HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 42 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 92 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Spezialized Defroster...

Minkälaisia kokemuksia porukoilla on tästä kengästä, onko enempi syys- kuin talvikenkä? Noita saisi kohtuuhintaan lähikaupasta, mutta arveluttaa miten varpaat pärjäävät talvipakkasilla noissa tossuissa.

Jossain mainoksessa kyllä väittivät, että tämän vuoden malli olisi edellisiä lämpimämpi. Tiedä sitten onko pelkkää mainospuhetta..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Spezialized Defroster...

Minkälaisia kokemuksia porukoilla on tästä kengästä, onko enempi syys- kuin talvikenkä?
    Mä olen sanonut jo monta kertaa tässä topicissa, että ovat mun mielestä enemmän syys- kuin talvikenkä. Vedenpitävänä toki ihan mainio syyskenkä. Tuonne n. viiden asteen pakkaseen pärjää.

...arveluttaa miten varpaat pärjäävät talvipakkasilla noissa tossuissa.
    Varpaat ovat yksilöitä. Mä en osaa sanoa SUN varpaista

Ok, kiitos Jack.

taitaa siis Northwavet olla lämpimämmät, joten vaaka kallistunee siihen suuntaan.

Tommonen tuhannen kilsaa takana Vauden Termaticeilla. Tänään kolme tuntia osin alle nollan kelissä. Kahet pohjalliset ja Teseman ohuilla merinosekoitesukilla alkoi olla loppumatkassa vähän viileän tuntuiset. Edelleen vasemman päkiän päällä iltti siinä ylemmän velcron tietämillä ajoittain painaa, päkiäni alkaa kuiten tottua. Ja kun jalkani ovat kylmän arat niin ihan tyytyväinen olen toistaiseksi. Tommoseen -10C asti uskon pärjääväni kun laitan vielä neopreenipäälliset. Kertakaikkiaan upeaa ollut ajella kun ovat vesitiiviit eikä edes kovin hiostavat. Yksi näitä pyöräily-elämäni järkevimpiä satasen, siis euron investointeja. Markka-aikana jotain fiksumpaa tuli tehtyä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tommonen tuhannen kilsaa takana Vauden Termaticeilla. Tänään kolme tuntia osin alle nollan kelissä. Kahet pohjalliset ja Teseman ohuilla merinosekoitesukilla alkoi olla loppumatkassa vähän viileän tuntuiset.
    Tuhat kilsaa tekee tuommoiset 388,888 km viikossa - eli yhtä paljon ellei enemmänkin kuin mulla (ja mä luulin ajaneeni ajankohtaan nähden erittäinkin paljon)!

Täällä etelän plusasteissa voi kenkien (subjektiivinen) viileneminen johtua siitäkin että ne ovat liian lämpimät eli kolmannen tunnin loppupuolella Tesemankin sukat - joiden hinta/laatu -suhdetta sopii kehua - tahtovat olla hiukan kostuneet. (Kesäkenkä+kengänsuojat -yhdistelmä on samassa lämpötilassa ylensä aluksi selvästi viileä mutta jos niillä tarkenee, niillä pärjää pitempään.)

Pohjallisilla voi saada vähän lisää pelivaraa. Alumiinivuorattu "lämpöpohjallinen" pohjalle eristämään ja villakarvainen jalkaa vasten toimii IMHO hyvin eli paremmin kuin kaksi tavallista tai yksi erikoispaksu pohjallinen.

PS Haisevatko ne Termaticit kovastikin myrkkymuoville?

Haisee. Rouva ei anna säilyttää tuulikaapissa... Lenkin jälkeisenä aamuna siirrän tuuletettuun talliin...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Heh, taisimpa sotkea crossarini ja kenkieni kilsat keskenään. Crossarin odo nyt näyttää 1272km ja kengät tuli lokakuun viimesellä viikolla. Tommosta 220-250 kilsaa per viikko. Sorry! Mulla on varmaan kaikki versiot pohjallisista muttei vielä ole tommosta tarvista ollut kaikkia variaatioita koestaa.
    Mun huonolla haju-aistilla en ole huomannut mitään ihmeempää?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Hmm... Saisikohan Lakea jostain ulkomailta tilaltua helposti (= EU:n sisältä, mielellään Saksasta)? Ei tunnu noita normaalilestisiä isompia kokoja tulevan myyjille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Hmm... Saisikohan Lakea jostain ulkomailta tilaltua helposti (= EU:n sisältä, mielellään Saksasta)? Ei tunnu noita normaalilestisiä isompia kokoja tulevan myyjille.
    Omat normilestiset 302 Laket ostin actionsports.de:stä vuosi sitten... Tällä hetkellä on valitettavasti aika hiljaista AS:ssa.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Tässä infoa nille jotka miettivät Fasterkattin ostoa: Mä tilasin 45Nrth Fasterkatt Saksasta, kun muualta ei löytynyt kokoa.

Lesti on huomattavasti kapeampi eli parempi mun jalkaan kuin Wölvhammer, jossa jalka seilaa sivusuunnassa – ilmeisesti Wölvhammer toimii noin yleisesti ottaen paremmin suomalaiseen jalkaan – kuulin näin.

Koko: Peruskengät ovat olleet 43,5 (n. 27,5cm) ja Fasterkatt tuli koossa 45. Painoa on sopivasti, mun mielestä kengät ovat yllättävän kevyet. Ei mitkään tiiliskivet siis. Kenkään mahtuu 45 koossa paksu sukka. Koska mun jalat ovat palelevaa sortti, hommasin kenkiin Aerogel-pohjalliset (
    http://www.lampopohjalliset.fi/). Se on hieman ohuempi kuin Fasterkattin oma pohjallinen, joten menee vieläkin paksumpi sukka tarvittaessa. Kenkä on aika suksimonohenkinen, eli siinä sisäkenkä ja kuori, joka suljetaan vetskarilla. Tää vetskarin sulkeminen voi olla vaikeaa jos on korkea jalkapöytä, kandee huomioida.

Ekat fiilikset: Kävin ajamassa eilen testilenkin +4C: Lämpöiset, ehkä jopa aavistuksen liikaa. Aika kumisaapashan toi on olemukseltaan, ei paljon hengitä, mutta ei tarvitsekaan. Satulasta ajaessa kengät ovat huomaamattomat, mutta putkelta vedettäessä nilkan tuki korostuu jonkun verran – mun makuun ei liikaa. Pohja on sopivan jäykkä – vois olla ehkä vähän jäykempikin – joten mäkeäkin pääsee ylös suht mukavasti ilman että kenkä joustaa alla.

Ihan hintansa arvoinen kenkä.
    Aleksi / icycle.tumblr.com

Tuo Fasterkatti olisi varmaan se toinen vaihtoehto. Se pitäisi sitten vaan tilata erikseen paikallisen jällenmyyjän kautta, kun se ei tullut tilanneeksi kokoa 50 hyllyyn…
    Mites sitten tuo Lake 145? Kuinkahan kylmillä keleillä sillä mahtaisi pärjäillä jos ahtaa pari sukkaa mukaan? Onko jollain kokemusta ko. kenkästä? Vähän vieläkin tuo 303epäilyttää, että onko se Helsingin talvessa turhan kuuma. Ja Helsingin talvi on loskaisa ja 303 on nahkakenkä. Ainahan niitä rasvata voi.

Kenkien lämmittävyys on vähän sellainen juttu mikä on kaikilla yksilöllistä. Mulla on tullut varpaille kylmä Espoon talvessa kahdella villasukalla, karvasuojalla ja Lake 302:lla. Tilasin eilen Wölvhammerit seuraajiksi Saksasta, koska paikallinen jälleenmyyjä vastasi kyselyyn "tämän hetken tiedolla vasta ensi syksynä tulisi lisää".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amfinaut Katso viesti
    Pliis, voitteko sitten samalla speksailla vähän oman jalan kokoa kun pääsette ajamaan/kokeilemaan niin saa muut ostajat osviittaa kengän sopivuudesta Tänne on siis kans tulossa Laken MXZ303, kokoa 45 wide. Tavallisen kengän koko yleensä 44, ajokenkinä ollut Shimanon maastopopot 44 wide -koossa.
    Pari ajoa tehty nyt MXZ303:lla. Koon puolesta tuntuu, että osuin ihan kohdalleen ajatellen talven ajoja. Näillä +-0 asteen keleillä kenkä saisi olla hieman pienempi, ohuella sukalla jää hieman haluttua löysemmäksi mutta on silti ajettavissa. SRAMin S1000-kampien ja M540-poljinten kanssa klossit sai asentaa sisälaitaan ettei kenkä hankaa kampiin ajaessa.

Sen sijaan toinen Boa-kiristin on epäkunnossa. En huomannut ekalla ajolla mitään mutta tokan lähtövalmisteluissa huomasin, että mekanismi antaa periksi. Ohut sukka + löysä kiristys ei ollut kiva yhdistelmä mutta pystyin edelleen ajamaan joten kuten. Kiristimen ääni on huomattavasti vaimeampi kuin toimivassa kengässä. Laitoin Boan nettisaitilta takuutoiminnon kautta tulemaan korjaussarjan. Katsotaan miten homma etenee.

UPDATE: Nyt on Boan sisäelimet ja vaijeri vaihdettu. Oli melko näpräämistä. Vaikuttaa toimivan, vielä testaamatta ajossa. Varaosakitti tuli kahdeksassa päivässä jenkeistä eikä tosiaan maksanut mitään eli plussaa Boalle tästä. Miinusta Boalle ja Lakelle laadunhallinnasta. Ainakin 2013 Lake MXZ303:n kiristimen tyyppi on mallia "Low Power Reel L3+".
    Amfinaut muokkasi tätä : 01.12.2013 at 12.13

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaitsu Katso viesti
    Olisiko kellään laittaa rinnakkain suunnilleen samankokoiset Celsiukset ja MW81:t...
    Jyrsintä ja klossien siirto onnistui ulkopuolelta, sisäpohjaa ei tarvinut rikkoa. Kengät tuntuvat klossin kohdalta saman levyisiltä. Kannasta Celsius on leveämpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Miltä nuo kengät on tuntuneet, onko varpaita paleltanut? Entä kokopuoli, onko tuo 45 ollut sulle sopiva?

Vähän olen itsenkin nuita popoja katsellut. Kävelykenkiä/lenkkareita ostan yleensä koossa 45 eli olisikohan sitten noissa NW:ssä koko 46 mulle sopiva, että mahtuu villasukkakin.

Mulla paljaan jalan pituus on 28cm, jonka perusteella Northwaven kokotaulukko ehdoottaa EU-kooksi 43. Se tuntuu kyllä aika pieneltä.
    Sanoisin noita kooltaan tilaviksi, minun 44-45 jaloille 46 olisi takuulla liian väljä. Kylmin missä olen nyt ajanut töihin oli -13 ja lämpimät oli jalat, tosin mun jalat ei muutenkaan palele.

(puhe Specialized Defrostereista)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä olen sanonut jo monta kertaa tässä topicissa, että ovat mun mielestä enemmän syys- kuin talvikenkä. Vedenpitävänä toki ihan mainio syyskenkä. Tuonne n. viiden asteen pakkaseen pärjää.

Varpaat ovat yksilöitä. Mä en osaa sanoa SUN varpaista
    Minun varpaat saattaisi tykätä noista aika paljon ihan talvikenkinäkin, nyt nollan alla on vielä riittänyt saman merkin Tahoe Sport joka on kuitenkin rakennettu aika pitkälti verkosta (läpi näkyy, lämpimän pitää vai miten se meni) ja tyylipisteet toiseen potenssiin nostava Pirkka-tennissukka. Täytyy käydä villasukkien kanssa katsomassa olisiko kantapaikassa Defrostereita hyllyssä.

www.aika-ajo.com

Eilen meni Lakeilla 2 tuntia metsässä pienessä pakkas kelissä, sukkana ohut urheilusukka. Ensimmäistä kertaa alkoi varpaita palelemaan viimeisen puolen tunnin aikana. Seuraavaksi kokeiluun vaellus säärystimet kovemmilla pakkasilla. Kokeilin jo kerran ja tuntuu auttavan juuri metsä ajossa koko jalkojen lämpimänä pysymiseen kun pitävät jalat kuivina ja lämpiminä polvesta alas päin.

Olen kyllä varma ettei pelkillä Lakeilla pärjää 20 asteen pakkasessa tuntia kauempaa . En kyllä tiedä tarkeneeko muutenkaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jumo Katso viesti
    Sanoisin noita kooltaan tilaviksi, minun 44-45 jaloille 46 olisi takuulla liian väljä. Kylmin missä olen nyt ajanut töihin oli -13 ja lämpimät oli jalat, tosin mun jalat ei muutenkaan palele.
    Ok, kiitos tiedosta. Lämpimiltähän nuo tosiaan tuntuu mitä tässä on muutaman lenkin ajan noita ehtinyt testailemaan. esim. eilen nolla-kelissä 1,5h, jalassa ohut pyöräilysukka ja oikein lämpöistä oli varvasosastolla.

Kooksi arvoin lopulta 46:n (normikengät yleensä siis 45). Jos tarkoituksena olisi pitää pelkästään urheilusukkaa olisi 45 ollut sopivampi, mutta villasukan kanssa tuo 46 on just optimi.

Todella tyytväinen olen tähän saakka ollut noihin Celsius Articeihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Täällä etelän plusasteissa voi kenkien (subjektiivinen) viileneminen johtua siitäkin että ne ovat liian lämpimät eli kolmannen tunnin loppupuolella Tesemankin sukat - joiden hinta/laatu -suhdetta sopii kehua - tahtovat olla hiukan kostuneet.
    Eli jalka hikoilee niin paljon, että sukat kostuu ja sen myötä kenkä kylmenee?

Ratkaisu: Joko suoraan jalkaan tai ohuen alussukan päälle ohut muovipussi. Muovipussin päälle sitten ne lämpimät sukat. Näin mahdollinen jalkahiki ei kastele ulompia paksuja sukkia, ja niiden eristyskyky säilyy. Huono puoli tietysti on, että jalka voi alkaa jossain vaiheessa tuntua kostealta, kun kaikki hikoilu jää muovipussin sisään. Parempi kuitenkin kostea ja lämmin jalka, kuin kylmettynyt. 3-litraiset pakastuspussit ovat huomaamattoman ohuita, toimivia ja lähes ilmaisia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Eilen meni Lakeilla 2 tuntia metsässä pienessä pakkas kelissä, sukkana ohut urheilusukka. Ensimmäistä kertaa alkoi varpaita palelemaan viimeisen puolen tunnin aikana. Seuraavaksi kokeiluun vaellus säärystimet kovemmilla pakkasilla. Kokeilin jo kerran ja tuntuu auttavan juuri metsä ajossa koko jalkojen lämpimänä pysymiseen kun pitävät jalat kuivina ja lämpiminä polvesta alas päin.

Olen kyllä varma ettei pelkillä Lakeilla pärjää 20 asteen pakkasessa tuntia kauempaa . En kyllä tiedä tarkeneeko muutenkaan
    Ilmeisesti MXZ303 käytössä? Tuosta huomaa kuinka yksilökohtaista lämpimänä pysyminen/paleleminen on. Itsellä takana muutama parin kolmen tunnin maastolenkki Laken MX145 "välikelin" kengillä ja ohuilla kesäsukilla, lämpötila asteen pari plussan puolella. Todella hyvin pärjännyt noilla ja melkeinpä liian lämpimät olleet jos lämpötila on ollut yli viiden asteen, vedenpitävyys ollut myös vallan mainio. Ajattelin pärjätä koko talven kyllä noilla. Kenkien lämpimyys on siis melkoisen subjektiivista.

Tosin edellistalven ajotkin menivät Shimanon perus M087 maastokengillä, thermosukilla ja PROn neopreenisuojilla ongelmitta. -20c kelillä jäävät kyllä kaikki paitsi pakolliset ulkonaliikkumiset väliin

Mulla on kanssa nyt noi articit liitelin hiihtosukalla (sama kuin pyöräily mutta pitkä varsi) ja oikeen lämpimät on. Ehkä hieman kuumottavat -2 mutta ei hikiset. Pitää myös loskan ulkopuolella.

Wölvhammerit eilen kylmässä testissä. Vajaa 3h lenkille lähtiessä oli -22 pakkasta ja kotiin tullessa -17. Yhdet villaiset vaellussukat oli jalassa ja vähän yritti vasemman jalan varpaat viilenemään, mutta ei missään nimessä tullut kylmä.
    6.7 WTF/kg

Jep täällä oli kans Wölffit eka kertaa jalassa talvipolkulenkillä. Välillä ajoin aika haipakkaa että pysyin perässä ja totesin että nämä kengäthän on todella hyvät. Olen sitä varvaspaleltuma sorttia joten ostin, ku kyliltä löyty, 47 Wölvhammerit. Muuten pidän 44-45 kenkiä ja Shimanon 46 talvikenkiä aiemmin. Kaks sukkaa. Pakkasta jotain 4-6 astetta ja ei palellut. Hyvät on.

Miten Lake MXZ303 widen kokonumerot vertautuu Shimanon MW80-kenkään?

Itselläni on kesäkenkä Sidin 44.5 Mega (istuu kuin hansikas), Shimanon MW80 on 46 (hyvä yhdellä sukalla), ja mietin että riittääkö Lakesta 45 vai pitäisikö ottaa 46...

Maastopyöräilyssä tullut käytettyä Shimanon MT43:sia, niin kiinnostaisi tietää, onko samankaltaista mallia talvipyöräilyyn (aka lämpimämpää versiota) vai kannattaako laittaa vain muutamat extrasukat jalkaan?

Oliko niitä NW:n talvikenkiä jossain pk-seudulla? Puhoksen ja Jumbon Intersporteissa ei ainakaan ole.

Mulla yleensä pohjallisen mitta 26,5cm/42. Shimanon kesäkengässä oikea koko 42, Laken 302 ei-wide oikea koko 43. Arvoin itse jonkin verran Laken lestiä ja päädyin tilaamaan pienellä riskillä tarjouksesta normilestiset. Mulla on suht leveä jalkaterä, mutta useamman tuhannen kilometrin kokemuksella Laken tavallinen lesti on hyvä, ja jää silti varpaille juuri sopivasti tilaa.

Toki ei vastaa lainkaan Plussan yllä kysymään, mutta referenssinä voi toimia jollekulle sikälimikäli on Shimpan kesäkenkää käytössä, ja suunnittelee Lakeja. Huom. kokemukset siis 302-mallista, ei tästä uudemmasta 303:sta. Joku jolla on ollut molemmat, voisi kertoa eroaako 303 ja 302 toisistaan kokojen puolesta.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Soittelin lokakuun alussa Helsingin Mikonkadun intersportiin ja kyselin nw:n talvikenkiä. Myyjä ei osannut sanoa saatavuudesta, mutta otti yhteystiedot ylös ja lupasi, että tuoteryhmästä vastaava soittelee ja kertoo.
    Eipä ole kuulunut, enkä ole ajatellut itse palata asiaan.

Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Miten Lake MXZ303 widen kokonumerot vertautuu Shimanon MW80-kenkään?

Itselläni on kesäkenkä Sidin 44.5 Mega (istuu kuin hansikas), Shimanon MW80 on 46 (hyvä yhdellä sukalla), ja mietin että riittääkö Lakesta 45 vai pitäisikö ottaa 46...
    Mulla on kesäkenkinä Sidin Genius 5 kapeampi malli, olikohan noista edes megaa olemassa, en muista. Koko noissa on kuitenkin 46. Laken MXZ303 kapeampaa mallia olen sovittanut. Koko 46 oli vain vähän tilavampi kuin nuo Sidin nro 46 maantiekengät. Jalassa oli yksi melko ohut Teseman merinovilla sukka.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •