Mikä sun työmatkan pituus on?
Jos se on vaikka 10 km, niin kun liityyt reitille, niin kaikki sun reitillä sillä hetkellä olevat ovat potentiaalisia ohitettavia kaikki riippuu vain sun hitausdesta. Jos yleinen liikennevirta menne 20 km/h keskinopeudella ja sinä kaahaat 40 km tunnissa keskinopeudella, niin kaikki jotka olivat sillä hetkellä yli reitin puolivälin ehti sun hitauden takia alta pois ja et pystynyt niitä ohittamaan.
Alkuperäinen komeentisi jonka lainasin tuohon ylle omaa todennäköisesti vain viihdearvon, eikä sillä oletettavasti ole mitään tekemistä tositapahtumien kanssa. Mutta viihdeketjuhan tämä on muutenkin lukijoille, joten mun puolesta voidaan lopettaa tähän mun simuloituun jatkoon
Mitä sitten?Ei mitään.
Joillekin tämä on viihdettä, joillekin elämäntapa...![]()
Terveiset perjantain rastalettiselle Spessu-kuskille, joka nosti kerkeästi nopeutta ja liimautui kantaan, kun Turuntiellä ajoin tasaista vauhtia ohi. Hyvin spurttasit parien liikennevalojen jälkeen ylämäkeen. Oli hauskaa intervallia![]()
10k-kerhon jäsen
No itse omistan sähäkän sähkärin ja ajelin kerran töihinpäin noin 28 km/h. Tuli siinä sitten tunne, että joku on peesissä. No tsekkasin taakse ja OLIHAN siinä ALAN MIES katupyörällään, trikoot ja virne naamassa :-) Ekassa pitemmässä ylämäessä tippu kyytistä. No eipä silti, hiton lujaa menevät nuilla katuvehkeillä! Nostan "hattua" kaikille, joilla on keskarit tuolla 30 kympin tuntumassa. Kova nopeus se on...
![]()
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Onko kukaan pukeutunut työmatkapyöräilijäksi vapaapäivänään ja mennyt ajamaan reittiä edestakaisin aiheuttaen liudan häviöitä?
Ei tietenkään, periaatteessa sattui vain kirjastoreissulle...![]()
"tasamaiden suuri yksinäinen"
www.mtb-lohja.com
Ei ollut ainuttakaan ohitettavaa tänään. Koskelantielläkään ei kukaan tullut edes vastaan aamutuimaan.
Eilisiltana olisi saattanut joutua joulupukin ohittamaksi, jos olisi ollut tempoilemassa.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Tämähän toimii myös virtuaalisena tempokilpailijana vähän kuin aasille porkkana.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Tappio tuli eilen, ja mitä nöyryyttävimmällä tavalla. Uppoutuneena tokaluokkalaisen bussin takaa-ajoon (leipälajini) ennen aamukahdeksaa Hämeentiellä Toukolassa olin ajautunut hieman keskelle kelviä kun äkkiä huomasin jalkojeni kylpevän taivaallisessa valossa merkiksi siitä että joku haluaa ohi, eikä siinä vaiheessa enää auttanut kuin tehdä tietä.
Hämmästykseni oli suuri kun takaa ampaisi turvaliivihybridin sijasta kakskakkonen jopo aivan järkyttävää vauhtia. Ihmetys muuttui pian ihailun sävyttämäksi hihitykseksi kun seurailin taustalta miten kiituri poimi tempopäänahkan toisensa jälkeen aina Sturenkadulle saakka, missä tiemme erosivat. Epäinhimillisin voimin jopoakilles syöksyi ylämäetkin vastatuuleen lainkaan hidastamatta. Päätin jollakin keinoin yrittää ottaa selvää, mitä tämä kuski ripottelee aamulla muroihinsa.
Tänään kuitenkin luin että on olemassa sähköjopoja, hyikauhistus, ja epäilys alkoi kalvaa mielessä. Ei kai auta kuin pysytellä reitillä ja iskeä jopokuvasto kourassa ja luppi silmässä kantaan ensi kerralla. Murot tai oikosulku!
Eilen taluttelin pyörän kotiin rengasrikon takia. Yksi pyöräilijä polki ohi.
Mitenhän noiden sähköavusteisten kanssa etälamauttimella varustettuna kävisi, jos ajelisi tiukkaan sivupeesiin ja pudottaisi piuhat esim. tässä tapauksessa Jopon tarakkaan ja painaisi nappia...
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
En tiedä mitä tapahtui viime viikolla sille sähköttimelle (viritetylle), joka suhahti ensiksi kauheaa sotkua ohi ylämäkeen, mutta sitten eräissä valoissa seisomisen jälkeen hyytyi täysin. Olisko akku tai puuro jaloista loppunut. Viheltelin ohi mennessäni.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Aamiaismuroista tulikin mieleen että mut ohitettiin alkuviikosta ilman sähköjä ihan sinkulalla ja voi pojat mikä kadenssi kaverilla. Hra Singer kääntyi valoihin Lauttasaaressa ja oli pakko ohi ajaessa kehaista hyvästä kadenssista. Olisi lisäksi pitänyt kysyä millä terästetyillä aamiaismuroilla jalat saa niin vikkeliksi...
(vasta nythän tästä tappiosta kykenee puhumaan)
Oletko nahnyt varastettua fillariani?
Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
-hopeinen 70mm Marzocchi keula
-hollowtech keskio
-mustat DMR V8 avopolkimet
Mä nappasin eilen iltapäivän tihkusateessa herkulliset pisteet jostain crossarista. Nastat ropisten puskin maasturilla ohi ja oikeaoppisesti ihan tien laitaan siinä sivutuulessa ettei se äijä päässyt kostamaan peesistä ja aiheuttamaan mulle tappiota. Elämän pieniä iloja viikonlopun alkajaisiksi.
Eilen aamulla tulin keskustasta päin ja Kirjastosillan ylitettyäni, oikealta tuli joku tummalla Trekin maastopyörällä ja ilman minkäänlaista valoa tai kypärää. Molemmilla sama matka tyksiin päin ja heti, ennen tuomiokirkkoa ohitin tyypin.
Hienosti se jakso polkea ihan perässä kiinni, mutta ilmeisesti ei puhti riittänyt lähteä ohi
Kiva että sain vihdoinki jopa vähän haastettakin työmatkalle![]()
Olikos joku palstalaisista, kun kävi peesissä eilen iltapäivällä Mankkaan ostarin kohdalla? Oliko vauhti kuitenkin liian kova?![]()
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Nyt se sit tapahtui! Sähkömankelihybridiviheltelijä ohitti mut!! Heinäkuusta asti olen pystynyt tappioita vältteleen, mutta tälle en voinut mitään! Kotimatkalla ajattelin käydä vähän pidemmän kaavan mukaan ajelemassa ja alkumatkasta kaveri suljutti ohi sähköllä.. Sen verran alkaa olemaan jo omat nopeudet tiedossa, eli itse pyörittelin noin 22km/h ja ohittanut ~25km/h. Olisihan voinut kaverin ajaa kiinni ja YRITTÄÄ ohitusta, mutta loppulenkki olisi mennyt sen jälkeen häneksi. On se niin väärin ku eleettömästi voi sotkea tollaista vauhtia.. Onneksi kohta tulee kesä ja omat vauhdit nousevat niin ei tarvi tällaista toisten kokea!!
En tunnusta olleeni temporadalla... kun ajoin asioita laajentuneen suur-Oulun eteläkolkkaan...
Sattuikohan mulle sama tyyppi kohdalle. Motarin varrelta kun kurvailin laanaojan yli amista kohti niin takana vilkku kirkas valo. Yllättäen se pysyikin siellä vaikka pidin 22-25 km/h vauhtia, valitsin tekun puoleisen kevlin ja heppu amiksen puolen, kaukovainion valoissa odoteltiin sitten yhdessä. Tarakalla oli akkupaketti ja kaveri ajeli sininen takki päällä ja farkut jalassa vihellellen.
Siitä lähdettiin sitten reippaasti ja aika tarkkaan 24.5 km/h GPS:n mittaamana oli se mihin vehkeellä pysty. Koska tämän piti olla vähän pidempi enemmän palauttava lenkki valitsin nöyryyttämisen sijaan peesaamisen ja kaveri käänty kaakkurinkankaalla kaakkuriin jossa tiet erkani ja kiittelin hyvästä peesistä. Mun sykkeet oli kisatasoa jotta pysyin peesissä, yllättäen ylämäissä ei ollu mitään vaikeuksia.
Tuossa nollan tuntumassa olevassa pöperökelissä olis kyllä nöyryytysyrityksessä tullu noutaja aika herkästi...
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Tutut tuntomerkit, mhelander![]()
Eilen meinas käydä perinteiset kylmät, ku cyclokuski hiipi lentokentän suoralla iskuetäisyydelle. Onneksi olin puolivaloilla ajanut koko matkan, joten pikkuisen vauhtia lisäämällä vältin tappion ja tiputin kuskin rehdisti kyydistä. Kyllähän tuo 29er rullaa kivasti kevyessä lumessaEi tarvi runtata sitten tippaakaan vaan vähän "pyöritystä" lisäämällä saa vaivattomasti lisää vautia. Edes vaihetta ei tarvinut vaihtaa isommalle. Ole!
Tästä on kohta jo pari viikkoa, mutta yks perjantai sain kyllä tosissaan polkea, pitkästä pitkästä aikaa. Turun Pitkämäen valoissa ohitin 29er sinkulamaasturillani yhden succis-hybridistin ja siitä lähdettiin sitten kohti Härkämäkeä polkemaan hybridisti kannoilla, mutta onneksi ei Härkämäessä tämä enää jatkanut samaan suuntaan (Naantaliin kenties?). Saakeli pulssi oli koholla vielä ½h kotiinpääsyn jälkeen.
Aika marginaalilaji tää TMT täälläpäin talvisin, tai eihän tätä nyt talveksi enää ole voinut sanoa.
Kirjanmerkit