiksi kaverin ylimääräiset Larryt ja niillä taas oli ongelmia siinä mielessä että yksi kohta kummassakin renkaassa jäi auttamatta alemmaksi, eli ei noussut siitä kohdasta vanteelle kunnolla. Leipomalla sitä sai kyllä korjattua.

Et sä kuitenkaan kovin paljoa aikaisemmin tilannut sitä pyörää, mutta onhan noissa aika huikea ero jos sulla käy noin ja mu(i)lla pelittää kuin unelma

Joku antoi jollekkin palautetta, kun oli Floatereihin jäänyt tekstien kohdille ne "ylimääräiset". No tärpättiä vai millä ne lähtee pois?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Jos joku vielä miettii, mahtuuko Fattyyn taakse RD + BFL -yhdistelmä, niin vastaus on, että mahtuu. Ainakin 1x10 -setillä.

Ja kyllä vanteelta putoamisen ongelmat loppuivat kerralla kun laittoi RD:n kehät. Itse asiassa rengasta ei saa putoamaan vanteelta muuten kuin laskemalla kaikki paineet pois ja kaksin käsin vääntämällä renkaan kyljestä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylämäessä heikottaa Katso viesti
    Ja kyllä vanteelta putoamisen ongelmat loppuivat kerralla kun laittoi RD:n kehät. Itse asiassa rengasta ei saa putoamaan vanteelta muuten kuin laskemalla kaikki paineet pois ja kaksin käsin vääntämällä renkaan kyljestä.

Näin sen tubeless-renkaan pitääkin pysyä vanteella. Tiedä en läskeistä mutta raivoreetua pystyi käyttämään järkevillä paineilla niin että pysyi vanteella vain WTB:n hyllyllisillä.

Tietenkin jos ei tarvi matalia paineita niin löysempikin vanne käynee. Eli nyt kaikki uutta kehää tai läskiä halajavat tubeless:sta kiinnostuneet ottakaa talteen kehät jotka tunnetusti toimii.

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Onko ken koklannu miten BUD toimii takakumiloisena jos verrokkina on nate / lou?
    Kanttipito limakallioilla ynnä juureksissa sekä vetopito lähinnä kiinnostaa.
    Intternetti väitti et luistaa joka suuntaan eikä pidä märällä. Onneks en uskonu. Nate joutu telakalle, BUD myös takana on ihan amerikkaa. Huisa sivuttaispito ja rullaa kun hirvi - sen mitä tuo vetopidossa natelle/ loulle (mahdollisesti) hävii voi korvata kovemmalla vauhdilla ja suoremmilla ajolinjoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Intternetti väitti et luistaa joka suuntaan eikä pidä märällä. Onneks en uskonu. Nate joutu telakalle, BUD myös takana on ihan amerikkaa. Huisa sivuttaispito ja rullaa kun hirvi - sen mitä tuo vetopidossa natelle/ loulle (mahdollisesti) hävii voi korvata kovemmalla vauhdilla ja suoremmilla ajolinjoilla.
    Jätkä huijaa! Mulla se tuntuu sluibaavan sivuttain ihan liikaa, vetopitoahan siinä ei oikeastaan ole. Jothuiskohan leveämmistä kehistä vai mistä? Rullaavuuden allekirjoitan kyllä 100%.

Eilen ajoin Loun kanssa ja meno oli ihan eri maailmasta. Sillä oli aivan sama oliko sivuttain, poikittain vai vetämässä. Matalilla paineilla meni oikeastaa mistä vain paitsi ihan idioottimaisista viistojuurisudituksista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Jätkä huijaa! Mulla se tuntuu sluibaavan sivuttain ihan liikaa, vetopitoahan siinä ei oikeastaan ole. Jothuiskohan leveämmistä kehistä vai mistä? Rullaavuuden allekirjoitan kyllä 100%.

Eilen ajoin Loun kanssa ja meno oli ihan eri maailmasta. Sillä oli aivan sama oliko sivuttain, poikittain vai vetämässä. Matalilla paineilla meni oikeastaa mistä vain paitsi ihan idioottimaisista viistojuurisudituksista.
    En. Huijaa. Louta mulla ei verrokkina oo, eikä tuu. Enempiä pitoja en kuvittele tartteevani enkä usko et kovasti liukkaammiks pohjat enää tästä voi mennä. Pito on supjektiivinen jutska ja muuttujia on monia - sullon 100mm pellenkenkä ja mulla 70mm UMA II, sie ajelet todnäk aleemmilla paineilla - mulla 0,5 tai 0,55 paaria kummassakin päässä (juu, on se pervoa mut ei käy ajo tylsäks - oikeesti ton vetopito alkaa vasta kovemmilla paineilla...), siellä missä sinä tarttet yyberpitoa on sulla pieni välitys, hirviä kadenssi ja matala vauhti. Mulla käytössä se ainoa välitys 32x19, kammet saattaa liikkua tai sit ei ja vauhtia niin paljon kun narujaloista lähtee tai uskaltaa. Ei toi mullakaan himmaillessa toimi, vasta sit kun ajaa tosissaan. Mulle toi jäi takaseks.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Päivitysraportti:

Systeemi toimi hyvin ja piti ilmat. Ajoin myös melkoisen matalilla paineilla monen monta lenkkiä ja mitään ongelmia ei ollut. Rullaus ja pito aivan mahtavat!

Sitten posteljooni toi uudet renkaat ja aloin vaihtaa niitä alle. Kävi ilmi, että vanteiden uriin laittamani solumuovi oli painunut aivan littanaan ja gorillateippi oli tietysti seurannut perässä ruttaantuen samalla vähän. Solumuovin littaannuttua ulkorenkaan ja teippien väliin jäi hurjan paljon tyhjää tilaa, eikä renkaan nostaminen vanteelle ollut mahdollista edes paineilmavehkeiden kanssa. Islantilaistyyppistä räjäyttämistä en kokeillut...

Minkä virheen olen tehnyt? Ilmeisesti käytin vääränlaista solumuovia? Mikä solumuovi olisi tunnetusti hyvää?

Vinkkejänne odotellessa laitoin uudet renkaat sisureiden kanssa vanteille muotoutumaan.
    Päivityksen päivitys: En sitten jaksanut ryhtyä teippaamaan vanteita uudelleen. Renkaat olivat nousseet sisäkumeilla paikalleen, joten tipautin toisen reunan alas, poistin sisäkumit ja lisäsin tubeless-venttiilit. Laitoin väliin saippuavettä ja kiekon kyljelleen rengaspinon päälle, vanteeseen kiinnittynyt puoli alaspäin: näin pystyin painamaan rengasta ottavampaan asentoon samalla kun pumppasin jalkapumpulla: kas, renkaat nousivat helposti vanteelle.Venttiilin kautta ruiskulla litkua sisään ja valmista tuli. Entiset BFL:t odottavat ostajaansa tuolla torien puolella.

- Tomi

Päivitetäänpä oman On Onen Fattyn tubeless tilannetta, eli nyt takakiekon gorilla-teipillä tehdyn virityksen jälkeen vaihdoin halkaistuun sisuriin ja tuntuu toimivan hyvin (tippaakaan litkua ei ole vuotanut asennusvaiheessa tai ajossa). Hankala sanoa pysyykö rengas varmasti kunnolla vanteella, mutta mitään ongelmia ei ainakaan huomaa ja jos reuna sattuisikin lipeämään välillä, niin ensin kuluu sisäkumi ja vasta sitten päälikumi. Vanteen keskiuraan laitoin makuualustasta suikaleen, joka varmaankin (en ole paineistuksen jälkeen vilkaissut) tulee sisäkumin alle laitettuna olemaan kertakäyttöinen. Rengas asettui ainakin vanteelle / sisäkumin päälle todella tiiviisti ja pumppaaminen oli tosi helppoa. Vaikutti pikaisesti testattuna jopa pitävän paineet ilman litkua, mutta laitoin kuitenkin varmuuden vuoksi ja reikien varalta litkut sisälle. Edessä vaikuttaa edelleen toimivan hyvin gorilla-teipillä tehty ratkaisu (rengas vaikuttaa pysyvän vanteella eikä mitään vuotoja ole havaittavissa).

Paineet on näillä keleillä takana n. 0,6 Baria ja edessä n. 0,55 Baria. Paineita ei uskalla alemmaksi laskea kun kolahtaa vanteelle noillakin paineilla varomattomammassa ja nopeammassa ajossa (kuskin paino hieman vajaa 80 kg). Talvella/lumikelillä voi varmaan sitten kokeilla pudottaa paineita enemmän...

Painoa alkuperäiseen kokoonpanoon verrattuna lähti etukiekosta gorillateippivirityksellä n. 0,5 kg ja takakiekosta halkaistulla sisurilla n. 0,34 kg. Litku on muuten pirullista, kun se tuppaa tukkimaan Schrader-venttiilit paineita päästäessä (tulee aina ilman mukana vähän litkua). Yksi venttiilin sielu on jo tukossa, mutta onneksi on sentään helppo vaihtaa. Lähteekös muuten tuo lateksilitku jollain kemikaalilla liuottamalla kätevästi pois kuivuttuaan?

Oon ihan lämpöisellä vedellä sekä harjalla pessyt litkunjämiä renkaista sun muualta. Venat on vähän ahtaammat, mutta eiköhän nekin aika kevyesti saa puhtaiksi. Koetan ite asetella renkaan niin, että ilmaa päästäessä ei tulisi litkua. Ajon jälkeen sitä on kyllä vähän joka puolella sisäpintaa, eli voi päätyä venttiiliinkin. Saattaisi auttaa tuupata ensin vähän ilmaa sisään?

Itse myös kääntelen rengasta siten, että pyrin minimoimaan ulos tulevan litkun määrän, mutta vaikka kiekko seisoisi yön yli paikallaan ja pumppailee ilmaa renkaaseen ennen paineiden laskemista niin silti litkua tulee vähän ulos. Tilanne on tietty vielä pahempi jos kesken ajon päästelee painetta.

Pitää testailla tuota venttiilin puhdistamista. Tosin venttiilin sielu on ikävän tiivis paikka, johon ei kunnolla pääse käsiksi ja töhnä takertuu kuivuttuaan aika hyvin myös sisällä olevaan venttiilin jouseen kiinni. Ehkä kunnon liottaminen helpottaa tilannetta...

Tässä kun on useampi teippi käyty läpi ja useimmat on linkitetty joihinkin ulkomaalaisiin kauppoihin.
    Niin kävin äsken paikallisessa K-RAUTA kaupassa kiireessä jäi seuraava teippi kyytiin
    http://www.eu-globaltrading.com/fi/t...t/81-tuote-a-5
    ainakin mainostekstit lupaa paljon!
    Kerron myöhemmin jos osoittautuu käyttökelvottomaksi.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

http://www.eu-globaltrading.com/fi/t...-butyyliteippi
    Tuokin on mahdollisesti toimivaa tavaraa...?
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bartagma Katso viesti
    http://www.eu-globaltrading.com/fi/t...-butyyliteippi
    Tuokin on mahdollisesti toimivaa tavaraa...?

Mahtaa olla paksumpaa ja painavampaa kuin edellinen...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Olen tässä aamupäivän paininut Fattyn vanteen ja Floaterin kanssa kun olen värkännyt ghettotubelesia. Oletteko muut saaneet oikeasti kumin asettumaan oikealle kohdalle vannetta. Tiiveyden kanssa ei ole ongelmia ja kumi alkaa täyttymään ihan jalkapumpullakin mutta... Floateri ei vaan suostu asettumaan paikoilleen, vaikka kuinka suihkii saippuvettä kumille ja vanteelle. Joka kerta on jostain kohdasta jäänyt nousematta ihan kunnolla. Vertailukohtana olen käyttänyt sitä reunan lähellä olevaa pientä harjannetta mikä kiertää ympäri, en sitä karhennettua aluetta siinä samalla kohdalla, sen leveys vaihtelee todella paljon. Halkaistu sisuri on Schwalben 24" joka on kyllä aika paksun tuntuinen. Tai sitten pitää ottaa käyttöön raaka saippua ilman laimennusta.
    Aiemmin kun kirjoitin niistä paineista, niin nyt kun ei liukkarit vaikuttanut, putosi kumi paikoiltaan jossain 4psi:n paikkeilla...pöydällä... ajossa olisi varmaan tippunut jo aiemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    Olen tässä aamupäivän paininut Fattyn vanteen ja Floaterin kanssa kun olen värkännyt ghettotubelesia. Oletteko muut saaneet oikeasti kumin asettumaan oikealle kohdalle vannetta. Tiiveyden kanssa ei ole ongelmia ja kumi alkaa täyttymään ihan jalkapumpullakin mutta... Floateri ei vaan suostu asettumaan paikoilleen, vaikka kuinka suihkii saippuvettä kumille ja vanteelle. Joka kerta on jostain kohdasta jäänyt nousematta ihan kunnolla. Vertailukohtana olen käyttänyt sitä reunan lähellä olevaa pientä harjannetta mikä kiertää ympäri, en sitä karhennettua aluetta siinä samalla kohdalla, sen leveys vaihtelee todella paljon. Halkaistu sisuri on Schwalben 24" joka on kyllä aika paksun tuntuinen. Tai sitten pitää ottaa käyttöön raaka saippua ilman laimennusta.
    Aiemmin kun kirjoitin niistä paineista, niin nyt kun ei liukkarit vaikuttanut, putosi kumi paikoiltaan jossain 4psi:n paikkeilla...pöydällä... ajossa olisi varmaan tippunut jo aiemmin.
    Mulla oli ongelmia kans, kun koitin eka nostaa ilman litkua vaati noin 2.5bar ja sit pamahti paikalleen et korvissa tuntu. Sit laskin ilmat pois, lisäsin litkut ja pumppasin sit en edes huomannu millon oli noussut pumppasin vissiin 2 baariin asti. Saippuaa oli reilusti molemmilla kerroilla. Mielen kiinnolla litkutan toista viikonloppuna suoraan Stanin kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Mulla oli ongelmia kans, kun koitin eka nostaa ilman litkua vaati noin 2.5bar ja sit pamahti paikalleen et korvissa tuntu. Sit laskin ilmat pois, lisäsin litkut ja pumppasin sit en edes huomannu millon oli noussut pumppasin vissiin 2 baariin asti. Saippuaa oli reilusti molemmilla kerroilla. Mielen kiinnolla litkutan toista viikonloppuna suoraan Stanin kanssa.
    itse todennut (normirenkaiden kanssa) että litku itsessään toimii mainiona liukasteena, eikä siitä varmasti ole haittaa, kun sitä samalla jää sinne vanteen ja kumin saumaan abaut jokapaikkaan, kun sitä täyttövaiheessa väkisin välistä tursuaa..

tätä pääsee piakkon myös toivottavasti todistamaan (tai ainakin yrittämään) säikeen oikeaankin rengastyyppiin..

Eilen pumppasin Floaterin takas vanteelle 13F sisurilla ilman liukua. Tais nousta jossain 1-1.2 bar kohdilla. Pudotin tahallani, kun testasin minimi paineita. Noin 0.3bar putos pika testissä, kun puristin kumia.-> Täytyy testailla lisää, kun ajamiselta malttaa.

Floateria ajettu orkkisvanteella onnistuneesti 0.4bar paineella edessä 13F sisuri takana Ghetto. Takana kumi menee ylämäissä jo vähän kurttuun kyljistä 95kg painolla, mutta ei ongelmia vanteella pysymisessä.
    Antza44 muokkasi tätä : 02.12.2013 at 13.31

Larry eteen ja taakse, pääseeks eteenpäin lumella?

Pääsee, ja eteneminen paranee kun takemman nakkeron nakkaa väärinpäin.

mutanaama Guest
    Pääsee juu, taakke laittaisin kuitenniin ton BFL:n. Mun läskejä se kannatteli palion paremmin lumen päällä ku endomorps.

Eilen illalla litkutin Big Fat Larryn Rolling Darryl kehälle (etukiekko) ja teipiksi laitoin tällaista. Tippaakaan ei litkua valunut pois ja tänään ensimmäinen testilenkki - edelleen ilmat pysyivät renkaassa. Rohkaisevaa ...huomenna voisi koittaa takakiekkoakin.

Onko kenelläkään ollut ongelmia Onza sisureitten kanssa? Mulla on jo kaksi alkanut vuotamaan saumakohdasta kuukauden sisään. Tänään oli pakko laittaa takapyörän sisurix Surlyn light, mikä painaa tonnin. No se ainakin toimi edellisessä pyörässä kuin junan vessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Pääsee juu, taakke laittaisin kuitenniin ton BFL:n. Mun läskejä se kannatteli palion paremmin lumen päällä ku endomorps.
    pistän tuplanatét ku halvalla sai

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •