GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 112 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 162 212 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.331 - 3.360 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #3331
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tregård Katso viesti
    Jos jostain syystä halutaan yksisuuntainen klv niin jätetään sitten toiseen päähän klv-merkki laittamatta.
    Tällainen järjestely oli jokunen vuosi Tampereella poliisiaseman edessä, jossa sai pyöräillä etelästä pohjoiseen muttei pohjoisesta etelään. Aiheutti kyllä mekosesti sekaannusta.
    Näin minäkin se olen ymmärtänyt. Tuollainen järjestely löytyy Oulusta Tuiran silloilta, josta kukaan ei tosin välitä mitään vaan ajetaan sitä puolta millä satutaan olemaan.

  2. #3332
    mutta eikös tuo ole ihan selvä asia, että ajetaan siihen suuntaan mihin merkki näyttää. Eihän sitä tarvitse asioita liian vaikeasti ajtella.

  3. #3333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    No perhana. Pitää sitten varmaan taluttaa tuo yksi 100m kortteli. Empä tuota ajatellut sateessa eilen. Mutta ei toimintani varmaankaan ollut helvetin vaarallista kun kadulla oli yksi henkilö lisäkseni ja vauhti oli erittäin hidas.
    Ehkä avoin JULKINEN anteeksipyyntö ja omien virheittein myöntäminen olisi ihan paikallaan.
    t.nimimerkillä "taxit ovat yhä nro 1 sääntöjen rikkomisessa,mutta pyöräilijät jo nousseet kakkoseksi"

  4. #3334
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Kastemaa Katso viesti
    Ehkä avoin JULKINEN anteeksipyyntö ja omien virheittein myöntäminen olisi ihan paikallaan.
    t.nimimerkillä "taxit ovat yhä nro 1 sääntöjen rikkomisessa,mutta pyöräilijät jo nousseet kakkoseksi"
    Tästä varmasti on lukuisia tieteellisiä tutkimuksia
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  5. #3335
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    237
    Kelvit täynä sorapaskaa vaikka pakkasista ei ole tietoakaan. Goren pöksyihin pitää kehitellä jostain paikka polveen ja vaihtajan korvake menee uusiksi. Juu en osaa ajaa mutta ohan tämä "kunnossapito" perseestä

  6. #3336
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Virheidensä tunnustaminen on erinomainen ominaisuus. Se mahdollistaa oppimisen.

  7. #3337
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amfinaut Katso viesti
    Goren pöksyihin pitää kehitellä jostain paikka polveen ja vaihtajan korvake menee uusiksi.
    Kaupasta saa sellaisia silitettäviä paikkoja, jotka on helppo kiinnittää jos omistaa silitysraudan tai vastaavan.

    Täällä pääkaupunkiseudulla ei ole vielä saatu tappajasepeleitä ulkoilutettua. Toivottavasti pysyvät vielä toistaiseksi piilossa, ettei tarvitse taas ruveta ulkokumeja vaihtamaan.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  8. #3338
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tregård Katso viesti
    Eli Puutarhakadun kevyenliikenteenväyläkin on vain yksisuuntainen vaikka siihen on pyöräosiolle oikein maalattu kaistaviitat?
    No ei varmaan. Jos pyöräosio merkitään erilliseksi tieksi niin ei se sitten ole yksisuuntainen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tregård Katso viesti
    Jos jostain syystä halutaan yksisuuntainen klv niin jätetään sitten toiseen päähän klv-merkki laittamatta.
    Ei tuo oikein toimi, koska on runsaasti kaksisuuntaiseksi tarkoitettuja pyöräteitä, joista paikoitellen puuttuu toisen suunnan klv-merkki. Jos ylivoimainen valtaosa "yksisuuntaisuuksista" ei ole sellaiseksi tarkoitettuja, ne tarkoitukselliset ovat liian vaikeita tunnistettavia.

    http://goo.gl/maps/oKn4x ja sama toisesta suunnasta http://goo.gl/maps/mFUF9 - yksisuuntainen tästä jälkimmäisestä suunnasta? No ei varmasti ole tarkoitus. Ajelen tuosta molempiin suuntiin päivittäin.
    Tai tässä merkitään yhdistetty kelvi Turuntien viereen: http://goo.gl/maps/lZMMc ja tässä samaan paikkaan tullaan toisesta suunnasta niin että kelvin merkkiä tuohon kanttarilla erotettuun osaan ei ole: http://goo.gl/maps/0nLHX - yksisuuntainen pyörätie/jalkakäytävä ajoradan oikealla puolella? Ei täysin pähkähullu ajatus, mutta ei toimi näillä merkinnöillä.

    Ajatus on selvästikin se, että yksisuuntaiseksi tarkoitetuissa tapauksissa tien molemminpuoliset pyörätiet ovat oikeastaan pyöräkaistoja, kumpikin omaan suuntaansa, mutta ne on vain erotettu ajoradasta jolloin ne pitää merkitä pyörätieksi eikä pyöräkaistaksi. Aivan järkevä idea sinänsä, mutta kun 99.42 % kevyen liikenteen väylistä toimii niin että ne ovat kaksisuuntaisia ja voivat sijaita kummalla puolen ajorataa tahansa, tai molemmilla puolilla, niin ilman lisämerkintöjä tällaisesta yksisuuntaisesta pyörätiestä ei tule mitään.

  9. #3339
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Kaupasta saa sellaisia silitettäviä paikkoja, jotka on helppo kiinnittää jos omistaa silitysraudan tai vastaavan.
    Juu tattista vinkistä, laitetaan testiin.

  10. #3340
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    Juu siis se on jalkakäytävä? Kummassakaan päässä en ole huomannut jalkakäytävä merkkiä.
    snip...
    Tuolta löytyy muun muassa Tampereen keskustan pyöräteistä kartat. http://www.tampere.fi/tampereinfo/ka...ilykartat.html

  11. #3341
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    mutta eikös tuo ole ihan selvä asia, että ajetaan siihen suuntaan mihin merkki näyttää.
    Noin yleisesti ottaen polkupyörällä saa ajaa kaikilla teillä joilla sitä ei ole erikseen kielletty, myös siellä missä ei ole pyörätien merkkiä.

    Tässä yksisuuntaisessa pyörätiessä on siis ajatuksena, että pyöräilijän pitää katsoa selkänsä taakse ajosuuntaa vastaan, huomata siellä pyörätien merkki sekä se, että ajosuuntaan pyörätien merkkiä ei ole, ja tästä päätellä etenevänsä kiellettyyn ajosuuntaan. Ei oikein kuulosta hyvältä liikennejärjestelyltä. Sellainen pienikokoinen selvästi pyörätielle osoitettu 331 auttaisi. Sen kanssa ei tosiaan voi käyttää lisäkilpeä (paitsi tietysti jos ministeriö muuttaa LMp:tä tältä osin, ei pitäisi olla ihan mahdotonta). 551 (yksisuuntainen tie) kai voitaisiin varustaa nytkin kilvellä "Koskee pyörätietä".

  12. #3342
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amfinaut Katso viesti
    Juu tattista vinkistä, laitetaan testiin.
    Esim Tarjoustalosta ja retkikaupoista

  13. #3343
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Oikeasti, haluaisit siis ajaa tässä:
    http://goo.gl/maps/twH3b
    yksisuuntaista katua väärään suuntaan jalkakäytävällä? Kyllä täti on ihan oikeassa. Parempi kuin ajaa 3 km/h jalkakäytävällä on taluttaa 6 km/h, se on laillista.
    Joku tuon linkin takana näyttää hyvin mallia kun kääntyy 180 astetta ympäri .

  14. #3344
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Näin minäkin se olen ymmärtänyt. Tuollainen järjestely löytyy Oulusta Tuiran silloilta, josta kukaan ei tosin välitä mitään vaan ajetaan sitä puolta millä satutaan olemaan.
    Oulussa yksisuuntaisia kevlejä on huomattavasti enemmän kuin tuo Tuiran sillat. Kaupungin pyöräilykartta oli ajantasalla ennen tämän kesän myllerryksiä jossa on ilm. urakoitsijoiden toimesta(?) muutettu reittejä kaksisuuntaiseksi lisäämällä ylinmääräinen kyltti. Näin esim. rautatienkadulla jota nyt uuden kyltin mukaan saa kulkea kaupunginpuoleista entistä jalkakäytävää yhden korttelin verran kunnes takaisin tielle. Rautatienpuoleinen kelvihän on yksisuuntainen. Ex-yhdensuuntaisia viime tarkistamalta on Uusikatu ja Heikinkadun ja Kajaanintien uimakuoppa.

    Mielenkiintoisin ehkä näistä on Asemakadun kelvi joka on yksisuuntainen mutta ajorataa vastakkainen joka myöskin siis yksisuuntainen. Lisäksi kelvi on kulkusuunnassa vasemmalla puolella osan matkaa puiston jälkeen josta ajoradan käyttäjille tulee kuva, että pyöräilijät ajavat "väärää puolta" vastaan. Goolen kuvassa kelvi näkyy kielletty ajosuunta ja kelvimerkki joka osoittaa pyöräilysuunnan http://goo.gl/maps/8KCNB . Kaupungin reittikartassa myöskin merkittynä vastaavasti http://www.ouka.fi/oulu/kadut-kartat...kevyt-liikenne .
    Mikäli tottelee kiellettyn ajosuunnan merkkiä niin kyseistä väylää ei siis saa ajaa ja täten se on jalkakäytävä .. kysyin asiaa Liikenneturvalta ja käskivät kysyä kaupungilta.
    koshui muokkasi tätä : 06.11.2013 at 16.04 Syy: parempi kuvakulma

  15. #3345
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    Tänään kun tulin töihin piti oikeen katsella merkkejä ja mielestäni saa ajaa. Tätin mielestä ei saa ajaa. Muuten voisi ajaa tietä pitkin mutta katu on vain yhdestä kohtaa kaksisuuntainen.
    Mitähän merkkejä katselit? Ei Verkatehtaankadulta löydy pyörätien merkkiä. Kielletyn ajosuunnan merkki ainakin löytyy. Verkatehtaankadun kapeita jalkakäytäviä ei kyllä kenenkään pitäisi luulla pyöräteiksi. Tämä luuleminen tekeekin jalkakäytäväpyöräilystä vaarallisempaa kuin se onkaan. Jos pyöräilijä tietää ajavansa jalkakäytävällä ja väistää kaikkia muita kulkijoita, niin vaaratilanteita tulee aika harvoin. Jos taas pyöräilijä luulee ajavansa pyörätiellä, niin vaaratilanteita tulee paljon useammin.

  16. #3346
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Täällä on vähän nihkeästi noita kelvejä, joten seututien laitaa ajellaan, valkoinen viiva on maalattu siihen asfaltin reunan päälle ja siitä alkaakin sitten suht heti sellainen kasviviidakko ja oja.

    Nyt on tuota kiveä aika paljon ollut asfaltin reunasta 20-30cm keskiviivalle päin, huono ajella kun peukunpään kokoa oleva terävä kivi renkaan alla tahtoo luoda monenlaista haastetta menoon.

    Sadekeliä on ollut, joten rekka kun tulee vastaan, niin tahtoo aika paljon sitä vettä lentää päälle, toki veden seassa on sitten nastojen irroitamaa kivipölyä/hiekkaa, ikävästi narskuu hampaissa 70km ajon jälkeen vaikka kuinka yrittää suuta pitää kiinni pahimmassa vesipöllyssä.

    Tietenkin pelloille kun ajoivat lietettä, niin se kaikki tavara tienpinnasta ei ole vielä poistunut ja kylläpä siellä rekan nostattamassa vesipöllyssä on mukana toisinaan ihan sitä itseäänkin.

    Pyörätelineet on monessa paikassa kaupungissakin kerätty jo pois, mutta kyllä satunnaisesti näkee vielä muitakin pyörällä kulkijoita, jalankulkijoita ei niinkään enää ole näkynyt, joten kun pääsee kaupunkiin asti ja ajelee kelveillä, niin kyllä ne on aika tyhjiä.

    Ehkä 2-4 kevyenliikenteen edustajaa näkee reilun 70km aikana, ei kovin paljoa siis tungosta.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  17. #3347
    Liittynyt
    02/2003
    Paikkakunta
    Itä-Helsinki
    Viestit
    363
    Olisikohan tässä kyse vaikka omavaltaisesta sakotuksesta pyörätiellä kävelystä?

    5.11.2013 kello 18:45 Polkupyöräilijä sieppasi naisen kädestä ostoskassin, Aleksanterin teatterin kohdalla. Omaisuutta anastettiin noin 200 euron arvosta ja asiaa tutkitaan varkautena.

    https://www.poliisi.fi/poliisi/helsi...6?opendocument
    Se ainoa oikea ja alkuperäinen - PPP

    Nyt kelpaisi kolmipyöräinen taas, kun jalka alkaa jo painaa ...

  18. #3348
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Tänään oli taas vähän, muttei liian vaikeaa. Ensimmäiseksi autoilija olisi tahtonut ajaa päälle klv:n jatkeella, molemmille paloi vihreät valot (tulin siis autoilijoita vastaan joten en edes tullut sokeasta kulmasta). Sieltä vaan tuli pitkänä letkana autoilijoita, eikä ketään ilmeisesti kiinnostanut lähestyvä pyörä millään tavalla. Minä osoitin olevani tulossa, autoilijasta ei voinut oikein päätellä mitä se meinaa. Tulos: molemmat tekevät lukkojarrutuksen, autoilija ilmeisesti vähän enempi koska itsellä ei vauhtia niin paljoa ollut. Päästi se kuitenkin mut menemään ensin.

    Sitten purnutusta kävelijänä. Kävelin klv:n oikeassa reunassa, niin reunassa kuin viittii kävellä ilman että tarvitsee pelätä koiranpaskakasoja. Eikö sitten pari helvatan fiksua pyöräilijää vedä minusta ohi lähes hihaa hipoen. Parin sentin harha-askel niin jo olisi kolahtanut. Mikä hitto siinä on että jos edellä on kävelijä reunassa, vastaan tulee pyörä niin SILTI pitää änkeä sinne pieneen väliin!! Mä odotan aina sopivaa ohituspaikkaa enkä lähde turhaan leikkimään, toisiin koliseminen ei varmana tuntuisi kivalta.

  19. #3349
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    No nyt muutamana päivänä arponut että onko se kävelykatu ja varmistus tuli että on. Työpisteeseen pääsee tietä pitkin suoraan mutta pois pääseminen onkin kimurantimpi juttu. Taluta puoli korttelia aja yksi ja taas takaisin kävelykadulle taluttamaan. Turhauttavaa huomenna ajan hämeenkatua "pyöräkaistaa" tempoilme päällä enkä väistä ketään.

    Ja olen ajanut äärimmäistä varovaisuutta noudattaen tuon pienen pätkän. Taluttaessa huomasin että on vielä vaikeampi mennä kun vien kahden tilan tai todella ison ihmisen leveyssuunnassa.

  20. #3350
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    ...Ajatus on selvästikin se, että yksisuuntaiseksi tarkoitetuissa tapauksissa tien molemminpuoliset pyörätiet ovat oikeastaan pyöräkaistoja, kumpikin omaan suuntaansa, mutta ne on vain erotettu ajoradasta jolloin ne pitää merkitä pyörätieksi eikä pyöräkaistaksi. Aivan järkevä idea sinänsä, mutta kun 99.42 % kevyen liikenteen väylistä toimii niin että ne ovat kaksisuuntaisia ja voivat sijaita kummalla puolen ajorataa tahansa, tai molemmilla puolilla, niin ilman lisämerkintöjä tällaisesta yksisuuntaisesta pyörätiestä ei tule mitään.
    Tästä tulikin mieleen eräs paikka, jossa ajoradan molemmin puolin on laatoitetulle jalkakäytävälle vedetty n. 1m levyinen asfalttikaista. Tähän on sitten maalattu molempiin suuntiin pyörän kuvat. Väylää ei ole merkitty millään liikennemerkillä, mistään suunnasta.

    Ilmeisesti tuossa on yritetty tehdä kaksi suuntainen pyöräkaista. Tuon epämääräisen väylän ja ajoradan välissä on vielä kadun suuntaiset parkkiruudut.

    Miten sattuu näitä siis tehdään ja samalla tavalla myös merkitään. Tosin autoilijoiden mukaan pitäisi ajaa siellä asfalttikaistalla kun siellä on se pöörätie

  21. #3351
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Tulikohan ikä vastaan näkökyvyssä? (En myönnä. ). Tänään ilta-ajelulla tuli monin paikoin ajeltua kelviä vastavirtaan vieressä kulkevaan ajorataan nähden ( eli menosuuntaani vastaantulevat autot olivat lähinnä). Ilmeisesti nykyautojen ajovalojen umpiot on suunniteltu niin, että valokeila on leveä auton kuskin vinkkelistä oikealle/pientareelle. Ja lisäksi valot ovat kirkkaita/valovoimaisia. Tuli muutamia kiperiä kohtaamisia vastaantulevien kelvillä kävelevien ninjojen kanssa autojen häikäisyn johdosta. Itsellä ihan ok valot fillarissa. Pitänee muuttaa lenkin kiertosuuntaa... Ps. Hampaat on suussa yhä, eikä asfaltti-ihottumaa tullut, nopealla refleksiväistämisellä selvisin.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  22. #3352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Ilmeisesti nykyautojen ajovalojen umpiot on suunniteltu niin, että valokeila on leveä auton kuskin vinkkelistä oikealle/pientareelle.
    Tai siis korkea, eli ajosuuntaan katsottuna oikeassa reunassa valokeila yltää ylemmäs kuin vasemmalla.

    Tässä mielessä "nykyautoja" ovat kait ainakin kaikki H4-polttimoita käyttävät jostain 1970-luvun alusta alkaen, ja luulisin että sitä vanhemmatkin.

    Autojen valot häikäisevät tien vasemmalla puolella ajaessa ikävästi, joten ninjoja on erittäin vaikea havaita. Häikäisyä esiintyy myös oikealla esim. silloin, kun pyörätie on ajorataa alempana. Omilla ajoreiteilläni tällainen paikka on Turuntiellä Leppävaaran ja Kilonkartanontien risteyksen välillä: pyörätiellä ei näe juuri mitään, varsinkaan jos katuvalot ovat pois käytöstä.

  23. #3353
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    No nyt muutamana päivänä arponut että onko se kävelykatu ja varmistus tuli että on. Työpisteeseen pääsee tietä pitkin suoraan mutta pois pääseminen onkin kimurantimpi juttu. Taluta puoli korttelia aja yksi ja taas takaisin kävelykadulle taluttamaan...
    Wtf! Jos sä puhut nyt tuosta aiemmasta kuvan kadusta niin siinä ei ole mitään kävelykatua vaan jalkakäytävä ja yksisuuntainen ajorata. Kävelykadulla saa ajaa pyörällä ja max 20km/h. Jalkakäytävällä ei saa ajaa:
    http://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4velykatu
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkak%...t%C3%A4v%C3%A4
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  24. #3354
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    järvenpää
    Viestit
    822
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    No nyt muutamana päivänä arponut että onko se kävelykatu ja varmistus tuli että on. Työpisteeseen pääsee tietä pitkin suoraan mutta pois pääseminen onkin kimurantimpi juttu. Taluta puoli korttelia aja yksi ja taas takaisin kävelykadulle taluttamaan. Turhauttavaa huomenna ajan hämeenkatua "pyöräkaistaa" tempoilme päällä enkä väistä ketään.
    Ja olen ajanut äärimmäistä varovaisuutta noudattaen tuon pienen pätkän. Taluttaessa huomasin että on vielä vaikeampi mennä kun vien kahden tilan tai todella ison ihmisen leveyssuunnassa.
    Yhdyn edelliseen puhujaan. Ainakaan kuukkelikuvien perusteella ei katua millään saa kävelykaduksi, vaan siis juurin kuten edellä on sanottu. Ja jos olisi kyseessä käväelykatu, siinä nimenomaan saisi pyöräillä, se on oikein laissa erikseen mainittu. Kuten haedonin linkit kertovat. Miten sä voit tätä asiaa arpoa tollain. Paikkahan on niin selvä kuin olla voi. Kannattaisko harkita työmatkapyöräilyn lopettamista siksi aikaa, että omaksut alkeellisimmat peruspykälät.
    onks pakko, jos ei haluu

  25. #3355
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Joo anteeksi nyt meni nimitys väärin.

  26. #3356
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    huomenna ajan hämeenkatua "pyöräkaistaa" tempoilme päällä enkä väistä ketään.
    Voisitko hieman selventää tätä kommenttia? Hämeenkadulla ei ole pyöräkaistaa. Nyt kun kaupungin mielestä on talvi, niin Hämeenkadulla ei ole myöskään pyörätietä. Hämeenkadulla saa siis ajaa polkupyörällä vain ajoradan oikeassa reunassa joukkoliikenteelle varatulla kaistalla. Keskustorin nurkilla on pieni pätkä pyörätietä Hämeenkadulla mutta Verkatehtaankatu ei ole lähelläkään Keskustoria.

  27. #3357
    tempokisu Guest

    Punapää laki vs. maalaisjärki

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JN75 Katso viesti
    Nyt kun kaupungin mielestä on talvi, niin Hämeenkadulla ei ole myöskään pyörätietä. Hämeenkadulla saa siis ajaa polkupyörällä vain ajoradan oikeassa reunassa joukkoliikenteelle varatulla kaistalla..
    Ikinä en ole nähnyt kenenkään fillaroivan siinä autojen ja nynne-seassa. Autollakin kammottaa, niin pyörällä vielä...
    Joudun nimittäin ajamaan noin 100m Hämeenkatua työpaikalleni, enkä ole harkinnutkaan että ajan pyörällä Hämeenkadun autotietä. Olkoot lainvastaista, mutta en uskalla. Eikä moni muukaan ilmeisesti.

  28. #3358
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Juu huomasin että se on pelkkä jalkakäytävä kun kävin kävellen poistattamassa romua silmästä keskustan poikki. Pakon edestä piti mennä kärryn kanssa hämeenkatua kesällä ja se oli helvettiä. Jos vaan ei olisi pakko en menisi pyörällä keskustaan ollenkaan.

  29. #3359
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    http://aijaa.com/MRJPRn

    Tuon näköiseksi menee pyörä 5 kilometrin reissun jälkeen. Kevlit on täynnä lehtiä, soraa ja jotain puista tuulen tiputtamia oksankarahkoja. Noita lehtiä on ihan jatkuvana mattona. Se lehtisorapaska menee ketjujen väliin pyörimään ja hajottaa ketjut ja oksankarahkat tarttuvat pinnojen väliin ja rapsahtelevat siellä kivasti poikki. Ihan tavallisen kauppareissun jälkeen fillari näyttää siltä kuin sillä olisi rällätty sorakuopalla.

    Lisäksi jostain täysin käsittämättömästä syystä suurimmalla osalla kevleistä on asvaltissa noin 20 metrin välein jotain poikittaisrailoja, jotka hajottavat polkupyörän renkaat, jos ei pidä niissä todella korkeita rengaspaineita. Millään kovin ohutrenkaisella polkupyörällä ei siis ole ollenkaan asiaa tuonne ajelemaan. Minkähän takia nuo railot on olemassa? Ne ovat tosiaan tien suuntaan nähden täysin poikittain ja näyttävät asvaltointivaiheessa tehdyiltä. Autoteillä en ole moisia railoja nähnyt.

    Kohtahan taas tulee lumet ja sitten saa taas ihmetellä, kun kevleillä on puolisääreen asti lunta ja vieressä kiiltää lumettomaksi asti aurattu ja suolattu autotie. Joka aamu neljältä herään lumiauran kolisteluun, vaikka yön aikana ei olisi tullut yhtään uutta lunta. Raapivat auralla lumetonta autotietä ja vieressä kevlillä on edelleen lunta niin paljon, että polkupyörällä ei pysty ylämäkeen ajamaan. Tasaisella ja alamäessä ajaminen jotenkuten onnistuu, vaikkakin raskasta on.

  30. #3360
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    http://aijaa.com/MRJPRnTuon näköiseksi menee pyörä 5 kilometrin reissun jälkeen. Kevlit on täynnä lehtiä, soraa ja jotain puista tuulen tiputtamia oksankarahkoja. Noita lehtiä on ihan jatkuvana mattona. Se lehtisorapaska menee ketjujen väliin pyörimään ja hajottaa ketjut ja oksankarahkat tarttuvat pinnojen väliin ja rapsahtelevat siellä kivasti poikki. Ihan tavallisen kauppareissun jälkeen fillari näyttää siltä kuin sillä olisi rällätty sorakuopalla..
    Kai tämä on trolli? Yksi ratkaisu on se, että ajaa työmatkat vain tunneleissa ja parkkihalleissa. Ei ole lehtiä ja oksia tiellä, eikä tarvitse pyörää pestä. Ammatinvalintakysymys.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •