Tuollaisia testailen. Kerron kun saan kuntoutukseltani enemmän kilometrejä alle.
![]()
Tuollaisia testailen. Kerron kun saan kuntoutukseltani enemmän kilometrejä alle.
![]()
Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa
Ei, kuhan spekuloin.
Tosin saattaa hyvinkin olla samalta tehtaalta peräisin?
Paljonko noi superit bungaa?
750 £. Eiköhän aika lailla suurin osa kuitukamasta tule jostain nyrkkipajasta Chenchenistä tai jostain osasta Aasiaa. Jos ei kestä niin sitten jotain muuta tilalle. Tähän mennessä ainoat jotka olen saanut jollain tavalla kestämään niin on olleet Deemax Ultimatet tai 823:set. Muut on jollain tavalla solmussa normiajollakin.
Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa
About tonni takana Syntacen W35 kiekoilla, eikä ole tarvinnut vielä harmitella valintaa, joka uuden pyörän yhteydessä tuli tehtyä. Leveyttä, keveyttä ja kestävyyttäkin ainakin toistaiseksi. Olishan se kuituset kyllä päheet. Kenelläkään muulla kokemuksia?
http://www.pinkbike.com/news/Syntace...ls-Tested.html
Tarvitsen hiukan neuvoja kiekkosetin suhteen, olen nimittäin hommaamassa kaksi eri kiekkosettiä uusiin projekteihin ja 26" kiekot ovat napojen osalta vielä päättämättä. Kehiksi ajattelin ZTR Arch Ex valkoisina.
Onko mitään ehdotusta / ideaa mitkä navat noihin ostaisi?
Vaatimuksena on konelaakerit ja levyjarrukiinnitys.
^Eikös ne Hope Pro 2 Evot ole jo muutaman kerran todettu hinta/laatusuhteeltaan hyväksi?
No niitä minäkin suunnittelin, mutta ajattelin kuitenkin kysellä olisiko mitään muuta vaihtoehtoa vai mennäänkö noilla Hopeilla?Varmaan nuo kuitenkin on se varmin vaihtoehto alle 500€/kiekkopari budjetilla.
Edit: No nyt on sitten kiekot ostettu, Hope pro 2 Evo + Arch Ex kehänä.
Fox-x muokkasi tätä : 25.08.2013 at 17.24
Osaisko joku jelpata. Olisin projektiin hommaamassa SHIMANON MT15 kiekkosettiä. Ongelmaksi olen itselleni muodostanut jarrulevyjen kiinnityksen, sillä jos oikein ymmärsin niin em. kiekkoihin pitää olla joku adapteri tai tjnsp...vai pitääkö? BD:n sivuilla ei suoraan ehdotella mitään, sanotaan vaan, että vain levyjarruille*alempi lainaus*. Jos pitää olla jotain extra kampetta niin mikä se on? Yritin katsoa BD:n tarjonnasta, mutta en tullut hullua hurskaammaksi..päin vastoin
"The rims are surprisingly wide – we hadn’t expected to find a 25mm one that's happy with bigger tyre volumes for this money – with 28 spokes apiece. Disc mounts are Centerlock, so if you run six-bolt rotors you'll need to add rotors or adaptors to the price. However, a pair of excellent quick-release skewers are included."
"
WH-MT15-F/R:
- Front: 100x9mm QR axle
- Rear: 135x10mm QR axle
- Rim width: 25,2 mm
- Clincher only
- Spoke: front 28 / rear 28 Aero-bladed stainless steel
- Freehub for 8-/9-/10-speed
- Center Lock roter mounting
- For disc brake use only
- Including quick release
- Color: black hubs and spokes, rim white with black/red decals
- Weight: front 895g / rear 1087g"
^ jos laitat centerlock-jarrulevyt et tarvitse mitään. Käyttäessäsi 6-pultin jarrulevyillä tarviit centerlock-adapterin.
THX, palstaveli!
Jatkokysymys. Onko jommalle kummalle enemmän tarjontaa? Avidin järjestelmiä olen zoomaillut. Onko hinnoissa ja toiminnassa eroja? Jos näihin saan vielä vastauksen niin nettininja pärjää taas tovin![]()
Centerlock on shimanon oma standardi ja levyt ovat niitattuja kun puolestaan 6-pulttiset levyt ovat suurimmaksi osaksi yhdestä kappaleesta työstettyjä.. noissa centerlock levyissä ollut jotain ongelmia niittausten löytymisen kanssa ainakin halvempien shimanoiden kanssa.. Itellä reilu vuoden ollu avidin hsx levyt ajossa eikä niitit ole löystyneet..
The end of the road is just the beginning...
Ei tämä pyöräprojekti ihan läpihuuto juttu ollutkaanMut paljon tässä oppii ku saa rauhassa opetella. 3pyörä kyseessä, johon olis tarkoitus kerätä sellaista perushyvää palikkaa ja samalla opetella pyörän anatomiaa. Loistava homma, että porukka jaksaa asiallisesti neuvoa tälläista noviisia. Nyt ollaan perillä adapterista ja systeemistä.
Torspo: näyttäis menevän 1.5-2.25 leveät kumit. 2.25 on ihan passeli mun tarkoitukseen. Hyvä huomio!!
toripolliisi muokkasi tätä : 26.08.2013 at 14.49 Syy: lisäys
Täähän kuuluis torille...
Markku Liitiä muokkasi tätä : 28.08.2013 at 09.54 Syy: No laita se sitten torille!
Hieman tuossa kattellut enskaa varten vanteita ens kesäksi, niin mikähän olisi paras hinta/laatu-suhteella oleva setti n.350e hintaluokassa? Kehät saisi olla suht leveät? Flow ex kehillä oleva setti olis varmaan perusvarma setti, mutta saako muuta merkkiä?
Ei tuota montaa kertaa olekkaa tullut vielä ihmeteltyäOnko vastaavaa settiä muilla setupeilla?
Sillä minä vaan että tarviiko niitä muita merkkejä tai settejä tuohon hintaan edes miettiä?
Tietysti Hopen navoilla toinen vaihtoehto.![]()
hopen navoilla hieman painoa pois kiekoista, mutta ei niitä ole tuohon hintaan kyllä näkyny missään..
The end of the road is just the beginning...
Tässä ois mielenkiintoinen setti ,mut vähän kalliinpi toki ja kevyempi.
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/spank-oozy-wheelset-2013/rp-prod89261
Itse kasautin moiset hopen navoille ja täytyy kyllä sanoa ,että tosi jämäkän tuntuiset kiekot. Sisäleveyttä ei toki oo kun 21mm
Testejä mitä lukenut niin tuntus nuo kehät kestävän ihan kohtuullisesti rymistelyä.
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/wheel-sets/product/review-spank-evo-oozy-wheelset-13-47137
- Fear is a mindkiller -
Moi
Hakusessa jäykkäperäiseen Trek 4900 uusi takakiekko, 9 lehtinen, 26", 6-ruuvin levyjarru.
Ilmeisesti tämä : http://www.bike-discount.de/shop/k73...isc-black.html
tai
tämä : http://www.bike-discount.de/shop/k73...319-black.html
olisi sopiva ? Mä en huomaa noissa mitään eroa, kuin että toinen on 0,05€ kalliimpi? Saa toki ehdottaa muualtakin, mutta tuossa hintaluokassa.
Voi ..tu näitä vanteita. Nyt ne meni toisen ja viimeisen kerran. Ei pysty suosittelemaan kenellekään xt:n vanteita. Vapaaratas on taas rikki.. Käyttö on ollut xc ajoa ja paino minulla 78kg, kyllä pitäisi kestää mutta kun ei niin ei. Miten se vapaaratas edes puretaan? Näkee hyvin pinnasta että on kahdesta kohti pitkittäin halki ja sormella tuntee kynnyksen.
Moros!
Olisi aika hieman tutkailla 26" kiekkotilannetta. Tässä on nyt lähes yksi valoisan ajan ajokausi ajettu Superstarin halpiskiekoilla (AM-490 kehät Switch evo navat 20mm ja 142x12) ja nyt alkaa takakiekosta pinnat paukahdella yksi toisensa jälkeen. Kierre alkoi, kun ennen kesän ulkomaan reissua kävin kiekot rihtauttamassa ja reissulla sitten katkesi ensimmäinen. Seuraava meni ihan keskuspuistolenkillä ja nyt sitten parkkiajojen viimeisellä kerralla läsähti kaksi pinnaa ja kiekko aikalailla vinona linkutin kotiin.
Mitkäs asiat näihin ongelmiin vaikuttaa:
- Ilmeisesti kiekon rihtaus on avainroolissa?
- Onko näin ~100kg kuskina hyötyä, jos päivitän taakse jämäkämmän kehän? Esim. Mavic ex729 tai 721?
- Onko navalla vaikutusta asiaan? Jos otetaan karkeana esimerkkinä vaikka tuo Superstarin Evo napa vs. joku 200e maksava 240s tms.?
- Ilmeisesti pinnatkin ovat erilaisia, tell me about it?
Etupää tuntuu olevan aivan OK, uudet laakerit etunapa tosin haluaa talven aikana sisäänsä, mutta ajattelin sen jättää toistaiseksi rauhaan.
Nimenomaan kiinnostaisi saada "bombproof" kehä alle takapäähän, ajo kuitenkin lähtee omalla kohdalla hauskanpidosta ja se ei aina ole sitä silkkisintä.
Rennosti paikat jäykkänä
Osaakos joku kertoa että saakos tuohon eastonin kiekko settiin mustia pinnoja? esim. easton EA50 mustat pinnat taikka dtswiss revolution mustat pinnat?
http://www.bike-components.de/produc...ufmodell-.html
Tuli pakka vetästyä irti tuosta hope pro 2 evo:sta, niin onhan siellä kaikki rattaat päässy lokoa tekemään vapaarattaan joka välikköön.(ei mahdottoman syviä, mutta tuntuu sormella suht hyvin) Niin kannattaako noita alkaa viilaamaan, vai uutta vapaaratasta hommaamaan?
samu88 muokkasi tätä : 27.10.2013 at 22.12
Kirjanmerkit