FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 6 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #151
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Sellainen kysymys heräsi tässä mieleen, että kun mun uudessa fillarissa pitäisi tulla nämä kammet mukana: https://www.bike-components.de/produ...ell-2013-.html

    Niin meneekö tuohon heittämällä tuollainen 34t Race Face widenarrow? BCD näyttäisi olevan tuon 104, mutta lähinnä mietityttää tuo spiderin omituinen muotoilu. Kenelläkään kokemusta tai löytyiskö internetseistä jostain tietoa?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #152
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.110
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    ...Niin meneekö tuohon heittämällä tuollainen 34t Race Face widenarrow? BCD näyttäisi olevan tuon 104, mutta lähinnä mietityttää tuo spiderin omituinen muotoilu....
    Tietenkin menee jos se Rallinaamakin on 104BCD. Ihan normaali "neliö" pulttijako on, ei pulttien paikka poikkea normaalista vaikka optisesti näyttää "kaarevilta" tjsp. noi spiderin "varret".

    Ei ole kokemusta, mutta tiedän että tulee menemään


  3. #153
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tietenkin menee jos se Rallinaamakin on 104BCD. Ihan normaali "neliö" pulttijako on, ei pulttien paikka poikkea normaalista vaikka optisesti näyttää "kaarevilta" tjsp. noi spiderin "varret".

    Ei ole kokemusta, mutta tiedän että tulee menemään
    Okei, kiitos tiedosta! Tiedä sitten näyttääkö tuo hassulta vai jääkö ne rattaan pulttireikien päädyt tuon spiderin taakse piiloon. Normaalistihan ne on muotoiltu silleen, että se rattaan pulttireiän jälkeen tuleva pääty on suoraan tuota kammen spiderin sakaraa vasten. Tai siis näin ainakin 3x kammissa, mutta nuo ovatkin 2x.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  4. #154
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.110
    ^2x10:ssä ratas jää kokonaan tuonne spiderin "taakse". Vähän rattaan muotoilusta riippuen ne "päädyt" voi hieman kurkkia tuolta takaa, mutta sitä ei varmaan huomaa kuin itse


  5. #155
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    1x10 rakentelu menossa... Edellinen tekemäni satsi oli hieman vanhemmille XT:n kammille Hopen 104bdc rattaalla ja homma toimii täydellisesti.
    Nyt on toinen projekti menossa ja pyörässä kiinni SLX tripla setti, uutta 2014 (bike-discount myy jo tulevaisuuttakin) tavaraa. Rattaan ja kampien reijät ei satu sinne päinkään 104 BDC Hopella...??

    Missä meni vikaan? Bike-Discountin mukaan tämä on normaali 104bdc rattaille oleva kampisatsi.
    http://www.bike-discount.de/shop/k11...-22-175mm.html
    27,5 ja 29 käyttöön tuo on hammaskooltaan tehty, mutta kai sitä 29:ssäkin voi käyttää 1x10 rattaistoa...

  6. #156
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Muuten varoituksen sana niille, joillaon FC-M672 SLX kammet. Noi on viissin jotku 29" spesifit uudet SLX:t. Noissa on BCD 96mm, vaikka monessa nettiputiikissa 104 lukeekin. Ilmeisesti on ajateltu, että 1x10 tapauksessa jengi haluaa pienemmän kuin 30T rattaan, joka on 104BCD:llä pienin mahdollinen...
    http://www.bike-discount.de/shop/k11...-22-175mm.html (104)
    https://www.bike-components.de/produ...ollowtech%20ii (96mm)
    http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=60641 (104mm)

  7. #157
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Voihan ***** sanon minä! Pitipä mennä uskomaan tuotekuvausta!

  8. #158
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harza Katso viesti
    1x10 rakentelu menossa... Edellinen tekemäni satsi oli hieman vanhemmille XT:n kammille Hopen 104bdc rattaalla ja homma toimii täydellisesti.
    Nyt on toinen projekti menossa ja pyörässä kiinni SLX tripla setti, uutta 2014 (bike-discount myy jo tulevaisuuttakin) tavaraa. Rattaan ja kampien reijät ei satu sinne päinkään 104 BDC Hopella...??

    Missä meni vikaan? Bike-Discountin mukaan tämä on normaali 104bdc rattaille oleva kampisatsi.
    http://www.bike-discount.de/shop/k11...-22-175mm.html
    27,5 ja 29 käyttöön tuo on hammaskooltaan tehty, mutta kai sitä 29:ssäkin voi käyttää 1x10 rattaistoa...
    Just kirjoitin tästä...

  9. #159
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Niin minä huomasin, että minuutti myöhemmin ilmestyi vastaus tähän hieman harmittavaan tilanteeseen.

  10. #160
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harza Katso viesti
    Voihan ***** sanon minä! Pitipä mennä uskomaan tuotekuvausta!
    Jos kammet on ajamattomat, saat ne varmaan vaihdettua, koska eivät vastaa sivujen speksejä. Tossa yhdelle ajokaverille kävi tismalleen sama juttu ja sitä ihmeteltiin porukalla. Kun homma selvisi, sai vaihdettua kammet Bike-discountissa. Ihme, että eivät ole päivittäneet sivujen kuvausta. Tosta mun tietämästä casesta on jo 2kk aikaa...

  11. #161
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Sellainen kysymys heräsi tässä mieleen, että kun mun uudessa fillarissa pitäisi tulla nämä kammet mukana: https://www.bike-components.de/produ...ell-2013-.html

    Niin meneekö tuohon heittämällä tuollainen 34t Race Face widenarrow? BCD näyttäisi olevan tuon 104, mutta lähinnä mietityttää tuo spiderin omituinen muotoilu. Kenelläkään kokemusta tai löytyiskö internetseistä jostain tietoa?
    Joo mulla on tuollaisissa kammissa Narrow-wide. Laitoin prikat spiderin ja rattaan väliin, jotta ratas menisi vähän sisemmäs ja ketjulinja asettuisi paremmaksi pakan isoille rattaille. Toimii hyvin, tosin ulkonäkö ei varmaan kelpaa puristeille.

  12. #162
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Hämptön
    Viestit
    168
    Ketjulinjapähkäilyjä täälläkin. Onko ketjulinjan kannalta parempi ratkaisu 1x10 varten, jos narrow-wide rattaan asentaa triplakampien (Raceface) keskirattaan paikalle kuin tuplakampien (XT) ulkorattaan paikalle? Shimano ilmoittaa ketjulinjaksi 48.8mm ja Sheldonin mukaan tuo on mitta kahden rattaan keskelle. Eli ulkorattaan mitta olisi 48.8+2.5=51.3. Rallinaaman kampien ketjulinjaa voi säätää pienillä spacereilla, mutta manuaalin mukaan se on 49-51mm. Huomaako tuota parin millin eroa?

  13. #163
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Eikö tuo ketjulinja löydy parhaiten laittamalla ratas kiinni ja ajamalla.
    Jos kyseinen valinta tuntui huonolta, niin eikun säätämään

  14. #164
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Jos kammet on ajamattomat, saat ne varmaan vaihdettua, koska eivät vastaa sivujen speksejä. Tossa yhdelle ajokaverille kävi tismalleen sama juttu ja sitä ihmeteltiin porukalla. Kun homma selvisi, sai vaihdettua kammet Bike-discountissa. Ihme, että eivät ole päivittäneet sivujen kuvausta. Tosta mun tietämästä casesta on jo 2kk aikaa...

    Pitää tässä ruveta kirjettä väsäämään complaints osioon... Taidampa mainita siitä, sama moka on tehty heidän toimestaan aikaisemminkin. Pahemmin en kuitenkaan ajatellut vittuilla, että päästään nopeasti ja helposti toimivaan ratkaisuun. Harmittaa vain tuommoinen kömmähdys muuten valmiiseen projektiin.

  15. #165
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Joo mulla on tuollaisissa kammissa Narrow-wide. Laitoin prikat spiderin ja rattaan väliin, jotta ratas menisi vähän sisemmäs ja ketjulinja asettuisi paremmaksi pakan isoille rattaille. Toimii hyvin, tosin ulkonäkö ei varmaan kelpaa puristeille.
    Ok. Eniten mua huoletti se, että tarpeeksi pienellä rattaalla nuo omituisesti muotoillut spiderin sakarat ottaisivat jo ketjuun kiinni, mutta ilmeisesti ainakaan 34 hampaisella ei ole ongelma ja tuskin millään jos jotain prikkoja vielä käyttää. Ulkonäkö saa luvan kelvata.

    Tuntuisi muuten nykyään paras valinta 1x10 -setuppiin olevan perinteiset 3 rattaan kammet. Niissä ketjulinja lienee paras juuri siinä keskirattaan kohdalla, pulttijako on aika varmana perus 104 BCD ja isoimman rattaan tilalle saa vielä pässirinkulan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  16. #166
    IncBuff Guest
    Mulla on 32t ratas ja ei ongelmia tuon suhteen joten 34t rattaalla vielä vähemmän. Nykytiedoilla ottaisin kyllä kolmirattaisen kampisetin jos tarkoitus ajaa yhdellä eturattaalla.

  17. #167
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    ......Tuntuisi muuten nykyään paras valinta 1x10 -setuppiin olevan perinteiset 3 rattaan kammet. Niissä ketjulinja lienee paras juuri siinä keskirattaan kohdalla, pulttijako on aika varmana perus 104 BCD ja isoimman rattaan tilalle saa vielä pässirinkulan.
    Vaihdoin omaan maasturiin SLX M665 -kampisetin voimansiirtorempan yhteydessä ja olen ollut tyytyväinen 1x9 käytössä .. ratas on 36 hampainen , joka vaihtunee RaceFace 34 piikkiseen
    -- not fast but furious --

  18. #168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harza Katso viesti
    Pitää tässä ruveta kirjettä väsäämään complaints osioon... Taidampa mainita siitä, sama moka on tehty heidän toimestaan aikaisemminkin. Pahemmin en kuitenkaan ajatellut vittuilla, että päästään nopeasti ja helposti toimivaan ratkaisuun. Harmittaa vain tuommoinen kömmähdys muuten valmiiseen projektiin.
    Ei sinne tarvitse edes mitään valituksia kirjoitella mikäli ovat lähetelleet mitä sattuu. Mikäli haluat tavaran nopeasti niin senkus tulostat palautuslaput netistä ja kirjoittelet siihen mikä mätti. Tyrkkäät paketin postiin ja laitat sinne lähetyskulujen kuitista kopion sähköpostiin.

  19. #169
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189

    1x10 päivitys

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Vaihdoin omaan maasturiin SLX M665 -kampisetin voimansiirtorempan yhteydessä ja olen ollut tyytyväinen 1x9 käytössä .. ratas on 36 hampainen , joka vaihtunee RaceFace 34 piikkiseen
    Laitoin omaan Scottin 26" Sparkiin Race Facen 34-piikkisen eteen. Lähti 385g ja nyt fillari painaa 7,830 kg. Toimii hyvin ja voin suositella muillekin tätä modausta. Shimanon XT kampien lehdet, vaihdevipu, Sramin XX etuvaihtaja ja vaijeri toki lähtivät säilöön.
    MH

  20. #170
    harmis Guest
    No niin, oma projekti tuli siihen vaiheeseen että sai tänään käydä koeajon suorittamassa. Elikkä vanhan feltin 3x7 tuli muutettua 1x10:ksi. Taustatyötä joutui tekemään ensiksi runsaasti mutta kun tietoa sai tarpeeksi, sai osat tilaukseen ja sitten vaan purkamaan ja kasaamaan. Sattumalta roskista löytyi sopiva takavanne johon kymppipakka sopi. Navan kunnostus ja pakka kiinni. Loppuun ajettu neliskanttikeskiö vaihtui shimano zee kampisetin mukana tulleeseen hollowtech keskiöön, takavaihtajaksi valikoitui shimano zee ja liipaisimeksi saint. Myös jarrukahvat joutui uusimaan koska entiset oli yhdistetyt jarru/vaihdekahvat. Samalla tietysti kaikki vaijerit uusittiin kuorineen. Muutostyön seurauksena painoa lähti pyörästä tasan kilo poissa.

    Koeajo osoitti että päivitys oli erittäin onnistunut, kaikki toimi kuin unelma ja välitykset tuntui riittävän kaikkiin vastaan tulleisiin tilanteisiin. Eteen tuli 36 hampainen ja takana on 11/36 pakka. Siirtymille tuo 36 riittää hyvin, jopa pienempikin voisi olla. Oikein haastavassa maastossa pienempi etuhampikas on jo pakollinen mutta mitä nyt kävin ajamassa helppoja polkuja jotka ei sisältänyt jyrkkiä nousuja niin ei ollut mitään ongelmaa. Ohjuria ei tullut eikä koeajon perusteella tarvitsekaan. Hintaa päivitykselle tuli n.300e joka on paljon vähemmän kuin uusi pyörä :-)

  21. #171
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Tyrkätään nyt tän alle sit... Eli vaihtajan pultti meni poikki, niin tuleeko uudessa vaihtajassa pultti mukana, vai pitääkö nekin jostain erikseen metsästää? X9 oli aikaisemmin, ja ajattelin x9:n ottaa tilalle kun 59egua maksaa tarjouksessa. Tuskin tuossa hintaluokassa muita vaihtoehtoja on?

  22. #172
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Takavaihtajako ? ? puhut pulteista monikossa??? vähän vaikea hahmottaa mitä tarkoiitat Tulee mukana jos tarkoitat pultia millä vaihtaja kiinnitetään korvakkeeseen.
    Ota type 2 vaihtaja. Oikeesti se on toiminnaltaan eri maailmasta kun vanhat,
    - Fear is a mindkiller -


  23. #173
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Takavaihtajako ? ? puhut pulteista monikossa??? vähän vaikea hahmottaa mitä tarkoiitat Tulee mukana jos tarkoitat pultia millä vaihtaja kiinnitetään korvakkeeseen.
    Ota type 2 vaihtaja. Oikeesti se on toiminnaltaan eri maailmasta kun vanhat,
    Juu siis pultti millä vaihtaja tulee korvakkeeseen kiinni Pitänee katsella tuota type 2:sta jostain.

  24. #174
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Hmm... Mistä lähtien noita Sramin X01-rattaita on saanut myös 104 BCD:llä? Luulin, että se on saatavilla vain 94 BCD:llä. Näyttäisi saatavuus olevan huomattavasti parempi kuin Race Facella, mutta hintaa hieman enemmän. Tietysti tuosta ei ole 30 piikkistä olemassa, mutta muita kokoja.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  25. #175
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Jotenkin arvattavissa tuotteen ilmestyminen markkinoille, täytyy huomenna tivata asiaa Vesikolta.
    Näyttää löytyvän listalta.
    Iglumies muokkasi tätä : 27.10.2013 at 16.03

  26. #176
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Eipä noita kovin montaa viikkoa ole ollut saatavilla --> http://blog.artscyclery.com/product-...d-performance/

    missäs hinnoissa nuo rattaat liikkuu?

    E: joo hinnat löyty

  27. #177
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti

    katsotaan nyt ensin milloin putoaa ekan kerran vai putoaako. Raportoin siitä sitten tässä topicissa.
    Ei ole pudonnut krossarista eikä tavallisella takavaihtajalla varustetusta maasturistakaan. Toiminta aivan 100-prosenttista ja jopa vieläkin parempaa kaiken aikaa. En ymmärrä enää lainkaan, miksi täällä Suomen tasamailla ajettavissa maasto- ja krossipyörissä tarvittaisiin etuvaihtaja ja useita eturattaita. Yhden eturattaan systeemi on mielestäni maastopyörässä jopa levyjarrujen (vs v-jarrut) ja tubeless-renkaiden (vs sisäkumilliset) kanssa samaa tasoa pyörän toimivuuskokonaisuuden parantamisessa.

  28. #178
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Yhden eturattaan systeemi on mielestäni maastopyörässä jopa levyjarrujen (vs v-jarrut) ja tubeless-renkaiden (vs sisäkumilliset) kanssa samaa tasoa pyörän toimivuuskokonaisuuden parantamisessa.
    Tietyin varauksin samaa mieltä. Mutta väitän huomaavani, että kun ajaa täpärillä jossa on 2x9-systeemi, niin jotenkin vähemmän yksitotista vispausta kuin 1x10. Jotenkin vaan kiva välillä vaihdella välitystä edestä, ja helpottaa erityisesti väsyneenä kun voi välillä pudottaa ihQlle 28t mummurieskalle ja hetken säästää jalkojaan. Sitten taas 38t kehiin kun jaksaa. Mutta pieni puunmaku omassa 1x10:ssä saattaa johtua siitä, että mulla on 36t eturieska ja 11-36 pakka, liian paha kovassa ylämäessä, ehkä pitäisi laittaa vaikka 34t seuraavaksi. Toisaalta silloin menee kisavauhtivälitykset pipariksi.

    En osaa oikein vieläkään päättää, onko 2x vai 1x parempi itselle. Ehkä on hyvä kun on molemmat. Mutta 3x - hah. Miten sellaisella on joskus tullut ajettua, en käsitä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #179
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mutta 3x - hah. Miten sellaisella on joskus tullut ajettua, en käsitä
    3x10 on ehkä jotain käsittämättömintä mitä on viimeaikoina tullut pyörässä nähtyä. Sitä en vaan pysty ymmärtämään. Montakohan samaa vaihdettakin tuollaisessa systeemissä on? Jos on 11-36 takapakka ja 24/32/42 eturattaat. Jonkun pitäis tehdä vielä joku 3x11.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  30. #180
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Voiskos tuollaisen vähempi vaihteisen tehdä 9 -pakalla. Ja pitääkö eteen ostaa vartavasten joku oma hammasrattaansa. Pitäisi tässä emännän maasturia tuunailla ja tuntuu käyttäjän mielestä noita vaihteita olevan aivan liikaa. Maastokin on yleensä niin helppoa missä emäntä tykkää ajella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •