GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 56 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1651
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Carbinessa ei ole ketjuohjurille kiinnityksiä.
    Sain syyskuun alkupuolella kotiin 26" Carbiinin raamin, yllättäen siinä oli ohjuri kiinike! tosin kyllä aika uunituore runko, Tarkistuslappu tehtaalta päivätty 25-7-13

  2. #1652
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kyllä minä ostaisin kuiturungon/pyörän jos paalua ois. Keveys ,jäykkyys kestävyys jne...
    Pivotin uus Mach 6 vois olla aika kova sana.
    http://www.pivotcycles.com/php/creat...pg&h=397&w=596
    Pyörähuollossa oli kuolattavana yksi musta 6:nen. Kehitys kehittyy, entistäkin tarkoituksenmukaisemman näköinen vekotin.

  3. #1653
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TSOCOM Katso viesti
    Sain syyskuun alkupuolella kotiin 26" Carbiinin raamin, yllättäen siinä oli ohjuri kiinike! tosin kyllä aika uunituore runko, Tarkistuslappu tehtaalta päivätty 25-7-13
    Mistä / mitä kautta pyörän ostit?

  4. #1654
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    83
    Freeflowbikes.com. Mutta tämä runko lensi yksinään Englanninmaahantuojalle. Kun siellä ei ollut lupauksista huolimatta tilattua kokoa - väriä ja syntace 142x12 mallia.

  5. #1655
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kyllä minä ostaisin kuiturungon/pyörän jos paalua ois. Keveys ,jäykkyys kestävyys jne...
    Pivotin uus Mach 6 vois olla aika kova sana.
    Kuitupyöräkuume ois kyllä kova ja tässä olis kyllä semmonen aihio ,että oksat pois. Graves meni tolla aika kovaa vaikka on vaan kakskutonen.
    http://www.yeticycles.com/#/bikes/sb66c

    - Fear is a mindkiller -


  6. #1656
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kuitupyöräkuume ois kyllä kova ja tässä olis kyllä semmonen aihio ,että oksat pois. Graves meni tolla aika kovaa vaikka on vaan kakskutonen.
    http://www.yeticycles.com/#/bikes/sb66c
    No eikö nimenomaan niillä kakskutosilla olla iät ja ajat menty kovaa?

    Makia Yeeti kyllä kaikinpuolin. Tosin onko ohjureihin nyt tulossa jokin uus "kiinnitysstandardi", kun ei tabeja näy.. vai ajetaanko tällä vain XX1 tai 3 rattaan komplikaatiolla?
    Rennosti paikat jäykkänä

  7. #1657
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Kyllä carbooni sb66:een saa ohjurin, näköjään ihan samanlainen tsydeemi tabeja varten kuin amuliiniversiossa.

    "SPLINED BB SHELL ACCEPTS REMOVABLE ISCG 03/05 TABS"
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  8. #1658
    Tuossa kirjoittelin juttua wanhasta sotaratsusta ja uudesta orhista. Kuljettajahan on edelleen vanha ja hidas, mutta kyllä se meno maistuu eri lailla uuden steedin kyydissä!

    http://teamtuska.sohva.org/site/?p=1113

    Edit: lopussa kirjoitan siitä että Firebirdillä on (Enduroon verrattuna) outo hypätä, no ei ole enää kun pyörään on tottunut.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  9. #1659
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Uusi Pike on kyllä namu, ai että miten kuola valuu Ootkos Jani mitannut/voisitko mitata noiden HR2 renkuloiden ulkoleveydet 2,30" vs 2,40"? Käytitkö kumit puntarin kautta?
    Mud, sweat and beers.

  10. #1660
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Pike kyllä halututtaisi, mutta on kohtuu tyyris keppi köyhälle

    Jani: Oliko tuo takaiskari vakiona tuossa Firebirdissä? Ja oliko Enduro ja Bronsson normi foxeilla? Siisti Pivot, tykkään

  11. #1661
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Eihän Pike kallis oo. Saksassa jotain 700€, kun taas Fox 34:n hinnat pyörii 1200-1300€ paikkeilla mallista riippuen.

  12. #1662
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Eihän Pike kallis oo. Saksassa jotain 700€, kun taas Fox 34:n hinnat pyörii 1200-1300€ paikkeilla mallista riippuen.
    Nomänyttarkoitinkinköyhälle. Meikäläisen pyöräprojektin budjetti uhkaa karata käsistä. !

  13. #1663
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tuo Pike on kyllä ehdottomasti paras keula millä ite olen ajanut.. todella pehmeä, tarkka ja jämäkkä..
    The end of the road is just the beginning...

  14. #1664
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Onkos porukoilla kuinka paljon kokemusta noista strive al malleista?

  15. #1665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Tuo Pike on kyllä ehdottomasti paras keula millä ite olen ajanut.. todella pehmeä, tarkka ja jämäkkä..
    Lyrikkikään ei ole ihan huono vaihtoehto...

    Tulipas paljon kyssäreitä, kiitos Vastaan kun on oikea näppis saatavilla!

    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  16. #1666
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Lyrikkikään ei ole ihan huono vaihtoehto...

    Tulipas paljon kyssäreitä, kiitos Vastaan kun on oikea näppis saatavilla!

    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Olisi kyllä vielä mukava kuulla ajatuksia kuinka päädyit tulilintuun uuden pyörän hankinnassa.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  17. #1667
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Ihan mielenkiinnosta, voisiko tätä viimeistä tsäpteriä vähän tarkemmin avata:

    Koska allekirjoittanut on aina pitänyt Spessun takajoustosta, tuli Firebirdin perän toiminta lievänä järkytyksenä. Tänä kesänä on tullut kokeiltua myös uusinta Enduroa sekä Santa Cruzin Bronsonia, kumpikaan ei pärjää Firebirdin linkustolle.
    Ilmeisesti positiivisesta järkytyksestä oli kuitenkin kyse? Miten mielestäsi uuden ja vanhan spessun, sekä bronsonin jousituksen toiminta eroaa keskenään, ja onko erot firebirdiin mitenkä suuria käytännössä?


    Keuplapohdinnoissa ei kannata unohtaa X-fusionia, joskin saatavuus ei liene parhain mahdollinen, mutta aivan hyvin toimivia tuotteita ja hintatasokin on yleensä varsin järkevä, etenkin kun vertaa saman kategorian kilpaileviin tuotteisiin...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  18. #1668
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Keuplapohdinnoissa ei kannata unohtaa X-fusionia, joskin saatavuus ei liene parhain mahdollinen, mutta aivan hyvin toimivia tuotteita ja hintatasokin on yleensä varsin järkevä, etenkin kun vertaa saman kategorian kilpaileviin tuotteisiin...
    Eipä tuolla Pikelläkään (27.5/160) näytä tuo saatavuus olevan yhtään parempi tällä hetkellä vai onko joku törmännyt paikkaan joka oikeasti noita irtona myisi?

  19. #1669
    Oliskohan tuosta uudesta kanjonista mihinkään jos kiinnostais ens kesänä lähteä kokeilemaan enduroa? Ei mikään 100% endurotykki mutta 29llä vähempikin jousto kai riittäis ja toisaalta olis samalla pyörä jolla sais myös poljettua esim Lapissa varmaan suhteellisen mukavasti vähän kivikkoisempaakin mäkeä. 29 jäykkäperä ollut ja en oikein näe itseäni pienempiin renkaisiin vaihtamassa kun nuo on niin mukavasti maastossa toiminut ja suhteellisen suoranakin pysyneet kovissakin maastoissa..
    https://www.canyon.com/_en/mountainb...58#tab-reiter2

  20. #1670
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Nomänyttarkoitinkinköyhälle. Meikäläisen pyöräprojektin budjetti uhkaa karata käsistä. !
    Mä en nyt ihan tasan tarkkaan ymmärrä miksi pitää tuhlata ihan tolokuttomia määriä rahaa. Voisiko harkita käytettyä keppiä?
    Viimeisen viikon sisään on kuitenkin ollu vähän käytettyjä 650b 34 Foxeja kaupan parikin kappaletta alle puoleen hintaan kaupan hyllyn hinnasta. Tais jopa silmään osua 150mm. Reve rct3 650b hintaan 220€.
    Fillaritorilta mä oon ainakin saanut ihan hyvää tavaraa melko huokeaan hintaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  21. #1671
    Tietoa ja spekulatiivista fiktiota sen janoisille
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Ootkos Jani mitannut/voisitko mitata noiden HR2 renkuloiden ulkoleveydet 2,30" vs 2,40"? Käytitkö kumit puntarin kautta?
    Ei tullut punnittua! Kauppias oli jo pullauttanut rinkulat vanteille. Aika helpostihan noista saisi pois esim. Ardent+Crossmark-combolla. Mutta mageesti puree näin syksyn niljakkailla keleillä, tosin arse huutaa ureaa asvaltilla.

    30mm vanteella: (siis noi on Syntacen W30-kiekot)
    2,4" kumin ulkosyrjä 55,5mm, nappulan kohdalta mitattuna 59,6mm
    2,3" kumin ulkosyrjä 56,8mm, nappulan kohdalta mitattuna 56,9mm

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Jani: Oliko tuo takaiskari vakiona tuossa Firebirdissä? Ja oliko Enduro ja Bronsson normi foxeilla?
    Siihen on kuulemma joku toinenkin iskarivaihtoehto mutta tätä suositeltiin kauppiaan toimesta. Otin sitten sen. Enduro ja Bronson oli ihan normaaleilla komponenteilla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Olisi kyllä vielä mukava kuulla ajatuksia kuinka päädyit tulilintuun uuden pyörän hankinnassa.
    Ihan puhtaasti maastotuntuman ja perän makean toiminnan perusteella. Geometriatkin kohdallaan, tosin oli monella muullakin merkillä; olin jo ostamassa tipun(?)keltaista Bronsonia, mutta koeajo käänti pään. Olen kolmisen vuotta sitten testannut Mach 5.7:aa mutta se jätti kylmäksi. Firebird oli paremman tuntuinen! Loppujen lopuksi hinnalla ei tässä valinnassa ollut hirveästi merkitystä, kaikki kirpaisee tasaisen suolaisesti. Vähän näin jälkikäteen pelottaa että mitenkä sitä jaksaa kiivetä Tahkon mäet kerran vuodessa, mutta onneksi se on vain kerran vuodessa...! Ja kyllähän nuo Jyväskylän setäset on ajellu sataakahtakymppiäkin Firebirdillä...

    Sitten se rengaskoko. Varmaan joku kolmenkympin ja puolen ja parivuotta päälle- kriisi, mutta teki mieli kokeilla 27,5" rengaskokoa! Hätätilanteessa alle mahtuu pyöräyttämään 26-tuumaisen kiekon, joten ajo ei lopu varaosien puutteen takia. Se vähän jännittää että renkaiden saatavuus jää nähtäväksi ja koettavaksi tulevina vuosina, tällähän on tarkoitus polkea ainakin se viisi vuotta!?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Ilmeisesti positiivisesta järkytyksestä oli kuitenkin kyse? Miten mielestäsi uuden ja vanhan spessun, sekä bronsonin jousituksen toiminta eroaa keskenään, ja onko erot firebirdiin mitenkä suuria käytännössä?
    Joo kyllä, positiivinen järkytys. Vanha enduro on huonoimmillaan jouston keskivaiheilla, kun vaimennus ei riitä kumoamaan kuskin painon aiheuttamia muutoksia ja takaiskari "ylikuormittuu". Eron huomaa parhaiten kun ajaa hitaammassa vauhdissa takarenkaan isoon kuoppaan; Endurolla vauhti pysähtyy, Firebird jatkaa yllättävän notkeasti kuopan yli. Bronson tuntui enemmän jyrältä. Don't get me wrong SC-people, perä toimii loistavasti ja on sivusuunnassa jäykkä mutta se ei kuitenkaan tunnu niin .... aktiiviselta ? kuin Firebirdin linkusto. Bronson ja Firebird kiipeävät mäkiä suunnilleen samalla lailla, Enduro häviää molemmille. Joudun ottamaan vuosien takaisia sanojani takaisin; on hyvä asia, että ketju jäykistää takajoustoa. Veikkaan että enskan ongelmat korostuvat painavalla kuskilla, kun takaiskari joutuu taistelemaan suurempaa massaa vastaan. Kisapainoisella ukolla tilanne voi olla hieman toinen.
    Luulen että Bronson säädettynä asianmukaisesti on aika lähelle samanlainen kuin Firebird. Koeajossahan ajoin kaikilla yksilöillä ns. "melkein siellä"-paineilla, ja kun 5psi voi usein olla se avain onneen, jätän oven auki ikuiselle spekulaatiolle. Samaan syssyyn toteaisin, että onhan näillä tullut ajettua vähän kaikenlaisilla peräsysteemeillä, ja kyllä nyt alla on se parhaiten itselle sopiva. Tarkoitus on kuitenkin Nauttia rajallisesta omasta vapaa-ajasta (tätä aikaa saa korteilla, joita alettiin jakaa tammikuussa kun poika syntyi ).... JOS olisin kisakuski, kokeilisin Pivoteista vielä Mach6:sta, se on varmaan parempi vaihtoehto jos on runtattava paljon putkelta.

    Minusta olisi tärkeää että jokainen kuski kävisi kokeilemassa avoimin mielin vähän kaikenlaisia fillareita. Makeeta on ollut testata tänä vuonna kaikkia merkkejä joita käsiini sain (Konakin unohtui mainita, ajoin sitä keväällä) ja kaivella eroja esiin. Parhautta
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 17.10.2013 at 21.24
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  22. #1672
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eNiaL Katso viesti
    Oliskohan tuosta uudesta kanjonista mihinkään jos kiinnostais ens kesänä lähteä kokeilemaan enduroa? Ei mikään 100% endurotykki mutta 29llä vähempikin jousto kai riittäis ja toisaalta olis samalla pyörä jolla sais myös poljettua esim Lapissa varmaan suhteellisen mukavasti vähän kivikkoisempaakin mäkeä. 29 jäykkäperä ollut ja en oikein näe itseäni pienempiin renkaisiin vaihtamassa kun nuo on niin mukavasti maastossa toiminut ja suhteellisen suoranakin pysyneet kovissakin maastoissa..
    https://www.canyon.com/_en/mountainb...58#tab-reiter2
    Eiköhän tuo ole varsin hyvin toimiva 29" vehje enduroon. Ei se tuolla ajaessa taida ainakaan pyörästä jäädä kiinni.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  23. #1673
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janihoo Katso viesti
    Mä en nyt ihan tasan tarkkaan ymmärrä miksi pitää tuhlata ihan tolokuttomia määriä rahaa. Voisiko harkita käytettyä keppiä?
    Viimeisen viikon sisään on kuitenkin ollu vähän käytettyjä 650b 34 Foxeja kaupan parikin kappaletta alle puoleen hintaan kaupan hyllyn hinnasta. Tais jopa silmään osua 150mm. Reve rct3 650b hintaan 220€.
    Fillaritorilta mä oon ainakin saanut ihan hyvää tavaraa melko huokeaan hintaan.
    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
    No eihän rahantuhlaus ole pääasia, mutta monesti ei hyvää saa halvalla, joskin nykyään saa suht järkevällä hinnalla hyvää harrastelijatason kamaa ihan uutenakin. Fillaritori on kyllä tuttupaikka ja sieltä yhtä käytettyä foxia olenkin miettinyt. Antaas kattoo, uudessa kamassa on kuiteskin takuu jne.

    Pike vaan taitaa olla melkein parasta mitä keuloissa on yleiseen ajeluun tarjolla...

  24. #1674
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Hitto. Miläköhän palikoilla mahtaa tuo 2999e malli tulla? Ei oikein saksa taivu, mutta millonkas nää viimoset 2014 mallit on Radonilta julkaistu?
    Omaan silmään aika namu olisi. =)

    http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_25543_.htm


  25. #1675
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Hitto. Miläköhän palikoilla mahtaa tuo 2999e malli tulla? Ei oikein saksa taivu, mutta millonkas nää viimoset 2014 mallit on Radonilta julkaistu?
    Omaan silmään aika namu olisi. =)

    http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_25543_.htm
    Hyvät speksithän tuossa. Tuosta komponentit johonkin kunnon runkoon.

    Ei vaan jotenkin tuo radon vakuuta kuitenkaan. Epäilyttää ,että runko ja jousitus/linkusto ei ole samalla tasolla kun esim: Santa Cruz / Yeti / Pivot/ Orange jne...
    Tosin tämä on täyttä mutua kun yhdelläkään en oo ajanut ja samat epäilyt oli Canyonin suhteen. Nythän Barel painaa ganjonilla hurjana.
    - Fear is a mindkiller -


  26. #1676
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Lahti city
    Viestit
    79
    Orangen linkusto ei ainakaan sen kummempi kuin radonin horsti..

  27. #1677
    Voi olla, että oon väärässä, mutta Suomessa taitaa olla hieman vääristyneet markkinat pyörien suhteen. Suomessa vahvat myyjät sekä Orangella, että Pivotilla. Molemmat pyörät on varmasti laadukkaita, mutta en hetkeäkään epäile etteikö muut valmistajat pystyisi valmistamaan yhtä laadukkaita pyöriä. Kun katselee EWS:n kärkikuskien pyöriä niin kyllä siellä on kaikki valmistajat vahvasti edustettuna.

  28. #1678
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Lahti city
    Viestit
    79
    Kaikki ne on hyviä.. aika pitkälti intuitio hommia.

  29. #1679
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Jotenkin aina ollut skeptinen saksalaisia ns. bulkkipyöriä (tarjoavat ylivoimaiset speksit hintaan nähden) cube ,canyon jne kohtaan.
    Mutta todellakin ainakin Cubella ja Canyonilla ajetaan aivan maailman kärjessä tällä hetkellä. Ei Barel lähtis millään susipaskalla ees kisaamaan. Nico Lau taitaa ajaa Cubella.
    - Fear is a mindkiller -


  30. #1680
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Hyvät speksithän tuossa. Tuosta komponentit johonkin kunnon runkoon.

    Ei vaan jotenkin tuo radon vakuuta kuitenkaan. Epäilyttää ,että runko ja jousitus/linkusto ei ole samalla tasolla kun esim: Santa Cruz / Yeti / Pivot/ Orange jne...
    Tosin tämä on täyttä mutua kun yhdelläkään en oo ajanut ja samat epäilyt oli Canyonin suhteen. Nythän Barel painaa ganjonilla hurjana.
    Mulle painaa eniten se hintalappu noissa. Carbon pivotista hyvillä palikoilla saa maksaa sen +5ke varmaan, sama Yetilla ja Santa Cruzilla. Mutta tuskin tuo maailman paskinkaa hiilikuiturunko on..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •