GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 39 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Mulla on NW Fahrenheit popot, pohjissa Time RXS klossit. Sopii lenkeille joissa tietää ettei tarvi jalkautua usein.

Jos tarvii niin Time Atac polkimet ja niiden klossit virvelitehtaan maantiekengissä sovittimella ja päällä karvasuojat.

NW Celsius Artic:t olis varmaan käytössä paremmat...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Onko nuo spd-sl:t ihan toivottomat talvella? Jalkautumistarpeita ei ole, ja ukko menee pyörän mukana ulos ja heti rapun ovelta liikkeelle.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Ne on huonot vain kun väliin joutuu lunta. Ongelma siis nuoskakeleillä ja kylmemmälläkin jos lämpimästä astuu lumeen.

Silti olen aina ajanut talvella myös maantiepolkimillakin. SPD yleensä toimii paremmin ja Time Atac on mun mielestä niitäkin parempi, myös nuoskassa ja metsässä kuten tänään. Kaverin SPD-kiroilusta päätelen...

Tänään olis tarpeen Vauden Termatic Rc kengät! Tilasin just, B-D oli ystävällisesti vielä hintaa halventanut sataseen. Onneksi crossarissa on eilisen karpalokeikan jäliltä avopolkimet. Mietin asian sillai että ihan aikusten oikeilla pakkasilla mun jalat kuitenkin jäätyy lukkokengillä joten ylikokoiset vaelluskengät on hyödylliset.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tänään olis tarpeen Vauden Termatic Rc kengät! Tilasin just, B-D oli ystävällisesti vielä hintaa halventanut sataseen.

Mites noi toimii meidän talvessa ? Verrattuna vaikka NW Fahrenheit/Celsius popoihin ? Miten koko suhteessa NW tai Simpan kengät ?

Eivät kyllä ole kalliit ja ehkä hyvät kylmemmässä karvasuojilla.

Reilun viikon päästä olen viisaampi. Bike kertoo että varvas/päkiä- tila olis normaali/leveä. MountainBike taas moittii varpaitten kohtaa kapeaksi. Päkiän kohdasta ovat samaa mieltä, ota noista nyt selvää. Mun Mavivin Avenget Maxi-lestillä on 44 2/3 koolla. Ihan pikkasen on pituutta liikaa muttei minua haittaavasti. Simpan M88 widet taas 44 on muuten hyvät mutta pituutta sais olla lisää. Aivan ohuen ohuilla sukilla pelaavat.

Vaudet tulee 46 koolla. Molemmat lehdet ja Fob vakuuttavat että ovat täysin vedenpitävät. Ja se on mulle tärkeä ominaisuus. Ja onhan mulla Termaticeille passaavat kengänpäälliset olemassa.

Reilun viikon päästä olen viisaampi. Bike kertoo että varvas/päkiä- tila olis normaali/leveä. MountainBike taas moittii varpaitten kohtaa kapeaksi. Päkiän kohdasta ovat samaa mieltä, ota noista nyt selvää. Mun Mavivin Avenget Maxi-lestillä on 44 2/3 koolla. Ihan pikkasen on pituutta liikaa muttei minua haittaavasti. Simpan M88 widet taas 44 on muuten hyvät mutta pituutta sais olla lisää. Aivan ohuen ohuilla sukilla pelaavat.

Vaudet tulee 46 koolla. Molemmat lehdet ja Fob vakuuttavat että ovat täysin vedenpitävät. Ja se on mulle tärkeä ominaisuus. Ja onhan mulla Termaticeille passaavat kengänpäälliset olemassa.
    Vauden kengät kiinnostavat jo hintansakin puolesta. Päädyitkö siis kaksi numeroa suurempaan kokoon normi(kävely)kenkään verrattuna?
    Jos itselläni on Simpan M sarjan 43-widet täysin sopivat niin onko 44 sopiva koko Vaudelle? Sinulla ei ole vielä omia kenkiä tullut, mutta mikä on valistunut arviosi?

Minkä kokoiset nuo Lake 303 on lestiltään. Jos normaalisti menee monoissa jne 43 niin onko silloin Lake 303 leveällä lestillä ok ?

Kesäkenkänä mulla Shimano 43 leveällä lestillä.

Jos itselläni on Simpan M sarjan 43-widet täysin sopivat niin onko 44 sopiva koko Vaudelle? Sinulla ei ole vielä omia kenkiä tullut, mutta mikä on valistunut arviosi?
    Bike 1/13 antaa ohjeeksi yhtä kokoa isomman normikesäkenkään verrattuna Termaticeille. Varmaan ihan hyvä ohje. Noissa on vain kaksi velcrotarraa joten mun kengillä on pieni riski ettei jalka kovin napakasti siellä istu. Lukkokengissähän kantapään pitää pysyä hyvin paikallaan.

Onneksi B-discountin palautus myös maksettujen rahojen takaisinmaksukin pelaa hyvin.

Minkä kokoiset nuo Lake 303 on lestiltään. Jos normaalisti menee monoissa jne 43 niin onko silloin Lake 303 leveällä lestillä ok ?

Lake 302 mallista ovat sakemannilehdet samaa mieltä. Lesti on kapea ja pieni ja yleisohjeena vähintään yhtä numeroa isompana. Nahkaahan Lake on eli pätevä suutari ja ahkera käyttö saattaa istuvuutta parantaa. Lake 303 mallista ei mulla ole testihavaintoja, toki Wide-simpan käyttäjälle leveälestinen Lake on turvallisin, ainu että onko Lakea ees leveänä olemassa?

Lake 302 mallista ovat sakemannilehdet samaa mieltä. Lesti on kapea ja pieni ja yleisohjeena vähintään yhtä numeroa isompana. Nahkaahan Lake on eli pätevä suutari ja ahkera käyttö saattaa istuvuutta parantaa. Lake 303 mallista ei mulla ole testihavaintoja, toki Wide-simpan käyttäjälle leveälestinen Lake on turvallisin, ainu että onko Lakea ees leveänä olemassa?
    Kyllähän Lakella on leveälestinen malli. Mallikoodin perässä lukee sana wide. Esim LK-MXZ303-X-43-WIDE

Itse päädyin tilaamaan Simpan MW81 44na paremman sukkavaran vuoksi. Sopivat Vaudet oli myyty B-Dltä loppuun.

Onhan noita 303 kaikkia kokoja leveälestisenä joo. Lähinnä sitä ihmettelin että onko koot leveälestisenä "pieniä" vai "normaaleja". Jostain syystä lähes kaikki pyöräilykengät ovat kooltaan pieniä, olkoon sitten leveälestisiä tai ei.

No tilaukseen meni ihan kotimaasta 303 leveälestisenä samassa koossa kuin kesä pyöräilykenkä. Katsoo nyt kun tulee mahtuuko riittävän hyvin jalkaan. Valinta oli sinäänsä helppo että numeroa isompana ei ollut saatavana tällä hetkellä

Laket ovat aidosti leveitä.

Posti kiikutti Saksasta Shimanon SH-MW81 kengät. Heitin lukot kiinni ja testasin niitä aamun työmatkalla +-0 C kelissä. Kenkä tuntuu samankokoiselta kuin Shimanon kesäkenkä ja tavallisen sporttisukan kanssa SH-MW81 tuntuu oikein lämpimältä. Mielenkiintoista nähdä miten kovalla pakkasella MW81:llä tarkenee sotkea työmatkoja.

^ Vaihda niihin joku eristävä villa/alumiinifoliopohjallinen sen alkuperäisen tilalle. Sama muuten pätee Sidin vastaavaan kenkään, jonka pohjallinen on (Sidin normaaliin tapaan) vielä surkeampi.
    A Gentleman will walk but never run

Olisiko kellään laittaa rinnakkain suunnilleen samankokoiset Celsiukset ja MW81:t. Pohkeiden takia olen joutunut siirtämään vanhoista kasikymppisistä klossit sentin taaemmas: sisäpohja halki, vastakappaleen lyhennys, hahlojen jyrsiminen ja Sikaflexiä tiivistämiseen. Vanhat ovat olleet jo kaksi kertaa suutarilla parsittavina, nyt olisi aika hankkia uudet. Saisiko muissa kuin Shimanon kengissä klossit taaemmas, ilman modausta?

Maantiekenkiin saisi SPD-muutoskappaleen, mutta se taitaa tulla pohjasta ulos ja haittaa kävelyä.

Mun Mavivin Avenget Maxi-lestillä on 44 2/3 koolla.
    Offarina sulle Kaitsu että ettei Mavicin (Avenge) maantiekengät sulle käy sitte alkuunkaan. Omissa sain Lookin Keo-klosseilla just ja just palat riittävän taakse. Harkitsin jyrsintä-operaatiota!

Ongelma. Onko 303 kengissä ominaisuus että kantapää pyörii niissä?

Testasin tänään merinovilla sukalla 43 ja 44 numeron 303:sia. Ja kummassakin kantapää pyöri sisällä...

43 oli jämpti kenkä, ehkä sellainen sopiva juuri talveksi

44 tuntui ehkä pikkasen liian isolta. Olisi mennyt helposti toinenkin sukka. ( yhdellä sukalla pärjään kyllä talvella, se on saletti)

Normaali kenkä siviilissä on 42/43, riippuen valmistajasta.

Nyt kenkä mitä käytän on MW-81 ja koko huimat 44.

Kysymys kuuluu: Onko 303 kengät jämptejä, venyykö/muokkaantuuko käytössä? Eli otanko 43:n vaiko 44 kengät.

Kiitos ja kumarrus etukäteen.

Moi! Toivottavasti sopii! Pääsin kokeilemaan näitä syyslomareissulla Tampereen Lielahden intersportissa - kenkä on kapea!! Nimittäin mulla on kapeahko jalka ja puristi normaali lenkkisukallakin aika perhanasti päkiän kohdalta (ajelen kesällä fiiliksen mukaaan joko 43 tai 44 shimanolla maastokengissä) ja vauden 44 tuntui pituuden puolesta kuten shimanon 44, mutta se lestin kapeus oli ilmeistä!

Hyi hitto...

Northwavella näyttäisi olevan uudet talvikengät: Extreme Winter GTX - näitä ei taida olla vielä testattu tositoimissa? Pohja näyttää yhä melko huonolta jalkautumisia ajatellen ja hintaa enemmän kuin Wölveillä joten jäänevät kauppaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Northwavella näyttäisi olevan uudet talvikengät: Extreme Winter GTX - näitä ei taida olla vielä testattu tositoimissa? Pohja näyttää yhä melko huonolta jalkautumisia ajatellen ja hintaa enemmän kuin Wölveillä joten jäänevät kauppaan.

Hä, älä nyt vaan sano että jostain ois saanu Wölvhammerit alle 233 € ??? http://www.evanscycles.com/products/...-boot-ec053178

[Pidin tota Extremeä kalliina ja tilasin Artic GTX:ät, mutta jos Wölvhammerit ois saanu alle tuon ...]

^Pari vilkaistua kauppaa näytti ~300€ tienoilla olevaa hintaa, näihin perustuen saattoi mennä arvaus pieleen.
    Vanhojen Celssiuksien perusteella jätän kuitenkin nuo kauppaan joka tapauksessa.

@marco1 - kokeile löytää iibeistä tms Pearl Izumin Barrier GTX:t - jos Volvhammerit tai bigfoot-Laket on overkill / overpriced niin nuo on hjuvat.

Tänään tuli Laken 303. Todella nopeaa toimintaa Hi5bikeltä

Mutta koko, 43 leveä lesti ei missään tapauksessa ole pieni mutta olisin toivonut että olisi aavistuksen verran isompi. Nyt urheilusukalla juuri sopiva, paksummalla sukalla ok mutta kahta sukkaa ei voi kyllä laittaa. Tosin ehkei tarvikkaan ? Tarkeneeko 303 talvellakin yhdellä sukalla tällainen ainainen varpaiden palelluttaja...

Vaikea päätös, pitääkö nämä vai vaihtaa 44. Toisaalta 44 voi olla jo liian iso...On niin kalliit kengät että haluais niiden olevan justiin eikä melkein...

^^Tack, fiksun näköiset popot livenäkin mutta kenkien tilaaminen internetsistä tuntuu toimivan lähinnä orava-et-jäinen-käpy -simulaattorina mun kohdalla. PI:tä soviteltu Tarmolassa huonoin tuloksin tähän asti.

^ Barrier GTX:n lesti on erilaatuinen kun aineskin muissa mun koklaamissa PI:n malleissa. Mut eniveis, sokkona ei kanata.
    Mun 43 on sulle liika snadi, ajomies Z:lla taitaa olla pykälän isommat?

Perseaukisena olen mennyt aina varman kautta. Flättipolkimet ja riittävän isot kengät. Ja ny kun uskaltaudun tälle talvilukkopedaalikenkähommaan niin sehän on aivan tuntematon soratie. Kuka piru tietää mun jalkojen kylmänsiedon tai sitte näitten ens viikolla tulevien Vauden tossujen toimivuuden? En ny niin tyhmä ole että kuvittelen ainoan oikean tiedon foorumilta tai saksan isoilta lehdiltä tulevan, tahi istuvuuden. Jos ne yhen illan ajan täällä mökillä istuessa jalkoihini istuu niin hyvä. Ja jossei niin paan takasin. Ja jos ne istuu niin kun noilla jouluun asti ajan niin on sitte taas uus facta-asia omaan kylmänajan pukeutumiseen lisää.

NW:t 46 kokoa ja S:t kans. Toki tuosta muutamat bayt tsekkasin eikä heti sattunut silmiin, valmistus taisi loppua jo 2011. Ajellaan noilla Celsiuksilla sen verran miten tarkenee ja heinäkengillä loput.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Tänään tuli Laken 303. Todella nopeaa toimintaa Hi5bikeltä

Mutta koko, 43 leveä lesti ei missään tapauksessa ole pieni mutta olisin toivonut että olisi aavistuksen verran isompi. Nyt urheilusukalla juuri sopiva, paksummalla sukalla ok mutta kahta sukkaa ei voi kyllä laittaa. Tosin ehkei tarvikkaan ? Tarkeneeko 303 talvellakin yhdellä sukalla tällainen ainainen varpaiden palelluttaja...

Vaikea päätös, pitääkö nämä vai vaihtaa 44. Toisaalta 44 voi olla jo liian iso...On niin kalliit kengät että haluais niiden olevan justiin eikä melkein...
    Perun epäilevät puheeni. Tunnin testilenkki takana ja kenkä istuu todella hyvin. Muutenkin erinomaiselta vaikuttavat kengät, tosin syytä ollakkin kun hinnassa meni reilusti yli sen mitä kuvittelin koskaan pyöräilykengistä maksavan. Mutta jos näillä seuraavan kymmenen vuotta polkee niin mikäpä siinä. Olen tyytyväinen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •