GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 41 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #1201
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412

    MTB-kiekot

    Tuollaisia testailen. Kerron kun saan kuntoutukseltani enemmän kilometrejä alle.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  2. #1202
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Kaikissa Shimanon maastonavoissa on sama laippakoko. Ei muuta kun XT takanapa hajonneen tilalle. Halpa ja helppo korjaus. Jos ei itsellä taidot riitä uuden navan vaihtoon, joku varmaan asennuskaljapalkalla vaihtaa.
    Jos haluaa laittaa herkästi paskaksi menevän navan tilalla toisen samanlaisen, mikäpä siinä.

  3. #1203
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPI Katso viesti
    Tuollaisia testailen. Kerron kun saan kuntoutukseltani enemmän kilometrejä alle.
    Hmm, light bicyclen kehät jossa superin teipit?

  4. #1204
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Hmm, light bicyclen kehät jossa superin teipit?
    Enpä usko. Ei löydy Light bicyclesiltä yhtään noin korkealla profiililla olevaa kehää. LB DH-kiekotkin on huomattavasti matalammat. Alla oleva kertoo hieman enemmän kehästä. Vai onko tietosi varmasta lähteestä?

    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  5. #1205
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ei, kuhan spekuloin.

    Tosin saattaa hyvinkin olla samalta tehtaalta peräisin?

    Paljonko noi superit bungaa?

  6. #1206
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412

    MTB-kiekot

    750 £. Eiköhän aika lailla suurin osa kuitukamasta tule jostain nyrkkipajasta Chenchenistä tai jostain osasta Aasiaa. Jos ei kestä niin sitten jotain muuta tilalle. Tähän mennessä ainoat jotka olen saanut jollain tavalla kestämään niin on olleet Deemax Ultimatet tai 823:set. Muut on jollain tavalla solmussa normiajollakin.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  7. #1207
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    About tonni takana Syntacen W35 kiekoilla, eikä ole tarvinnut vielä harmitella valintaa, joka uuden pyörän yhteydessä tuli tehtyä. Leveyttä, keveyttä ja kestävyyttäkin ainakin toistaiseksi. Olishan se kuituset kyllä päheet. Kenelläkään muulla kokemuksia?

    http://www.pinkbike.com/news/Syntace...ls-Tested.html

  8. #1208
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    17
    Tarvitsen hiukan neuvoja kiekkosetin suhteen, olen nimittäin hommaamassa kaksi eri kiekkosettiä uusiin projekteihin ja 26" kiekot ovat napojen osalta vielä päättämättä. Kehiksi ajattelin ZTR Arch Ex valkoisina.
    Onko mitään ehdotusta / ideaa mitkä navat noihin ostaisi?
    Vaatimuksena on konelaakerit ja levyjarrukiinnitys.

  9. #1209
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    ^Eikös ne Hope Pro 2 Evot ole jo muutaman kerran todettu hinta/laatusuhteeltaan hyväksi?

  10. #1210
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    17
    No niitä minäkin suunnittelin, mutta ajattelin kuitenkin kysellä olisiko mitään muuta vaihtoehtoa vai mennäänkö noilla Hopeilla? Varmaan nuo kuitenkin on se varmin vaihtoehto alle 500€/kiekkopari budjetilla.


    Edit: No nyt on sitten kiekot ostettu, Hope pro 2 Evo + Arch Ex kehänä.
    Fox-x muokkasi tätä : 25.08.2013 at 17.24

  11. #1211
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Osaisko joku jelpata. Olisin projektiin hommaamassa SHIMANON MT15 kiekkosettiä. Ongelmaksi olen itselleni muodostanut jarrulevyjen kiinnityksen, sillä jos oikein ymmärsin niin em. kiekkoihin pitää olla joku adapteri tai tjnsp...vai pitääkö? BD:n sivuilla ei suoraan ehdotella mitään, sanotaan vaan, että vain levyjarruille*alempi lainaus*. Jos pitää olla jotain extra kampetta niin mikä se on? Yritin katsoa BD:n tarjonnasta, mutta en tullut hullua hurskaammaksi..päin vastoin

    "The rims are surprisingly wide – we hadn’t expected to find a 25mm one that's happy with bigger tyre volumes for this money – with 28 spokes apiece. Disc mounts are Centerlock, so if you run six-bolt rotors you'll need to add rotors or adaptors to the price. However, a pair of excellent quick-release skewers are included."

    "
    WH-MT15-F/R:

    • Front: 100x9mm QR axle
    • Rear: 135x10mm QR axle
    • Rim width: 25,2 mm
    • Clincher only
    • Spoke: front 28 / rear 28 Aero-bladed stainless steel
    • Freehub for 8-/9-/10-speed
    • Center Lock roter mounting
    • For disc brake use only
    • Including quick release
    • Color: black hubs and spokes, rim white with black/red decals
    • Weight: front 895g / rear 1087g"

  12. #1212
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    ^ jos laitat centerlock-jarrulevyt et tarvitse mitään. Käyttäessäsi 6-pultin jarrulevyillä tarviit centerlock-adapterin.


  13. #1213
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    THX, palstaveli!

    Jatkokysymys. Onko jommalle kummalle enemmän tarjontaa? Avidin järjestelmiä olen zoomaillut. Onko hinnoissa ja toiminnassa eroja? Jos näihin saan vielä vastauksen niin nettininja pärjää taas tovin

  14. #1214
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Centerlock on shimanon oma standardi ja levyt ovat niitattuja kun puolestaan 6-pulttiset levyt ovat suurimmaksi osaksi yhdestä kappaleesta työstettyjä.. noissa centerlock levyissä ollut jotain ongelmia niittausten löytymisen kanssa ainakin halvempien shimanoiden kanssa.. Itellä reilu vuoden ollu avidin hsx levyt ajossa eikä niitit ole löystyneet..
    The end of the road is just the beginning...

  15. #1215
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    "The rims are surprisingly wide – we hadn’t expected to find a 25mm one that's happy with bigger tyre volumes for this money"
    Kannattaa ottaa huomioon että tuossa on aika hämäävästi kerrottu vanteen leveydestä, sisäleveys on kuitenkin 19mm, eli ei mikään superleveä.

  16. #1216
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Ei tämä pyöräprojekti ihan läpihuuto juttu ollutkaan Mut paljon tässä oppii ku saa rauhassa opetella. 3pyörä kyseessä, johon olis tarkoitus kerätä sellaista perushyvää palikkaa ja samalla opetella pyörän anatomiaa. Loistava homma, että porukka jaksaa asiallisesti neuvoa tälläista noviisia. Nyt ollaan perillä adapterista ja systeemistä.

    Torspo: näyttäis menevän 1.5-2.25 leveät kumit. 2.25 on ihan passeli mun tarkoitukseen. Hyvä huomio!!
    toripolliisi muokkasi tätä : 26.08.2013 at 14.49 Syy: lisäys

  17. #1217
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Lepsämä
    Viestit
    465
    Täähän kuuluis torille...
    Markku Liitiä muokkasi tätä : 28.08.2013 at 09.54 Syy: No laita se sitten torille!

  18. #1218
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    512
    Hieman tuossa kattellut enskaa varten vanteita ens kesäksi, niin mikähän olisi paras hinta/laatu-suhteella oleva setti n.350e hintaluokassa? Kehät saisi olla suht leveät? Flow ex kehillä oleva setti olis varmaan perusvarma setti, mutta saako muuta merkkiä?

  19. #1219
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    104

  20. #1220
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    512
    Ei tuota montaa kertaa olekkaa tullut vielä ihmeteltyä Onko vastaavaa settiä muilla setupeilla?

  21. #1221
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    104
    Sillä minä vaan että tarviiko niitä muita merkkejä tai settejä tuohon hintaan edes miettiä?
    Tietysti Hopen navoilla toinen vaihtoehto.

  22. #1222
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    hopen navoilla hieman painoa pois kiekoista, mutta ei niitä ole tuohon hintaan kyllä näkyny missään..
    The end of the road is just the beginning...

  23. #1223
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Tässä ois mielenkiintoinen setti ,mut vähän kalliinpi toki ja kevyempi.
    http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/spank-oozy-wheelset-2013/rp-prod89261

    Itse kasautin moiset hopen navoille ja täytyy kyllä sanoa ,että tosi jämäkän tuntuiset kiekot. Sisäleveyttä ei toki oo kun 21mm
    Testejä mitä lukenut niin tuntus nuo kehät kestävän ihan kohtuullisesti rymistelyä.
    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/wheel-sets/product/review-spank-evo-oozy-wheelset-13-47137
    - Fear is a mindkiller -


  24. #1224
    Moi

    Hakusessa jäykkäperäiseen Trek 4900 uusi takakiekko, 9 lehtinen, 26", 6-ruuvin levyjarru.

    Ilmeisesti tämä : http://www.bike-discount.de/shop/k73...isc-black.html
    tai
    tämä : http://www.bike-discount.de/shop/k73...319-black.html
    olisi sopiva ? Mä en huomaa noissa mitään eroa, kuin että toinen on 0,05€ kalliimpi? Saa toki ehdottaa muualtakin, mutta tuossa hintaluokassa.

  25. #1225
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Parainen
    Viestit
    171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OlliR Katso viesti
    kirjoitin 15.12.2012: Mulla on ollu kapeampi mali kesästä asti ja syyskuussa leikkas vapaaratas kiinni kesken ajon alamäkeen. Komeet otb:t sen seurauksena. Takuu toimi ja sain maahantuojalta uuden vapaarattaan vaikka vanteet olikin netistä ostettu. Hiukan meni luotto vanteeseen, ehkä jotkut toiset kiekot ensi kesäksi..
    Voi ..tu näitä vanteita. Nyt ne meni toisen ja viimeisen kerran. Ei pysty suosittelemaan kenellekään xt:n vanteita. Vapaaratas on taas rikki.. Käyttö on ollut xc ajoa ja paino minulla 78kg, kyllä pitäisi kestää mutta kun ei niin ei. Miten se vapaaratas edes puretaan? Näkee hyvin pinnasta että on kahdesta kohti pitkittäin halki ja sormella tuntee kynnyksen.

  26. #1226
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Moros!

    Olisi aika hieman tutkailla 26" kiekkotilannetta. Tässä on nyt lähes yksi valoisan ajan ajokausi ajettu Superstarin halpiskiekoilla (AM-490 kehät Switch evo navat 20mm ja 142x12) ja nyt alkaa takakiekosta pinnat paukahdella yksi toisensa jälkeen. Kierre alkoi, kun ennen kesän ulkomaan reissua kävin kiekot rihtauttamassa ja reissulla sitten katkesi ensimmäinen. Seuraava meni ihan keskuspuistolenkillä ja nyt sitten parkkiajojen viimeisellä kerralla läsähti kaksi pinnaa ja kiekko aikalailla vinona linkutin kotiin.

    Mitkäs asiat näihin ongelmiin vaikuttaa:
    - Ilmeisesti kiekon rihtaus on avainroolissa?
    - Onko näin ~100kg kuskina hyötyä, jos päivitän taakse jämäkämmän kehän? Esim. Mavic ex729 tai 721?
    - Onko navalla vaikutusta asiaan? Jos otetaan karkeana esimerkkinä vaikka tuo Superstarin Evo napa vs. joku 200e maksava 240s tms.?
    - Ilmeisesti pinnatkin ovat erilaisia, tell me about it?

    Etupää tuntuu olevan aivan OK, uudet laakerit etunapa tosin haluaa talven aikana sisäänsä, mutta ajattelin sen jättää toistaiseksi rauhaan.

    Nimenomaan kiinnostaisi saada "bombproof" kehä alle takapäähän, ajo kuitenkin lähtee omalla kohdalla hauskanpidosta ja se ei aina ole sitä silkkisintä.
    Rennosti paikat jäykkänä

  27. #1227
    Osaakos joku kertoa että saakos tuohon eastonin kiekko settiin mustia pinnoja? esim. easton EA50 mustat pinnat taikka dtswiss revolution mustat pinnat?
    http://www.bike-components.de/produc...ufmodell-.html

  28. #1228
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Moros!

    Olisi aika hieman tutkailla 26" kiekkotilannetta. Tässä on nyt lähes yksi valoisan ajan ajokausi ajettu Superstarin halpiskiekoilla (AM-490 kehät Switch evo navat 20mm ja 142x12) ja nyt alkaa takakiekosta pinnat paukahdella yksi toisensa jälkeen. Kierre alkoi, kun ennen kesän ulkomaan reissua kävin kiekot rihtauttamassa ja reissulla sitten katkesi ensimmäinen. Seuraava meni ihan keskuspuistolenkillä ja nyt sitten parkkiajojen viimeisellä kerralla läsähti kaksi pinnaa ja kiekko aikalailla vinona linkutin kotiin.

    Mitkäs asiat näihin ongelmiin vaikuttaa:
    - Ilmeisesti kiekon rihtaus on avainroolissa?
    - Onko näin ~100kg kuskina hyötyä, jos päivitän taakse jämäkämmän kehän? Esim. Mavic ex729 tai 721?
    - Onko navalla vaikutusta asiaan? Jos otetaan karkeana esimerkkinä vaikka tuo Superstarin Evo napa vs. joku 200e maksava 240s tms.?
    - Ilmeisesti pinnatkin ovat erilaisia, tell me about it?

    Etupää tuntuu olevan aivan OK, uudet laakerit etunapa tosin haluaa talven aikana sisäänsä, mutta ajattelin sen jättää toistaiseksi rauhaan.

    Nimenomaan kiinnostaisi saada "bombproof" kehä alle takapäähän, ajo kuitenkin lähtee omalla kohdalla hauskanpidosta ja se ei aina ole sitä silkkisintä.
    Jos painolla ei ole väliä EX823.

  29. #1229
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    512
    Tuli pakka vetästyä irti tuosta hope pro 2 evo:sta, niin onhan siellä kaikki rattaat päässy lokoa tekemään vapaarattaan joka välikköön.(ei mahdottoman syviä, mutta tuntuu sormella suht hyvin) Niin kannattaako noita alkaa viilaamaan, vai uutta vapaaratasta hommaamaan?
    samu88 muokkasi tätä : 27.10.2013 at 22.12

  30. #1230
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Tuli pakka vetästyä irti tuosta hope pro 2 evo:sta, niin onhan siellä kaikki rattaat päässy lokoa tekemään vapaarattaan joka välikköön.(ei mahdottoman syviä, mutta tuntuu sormella suht hyvin) Niin kannattaako noita alkaa viilaamaan, vai uutta vapaaratasta hommaamaan?
    Pakka kireelle ja kovaa ajoa vaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •