ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 164 / 236 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 64 114 154 162 163 164 165 166 174 214 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.891 - 4.920 / 7077

Aihe: Minkä leffan katsoit viimeeksi?

^ Ymmärrän hyvin, että Black Swan tuntuu ahdistavalta, onhan se aika raju psykologinen trilleri. Ja se "pahis" oli tosiaan Mila Kunis. Pahishan hän on tosin lähinnä päähenkilön mielikuvituksessa, mutta sehän on se reitti, jota kautta hahmo meille katsojille välittyy.

Nää on näitä, kuka tykkää mistäkin. Itse en katso esim. niin sanottuja toimintaelokuvia enää lainkaan, kun tylsistyn niistä kuoliaaksi. Jännitystä saa just noista psykologisista trillereistä tai sitten urheilun seuraamisesta - inhimillinen, realistinen elementti on aika ylittämätön.

Suuri Puhallus...
    The end of the road is just the beginning...

tempokisu Guest

Punapää pahaa on jo tarpeeksi elämässäkin

Elämässä on tarpeeksi ahistusta ja pahaa, ei tarvis enää elokuvissa. Näen tosi helposti aina unta joissa tulee jotain elokuvan juttuja mukaan.

No eilen illalla olin vielä koneella ja telkkarista tuli ykköseltä vielä joku elokuva jossa huudettiin vaikka miten...kävin kattoon että mikä tää on. Näytti olevan "Harjunpää ja Pahan Pappi". Katsoin sitten sen lopun, pakko se oli sitten katsoa että mikä tää juttu on, ja miten siinä käy.

^
    Harjunpäässä oli tosi outo alku, enkä jaksanut seurata kun sivusilmällä. Loppua kohden mun mielestä parani ja pitihän se sitten katsoa kokonaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    ^
    Harjunpäässä oli tosi outo alku, enkä jaksanut seurata kun sivusilmällä. Loppua kohden mun mielestä parani ja pitihän se sitten katsoa kokonaan.

Tuli tuo itsekin katsottua, mutta kannattaa lukea kirja, koska siihen verrattuna leffa oli todellinen mahalasku. Olli Saarela ei ole ilmeisesti lukenut yhtään Harjunpää-kirjaa, koska niiden tunnelmasta ei ollut mitään tietoa elokuvassa. Toki ohjaaja voi tehdä oman version tekstistä, mutta tässä mentiin niin kauas alkuperäisestä, ettei rainaa Harjunpääksi edes tunnistanut. Miksi kutsua sitten elokuvaa sillä nimellä? Peter Franzén Harjunpääksi oli alunperinkin ihmeellinen valinta. Kari Heiskanen näytteli Åke Lindmanin ohjaamissa TV-elokuvassa ja -sarjassa Harjunpäätä ja kyllä Lindman&Heiskanen tavoittivat huomattavasti paremmin kirjojen hengen, murto-osalla resursseja. Saarelan pahin moka oli palkata (sillonen tyttöystävä?) Jenni Banerjee Onerva Nykäseksi. Ei mikään ihme ettei tälle elokuvasarjalle tullut jatkoa.

Suomielokuvissa on mun mielestä ollu sellanen vaihe, että tehdään vähän liian ihmeellistä ja hienoa. Itse pidän tälläisistä Romanovin kivet ja Veturimiehet heiluttaa tyyppisistä kovista kotimaisista.

tempokisu Guest

Punapää Harjunpää ja Frost

Matti Yrjänä Joensuu asui meidän mummolan aika naapurissa, tai ainakin kesäasunto oli siinä. Käytiin lapsena useasti "Joensuun puussa" istuskelemassa ja kiipeilemässä, oli sellainen vaakasuoraan kasvanut koivu.

En ole lukenu kirjoja mutta on sellainen tuntu, varmaan kirjoittajan henkilöhahmon takia, että Harjunpää olisi hieman vanhempi herrashenkilö? Samoin elokuvassa se polkkatukkainen poliisitar, niin oli tekotaiteellinen hahmo ja niin selkeesti peruukki että aattelin onko se joku vale-asu?
    Nyt olen seurannut myös komisario Frostia mainio se komisario.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    Suomielokuvissa on mun mielestä ollu sellanen vaihe, että tehdään vähän liian ihmeellistä ja hienoa. Itse pidän tälläisistä Romanovin kivet ja Veturimiehet heiluttaa tyyppisistä kovista kotimaisista.

Verrattuna moneen uuteen Suomi-leffaan, Veturimiehet heiluttaa on rouheudessaan todellinen merkkiteos. Nuori Santeri Kinnunen ja erityisesti Samuli Edelman vetivät mieleenpainuvalla antaumuksella roolinsa. Erityisesti mieleen on jäänyt kohtaus missä "kunnollinen" Kinnunen tapaa Edelmanin esittämän renttukaverinsa Porin torilla usean vuoden tauon jälkeen. Siinä kohtauksessa on enemmän tunnetta, kun monissa nyky-Suomi-leffoissa yhteensä.

Pitää kaivaa vanhat videot esiin ja alkaa katsomaan taas vanhoja kotimaisia.

tempokisu Guest

Punapää päivän kotimainen elokuva

Vanhoja kotimaisia tulee joka arkipäivä ykköseltä kello 13.00. Tänään tulee "Ihmisiä suviyössä". Olen kyllä ainakin sivusilmällä katsellut vapaapäivinä näitä kotimaisia. Mukaan mahtuu ihan hauskoja, ja sitten tosi kökköjä. Hieman humoristiset on parhaimpia, kun taas "salakuljettajan laulu"-tyyppisistä en pidä. Niin tai körttiläisjutuista.

Esitysajan perusteella uskoisin näiden "vanhojen" kotimaisten olevan sitä kastia, joka ei oikein mua kiinnosta. Joitain Pekka ja Pätkä elokuvia on joskus tullut katsottua.

tempokisu Guest

Punapää jokaiselle jotain

Ihan on ollut laidasta laitaan. Pekkaa ja Pätkää tuli yhdessä vaiheessa myös no, ehkä nämä on tarkoitettu kotonaan ikävystyville ikäihmisille, oikein hyvä päivän piristys.

Eilen Battleship. Meinasin kommentoida että "huti", mutta lukitsenkin kommentiksi että "osui ja upposi". Jo heti alkuun hämmästystä herätti löydetylle planeetalle lähetetyn viestin ja alienin hyökkäyksen nopeus, kun lähimmämpäänkin aurinkokuntaan on kuitenkin matkaa 15 valovuotta. Siitä eteenkin päin yhtä taattua matskua, mutta siitä huolimatta melko viihdyttävä plajäys.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Itse ilkimys 2. Hyvin toimivaa huumoria, myös vähän "isommille lapsille"

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

The Change-up tänään. Melko hauska komedia, mutta roolinvaihto ei aina sujunut ihan täydestä kummallakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veku Katso viesti
    Jep. Ässä.
    Memento mori

The Night of the Living Dead 3D.

Eipä tule mieleen mitään positiivista ja viimeinen 30-45 min. pikakelauksella loppuun.
    My brain is stuck from shooting glue
    I'm not sorry for the things I do

Carbona not glue

Eilen irkkuleffa The Guard. Ihan hauska realistinen mustaa komiikkaa edustava jännäri, joka ei missään vaiheessa nouse kuitenkaan täyteen loistoon, ehkä tarkoituksellisesti. Paras kohtaus lienee alussa kun tiedotustilaisuudessa Boyle huomaa hänellä olevan ässän hihassa ja käyttää sen taitavasti. Tällä avataan henkilöhahmoa juuri sopivasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Eilen Battleship.
    Ylitsevuotavasta "jee jee, jenkit on parhaita" asenteesta huolimatta ihan kelpo toimintapätkä..

Sanctum 3D - no joo....
    Killer Joe- oli ihan ok.

At Any Price...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Ylitsevuotavasta "jee jee, jenkit on parhaita"...
    Joo, noita patrioottista jenkkipaatosta kyllä löytyy varsinkin sotaleffoista ihan riittämiin.

10 Years viimeksi. Tommoneen melko realistinen ja uskottava kuvaus luokkakokouksesta kymmenen vuoden jälkeen. Mutta ei mitään suurempia highlighteja tai yhteentörmäyksiä mitä olisi kyllä kaivannut, jotta jäisi mieleen. Suurin ansio oli tuo henkilösuhteiden tai niiden puuttumisen kuvaus joka oli hienoa katsottavaa.

Telkusta eilen: aja ääneti,aja syvällä.sukellusvene leffojen parhaimistoa.
    Crawl- Aussilaista jännitystä.

After Earth...

http://www.cinemamondo.fi/red-obsession/

Aivan loistava! Jos pitää viinistä ja haluaa oppia, mitä ja kuinka iso asia se on jopa maailmankaupassa ja -taloudessa, niin kannattaa katsoa. Ja antaa pyöräilyn lisäksi hyvän syyn matkustaa Ranskaan

Gravity 3d

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veku Katso viesti

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Ihan ok myös venäjäksi dubattuna versiona
    Pääasia että lapset viihtyi, mutta hyvä tuo on aikuisillekin..

Too big to fail, suomeksi huomattavasti parempi "Talousmahti murtuu". Mielestäni hyvä leffa, lopputekstit tosin hieman haittasivat...

tempokisu Guest

Surullinen miksi?

Lasketaan "Silta"-mukaan. ( ihana se tunnusmelodia!) - tähänkö ja siihenkö se sitten loppui!? voi että, mä pidin Martinista. En muistanut ihan kaikkia jaksoja katsoa, niin jäi nyt todella monta kysymysmerkkiä.
    Kuka oli Jens, oliko se se Sagan poikakaveri? Miksi Martin sen tappoi? nämä nyt kuitenkin isoimmat ??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ...Kuka oli Jens, oliko se se Sagan poikakaveri? Miksi Martin sen tappoi? nämä nyt kuitenkin isoimmat ??
    Spoilerista kiittäen.

Malickin the Tree of life. Alkuosa hienoa perhe- ja kasvudraamaa, loppuosa karkasi jonnekin teosofian tuolle puolen.
    slow muokkasi tätä : 25.11.2013 at 00.31 Syy: okien kirotjus
    Memento mori

Jahti- pienen kylän draamaa.
    Odd Thomas- pientä örkkeilyä,ihan ok.
    The Way way back- hauskanmukava kuvaus nuoren pojan kesästä.Paras kolmesta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •