No ei kyllä vanha WXC kanna .. mutta ei haittaa .. kuvia tulee myöhemmin haha ...
No ei kyllä vanha WXC kanna .. mutta ei haittaa .. kuvia tulee myöhemmin haha ...
Se 29 on oikeasti 28, mutta kun kumi on sen verran paksu, että ulkohalkaisija on 29, niin tuollainen markkinointinimi sitten keksittiin.
622 on se koko molemmissa, eli esim 622x50 on 29 alkaen koko, kun taas 622x38 jää vajaaksi. Mullakin on nastakumit 29x2.0 kokomerkinnällä vanteilla, joilla alunperin oli 28" rengas 38mm leveänä.
Jos sulla vaan sopii se 29 takana pyörimään, niin ihan hyvin se sitten käy, mulla jää tuolla renkaalla takana 1mm puolelleen ja se tietty on aika vähän, hieman liian vähän. Ne putket mitkä menee dropista satulaputken lähelle on ahtaimmat omassa fillarissa, ei mitään toivoa saada lokaria mahtumaan, mutta ei talvella se nyt niin tarpeen olekkaan, nopeudet niin alhaisia ja enimmäkseen kuratonta ainakin täällä talvisin.
Jaa, ymmärsin kai väärinpäin, halusit 29 koosta 28, silloin ei tilankaan puolesta mitään ongelmaa, mutta onhan noita 29 nastarenkaita vaikka kuinka, Ice Spiker Pro varsin suosittu, sitten Nokialaisia tai nykyään Suomi tyresin tekemiä, taitaa olla osa vain nimetty 28 tuumaisiksi, vaikka olisivatkin yli 50mm leveitä, josta lähtien 28" renkaista voi käyttää 29 nimitystä, käsittääkseni.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Jep, eli juurikin 29 vanteelle 28 rengas. Kiitos vastauksesta. Selvensi asiaa hyvin. Eli 622x50 passais hyvin. Noita ice spiker pro kumeja oon ajatellut, mutta bike-discoutissa
ei ole varastossa ja crc:eellä aika rajulla hinnalla.
Kivijalkakaupasta kävin kyselemässä. Ei ollu 29 renkaita ollenkaan ja kuvastosta kateltu hinta 99€...
Bike-discounttiin pitäs saapua 31.10 joten ootellaan, ellei kellään ois heittää jotain kuumaa nastarengas vinkkiä?
Nokian Extremeä saa Ajopyörästä kuudellakympillä kappale. En ole koskaan aiemmin nastarenkailla, saati juuri ISP:llä ajellut, mutta eiköhän joku kokeneempi osaa vertailla ominaisuuksia tai edes kertoa, onko tuo erityisen reilu hinta.
Sulle varmaankin mahtuisi leveämpikin, muistelen että ice spiker prosta kapein oli 2.1" eli ~53mm, mutta kannattaa mittailla mikä levein kumi mahtuu, jos polkuja ja muuta pehmeämmän alustan paikkaa tekee vähänkään mieli ajella, hyvällä alustalla ei se lisäleveys niin paljoa kiusaa ja talvella se painokaan niin tarkkaa, kun ajoreleistä yksistään tulee niin paljon lisää painoa, ettei siinä muutama sata grammaa lisää enää kovin paljoa tee vaikutusta.
Mutta toki käytön ja tarpeen mukaan, jos ajoa vain auratuilla baanoilla, niin sitten jopa W106 Nokialainen saattaisi olla kiinnostava vaihtoehto, 47mm leveänä sitäkin saa tehtaan sivujen mukaan, mutta se on puhtaasti katurengas, ei sporttiseen ajoon.
Ne kokemukset mitä mulla on Schwalbe renkaista ja Nokia renkaista, on kyllä sellaisia, että Schwalben jättäisin kauppaan, mutta täytyy muistaa ettei mulla ole ISP:sta kokemusta, voihan se olla paljonkin vakuuttavampi esitys kuin nämä Mara Winterit ja Fat Frankit, jotka ovat olleet sellaisia nättejä, laadukkaan tuntuisia, mutta joiden pito-ominaisuudet ovat vähintäänkin epäsuhteessa siihen miltä renkaat näyttävät eli kumiseokset ei kovin vakuuttavia ole olleet.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Ice Spiker Pro 29":t 67 egee
http://www.bike-components.de/produc...ufmodell-.html
Kiitos vinkeistä. Pyöräni on cube ltd sl 29 jossa vakio renkaat 29x2.25. isp näyttäs olevan samaa kokoluokkaa.
Itse kävin hakemassa 29 ISP:eet Sellon Pyörästä 79.90€
Niin huono puhumaan kieliä että en viitsinyt saksasta alkaa tilaileen, jos sattuu vaikka joku maanantai kappale tulemaan
Vähän tuossa hinnassa häviää mutta ei kyllä moltaa kymppiä
http://www.sellonpyora.fi/tuoteryhma/32
Kumpi on paremmin rullaava nokialaisista w240 vai extreme 294?
Amppari muokkasi tätä : 25.10.2013 at 14.52
http://www.bike-mailorder.de/Bike-Te...FWN2cAodAG0Asg
Schwalbe Reifen 29 - Ice Spiker Pro Evo Spikereifen €64.90
I've been around
Itsellä on jäänyt viime talvesta yli kaksi Schwalbe Ice Spiker Prota 29x2.25 koossa eli niitä joissa on se 402 nastaa per kumi. Ajoin niillä viime talvena joku 500km. Ei puutu nastoja ja olivat todella hyvät ajaa - toimivat tubelessina myös hyvin kylmillä säillä. Tänä talvena tulee ajettua cc:llä joten nuo eivät mahdu pyörimään sen alla. Sijaitsevat Lempäälässä, jos joku on kiinnostunut.
Samoin on ylimääräisenä yksi Gazza Extreme 294 nastaisena koossa 29x2.1 - tuolla on vielä vähemmän ajettu
Ice Spikerit ovat paremmat ajaa kuin tuo Gazza, mutta Gazza olikin alla kun ei laukkujen kanssa mahtunut Spiker pyörimään, vaan hankasi laukkuun.
Tämän talven koitan Schwalben Marathon Winter 240-nastaisilla pärjätä cc:llä. Epämukavammat ajaa kuin Spikerit, syynä lienee kapeus. Ajon raskautta en osaa arvioida kun pyörät ovat eri.
Edit: Ice Spikerit myyty. Ei kannata enää niitä kysellä.
mla muokkasi tätä : 26.10.2013 at 22.03
Liatsun (Tre) Prismassa näkyi olevan Contin Nordic Spike 240 42-622 28" nastarengasta 35 ekeen. Onko tuosta kellään kokemuksia syklossa? Miten pelaa jäällä? Entä lumella? Onko samanlainen kiermurtelija lumella kuin Mara Winter? Mielestäni aika saman näköinen rengas kun Nokian W240 jota myös löytyi samasta kaupasta.
Se o nii kiinni missä suhailee ... ite ajelen pyöräteillä talvella slikseilläki sitten kylillä autojen välissä tarvii vähän jo turvaa .. jos kehtaa autojen välissä ajaa .... maastossa sit enempi nastaa ... jännää kun pitää nastat pitkospuilla ja juurakossa mutta kalliolla on taas toine jutska
Olipa lähtenyt w20:sesta yksi nasta sisäänajon aikana. Pitää nyt seurailla lähteekö lisää ja sitten reklamaatiota myyjälle.
Tänne eksyin kun googlettelin 29" nastoista ISP:t on alla ja niihin iskenyt melkonen nastarutto. 60km jälkeen takaa uupui 50 ja edestä 30 nastaa. Okei, myönnetään että sisäänajo jäi vähälle. Mutta taitaa olla kivikossa ajelu myrkkyä noille nastoille? Ei vain luonto anna myöten ajaa hissukseen, ihmetyttää vain kun mikään kovaotteinen kuski en ole. Ensi hätään tilasin 2x50kpl paketteja Schwalben nastoja. Harmittaa ettei ole tupla kiekkoja niin voisi vaihdella kumeja kelien mukaan, nyt ei jaksa kerran viikkoon kumien kanssa jumpata.
Pitäisköhän itsekkin tilata heti kunnon pussi nastoja. Ei tarvisi murehtia kun irtoavat. Mistä tilasit noita nastoja, pikaisesti katselin Tikka Spikesin sivuilta niin ei löytynyt mainintaa fillarin nastoista.
Edit: näköjään oli vain invalid user. Eli taisit näitä tilata?
http://www.tikkaspikes.fi/index.php?...id=PP&lang=fin
Käyköhän nuo noihin ISP kumeihin?
Oulusta suli lumet veks ja kun eilen kävin reippaat 50 kilsaa ajelemassa kivikossa ja juurakossa niin ennen lenkkiä oli lumilla kivikoissa ajelusta yksi nasta takaa hävikissä ISP:istä. Eilisen jälkeen 36 puuttui takaa ja 4 edestä, kaikki reunanappuloista.
Yritin ajaa nätisti kivikoissa mutta väkisinkin lipsuu jonkin verran kun ei ne pidä mitään kivissä. Joten tikkaspikes -tilaus pitää vissiin laittaa vetämään kun vuosi sitten käytyjen keskustelujen perusteella ovat sopivia nastoja.
Muutenhan nuo on aika jyrät ajaa asfaltilla, maastossa ei edes huomaa että on nastarengas ja niljakkailla pitkospuilla pitää kuin tauti, samoin juurakot menee hyvin. Kivikoissa mahdottomat ajaa, lipsuu ja rouskuu koko ajan.
Nämä oli noin 100 kilsaa asfaltilla sisäänajetut ja yhtään nastaa ei silloin lähtenyt.
Olihan tuo jo säikeessä viime vuonnakin todettu että näillä ei kannata lähteä metsän kivikkoihin paukuttelemaan vaan laittaa alle vasta lumen ja jään tultua. Tubelessina vaan vähän turhan paljon vaivaa vekslata näin kelien heiluessa alle nastarengasta tai märän kelin nappulaa...
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Mä ostin kevättalvella 2012 Isp 2.35 prot. ja ajoin ne sisää työmatkafillarissa ja laitoin kesäks kypsymään, alussa tippu 10 nastaa, mut sit kesti koko talven 1500km että irtos vaan muutama.
Ei oo. Kuvio on kieltämättä samantyyppinen vaan ei identtinen kuitenkaan. Ja siinä kun Prismat näköjään ympäri Suomenniemen ovat hinnoitelleet tuleville lumille Contin tuohon 35:een (tai 34.95) maksaa tuo Noksu ainakin Espoon Prismassa 59.95 €.
Vuos sitten tuon Conti oli täälläkin 54 ekua/kipale samassa Prismassa. Taitaa olla joku Continentalin maahantuojan kampanja tässä takana, koska ei kaupan katteet sentään NOIN kovat ole![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Halpa-Hallissa näkyi olevan Noksun W106 alle 30 euron hintaan, mikä mielestäni on ihan kohtuullinen hinta tuosta renkaasta?
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Ajoin tänään erikoisempaa testiä, edessä Mara Winter 50-622 ja 1,2 bar paineita. Takana Nokia Rollspeed LX 37-622 (ei valmisteta enää ja rengas varmasti jostain 90-luvulta) ja paineita 6-7 bar, pikaventtiili, niin ei ihan tiedä noita paineita, kuitenkin reilusti yli suositellun 4 bar.
Kuten aiemmin olin pohtinutkin, niin kovin hurjasti ei eturengas vaikuta rullaamiseen, toki vähän tahmeampi oli kuin molemmissa päissä Rollspeedit, mutta yllättävän hyvin kelasi vauhtia alamäkiin. Pehmeällä alustalla olikin hauska yhdistelmä, kun etupää ikäänkuin leijui pehmeän hiekan yli, takapää taas tipahteli jatkuvasti, mutta meno ei puutunut ennen kuin ajoin yli 10cm syvään mutaan, jossa vesi seisoi, rollspeed ei jaksanut kaivaa tarpeeksi nopeasti, joten jäi 20cm vaille, että olisi päässyt mudasta yli, autolla oli paljon ajeltu, joten oli paljon uria joiden poikki järkevänä yritin ajaa, hyvin toimii marawinter eturenkaana moisessa käytössä.
Tärkein testi oli kuitenkin asfaltilla ajelu, rullasi kohtalaisesti, eli taidan kokeilla seuraavaksi Mara Winter edessä ja Bilteman 38-622 nasta takana, jos rullaisi paremmin kuin Mara Winter takana.
Mara Winter on niin jäykkä, että sisärenkaan kanssa ei tullut mitään ongelmaa vaikka paineita vain se 1,2 bar, tietty jos ajaa lujaa kivikossa alamäkeen, niin kai sillä saa snake bitesit aikaan, mutta jos moista ajoa välttää, niin varsin mukava pehmeän alustan renkaana.
Talviajossa takana mielestäni on siis tärkeämpää pitää rullaava ja huonommin pitävä kumi, eturengas taas pitävämpi ja rullavuus ei niin tärkeää, on todella paljon parempi hallita pyörää, jossa etupäässä lipsuminen alkaa vasta takapään lipsumisen jälkeen.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Tämä Prisman Continental on lisäksi tehty Suomessa.
Kirjanmerkit