GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 57 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1681
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.S Katso viesti
    Kaikki ne on hyviä.. aika pitkälti intuitio hommia.
    Niinpä. Harva meistä on niin nopea ja taitava kuski, että sitä maailman parasta runkoa tarvitaan viimeisten sadasosien hiontaan... Jos nyt vaikka katsotaan tän kauden Trek Seriesin nopeimpia kuskeja, Mattia ja Aria, niin kyllä ne "huonolinkkuiset" Spessut ja Orangetkin näyttää kulkevan.

    Mutta eihän se speksaaminenkaan väärin ole. Hiilikuitu ja titaani nyt vaan on ihQja!
    Mud, sweat and beers.

  2. #1682
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Niinpä. Harva meistä on niin nopea ja taitava kuski, että sitä maailman parasta runkoa tarvitaan viimeisten sadasosien hiontaan... Jos nyt vaikka katsotaan tän kauden Trek Seriesin nopeimpia kuskeja, Mattia ja Aria, niin kyllä ne "huonolinkkuiset" Spessut ja Orangetkin näyttää kulkevan.

    Mutta eihän se speksaaminenkaan väärin ole. Hiilikuitu ja titaani nyt vaan on ihQja!
    Juuri näin . Kaikilla saman tason osilla varustuilla pyörillä harrastaja pärjää varmasti.

  3. #1683
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Lahti city
    Viestit
    79
    Oletko katsellut/kysellyt kotimaisista löytyykö mitään poistoja? Nyt on se aika vuodesta kun voi saada todella hyviä kauppoja..

  4. #1684
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Mä en usko enää Spessua tai muuta Horst link -pyörää hankkivani. Kokemusta on kolmesta Stumpjumper FSR:stä ja niissä sai olla kokoajan ruuvaamassa iskarin vipua edestakas, kun avoimena perä notkuu ehkä vähän liikaa polkiessa ja hukkaa energiaa. Sen takia niiihin kai tungetaan Triadia, CTD:tä, Brainia ja ties mitä. Ulkomailla toi ei varmaan oo ongelma, kun eka nitkutat 20 minsaa mäkee ylös ja ylhäällä käännät vivun auki/descend asentoon ja sit tuut 10 minsaa alas. Mutta täällä kun pienet ylä- ja alamäet vaihtelee kokoajan, niin homma on perseestä. VPP Cruzissa voi pitää iskaria avoimessa asennossa kokoajan kun linkusto vastustaa luonnostaan notkumista ja polkemistehokkuuden hienosäädön voi hoitaa Boost Valve -paineella (DHX Air) tai hitaan vaimennuksen klikeillä (RC4).
    mehukatti muokkasi tätä : 19.10.2013 at 18.41

  5. #1685
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Jep, ei kauheasti ole VPP:n jälkeen ollut mielessä siirtyminen muihin linkustoihin.

  6. #1686
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Tuota linkustojen toimintaa voi tutkailla vaikkas tuolta linkage designin blogista, ei voi automaattisesti sanoa että nelilinkku(horst) tai singlepivotti olisi paska polkea tai että joku muu "kehittyneempi" linkustoratkaisu tekisi vastaavasti autuaaksi. Sama linkusto ratkaisu hieman erilaisella nivelpisteellä saattaa olla ihan erilainen polkea. Yleisestiottaen tämänvuotisissa enduro/AM käyttöön tarkoitetuissa pyörissä näyttäisi olevan panostettu myös tuohon polkemisen tehokkuuteen miltei kautta linjan paremmin kuin esim parin vuoden takaisissa malleissa, ja esimerkiksi spessun enduron viimeisimmässä iteraatiossa(2013 malli) pitäisi poljettavuuden olla selvästi parempi kuin aiemmissa, eikä tuo Patriottikaan pitäisi mikään kovin huono olla polkea...

    Tuolta linkage designin blogista löytyy jos jonkinmoista kippuraa ja käppyrää, mutta polkemistehokkuutta kuvaa varsin hyvin tuo "Anti squat" taulukko, joka kertoo kullekin välitykselle polkiessa ketjun kireyden aiheuttaman vaikutuksen jousitukseen. Käytännössä jos Anti squat on 0% niin polkeminen ei vaikuta linkuston toimintaan, 100% anti squat taasen vastaa tilannetta jossa ketjun kireys kumoaa putkelta polkiessa linkustoa kasaanpäin vetävän voiman(=periaatteessa kuin jäykkiksellä polkisi), negatiivinen anti squat taasen vetää linkustoa kasaan polkiessa(=todella huono poljettavuus). Luvut eivät tietenkään kerro ihan koko totuutta, mutta poljettavuudesta antavat aivan hyvää osviittaa.

    Esimerkiksi edellinen pyöräni, 2009 mallin Covert v2, singlepivotti jossa Antisquat prosentit 32t eturattaalla -40...+40% ja tuo oli kyllä käytännössä hyvin epätehokas polkea ja propedaali namiskaa sai kyllä olla roplaamassa aina jos polkea piti. Nykyisessä Norcon Range 2013:ssa on spessulta lisensoitu horst linkusto hieman tviikatuilla nivelpisteillä, antisquat prosentit 36t eurattaalla +140...+100%, ero coverttiin on erittäin suuri, käytännössä perä ei juuri notku polkiessa eikä propedaalinamiskoita oikein osaa kaivata. Sen rajallisen kokemuksen perusteella mitä on tullut muita pyöriä testailtua niin kokemukset ovat kyllä suurinpiirtein täsmänneet noita laskelmia poljettavuuden osalta.


    Point being: Tekijämiehet luultavasti menevät kovaa riippumatta minkälainen linkusto pyörässä on, mutta noilla toteutuksilla eroa ihan tavan tallaajillekkin, ja pelkästään ratkaisun nimi ei kerro välttämättä yhtään mitään, kannattaa tutkia asiaa avoimilla mielin "pintaa syvemmältä" eikä valita sitä linkuston kirjainyhdistelmää mikä sattuu kuulostamaan seksikkäimmältä...


    edit: linkage designin blogi on espanjaksi, mutta sivun yläosasta pitäisi löytymän google translate palkki jolla sivun saa nätisti "de-kryptattua" lontooksi...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  7. #1687
    Toki palstaspeksaus on kivaa ja täältäkin saa apuja... Toivottavasti jengi kuitenkin sisäistää ton mun kommentin että jokaisen kannattaisi ajaa mahdollisimman erilaisilla fillareilla testilenkkiä. Siten selviää se oma suosikki

    Kuskistahan riippuu suurin osa vauhdista. En hetkeäkään epäile, etteikö pro-sarjan top 20 voisi pudottaa minut jäykkäperäisellä fillarilla enduropätkällä... Enemmän pitäisi kiinnittää huomiota siihen, mikä pyörä itselle sopii!

    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  8. #1688
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Hyviä kommentteja eri runkojen poljettavuudesta yms linkusto ratkaisuista. Itsellä tossa Radon Slide 160:ssä on se perinteinen nelilinkku, ja aika kakki se on polkea. Varsinkin putkelta runtatessa notkuu aika apinana, oli sitten vaikka propedal kolmosella. Muutenki aika herkkä liikkeinen tuntuu olevan, propedalia ei voi oikein auki asennossa pitää. kun jos on vähänkin juurakkoo alamäessä, niin perä ei enään pysy tärinässä pompuissa mukana. Kakkosella kun pitää niin on aika hyvä lähes joka paikkaan. Seuraavaan runkoon/fillariin varmaan tulee haettua sitä parempaa poljintehokkuutta oli linkusto ratkaisu mikä tahansa. Ei näitä asioita oikein fillaria hommatessa tullut otettua huomioon. Mutta en tuota Radonia kokonaan huonoksi tuomitse, alamäkeen se on kyllä mahtava.

  9. #1689
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Onhan noissa linkustoissa paljonkin eroja ja oma osansa on tietty iskarillakin. Nomad oli ihan normi foxin iskarilla, ja olipa hyvä polkea putkeltakin. Siltikkin tilasin single pivotin, sillä minulle harrastajana on tärkeää myös se, että pyörän pystyy pitämään ajokunnossa suht edullisesti. Tykkään että varaosia saa vähän vanhempaankin runkoon ja niiden hinta olisi siedettävä. Feltin linkuston osat 200e (en koskaan näitä saanut vaikka tilasinkin, lopuviimeksi johti uuden rungon ostoon), kaverin spessuun laakerit YLI 200e... Orangen Fiveen laakerit 8e ja Heckleriin 20e Santa Cruzin verkkosivuilta voi tilailla varaosia ihan sikavanhoihinkin pyöriin, joten siinä mielessä tuo VPP-pyörätkin olisi ollut hyvä vaihtoehto. Jos tuo single pivotin toiminta ei ihan täysin miellytä, niin olen lukenut että paremmalla iskarilla saa hyviä tuloksia aikaiseksi. Näyttäisi siis siltä, että tuokin suunnittelu olisi vielä voimissaan.

    Kait se muuten on myös makukysymys, tykkääkö aktiivisesta vai passiivisesta pyörästä.

  10. #1690
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Cruzin VPP-pyörissä laakerit kestää tosin hyvin, koska alalinkussa on rasvanipat ja mukana tulee rasvapyssy. Siellä saa siis pidettyä aina tuoreet rasvat ja alalinkkuhan on nimenomaan se, johon suurin osa kurasta lentää. Mutta siitä huolimatta itse en pidä merkittävänä asiana laakereiden määrää pyörän valinnassa. Mun mielestä se on lähinnä henkinen juttu, jos tietty yksinkertaisuus viehättää. Jos vaikka kolmen vuoden välein pitäis vaihtaa laakerit, niin ihan sama ainakin itelle, että maksaako ne 10e vai 100e. Tuona samana aikana harrastukseen on kuitenkin kulunut tuhansia euroja. Moni ei edes pidä samaa runkoa kolmea vuotta. Tärkeämpänä seikkana itse pidän sitä, että valmistajalla on helposti saatavilla kaikki laakerit, linkut, korvakkeet ja erikoistyökalut, jos jotain sattuu tarvitsemaan. Tietty mielenrauha siis. Cruzilla tää homma toimii erinomaisesti ja webshopista voi tilata kaiken, eikä edes tarvi mennä maahantuojalle. Toki useimpaan pyörään saa laakerit vaihdettua, ellei niissä ole jotain erikoiskokoja, mutta se vaatii enemmän vaivaa kun pitää jostain hankkia tai itse tehdä sopivat ulosvetäjät, opetella linkuston purkaminen ilman ohjetta, kattoo laakereiden koot, etsiä jostain kunnolliset laakerit edullisesti, hankkia tai itse tehdä puristin - ellei siihen mennessä ole vahingossa hajottanut jo jotain. Mutta tosiaan esim. Orangessa tais vaihtoon tarvita kaks laakeria ja vasaran.

  11. #1691
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Santacruzilla on rungon ensimmäiselle omistajalle elinikäinen laakeritakuu .

  12. #1692
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Santacruzilla on rungon ensimmäiselle omistajalle elinikäinen laakeritakuu .
    Mitä tämä takuu kattaa?
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  13. #1693
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    http://www.sportax.fi/ tietää, sieltä voi kysyä tarkempaa infoa . Tuossa valmistajan määritys:http://www.santacruzbicycles.com/en/warranty

  14. #1694
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Tämä vois olla nopea kun loiventas keulakulmaa vaikka ofset puslilla tai ohjainlaakerilla sinne 67-66 asteeseen. Kiinnostava pyörä.
    http://www.santacruzbicycles.com/en/5010-carbon

    Minä oon nyt ajellut samantapaisella pyörällä (127mm takana , 140mm keula ja 66.5 asten keulakulma ja tykännyt pirusti.
    Tommonen kiihtyy kun xc pyörä ja menee alamäkeen kovaa. Kevyt, näppärä ,helppo ottaa ilmaan yms... Oispa rahaa
    - Fear is a mindkiller -


  15. #1695
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tämä vois olla nopea kun loiventas keulakulmaa vaikka ofset puslilla tai ohjainlaakerilla sinne 67-66 asteeseen. Kiinnostava pyörä.
    http://www.santacruzbicycles.com/en/5010-carbon

    Minä oon nyt ajellut samantapaisella pyörällä (127mm takana , 140mm keula ja 66.5 asten keulakulma ja tykännyt pirusti.
    Tommonen kiihtyy kun xc pyörä ja menee alamäkeen kovaa. Kevyt, näppärä ,helppo ottaa ilmaan yms... Oispa rahaa

    Josh bryceland tais ajaa juurikin tuolla tän viikonlopun EWS.

  16. #1696
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Josh bryceland tais ajaa juurikin tuolla tän viikonlopun EWS.
    Niin ajoi. Nyt selvästi alkaa valmistajlta tulla pienemmällä takajoustolla , pitkällä top tubella ,loivalla keulakulmalla ja järeemmällä keulalla varustettuja pyöriä.

    Yeti teki jo 2010 tommosen pyörän(as-r5). Sillä on kiva ajaa kun se on niin kevyt , näppärä ,mutta samalla pirun nopea alaspäin.

    Tässä olis kans mielenkiintoinen otus. Tekisivät vaan carbon version. tuo runko on suht painava(3,5kg iskarin kanssa). Paljonhan tuota yetin switch tech perää on kehuttu.
    http://www.yeticycles.com/#/bikes/sb75
    - Fear is a mindkiller -


  17. #1697
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Cruzin VPP-pyörissä laakerit kestää tosin hyvin, koska alalinkussa on rasvanipat ja mukana tulee rasvapyssy. Siellä saa siis pidettyä aina tuoreet rasvat ja alalinkkuhan on nimenomaan se, johon suurin osa kurasta lentää. Mutta siitä huolimatta itse en pidä merkittävänä asiana laakereiden määrää pyörän valinnassa. Mun mielestä se on lähinnä henkinen juttu, jos tietty yksinkertaisuus viehättää. Jos vaikka kolmen vuoden välein pitäis vaihtaa laakerit, niin ihan sama ainakin itelle, että maksaako ne 10e vai 100e. Tuona samana aikana harrastukseen on kuitenkin kulunut tuhansia euroja. Moni ei edes pidä samaa runkoa kolmea vuotta. Tärkeämpänä seikkana itse pidän sitä, että valmistajalla on helposti saatavilla kaikki laakerit, linkut, korvakkeet ja erikoistyökalut, jos jotain sattuu tarvitsemaan. Tietty mielenrauha siis. Cruzilla tää homma toimii erinomaisesti ja webshopista voi tilata kaiken, eikä edes tarvi mennä maahantuojalle. Toki useimpaan pyörään saa laakerit vaihdettua, ellei niissä ole jotain erikoiskokoja, mutta se vaatii enemmän vaivaa kun pitää jostain hankkia tai itse tehdä sopivat ulosvetäjät, opetella linkuston purkaminen ilman ohjetta, kattoo laakereiden koot, etsiä jostain kunnolliset laakerit edullisesti, hankkia tai itse tehdä puristin - ellei siihen mennessä ole vahingossa hajottanut jo jotain. Mutta tosiaan esim. Orangessa tais vaihtoon tarvita kaks laakeria ja vasaran.
    Eihän tässä yhtä ainoata oikeata vastausta ole, mutta toki ihan kaikki pyörät ei esmes 3 ajokautta selviä ilman laakereiden vaihtoja. Jos pyörää meinaa huoltaa kunnolla niin kallistahan se on, keula+iskari+normihuolto ja linkuston laakerit ja hissitolppakin pitää huolta ja ja ja. Mut enivei, oikeassa olet, että aika moni vaihtaa pyörää tiheämmin kuin kolmen vuoden välein. Kuten itsekkin olen tehnyt. Nyt ajattelin pitää pyörää kauemmin, siksi pyrkimys simppeliin rakenteeseen. Okei, crutzit on spesiaaleja tapausia tässä asiassa, after sale toimii suoraan asiakkaan ja tehtaan välillä ja kestävyyttä mietitään jo suunnittelupöydällä. Siksi pitikin kahdesti miettiä bronssonin ja hecklerin välillä, vaikka aluksi olikin five hecklerin kanssa vahvimmin pohdinnoissa. En oikein tiedä mikä lopullisesti päätöksen käänsi tuohon "vanhaan sotaratsuun", sillä onhan bronsson aikamoinen mahtisonni pyöräksi.

    5010:stahan se uuden pyörän speksaaminen lähti liikenteeseen kun huomasin että vanhaa runkoa ei enää 100% kuntoon saa. Homma uhkasi lähteä lapasesta, mistä kielii monet pöydällä käyneet vaihtoehdot. Ajattelin kuitenkin, että heckler/bronsson-akselia saa komponentteja vaihtamalla radikaalimman enskavehken, jos enskakärpänen oikeasti puraisee. Mutta 5010 käy varmasti hyvin jokaikiseen ajojuttuun suomessa, hieno pyörä!

  18. #1698
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    70
    "Josh bryceland tais ajaa juurikin tuolla tän viikonlopun EWS.
    Niin ajoi. Nyt selvästi alkaa valmistajlta tulla pienemmällä takajoustolla , pitkällä top tubella ,loivalla keulakulmalla ja järeemmällä keulalla varustettuja pyöriä.
    Yeti teki jo 2010 tommosen pyörän(as-r5). Sillä on kiva ajaa kun se on niin kevyt , näppärä ,mutta samalla pirun nopea alaspäin."

    Bansheella on kanssa ollut jo 2009 spitfire joka on juurikin tuollainen peli. Itellä on ollut tuollainen pari vuotta ja on todella mukava peli ajaa missä vain.

  19. #1699
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti trooper Katso viesti
    "
    Bansheella on kanssa ollut jo 2009 spitfire joka on juurikin tuollainen peli. Itellä on ollut tuollainen pari vuotta ja on todella mukava peli ajaa missä vain.
    Joo mulle tuli ihan sama homma mieleen. Itselläni ollut tämän kesän ajossa 2011 Banshee Spitfire runko 26" kiekoilla ja 140mm 650b keulalla. Erittäin mukava peli menemään varsinkin loivemmalla ja matalammalla asetuksella. Harvemmin kuitenkaan kovasti kolhinut kampien päitä kivikkoihin. Suunnitelmissa olisi vaihtaa kiekot 27,5 tuumaisiksi. Nousisi samalla hieman keskiö ylemmäs ja keulakulma pysyisi silti 66 asteen kantturoilla. Jostain vain pitäisi saada kiekot ensin lainaan ja testiin. Oli hieman yllättävää että Banshee lisäsi V2 Spitfiren joustoa kuitenkin 140mm:iin. Kuvittelin että runko nimenomaan perustui siihen että perässä 5 tuumaa jyystöä, mutta keulalle saa tumpata ihan reilun mittaisen kepinkin.
    janihoo muokkasi tätä : 23.10.2013 at 15.15 Syy: Piti kokeilla että saanko jaksotettua tekstiä - en saa! Miksi?!

  20. #1700
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    140mm on kuitenkin melko kohtuullisesti joustomatka nykyisin. Ohjauskulmahan taitaa olla Spitfiren V2-inkarnaatiossa samalla loiventunut (66-67 astetta) v1:n verrattuna, joten vastaavilla kulmilla varustettuja pelejä löytää vasta sieltä pidempijoustoisten kategoriasta. Sikäli siis kyseessä on vieläkin ainakin valtavirrasta poikkeava geo.

    SemiOT, mutta osaisivatkohan Spitfire V2:n (tai Runen) omistajat kommentoida millainen tacollinen yhden rattaan ketjunohjuri sopii ko. pyöriin? Runko on jo ilmeisesti leivottu tehtaalla ja hame täällä ns. hampaissa.
    Härifrån tvättas.

  21. #1701
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kts Katso viesti
    140mm on kuitenkin melko kohtuullisesti joustomatka nykyisin. Ohjauskulmahan taitaa olla Spitfiren V2-inkarnaatiossa samalla loiventunut (66-67 astetta) v1:n verrattuna, joten vastaavilla kulmilla varustettuja pelejä löytää vasta sieltä pidempijoustoisten kategoriasta. Sikäli siis kyseessä on vieläkin ainakin valtavirrasta poikkeava geo.

    SemiOT, mutta osaisivatkohan Spitfire V2:n (tai Runen) omistajat kommentoida millainen tacollinen yhden rattaan ketjunohjuri sopii ko. pyöriin? Runko on jo ilmeisesti leivottu tehtaalla ja hame täällä ns. hampaissa.
    Straitline/MRP pitäis soveltua aika heittämällä. Primen runkoon 1x MRP sopi ilman mitään dremelöintejä.

  22. #1702
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Tänä(kin) vuonna nopeimmat kuskit ajo 26:silla (Jerome Clementz, Jared Graves) ,mutta markkinointikoneisto vaan jauhaa 27,5:den ylivertaisuudesta niinkuin kaksysin pari vuotta sitten.
    - Fear is a mindkiller -


  23. #1703
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kts Katso viesti
    SemiOT, mutta osaisivatkohan Spitfire V2:n (tai Runen) omistajat kommentoida millainen tacollinen yhden rattaan ketjunohjuri sopii ko. pyöriin? Runko on jo ilmeisesti leivottu tehtaalla ja hame täällä ns. hampaissa.
    Rune V2:sta kokemuksia. E.13 LG1+ ilman alarissaa sopii hyvin. Pientä dremelöintiä ja menee alarissakin aika ok asennossa paikoilleen tarvittaessa jos tällaiselle setupille tarvetta. Vähän jää arkaan asentoon kun joutuu laittamaan wide asentoon. Plussaa tässä on nuo säädöt. Straitline ei sovi kunnolla mutta tämähän ei ole tacollinen ohjuri muutenkaan. Ongelmana että ei saa asennettua optimi kulmaan ja ketju ottaa kiinni ohjurin ylähäkkiin jouston aikana. Toimii mutta ärsyttävä. Blackspiren Der Guide menee mutta vähän samaa vaivaa kuin Strailinessa mutta kuitenkin hieman lievempänä.

    Olettaisin että tuo MRP AMG olisi myös passeli mikäli ei koe tarvitsevansa alarissaa.

  24. #1704
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    30
    Mistäs olette noita Bansheen runkoja ostaneet? Suomi/ Ruotsi -alueen "virallinen" jälleenmyyjä www.behindbars.se näyttäisi olevan poissa pelistä.

  25. #1705
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    rasmus@behindbars.dk hoitaa homman asiallisesti. Sivut ovat olleet alhaalla jo pitemmän aikaa, mutta facebookissa on toimintaa. Behindbars pricematchaa EU-alueella.

    Niin, olisi pitänyt lisätä tuohon kysymykseen, että alarissa on kyllä tarpeen. 1x9 voimansiirto siirtynee vanhasta pyörästä sellaisenaan. Alarissan mukanaantuoma toimintavarmuus (ilman clutchia) on kyllä paikallaan. Pysyyhän se ketju pelkällä yläohjurillakin kurissa, mutta chainstay säilyisi vähän nätimpänä, eikä takaa kuuluisi sitä jatkuvaa kilinää. LG1+ lienee tosiaan dremelöitynä yksi vähiten huonoista vaihtoehdoista Kiitokset kommenteista.
    kts muokkasi tätä : 23.10.2013 at 18.48
    Härifrån tvättas.

  26. #1706
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kts Katso viesti
    rasmus@behindbars.dk hoitaa homman asiallisesti. Sivut ovat olleet alhaalla jo pitemmän aikaa, mutta facebookissa on toimintaa. Behindbars pricematchaa EU-alueella.
    Kokeillaanpa mitä tuolta tarjotaan, kiitos vinkistä.

  27. #1707
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tänä(kin) vuonna nopeimmat kuskit ajo 26:silla (Jerome Clementz, Jared Graves) ,mutta markkinointikoneisto vaan jauhaa 27,5:den ylivertaisuudesta niinkuin kaksysin pari vuotta sitten.
    Kuinkahan paljon kovempaa olisivatkaan menneet, jos olisivat ajaneet 27.5" pyörillä..?

    Siinä kahden nopeimman ja tasaisimman jälkeen löytyykin aika monta tweener wheelseillä ajanutta(Lau, Barel, Maes, etc...). Veikkaan että aika paljon vaikuttaa kunkin pyörävalintaan mitä sponsori tarjoaa tai mitä on tarjolla. Taisi olla jompikumpi kärkinimistä kun mainitsi että 27.5" pyörä saattaisi olla nopeampi, mutta ei halua vaihtaa kalustoa kesken kiivaimman kisakauden... Jännä nähdä millä porukka ensivuonna ajaa, veikkaan että aika harva vaihtaa takaisin pikkupyöriin...

    (kyllä, katson maailmaa nykyään 27.5 tuumaisten lasien läpi)
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  28. #1708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tänä(kin) vuonna nopeimmat kuskit ajo 26:silla (Jerome Clementz, Jared Graves) ,mutta markkinointikoneisto vaan jauhaa 27,5:den ylivertaisuudesta niinkuin kaksysin pari vuotta sitten.
    Älähän unohda, että naisten puolella voitto läks kaksysillä.

    Ihan mielenkiintoista spekuloida että kuinka vaikkapa Jerome olisi sijoittunut jos talli olisi määrännyt Trigger 29:n ajettavaksi.

  29. #1709
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Kuinkahan paljon kovempaa olisivatkaan menneet, jos olisivat ajaneet 27.5" pyörillä..?

    Siinä kahden nopeimman ja tasaisimman jälkeen löytyykin aika monta tweener wheelseillä ajanutta(Lau, Barel, Maes, etc...). Veikkaan että aika paljon vaikuttaa kunkin pyörävalintaan mitä sponsori tarjoaa tai mitä on tarjolla. Taisi olla jompikumpi kärkinimistä kun mainitsi että 27.5" pyörä saattaisi olla nopeampi, mutta ei halua vaihtaa kalustoa kesken kiivaimman kisakauden... Jännä nähdä millä porukka ensivuonna ajaa, veikkaan että aika harva vaihtaa takaisin pikkupyöriin...

    (kyllä, katson maailmaa nykyään 27.5 tuumaisten lasien läpi)
    Veikkaan ,että vauhti ois ollut samaaluokkaa tai inan kovempaa.
    Ärsyttää vaan kun markkinointikoneisto hehkuttaa tyyliin ,että 26:ta ei ois mihinkään.
    Eroa on kyllä varmaan kun vauhtia on paljon ,mutta tavan kivenkiertäjäpulliaisen ei kylla kannata rynnätä luottokortti ojossa 27,5:ta ostamaan jos talllissa on suht uus kakskutonen,

    Gravesin tilanne on kyllä mielenkiintoinen jos yetiltä ei tule sb66;ta 27,5 koossa. Yetillä on kyllä 27,5 pyöriä ,mutta sb75:ssa on joustoa vaan 127mm ja 575 on singlepivot ja tarkoitettu ihmisille joilla ei oo laittaa 6-7 tonnia pyörään joten tuskin Graves sillä ajaa.
    Cännärin suunnitelmista mulla ei oo mitään käryä. Mielenkiintoinen kausi ensivuonna tulossa.
    - Fear is a mindkiller -


  30. #1710
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Gravesin tilanne on kyllä mielenkiintoinen jos yetiltä ei tule sb66;ta 27,5 koossa. Yetillä on kyllä 27,5 pyöriä ,mutta sb75:ssa on joustoa vaan 127mm ja 575 on singlepivot ja tarkoitettu ihmisille joilla ei oo laittaa 6-7 tonnia pyörään joten tuskin Graves sillä ajaa.
    Cännärin suunnitelmista mulla ei oo mitään käryä. Mielenkiintoinen kausi ensivuonna tulossa.
    Ei kai se kiekkokoko mitään siihen kuskin alle tungettavaan pyörään vaikuta .. eiköhän siellä ajeta "lajille ominaisimmalla" mallilla ensikin vuonna.
    Rennosti paikat jäykkänä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •