HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 63 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Juuri näin kuten Oatmel sanoo.. Nyt ei ole kyse peesailusta vaan TMT:stä.. Sitä paitsi peesaajat on loisia arkiliikkumisessa. Siksi mä ohitan em. tyypit sen verta reilulla vauhdilla, että joutuvat tekemään nopeasti päätöksen tai se on byebye

Kun ajaa TMT:tä riittävän täysiä, niin siinä eivät peesaajat pysy kyydissä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Paikka: Vantaa, Tammisto, kevyen liikenteen väylä Vantaan joen varrella
    Aika: 17.10.2013. klo. 06.10
    Kohteet/saaliit/uhrit: Kaksi noin kolmekymppistä alfaurosta

Havaitsen saaliit jo reilusti kauempaa heidän käyttämiensä punaisten valojen ansiosta.
    Nostan vauhtini tasoa korkeammalle. Matka välillämme lyhenee nopeasti. Pallini kutistuvat rusinoiksi havaittuani saaliiden pyörien olevan kapearenkaisia. Paha juttu, sillä olen maasturilla liikenteessä ja eturenkaan painekkin on hieman liian matala - no, ei voi mitään. Noin 150 metriä ennen lopullista iskua lukitsen etuhaarukan iskunvaimennuksen. Poljen muutaman hetken hieman kevyemmin ja sitten olen valmis. Kaikki tai ei mitään.
    Vauhtini kiihtyy, välimatka lyhenee, oikea käteni siirtyy soittokellon painikkeelle, pieni kilaus kellosta, uhrilampaat siirtyvät hieman hämmentyneinä (olen myös aistivinani hienoista pelkoa saaliin liikennehdinnässä) väylän oikeaan reunaan, pulssi nakuttaa tuhatta ja sitten täysillä ohi vasemmalta. Silmäkulmasta havaitsen uhrien olevan alan miehiä ihoa myötäileviä trikoita ja kypäriä myöten.
    Seuraavan kilometrin vedän niin lujaa kuin pystyn, ihan vaan varuiksi ettei nitistetyt saa mitään tyhmää päähäänsä, kuten yrittämään vastaohitusta.

Vielä töihin päästyänikin olen lievästi eufoorisessa tilassa ja pari ensimmäistä työtä menee reilusti alle riman.

^ Kuvaus hieman kuivakka, vaikka ohitus ansiokas. Ehkä olit vielä hengästynyt, niin suotakoon anteeksi.

Tänään kattelin kun joku paineli menemään t-paidassa ja pää paljaana. Itellä oli kyllä enemmän roipetta päällä kun tarve. Eikös tuo sitten painanut ohi muodikkaasti ysärimaasturilla. -2. Kylmäkö kangisti vai mikä mutta ohitin sitten sen niinkuin vuonna 2012 teräs'krossarilla'.
    Mutta mitä kun... Äh hävisin siis kahdesti kun lämminverinen tempoaja tuli uudemman kerran ohi. -3 (muistaakseni).

Rinnalle polki harrastelija joka rupesi juttelemaan. Ajoimme siis rinnakkain. Tulimme risteykseen jossa hän lähti vasemmalle ja minä oikealle. Käsittääkseni en hävinnyt. Mitä olette mieltä? Tämä on vaivannut jo jonkin aikaa, eikä oikein ole saanut nukutuksikaan.

Jos pitää kysyä, on jo hävinnyt.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Jos pitää kysyä, on jo hävinnyt.
    +1 Lisäksi ei ketään pysty ajamaan rinnakkain niin, ettei pientä edestakaista huojuntaa rintamalinjassa olisi. Eli molemmille tappio sarakkeeseen.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Tällaista tapahtui tänään iltapäivällä: Hermannin rantatien ekoista liikennavaloista lähtiessäni (metroradan suunnasta katsottuna) minut ohitti hybridillä kiivaasti polkeva herra. Ajelin hissukseen ja annoin välimatkan kasvaa. Seuraaviin valoihin jäin odottamaan vihreää, mutta herra paineli päin punaisia, joten välimatka kasvoi entisestään. Kustaa Vaasan tielle johtavassa pitkässä nousussa yllätyin, kun huomasin herran olevankin vain 100+ m edelläni. Matka ja vauhti olivat ilmeisesti alkaneet hieman painaa. Mäen päällä olinkin jo aivan imussa, mutta omatkin sykkeet olivat ns. tapissa. Käännyimme Intiankaudulle ja sitten Koskelantien ylityksessä jäin taas odottelemaan liikennevaloissa vihreää, mutta herra ei. Ogelissa olimme taas hyvällä näköetäisyydellä ja Käskynhaltijantien alamäessa ohitin herran ennen Kehä I:n ylitystä. Ohituksen jälkeen en enää tehnyt herrasta havaintoja.

En tunne TMT:n sääntöjä, joten kysyn: mitä tuossa tapahtui TMT:n sääntöjen perusteella arvioituna? Tuliko tuossa tasapeli vai saanko jotain hyvitystä kalustosta - herralla siis oli hybridi, mutta itselläni maasturi, jossa on alla Nokian Extremet sisureilla (keula oli descend-asennossa).
    helmijak muokkasi tätä : 08.11.2013 at 18.42 Syy: kirjoitusvirhe

"minut ohitti hybridillä"
    Kalusto - täysin sivuseikka.
    Jos sinut ohitettiin - hävisit. Yksinkertaista.

Tänään oli kiitettävän paljon työmatkapyöräilijöitä liikenteessä ja kaikki kanssani samaan suuntaan liikkuneet ovat HÄVIÄJIÄ! Hahaa, viimein alan keväisen häviön jälkeen taas saamaan ilon takaisin tähän touhuun!!1! Purkaa pölyä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Tänään oli kiitettävän paljon työmatkapyöräilijöitä liikenteessä ja kaikki kanssani samaan suuntaan liikkuneet ovat HÄVIÄJIÄ! Hahaa, viimein alan keväisen häviön jälkeen taas saamaan ilon takaisin tähän touhuun!!1! Purkaa pölyä!
    Todellisuudessa et edes nähnyt suurinta osaa samaan suunataan ajaneista. Kaikki sua ennen reitille ehtineet, joita et ohittanut eivät hävinneet sulle ja myöskään ketään sun jälkeen reitille tullutta et ole voinut ohittaa häviämättä ensin itse. Jos liikennevirta on tasaista ja vaikka nopeutesi olisi 100 km/h, niin et silti voisi voittaa edes puolia samaan suuntaan liikkuneista.

Omalta osaltani taitaa olla työmatkatemmot ohi tältä vuodelta. Olisko 2 pyöräilijää tullut vastaan koko viikolla. Samaan suuntaan ajavia ei ole näkynyt yhtään.

Olin armollinen, en ohittanut!! Rullasin viimeiset 25m ja käännyin eriävälle tielle ohittamisen sijaan. Olisin voinut ohittaa ja koukata, mutta mielummin ihailin "maisemia"!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    mutta mielummin ihailin "maisemia"!
    61% suomalaisista tunnistta paremman paketin, ilmeisesti Sinäkin tunnistit.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Työmatkatempo on häviäjien laji jossa kukaan ei voi voittaa. Siinä vaiheessa kun alkaa ajamaan on jo hävinnyt, vain tappiot lasketaan.

-Albert- Guest
    Onko sääntöjen vastaista hommata taustapeili pyörään. Huomaisi mahdolliset ohittajat aiemmin.

Eilen 18.11. noin klo 16.30 minua riivasi jonkinlainen kuormapyörä Viikintiellä ja Latokartanonkaarella itäänpäin. Aivan hirveää kyytiä kulki, joutui ylämäetkin ajaa isolla limpulla että pysyi takana. Tunnustakaa joku?!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Albert- Katso viesti
    Onko sääntöjen vastaista hommata taustapeili pyörään. Huomaisi mahdolliset ohittajat aiemmin.
    Onko sääntöjen vastaista ohittaa ajamalla päin punaisia valoja? Onko sääntöjen vastaista ohittaa oikaisemalla keskeltä risteysaluetta? Onko sääntöjen vastaista tämä, tuo tai se? Kunnon TMT-kuski ei kysele miten toinen saatetaan häviölle tai miten vältetään itse häviö. TMT:ssä tärkeintä ei ole miten tapahtui vaan mitä tapahtui.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Albert- Katso viesti
    Onko sääntöjen vastaista hommata taustapeili pyörään.
    Työmatkatemmossa on kaikki sallittua, paitsi ohitetuksi tuleminen (koska silloin häviää).

Mitä taustapeiliin hyödyllisyyteen tulee, niin tosityömatkatempoilija ei moista tarvitse. Kun ajaa riittävän täysiä, niin niitä mahdollisia ohittajia ei ole.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikib Katso viesti
    Eilen 18.11. noin klo 16.30 minua riivasi jonkinlainen kuormapyörä Viikintiellä ja Latokartanonkaarella itäänpäin. Aivan hirveää kyytiä kulki, joutui ylämäetkin ajaa isolla limpulla että pysyi takana. Tunnustakaa joku?!
    Sielläpäin liikkuu yksi jälkiasennettu sähköavustus (ei nopeudenrajoitinta), jonka kuskilla on hyvä huumorintaju.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Prkl olin varma että siinä on pakko olla sähkömoottori, en vaan kehdannut päästää rinnalle jos ei olisi ollutkaan Meinaa kuskin paikka olisi ajaa ylämäkiä isommilla estradeilla kuin Viikin työmatkatemmossa, jos luomuna noin kulkee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Todellisuudessa et edes nähnyt suurinta osaa samaan suunataan ajaneista. Kaikki sua ennen reitille ehtineet, joita et ohittanut eivät hävinneet sulle ja myöskään ketään sun jälkeen reitille tullutta et ole voinut ohittaa häviämättä ensin itse. Jos liikennevirta on tasaista ja vaikka nopeutesi olisi 100 km/h, niin et silti voisi voittaa edes puolia samaan suuntaan liikkuneista.

Omalta osaltani taitaa olla työmatkatemmot ohi tältä vuodelta. Olisko 2 pyöräilijää tullut vastaan koko viikolla. Samaan suuntaan ajavia ei ole näkynyt yhtään.
    Toki näin kaikki kanssani, siis samaan aikaan yhdessä minun kanssani, samaan suuntaan liikkuvat. Hehän olivat siinä aivan vieressä kanssani, minun kanssani. Ja kaikki hävisivät. Olen suorastaan pöyristynyt väitteestäsi, että olisin tarkoittanut kaikkia ihmisiä, jotka kyseisenä aamuna liikkuivat samaan suuntaan kuin minä. Eiväthän he olleet minun kanssani.

Alleviivatun osalta kaipaisin lähdettä, josta näkee kaikki samaan suuntaan ajaneet, paljonko heitä oli. Vai heitelläänkö täällä faktaväittämiä ihan mutupohjalta? Häh? Vai olitko reitin varrella laskemassa pyöräilijöitä? Häh? Toisaalta tämä on kyllä epärelevanttia, koska jos muita kuin minun kanssani samaan aikaan samaan suuntaan ajaneita olisi ollut, olisin kyllä ohittanut heidätkin. Ja nauranut räkäisesti mennessäni!

Jospa marmar laskee kaikki , joiden suuntavektori on 90 astetta sinun suuntavektoriisi 90 asteen kulmassa olevan isoympyrän suhteen. Ottakaa siitä selvää mitä se tarkoittaa .
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Pysytäänpä asiassa: työmatkatempo EI ole mitään teoreettista filosofiaa, vaan raakaa ja säälimätöntä toimintaa. Ja muiden vajavaisuuksista saatavia kicksejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Ja muiden vajavaisuuksista saatavia kicksejä.
    Tai sitten omasta vajavaisuudesta johtuvaa häpeää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Tai sitten omasta vajavaisuudesta johtuvaa häpeää.
    Risto, sulla on nyt ihan väärä asenne TMT: on. Tuolla asenteella kannattaa kulkea työmatkat julkisilla.
    Hääppönen muokkasi tätä : 21.11.2013 at 08.43 Syy: mitä sviddua tämä tiedostokone taas teki tekstiin?

Risto, sulla on nyt ihan väärä asenne TMT: on. Tuolla asenteella kannattaa kulkea työmatkat julkisilla.
    Jaa mitä? Meinasitko alkaa laskemaan jotain "voittoja?"
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Jaa mitä? Meinasitko alkaa laskemaan jotain "voittoja?"
    Pitäisikö mielestäsi työmatkatempoon lähteä vaalimaan omia heikkouksiaan? (Nenäliinat mukaan, että saa surkuteltua oikein kunnolla ja pyyhkäistyä silmäkulman kyyneleet pois). Eikö tappioiden välttäminen olekaan pop?

Kyllä välttäminen on pop, mutta silti sulla on näköjään vielä sisäistämättä TMT:n perusluonne .

Tuolla asenteella kannattaa kulkea työmatkat julkisilla.
    Ja hävitä aina. ... Julkislla kukevahan häviää jo siinä vaiheessa, kun jättää sen fillarin kotiin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •