Joka syksy jättää fillarin pihalle Bilteman vaijerilukolla niin saa aina satasen omavastuulla päivitettyä pyörän, kätevää.
Joka syksy jättää fillarin pihalle Bilteman vaijerilukolla niin saa aina satasen omavastuulla päivitettyä pyörän, kätevää.
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
Näin on, kyllä se kannattavampaa on jättää käytetty pyörä varastettavaksi kuin myydä se. Myin juuri oman jäykkäperän pois. Jos olisin vienyt sen vaijerilukolla lukittuna Ylipistonkadulle, olisin alle viikossa saanut vakuutusyhtiöltä paremmat rahat kuin mitä sain myymällä. Rehellisyys käy kukkarolle.
Noniin noniin. Varkailta ne kädet tarttis katkasta, siinä olis ratkaisu. Silmät auki jos vaikka löytyis jostain.
Jep. Ja bomba on livenä kiva tyyppi.![]()
mtbturku.net
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
En nyt ekana lähtisi pyörän omistajaa syyttämään. Alue on esinnäkin sellainen, että siellä liikkuu paljon varkaita. Lisäksi jos varas on päättäväinen, niin se vie kaluston vaikka lukitusta autotallista. U-lukoista olen kuullut väitteitä, että aukeavat kohtuu äänettömästi alle minuutissa, eikä tarvi tuhrata energiia voimapihteihin tai akkurälläkkään. Työkalun saa ilmaiseksi (varastettua) hyvin helposti. En ole testannut mentelmää tai nähnyt sitä käytännössä, mutta väitetty menetelmä oli uskottava. Kai sen varkaat tietää, mutta silti pikagoogletuksella en löytänyt keinoa, joten pidetään se nyt pois jlkisuudesta. Ainoa kohtuullisesti pitävä lukko on riittävän vahva karkaistu ketju, mutta niisäkin tapauksissa akkurälläkkä lukon katkaisuun tai rautasaha tolpan katkaisuun riittää. Lisäksi ketjut painaa niin paljon, että niitä ei huvita mukana kanniskella. Joten aika toivotonta on taistella varkaita vastaan pelkillä lukoilla.
Turvallisinta lienee kantaa pyörä sängyn viereen, mutta sekään ei kaikilta onnistu. Röyhkeimmät varkaat noutaa sen sieltäkin. Itsellä on aidattu piha, tallentava kameravalvonta lukitut pyörät 4 metriä makuuhuoneen ikkunasta, mutta silti voin joskus joutua turvautumaan vakuutukseen. Toivon kuitenkin, että nämä ehkäisevät toimenpiteet saavat varkaan kääntymään helpomman kohteen puoleen. Varsinkin kun kalustomme ei ole mitenkään erityisen arvokasta. Alle 2000€ kalustoa kaikki.
Minusta omistajaa ei kannata syyttää vakuutuspetoksesta. Pidetään silmät auki ja koitetaan löytää pyörä. Aika heikot on mahdollisuudet, mutta silti paras ehkäisy varkauksiin olisi saada varastetun jälkimarkkinat jollain tavalla kannattamattomaksi.
Sitten vakavan asian loppuun vielä pieni kevennys:
Kyseisellä alueella vuosia sitten tutulle tapahtunut autovarkauden yritys, mikä saa edellen suun hymyyn:
Kyseessä oli joka ikisestä paikasta loppuunajettu auto, joka odotti noutoa paalikoneeseen. Autossa rengas puhki, tankki tyhjä, kone ja vaihteisto loppu jne. Varas oli kuitenkin yhtenä yönä ollut ahkerana. Kantanut kanisterilla polttoainetta tankkiin, vaihtanut vararenkaan ja sahannut akun tyhjäksi tietämättä, että miksi raato ei lähde käyntiin. Autossa oli niin loppu kone, että sen olisi saanut ehkä hinaamalla käyntiin, startin kierrokset ei riitäneet enää käynnistämään konetta.
Tietysti se on toivotonta ja tietysti ihan mitä vaan voidaan varastaa jos motivaatio riittää. Keskimäärin kannattaa kuitenkin pyrkiä estämään edes sen satunnaisen ohikulkijan "tilaisuus tekee varkaan" tyyppiset päähänpistot.
Onko tieto siitä, että alueella liikkuu varkaita, jonkinlainen selittävä peruste sille että leikisti lukittu pyörä varastetaan? Minusta sen pitäisi olla peruste sille, että pyörän turvaamiseen tulisi kiinnittää erityisen suurta huomiota.
On pieni ero, säilyttääkö pyöriä Kuusistossa vai TYKSin vieressä.
Tämä on aina mun suosikkikohta keskustelussa, kun ruvetaan keksimään vuorosanoja toisten suuhun. En huomannut että tuollaista olisi tässä yhteydessä kukaan sanonut.
Juuri kuin hain popparit ja oluen, niin kärkevä keskustelu kuihtui. Höh.
Sori, OT...
Tuli tästä vaan mieleen, kun aikoinaan Joensuussa opiskellessani talvella kotimatkallani katkesi fillarista ketjut (tjs, en muista mitä). Heitin sen sitten siihen vaan penkalle ja jatkoin kävelemällä kotia. En jaksanut sitä roudata pariinviikkoon mihinkään, vaikka sen ohi parikin kertaa kävelin. Ajattelin, että sitten kun jaksan käyn ostamassa varaosat ja työntelen sen kotiin.
Sitten keväämmällä, kun alkoi talvi alkoi hellittämään ja pyöräily (siihen aikaan) olisi ollut jo mahdollista, fillari olikin viety! Mietin, että mitä hemmettiä. Siinä penkalla ollut rikkinäinen polkupyörä (lukittu tosin) oli viety! Mietin, kellä perkeleellä on niin alhainen moraali, että voi vielä rikkinäisen lukitun fillarin lumipenkalta. Sitten tajusin, että ehkä puolentoistakuukauden aikana se on kiinnittänyt erinäisten ihmisten huomion ja joku tarvitseva on sen roudannut talteen..
Fillaria ei sen jälkeen löytynyt.. Tosin ei ikäväkään sitä tullut, mutta olihan se Helkama kulkuri ihan hyvä kulkine..
https://opaskartta.turku.fi/eFeedback/fi/View/11848
Tuollainen osui silmään kun selailin karttaa
--sami
^Joo, tästä on keskusteltu, useasti. Ajetaan varovasti siellä ulkona.
mtbturku.net
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Mun päähän ei tämän kiellon perusteet mahdu. Kumma homma, että 3-4 metriä leveälle kovapohjaiselle hiekkaväylälle ei mahdu jalakulkijat ja pyöräilijät. Hiihtokausi on toki eri asia, mutta lumettomana aikana en voi tätä ymmärtää. Pyöräilijä luonnollisesti hidastaa ohitus-/vastaantulotilanteissa ja koiranulkoiluttajat pitävät koiransa mettän puolella, niin kaikki mahtuu. Varmasti.
Teemu, tuosta asiasta väännettiin kolmen sivun verran tässä ketjussa:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...y-kielletty%E4
Mun mielipide noista kylteistä on, että ne ovat laittomia ja jokamiehenoikeudet menee niiden yli. Olen sun kanssa samaa mieltä siitä, että kaikkien pitäisi metsään mahtua.
Maailman pisimpien myynti-ilmoitusten tekijä on tehnyt paluun: http://www.fillaritori.com/index.php...rmula-oro-k24/
http://www.fillaritori.com/index.php...2400%E2%82%AC/
"Voin esitellä pyöriä Skypen tai mesen kautta"![]()
Eipä tuo ylin lausunto nyt kovin kaukanakaan ole vakuutuspetoksesta syyttämisestä. Kyseessä on sen verran paljon kuumia tunteita herättävä aihe, että myönnän kärjistäneeni vähän![]()
Mun mielestä on turha vääntää tikaria haavassa, kun toisella on käynyt ikävästi. Satunainen ohikulkeva varas ei pyörää vienyt, koska pyörän vienti vaati lisätyökalujen hankinnan ja uusintayrityksen seuraavana yönä. Kukaan ei varmaan tiedä millä työkaluila pyörä vietiin, mutta jos varkaalla on määrätietoisuuta ja päivä aikaa hankkia työkaluja, niin ei siinä enää mikään lukko auta.
On surullista, että Suomessa on paljon alueita, missä käytännössä ainoa turvaliinen paikka pyörälle on sisällä asunnossa. Itsellänikin jäi aikanaan 20 vuodeksi maastopyöräilyharrastus pois, kun ei ollut järkevää turvallista paikkaa säilyttää arvokasta pyörää.
Lainaus edellisestä linkistä
Kuvitteleeko joku virkamies jossain todella, että noilla merkeillä olisi jotain vaikutusta väylien turvallisuuteen?... uudet ajoneuvoilla ajo kelletty merkit tulevat vielä syksyn aikana ...Tunnollisimpia käyttäjiä nuo merkit saatta karsia, mutta ne jotka tuolla vaaratilanteita aiheuttaa, eivät paljoa merkeistä perusta. Korkeintaan nostavat nopeuksia kohtaamistilanteessa, että ei tarvi kuunnella muiden valituksia niin pitkään. Jos merkkejä ei olisi, niin kaikki mahtuisivat kyllä sulassa sovussa kulkemaan. Niin leveitä ja vähän liikennöityjä nuo väylät on. Ei noista kietomerkeistä hyödy kuin merkkivalmistajat. Kaupunki menettää rahaa ja ulkoilu vähenee. Monelle "mummiksella" ajavalle olisi varmasti kiva poiketa liikenteen hälinästä ko poluille, jotka on kovapintaisempia ja parempikuntoisia kuin moni tie.
Varsinaisilla maastopyörillähän noilla varmaan ajetaan hyvin vähän. Parempaakin polkua on metsät pullollaan. Ja jos haluaa kunnolla vauhtia, niin tarkoitukseen sopivia sora ja metsäautoteitä riittää kyllä. Hyvä pyörä ei tarvi noiden reittien tapaista sileää kiitorataa alleen.
Olen joskus tuollakin liikkunut, mutta en ole koskaan bongannut maastopyöriä. Yli 40 kymppisiä naisia muummiksilla kyllä senkin edestä. Kai se on fiksua saada nämäkin häädettyä siitä vähäisen arkilikunnan parista auton rattiin kun lähikauppaan vievän lyhimmän oikopulun käyttöä rajoitetaan mahdollisimman aktiivisesti.
Mulla olisi ajatuksena myydä yksi pyörä. Konsulttiapua?
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Mul olis useampi, mutta ei uskalla pyytää; menee vielä serverit polvilleen...
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Ajelin aamusta itäpuolen reitit läpi. Kohtasin muutaman koiranulkoiluttajan ja hyvin mahduimme kulkemaan kaikki. Ilman heijastimia kulkevaa on kyllä vaikea havaita ajoissa. Melkein joka tolppaan oli ruuvattu uudenkarhea ajokieltomerkki. Vilkkaimpaan aikaan saattaa paikoin olla oikeastikin ahdasta ja kovaa ei ainakaan ole asiallista ajaa.
ÖRM 2021
Yli 40 kymppisiä naisia muummiksilla kyllä senkin edestä. (marmaria lainatakseni)
Ihmeen raikas keli ajella palautuslenkkiä Ilpoinen- Lauste ja takaisin pitkin hiekkaisia ulkoilureittejä. Olo oli kuin kaksikymmentä vuotta nuoremmalla ja sukupuolenvaihdoskin meni sutjakasti.
Ps Maastopyörävalmistajalle menee reklamaatio omituisesta metamorfoosista.
Vesa-Pekka Rantalainen muokkasi tätä : 30.10.2013 at 14.32 Syy: puuttuva teksti
Ettet vaan olisi lenkillä eksynyt Linnunradalle.
Johdattaako Kaarinan Marlon Brando meidät sunnuntai-iltana keskiluokan hulluuteen?
http://www.youtube.com/watch?v=3T-VAi2Xqq8
Pihvi vai mää?
En ehdi, olen menossa synttärikutsuillle.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Tänään ei tolpalla ollut ruuhkaa - kolme innokasta kuskia oli lenkille lähdössä. FB -viestien perusteella HAK:a odoteltiin paikalla, enkä tietenkään kuullut puhelimen soivan....sorry Hannu! Sen verran kurja sade oli, että tasan 18.00 "letka" lähti liikkeelle. Kuinka ollakaan, yksinäinen valo halkoi metsää Vyyryläisenmäellä ja HAK saatiin liitettyä porukkaan mukaan.
Suhteellisen vauhdikkaasti edettiin koko lenkki, kaikkine taukoineen keskinopeus 11 km/h, kokonaismatka 26,6 km. Loppupäässä muutama lisämutka tehtiin kahteen pekkaan HAK:n kanssa. Kyllä valojen kanssa tututkin polut vaan näyttävät erilaiselta......
Syötteen ilmoittautuminen on avattu tänään aamuyöstä. Sinne lähti. Miehet 120 kilometriä Fatbike-sarja. Tavoite: maaliin ajoissa, eli kovempaa kuin tänä vuonna.
Muistakaahan, että tämän kuun loppuun asti maksu on vain 35 euroa.
Ny reenataan!
Täytyy laittaa harkintaan. 120km tuntuu kyllä kaukaiselta ajatukseltä =/
"Nyt vain 3670 €, aiemmin 5970 € (vakuutuskorvaus varkaustilanteessa tänä vuonna: n. 7200 €, Tapiola)"
Pitäiskö ostaa ja parkkeerata vaijerilla Hämeenkadulle?
Mut joo, nää on kyl mainioita. Itsekin näitä ko. veijarin ilmoituksia kattelin joskus noin neljä vuotta sitten ekaa kunnon maastopyörää etsiessä.
Kirjanmerkit