GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 65 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1921
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    Vino ketjulinja aiheuttaa teho-häviöitä, mutta sinulla ketjulinjalle ei ole tapahtunut mitään muutosta, se on se linja, mikä kulkee yläkautta takarattaasta eturattaalle. Alla löysä ketju tekee mutkan, mutta tämä taas ei aiheuta käytännössä mitään tehohäviöitä.
    Puhuessani ketjulinjasta yrtin kuvailla syytä tehohäviöön mahdollisimman yksinkertaisesti,mutta kun tarkkoja ollaan,ketjulinjahan ei itsessään ole pielessä.Tehohäviön tuottaa vaihtajan ylemmän ja alemman rattaan,häkin vääntymisestä aiheutuva ketjun hankaaminen ja paikkojen ahtaus.Kampia taaksepäin pyörittäessä tavallisesti tapahtuva rauhallinen liike ei onnistu vaan hankauksesta johtuen kampien pyörittämiseen tarvitaan voimaa.Kenttätestissä suoristetulla häkillä ajaminen,oli huomattavasti,jos ei 200 wattia niin ainakin 100 volttia kevyempää.

    Vaikka on onen renkaat ovat suhteellisen painavat,tuntuma alustaan märällä kelillä oli tyydyttävä.Smårgosboardien(onkohan tämä kirjoitettu oikein,ettei tule keppiä
    "pyöräjumalilta") parjattua sivuttaispidon puutetta märillä alustoilla en havainnut.

  2. #1922
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    No päin uittuahan se meni eli keppiä tulee. Pitää olla SMÖRGÅSBORD.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  3. #1923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    Hankin tuollaisen Hans Dampf 26" 2.35" VertStar:n ja vaikka huusin ukko ylijumalaa ja kaikkia sen kavereita ja join pari asennus olutta en silti saanut rengasta vanteelle (sisägummillisesta asennuksesta kyse). Saman valmistajan Racing Ralph 2.25" meni suht kivuttomasti vanteelle. Mitäs seuraavaksi kokeiluun näille keleille (eturengas kyseessä) ?
    Tuolla pari sivua aikaisemmin on neuvoja kuinka tuo rengas menisi sille Bontrager:n tai jonkun vanteelle mutta kun ei mennyt. Tänään tuli Mavic:n XM 319 vanne ja kumi meni sormilla vanteelle noin 2 minuutissa. Kyllä niissä vanteissa on vaan eroja. Aikaisempi vanne oli 2mm kapeampi (sisä leveys), että se on osin saattanut vaikuttaa asiaan. Mene ja tiedä.

  4. #1924
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kukaan testaillut Maxxis Minion DHF 2,5:ta(sticky) takana? toimiiko juurakoissa? Ko. rengas oli eilen edessä, toimi ihan ok. Takana taasen oli DHR 2, mikä onkin kunnon tapporengas näemmä!
    DH-kumihan tuo kaiketi onkin...

    Ko. renkaat siis 2-kiekoilla(ZTR Flow) tubeleksena. Paineet oli luokkaa alle 1,5 bar, kuskilla painoa 70kg.
    DHR 2:n pito oli kyllä olematon. Sivuttaispidon suhteen mentiin jo alueelle vaarallinen.

    Toinen takakiekko siis huollossa; nyt tulee kokeiltua kaikenlaista hullua komboa ajankuluksi. :P

    Senverran tuli todettua, että Chunky Monkey(trail extreme) kyllä hakkaa ainakin DHF:n mennen tullen eturenkaana.

    Tuli vain mieleen kokeilla DHF:ää taakse ja apinaa eteen. Saattaisi olla pitäväkin kombo?
    brilleaux muokkasi tätä : 10.11.2013 at 15.05

  5. #1925
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Monet käyttää noissa DH touhuissakin DHFää takanakin. Ja mullakin ollut sitä siviliversiota poluilla sekä edessä että takana. Takana joskus "väärinpäin". Minä ainakin tykännyt kovasti. Vaikka ei se kyllä kauheesti rullaa...
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  6. #1926
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Rullaavuus on mun ajoissa sivuseikka.
    Jos siis haen nimenomaan veto-ja sivuttaispitoa, laitanko kumin "väärinpäin"?

  7. #1927
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Tänään oli lenkillä oikein loistava pito renkaissa, vaikka märkää olikin.
    WTB Prowler MX 2,5" edessä ja Chunky Monkey takana. Molemmat pehmeimmillä seoksilla.
    Pito oli kuin kuivalla kesäsäällä olis mennyt. Paineitakin oli melko varovaiset ~1,8 bar vielä.
    Prowler ollut edessä jo jonkin aikaa, mutta takana on käynyt WTB Moto raptroria ja Nobby Niciä. Tää on kyllä ihan eri sarjaa jo.
    Mudasta ja savesta menee kyllä apina tukkoon kovin helposti.

  8. #1928
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kukaan testaillut Maxxis Minion DHF 2,5:ta(sticky) takana?
    No, en helvetissäkään ole. Larsen TT ja HR ollut stickynä takana, luultavasti Swampthingikin. Mielummin ei jos joutuu polkemaan muualle kuin alamäkeen.

    Ei mitään väliä miten päin sen asennat, mut voisin tulla kyllä naureskelemaan kun ajat viimeistä kertaa lenkkiä sticky Minion takarenkaana. Kai edessäkin sentään sticky löytyy? Maksimaaliseen siirtymäfiilistelyyn paras kombo.

    Oikeesti, jos ei tolla saa pitoa....... aina on Wetscreamit vielä jäljellä. Mun mielestäni ihan se tavan 60a DHF Minioni on takarenkaana niin jäätävän pitävä, että ei oikein kiinnosta noi siirtymät. Ja DHF tosiaan tuntuisi itsellänikin lipsuvan takarenkaana vähemmän kuin DHR tavallisessa juurakkolenkkiajossa, mutta se nyt vaihtelee, joskus ne menee slicksilläkin.

    Viimeinen Keltinmäen vesitornilla on mätämuna? Startti rautatiesillalta? Sticky alla saa veren kiertämään eikä tule heti kylmä.
    ..makes Jack a dull boy...

  9. #1929
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Itse asiassa stickyä mullakaan ei ole muistaakseni ollut takana mutta aikoinaan sitä 60a ja viimeksi 3C.. Paitsi DH fillarissa!
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  10. #1930
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Ei mitään väliä miten päin sen asennat, mut voisin tulla kyllä naureskelemaan kun ajat viimeistä kertaa lenkkiä sticky Minion takarenkaana. Kai edessäkin sentään sticky löytyy? Maksimaaliseen siirtymäfiilistelyyn paras kombo.

    Viimeinen Keltinmäen vesitornilla on mätämuna? Startti rautatiesillalta? Sticky alla saa veren kiertämään eikä tule heti kylmä.
    Tämä ketju käsittelee renkaita märälle juurakolle ja kivikolle? Ei siirtymille.
    Kuten jo aiemmin ilmoitin, rullaavuus on mulle sivuseikka. Ei ole kiire minnekkään. Aina olen siirtymät päässyt seuraavaan kivikkoon.

    Eikös nyt nimenomaan haeta pitävää rengasta?

    Jos sulla on hinku vesitornille, ole hyvä. En ole varma nouseeko edes nykyisillä välityksillä ja kuntopohjalla Jussinparta ylös asti.

  11. #1931
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    No mitä ihmettä Minionilla teet? Wetscream on Super Tackynä keksitty jo ajat sitten. Ei juuri sivuille lipsu tasamaalla jos kovin pahasti muuallakaan.

    Eikö Keltin vesitornilta se jyrkemmän puolen kivikkoinen ja juurakkoinen alamäkiränni vaadi taidoilta/renkailta mitään? Muistaakseni siinä on ihan haastaviakin kohtia pari kpl, virtaako siellä pohjalla jopa ajoittain vettäkin niiden isompien ylitettävien kivien seassa vai mitä hittoa. Toki jos on liian helppoa eikä saa rengasta noin olemattomissa olosuhteissa testattua, niin ei kai siinä, mitäs sitä nyt turhaan.
    ..makes Jack a dull boy...

  12. #1932
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    No mitä ihmettä Minionilla teet?
    Minionit tuli vanteiden mukana. En mä niitä itse menis ostamaan.
    Enkä ole tuolla keltissä edes käynyt, paha mennä sanomaan. Enkä aja alamäkeä. Ei riitä taidot.

    EDIT: Pitänee etsiä paikka joskus ja kokeilla uskallanko edes ajaa alas.
    brilleaux muokkasi tätä : 11.11.2013 at 15.27

  13. #1933
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    No ei se mikään ihmepätkä ole. Lähinnä jonkinlainen palkinto siitä, että on vaivautunut ylös asti. Polkuna itse asiassa aika huono.

    Muttahh, on siinä pari teknistä kohtaa joissa kumi saattaa lipsua. Etenkin sitten siellä kuopan pohjan tienoilla. Paljon brutaalimpia ne jyrkimmät kalliojuurakkolinjat Laajiksessa on, mutta toki myös ajettavampia.
    ..makes Jack a dull boy...

  14. #1934
    Mitenkäs rocket roni triple compound ustina 2,1"koossa takarenkaana? E :siis märälle baanalle nimenomaan.

  15. #1935
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    65
    Onko ketään vielä Magic Maryjä päässy testailemaan? Mulle tulossa super gravity, vertstar- spekseillä noi kumit varmaan perjantaina taikka ensi viikolla(?). Kovasti on kehuttu arvosteluissa, mutta mahtaako olla kuitenkaan niin loistavat? Kokemuksia?
    "The fear of death is the most unjustified of all fears, for there's no risk of accident for someone who's dead."
    -Albert Einstein

  16. #1936
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammila Katso viesti
    Onko ketään vielä Magic Maryjä päässy testailemaan? Mulle tulossa super gravity, vertstar- spekseillä noi kumit varmaan perjantaina taikka ensi viikolla(?). Kovasti on kehuttu arvosteluissa, mutta mahtaako olla kuitenkaan niin loistavat? Kokemuksia?
    En oo testaamaan päässyt, mutta kuvion puolesta olisi oikeinkin mielenkiintoinen rengas. Seos tosin ei välttämättä tällähetkellä ole otsikon mukaiseen harrastamiseen kovin optimaalinen. Dirty Dan vertstar seoksella oli ainakin aivan muovia jo nollakelissä, eli lämpimässä pehmeä seos kovettuu pakkasella muoviseksi ja liukkaaksi. En tosin tiedä sitten josko olisivat viimeaikoina muuttaneet seosta jotenkin...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  17. #1937
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Chunky monkey trail extreme edessä ja takana. Voin suositella, hyvin pitää, sivuttaispitokin mainio. Asvalttisiirtymät kylläkin yhtä tuskaa ja reidet tulessa.

  18. #1938
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Asvalttisiirtymät kylläkin yhtä tuskaa ja reidet tulessa.
    Jokainen tietää mikä on seuraus sen! Juuri tästä syystä ihmettelen narinaa vierintävastuksesta; sehän tuo vain lisää kuntoa ja voimaa reisiin?? Kenellä pirulla on lenkillä kiire minnekkään?? Kisat on erikseen.

    EDIT: Kumminpäin laitoit taakse? Ja mikä pyörä; Ibikseen en ole vielä kokeillut, mutta luulo on että ahtaaksi menee. Onhan tuo melko munkki.
    Edessä kyllä toimii mainiosti, siksi itelläkin ajatuksena laitella taakse myös.
    brilleaux muokkasi tätä : 24.11.2013 at 10.13

  19. #1939
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Niin tietää. Mut kun kaikki työmatkatempoilijat ja kypärättömät hihhulit teettää reisille töitä, että pysyn niitten edellä. Täytyy kyl ens kerral mennä siirtymät hitaammin, että säästyy enemmän paukkuja metsään.

    Hmm. En osaa sanoa laitoinko oikeinpäin? Sen tiedän että pitoa oli mukavasti. Pyöränä mulla Cube ltd SL, tilaa ei kyl tosiaan liikaa jäänyt renkaalle.

    EDIT. Kuutioni on siis 29er.
    stumpe muokkasi tätä : 23.11.2013 at 22.55

  20. #1940
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pte Katso viesti
    Mitenkäs rocket roni triple compound ustina 2,1"koossa takarenkaana? E :siis märälle baanalle nimenomaan.



    Jep. Rocket Ron Triple comp toimii. Niillä kallioilla joilla lipsuu, lipsuu muutkin. Juurakoilla ratkaisee ajotekniikka, sitä ei saa rengaskaupasta. RR.n kanssa ei ole myöskään rullaavuus ongelmaa. Pysyy myös puhtaana mudasta.
    29".lla mennään.
    KorsKa

  21. #1941
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Chunky monkey trail extreme edessä ja takana. Voin suositella, hyvin pitää, sivuttaispitokin mainio. Asvalttisiirtymät kylläkin yhtä tuskaa ja reidet tulessa.
    Mä laitoin kanssa Smörgåsbordin tilalle Tsankimanki TE taakse, PITOA oli ja reidet veisas Hoosiannaa siirtymillä, 2 X Tsankimanki oli hieman hätävarjelun liiottelua nyt kuivalla pakkassäällä, Ignitor & Ikon olisi ollut reisi ystävällisempi vaihtoehto.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  22. #1942
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patman Katso viesti
    Jep. Rocket Ron Triple comp toimii. Niillä kallioilla joilla lipsuu, lipsuu muutkin. Juurakoilla ratkaisee ajotekniikka, sitä ei saa rengaskaupasta. RR.n kanssa ei ole myöskään rullaavuus ongelmaa. Pysyy myös puhtaana mudasta.
    29".lla mennään.
    Joo samoja havaintoja ittellä tullu nyt parilla ajokerralla. Yllättävän hyvän kuvan se antaa itsestään vaikka ois hiukka hankalempiki paikka. 2,1rr taakse ja 2,1 high roller eteen meikäläiselle riittävä näihin alku talven ajoihin. Niin, ja 26"xc täpärillä mennään.

  23. #1943
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Onko Pahis jo testannu Misukan Wild RockR2 kumia?
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  24. #1944
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^ nounou. Viimeinen testattu tuore mikeliini tais olla 2.4" Grip'r Advanced TLR, joka ei hirmusti vakuuttanut, keskinkertainen kaikessa paitti painossa. Emmä enää noita. Entisten hyveiks havaittujen ohella kivoja uusia on Mavicin Roam XL ja hutsun RR-kumiset Squale ja Toro.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  25. #1945
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Hetken aikaa oli alla eessä Ralli Rane (29 x 2,25) ja takana Rokettironi (29 2,25). Pyöränä vähän epämuodikas Trek 69 er. Pitoa ei märällä ollut kallioilla (varsinkaan poikittaispitoa) ollut nimeksikään. Laitoin alle takaisin eteen Hans Dampf ja taakse Fat Albert ja jo alkoi kalliot ja kivikot taas menemään paremmin.

    Täysjäykästä sinkula 29erista otin ISP nastat pois ja laitoin tilalle pienillä odotuksilla Maxxiksen Ignitor 2,1:t. Renkaat olivat positiivinen yllätys! Ei jääny renkaista kiinni äsken lenkillä kaatosateessa tiukatkaan nousut ja juurakot. Ainoana miinuksena oli alati tippuva ketju, mutta se onkin toinen tarina... Rullavuuskin suht hyvää tasoa, tosin liekö pientä lumevaikutusta nastojen jälkeen...

  26. #1946
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roces Katso viesti
    Hetken aikaa oli alla eessä Ralli Rane (29 x 2,25) ja takana Rokettironi (29 2,25). Pyöränä vähän epämuodikas Trek 69 er. Pitoa ei märällä ollut kallioilla......
    No jopa on kumma juttu

    Meneekö 69eriin taaksekin 29" kiekko & kumi?


  27. #1947
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No jopa on kumma juttu

    Meneekö siis 69eriin taaksekin 29" kiekko & kumi?


  28. #1948
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Sori my bad. Pikku glögeissä on tullu näppäinvirhe . 26 x 2,25 on takana siis. En oo kokeillu 29 kiekkoa takana. Veikkaan, että ei mahdu...

  29. #1949
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    Itä-Helsinki
    Viestit
    46
    Pakko on täälläkin hehkuttaa Chunky Monkey + Smörgari (trail extreme molemmat) comboa 29:nä näihin eteläsuomen (syksy)talvikeleihin. Aikaisemmin itse viihtynyt maantiellä ja ulkoiluteillä kun ei ole luottoa maastoajoon löytynyt syysliukkailla. No nyt löytyy. Verrattuna Ardent 2.4 + Ignitor rengastukseen, joka on kohtuu hyvä sekin (mutta enemmän tuollainen yleisajoon ja syksyn ensiliukkaille), on-onen renkailla on pakko kokeilla pääseekö noistakin limaisista off-camber juurista heittämällä yli, ja kyllä; usein mennään kuin kesäkeleillä. Mitkään mutarenkaathan nuo eivät ole, mutta puhdistuvat parilla pyöräytyksellä mutapaikkojen jälkeen ja taas pitoa löytyy. Rullaavuus on mielestäni yllättävänkin hyvä, eikä lyhyillä maantiesiirtymillä tunnu lainkaan pahalta plus että voi käyttää hitusen korkeampia (ehkä 1,5bar edessä, takana vähän enemmän) paineita, eikä tarvitse laskea naurettavan alas pidon saamiseksi. Ainoa miinus on että irtohiekalla/sepelillä rapisee/rahisee kun renkaat heittävät kaiken irtonaisen putkiin ja voimansiirtoon. Jostain syystä oma Smörgåsbord oli muutama kymmenen grammaa Chunky Monkia painavampi(?), luokkaa 900g molemmat kuitenkin.

    Ajokkina 29" täysjousto.
    Fronts are easy.

  30. #1950
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Miten Chunky Monkey ja Smörgåsbord toimii lumella?
    Mietinnässä että pitääkö tähän nyt vääntää piikkirenkaat alle parin kuukauden takia.
    Renkaat odottaa vielä laatikossa kun ajot on hoidettua toisella kalustolla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •