Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
Onko kukaan täällä käynyt?
http://www.fi.dolcegustoso.com
Kokemusta löytyy kyseisestä paikasta viikon mittaisen pyöräreissun verran. Viikosta jäi erittäin positiivinen fiilis. Tässä minun näkemys alueesta pyöräilykohteena ja itse paikasta:

Alueelta löytyy hyvin erityylisiä reittejä sekä haastavuuden että maisemien suhteen. Länteen mennessä tulee vastaan upea viinilaakso, etelässä karun kaunista ja mäkisempää, idän kukkuloilta löytyy paljon vanhoja linnoja ja pohjoisessa tasaisempaa maalaismaisemaa. Myös välimeri on pyöräilyetäisyyden päässä, mutta itse ajoimme sinne isäntien kyyditsemä autolla. Siellä testattiin ensin mäkikuntoa Monte beiguan nousulla, rannalta yhtenäistä nousua reiluun 1200 metriin, jonka jälkeen polkien takaisin kämpille. Myös alpit on automatkan päässä. Itse pidimme välipäivän ja kävimme alpeilla pyöräilyn sijasta vaeltelemassa. Päivämatkat oli parhaimmillaan 130 km nousua tuli 900-2000m/päivä.

Itse majoitus löytyy rauhalliselta ja kauniilta viinialueelta. Huoneet ovat siistejä ja kaikki toimii toisin kuin etelässä yleensä. Aamiainen on erittäin hyvä, paikallisista tuotteista valmistettu. Illallinen valmistetaan pyydettäessä ja sitä todella suosittelen. Kaisa osaa loihtia mahtavia aterioita.

Pienen paikan etuna se että Henkka ja Kaisa pystyvät panostamaan palveluun. He ovat itsekkin intohimoisia pyöräilijöitä, joten he pystyvät neuvomaan ja palvelemaan kaikissa aiheeseen liittyvissä asioissa. Lähtevät myös mahdollisuuksien mukaan oppaaksi pyöräreissuille.

Lyhyesti: Suosittelen!