GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 23 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #661
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Teipattu tubeless, takana Maxxis Ardent Race 2.25 Tubeless ready EXO, burpannu kolme kertaa. Jostain käsittämättömästä syystä kaikkein herkimmin burbbaava kombo mitä mulla on ollut ikinä, tosin kyllä eka 29" pyörä, en tiedä voisko johtua siitä, burbbaako 29" helpommin?
    Ei pitäisi burpata helpommin.

    Justridingalong kirjoittelee seuraavaa: "The rim is designed to meet the ETRTO standards for rim sizes, so tyres will not fit too tightly on this rim - even tubeless or tubeless ready tyres."
    Eriksenin blogauksessa puolestaan tällaista: "I used 25mm Stan's tape to make them tubeless compatible. I threw on my Maxxis ardents (2.4 front, 2.25 UST rear) and pumped them up to 30 psi a piece. The rear one went up with a floor pump, but I had to use a compressor for the front one. They sealed up pretty good, but not quite as good as my old ZTR crests"

    Millaisilla paineilla Prestige sait renkaan napsahtamaan vanteelle? Jos paine oli vähäinen, vanteen BSD:n ja renkaan reunan väli ei välttämättä ole riittävän tiukka. Litkuilla saa tukittua ilmavuodot, mutta burppaamiseen litku ei auta. Sovitetta voi tiukentaa vetämällä vanteen ympäri toisen kierroksen teippiä. Ja teippihän oli tota 25-millistä?

  2. #662
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Hyvää infoa Sauli. Takarengas meni kyllä ihan pumpulla, mutta en muista paljonko oli painetta. Kyllä on tuota 25mm teippiä, toinen kierros ei lienee ihan mahdoton ajatus. Ehkä ensin kuitenkin kokeilen salaista asetta burbbaukseen, jota ehdin jo hankkia, mutta en vielä testaamaan.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  3. #663
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Kiikarissa on kiekot parin huntin hintaluokassa työmatka-ajoon. No Tubesin vanhempaa Flow ja Arch kehää (ei siis EX) saisi kohtuu edullisesti. Tarkoitus on veivaa niihin talveksi ISP:t päälle. Kuinka paljon toi 22,6mm leveä Flow "leventää" rengasta verrattuna tohon 19mm Archiin? Kysyn tätä sen takia, että takahaarukka on vähän nafti. Flow kiinnostaa enemmän jäykkyyden takia.

  4. #664
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Nyt on ihan pakko kysyä että mitä helvettiä? Sulla on 900 euron kiekot joilla et uskalla ajaa?
    Heh. Näin on näppylät. Kiekothan eivät hajoa, mikäli ne ovat väärin kikastettu vaan itse cykkelin takaosa, mihin nuo kiekot on viritetty kiinni.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  5. #665
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Päätin ostaa uuteen maasturiini kerralla ehkä jopa ikuiset vanteet MAVIC Crossmax SLR 29"....
    Ehkä



    Kuva: LJL @Tubelessongelma-topic, viesti #1449


  6. #666
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Heh. Näin on näppylät. Kiekothan eivät hajoa, mikäli ne ovat väärin kikastettu vaan itse cykkelin takaosa, mihin nuo kiekot on viritetty kiinni.
    Siis hä?

  7. #667
    Crossriden vapaaratas on näköjään melkopehmeää ainesta.. Saako tuohon kestävämmän vai onko ostettava uudet kiekot?
    Embrace the moment

  8. #668
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Onko pakka vedetty momenttiin kunnolla?

  9. #669
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Päätin ostaa uuteen maasturiini kerralla ehkä jopa ikuiset vanteet MAVIC Crossmax SLR 29". Sain kyllä kumit aikanaan kiinni, mutta nyt ei uskalla lähteä maastoon, koska tuntuu että vanne ei ole ihan paikoillaan kunnolla. Toi Tubeless saattaa myös aiheuttaa sen. Menee tubeless neitsyyskin samalla Ei vaan kehtaa lähteä enempiä ajeleen, ettei miltei kiekkojenhintainen MTB mene särki.
    Sääli on sairautta.

    Jos pelkää remonttikustannuksia sattumien takia, olet ostanut lompakollesi liian kalliit kiekot.

  10. #670
    On (oli) vedetty. Aikamoiset jäljet olivat jo tulleet, hyvä että pakka edes irtosi. Kyllä sillä vielä ajaa, mutta jatkoa pitää jo miettiä.
    Embrace the moment

  11. #671
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    176
    Terve!

    Olisin kysynyt hiukan ohjeistusta ja apua kiekkojen hankintaan. Rakennan on one scandal 29" single speedin ja fillaria ensimmäistä kertaa. Olen tilannut kotiin scandal 29" alurungon ja nyt alkaisi kiekkojen metsästys.

    http://singletrackworld.com/forum/topic/29er-on-one-scandal-single-speed-project
    Tässä on mulla malli, jonka tyylisen haluan. Hiukan tietenki pienemmällä budjetilla ja omanlaisen version. Mietin onko on one:lla hyviä valmiita settejä ja mitä asioita mun pitää ottaa huomioon, kun hankin kiekot. Exoticin hiilarihaarukka ja levyjarrut tulee hankittua myös. Lähinnä tuo yhteensopivuus mietityttää, kun ei ole tarpeeksi tietoa asiasta.


    http://www.justridingalong.com/ rakentaisinko oman? Saisinpahan valita oma värit.

    http://www.actionsports.de/gb/Wheels...::3_9_145.html Näitä sivustoja poimin keskusteluista

    Tai sit on one sivustolta valmiin paketin http://www.on-one.co.uk/c/q/wheels_h...omplete_wheels


    Kertokaahan ehdotuksia ja neuvoja, etten sählää ja tilaa väärin yhteensopivia tuotteita.
    Nooblar
    Hakuna Matata

  12. #672
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Crossriden vapaaratas on näköjään melkopehmeää ainesta.. Saako tuohon kestävämmän vai onko ostettava uudet kiekot?
    Onko pakka millainen? Tuppaa nuo irtolehtiä sisältävät pakat esim. xt kaivautua vapaarattaaseen olipa navan merkki mikä hyvänsä. Juuri ne yksittäiset lehdet ovat syypää ongelmaan.
    Itte ajelin alkukesän XX pakalla joka on yhtäpuuta, ilman ongelmia ja sitten säästösyistä siirryin juuri edellä mainittuun irtolehtiä sis. pakkaan ja jopa on purseet dt swiss vapaarattaassa. Momenttia on käytetty ns. riittävästi
    usko juntunen muokkasi tätä : 17.10.2013 at 22.11

  13. #673
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Onko pakka millainen? Tuppaa nuo irtolehtiä sisältävät pakat esim. xt kaivautua vapaarattaaseen olipa navan merkki mikä hyvänsä. Juuri ne yksittäiset lehdet ovat syypää ongelmaan.
    Itte ajelin alkukesän XX1 pakalla joka on yhtäpuuta, ilman ongelmia ja sitten säästösyistä siirryin juuri edellä mainittuun irtolehtiä sis. pakkaan ja jopa on purseet dt swiss vapaarattaassa. Momenttia on käytetty ns. riittävästi
    Joo joku sramin halvemman pään pakka, kolme pienintä yksittäin. Jälkiä oli kyllä koko matkalla..
    Embrace the moment

  14. #674
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Laitetaas tänne, jos jotakuta kiinnostaa eli itsellä nyt ollut noin kuukauden ajan cx-fillarissa käytössä DT 240s/ZTR Crest 29er setti. On ajettu paljon soratietä, puistorossibaanaa ja kunnon mörkörossia juurakossa ja kivikossa, ja vieläpä 35mm kumein kunnon paineilla sieltä hieman vanteen valmistajan suositusten yläpuolelta. Hyvin on kiekot toimineet ja ovat tukevat plus edelleen luotisuorat, mikä on mielenkiintoista ottaen huomioon kuskin noin 110kg painon. Tubeleksina en oel toistaiseksi kokeillut eli se jää ensi kauteen
    Kuulostaa lupaavalta, kun noita aiemmin kyselemiäni 11-speed napoja ei kauheasti näytä löytyvän DT:n ja NoTubesin lisäksi. Tiedätkö, millä pinnoilla tuo settisi on?

  15. #675
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Laitetaas tänne, jos jotakuta kiinnostaa eli itsellä nyt ollut noin kuukauden ajan cx-fillarissa käytössä DT 240s/ZTR Crest 29er setti. On ajettu paljon soratietä, puistorossibaanaa ja kunnon mörkörossia juurakossa ja kivikossa, ja vieläpä 35mm kumein kunnon paineilla sieltä hieman vanteen valmistajan suositusten yläpuolelta. Hyvin on kiekot toimineet ja ovat tukevat plus edelleen luotisuorat, mikä on mielenkiintoista ottaen huomioon kuskin noin 110kg painon. Tubeleksina en oel toistaiseksi kokeillut eli se jää ensi kauteen

    Tiedustelin ennen kiekkojen hankintaa asiaa valmistajalta ja se suositeltu 95kg painoraja on kuulemma ilmoitettu kunnon maastokäyttöä ajatellen, ja kuulemma cx-käytössä kiekot kestävät hyvinkin yli 100kg painon. Parin jenkkifoorumin perusteella noita on käytetty myös menestyksellä touring-hommissa eli uskalsin ottaa riskin ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen. Jos siis jotakuta tuo Stanin kiekkojen 95kg painoraja kuskille kauhistuttaa, niin tässä kokemuksia aiheesta. Luultavasti ensi kaudeksi täysjäykkään 29eriin tulee hankittua Flow:t, mikäli kokemukset jatkuvat näin positiivisina..
    Itsellä samaiset Crestit Hopen ProII Evo navoilla( Hope Hoops setti), Stanin teipit/venttiilit/litkut + Racing Ralf cc-kumit (eikös ne ollut 35mm leveät?), kokeiltu eri alustoilla 2-4bar paineilla ja noin 100kg massalla...toimii

    Toiseen fillariin ja hiukan toisenlaiseen käyttöön on sitten Flow Hope Hoops setti. Noita kannattaa kytätä talven mittaa englannin suunnalta, yleensä saa tarjoúksista noin 350e/ setti.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  16. #676
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Itsellä samaiset Crestit Hopen ProII Evo navoilla( Hope Hoops setti), Stanin teipit/venttiilit/litkut + Racing Ralf cc-kumit (eikös ne ollut 35mm leveät?), kokeiltu eri alustoilla 2-4bar paineilla ja noin 100kg massalla...toimii

    Toiseen fillariin ja hiukan toisenlaiseen käyttöön on sitten Flow Hope Hoops setti. Noita kannattaa kytätä talven mittaa englannin suunnalta, yleensä saa tarjoúksista noin 350e/ setti.
    Tohon hintaan olisikin jo poistettava omaankin käyttöön jäykkäperään. Jos ne kumminkin kestäisivät kuskin n. 90 kilon painon juurakossa ja kivikossakin. Ellei sitten talven aikana pääse laihtumaan Mut mistäs tohon hintaan voisi irrota? Niin voisi laittaa vahtilistalle.

  17. #677
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velluz Katso viesti
    Tohon hintaan olisikin jo poistettava omaankin käyttöön jäykkäperään. Jos ne kumminkin kestäisivät kuskin n. 90 kilon painon juurakossa ja kivikossakin. Ellei sitten talven aikana pääse laihtumaan Mut mistäs tohon hintaan voisi irrota? Niin voisi laittaa vahtilistalle.
    http://www.winstanleysbikes.co.uk/
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  18. #678
    IncBuff Guest
    Merlincycles on myynyt kans noita varsin hyvään hintaan. Taisi olla 325€ setti tässä taannoin.

  19. #679
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    Wiggle kans...


  20. #680
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Ehkä omien, ehkä ympäristön virheenä oli rataspakka syönyt osiltaan vekit Mavic Crossride SLRään. Ilmeisesti kannattaisi hommata uusi vapaaratas, mutta ei ole kokemusta tuon virittelystä tai ostosta. Osaatteko suositella vai vaihdanko samalla myäs rataspakan asiallisempaan?
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  21. #681
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mikäs sitten on asiallisin rataspakka alumiini-vapaarattaalle? Sattuneesta syystä kiinostas minuakin ja avasinkin taannoin uuden säikeenkin asialle muttei se ottanu tulta...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #682
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jaahas ois taas pitäny lukea aiemmet viestit... Tää Juntusen Usko on sen verran pitkän linjan metalli-alan miehiä jotta viisauden sanoja hän naputtaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #683
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.862
    Joo, tuo pakan irtolehtien kaivautumisilmiö tuli omalla kohtaa ilmi 10-lehtiseen siirtymisen myötä. Mittailin noita lehtien paksuuksia 9-lehtinen vs. kymppi ja 0.2mm. erohan niissä on.
    9-pakoilla kaivautumista en huomannut millään pakka/vapaaratas yhdistelmällä.

    Sramin XX pakka kun on yhtäpuuta niin varmaan pelaa myös alumiinisen vapaarattaan kanssa, mutta on niin hävyttömän kallis ettei tuota raski ainakaan reenikiekoissa käyttää.

    e: kiinnileikaantuneen pakan saa helpoiten purettu pakittamalla niitä irtolehtiä kahden ketjuruoskan avulla.
    usko juntunen muokkasi tätä : 22.10.2013 at 19.34 Syy: purkuvinkki

  24. #684
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    tuli tilattua tuollaiset, onkohan kenelläkään kokemuksia?
    http://superlight-bikeparts.de/Crite...-grosse-Raeder

  25. #685
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Sramin XX pakka kun on yhtäpuuta niin varmaan pelaa myös alumiinisen vapaarattaan kanssa, mutta on niin hävyttömän kallis ettei tuota raski ainakaan reenikiekoissa käyttää.
    XX 10-pakka ei oo yhtä puuta. 9 isointa ratasta nojaa vapaa-rattaaseen 4mm leveen kynnyksen kautta ja pienin lehti on normaali irtonainen. En tiedä teoriaa, mut muissa pakoissa kunkin lehden kuormitus jakautuu kahden / kolmen / neljän / viiden / kuuden lehden levyiselle spiderille pääosassa pakkaa ja vain pienimmät on irtonaisia, XX:ssä 9 ratasta (kymmenestä) kuormittaa tuota 4mm aluetta vapaarattaassa - mistään muualta XX ei vapaarattaaseen tapaa jos sitä snadia irtoratasta ei laske. Mutuna kumminkin väitän et XX kuormittaa vapaaratasta enemmän kun mitään muu 9/10 mtb-pakka.

    Mullon pyöriny käytössä >10 kpl SRAM P990 / XT / XTR 9pakkaa ja sama määrä XT/XTR/XX- 10pakkoja noin kymmenellä eri DT Swiss / Easton / Mavic / Hadley / Industry9 vapaa-rattaalla ja puolta noista on kuritettu myös sinkulakitillä + 1 sinkula-rattaalla jokusena viime vuonna aikas monta ajotuntia eikä yhdessäkään vaparissa oo kosmeettista jälkeä kummempaa noista pakoista / rattaista. Mut löysällä ne ei koskaan oo olleet.

  26. #686
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Salo
    Viestit
    292
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    ^Joskus muinoin viilasin pakan kuviota hieman leveämmäksi yhden kolon kohdalta, ja työnsin hitsauslangan syntyneeseen koloon. Eipä uponnut pakka alumiittiseen vapaarattaan runkoon. Nyt ongelma on poistunut kokonaan, kun käytän American Classicin napoja.

    Vanhempien AC:n napojen mukana toimitettiin pienit pellinpalat, jotka estivät kiinnileikkautumisen.
    Mulla on AC:n valmiskiekot ja luulin, että nuo teräsinsertit navassa estää pakan pureutumisen, mutta niin vain oli SLX:n kymppipakka syönyt itsensä sen verran pahasti, että vasaralla naputtelemalla piti pakka irroittaa. Jossain vaiheessa tosin ajoin epähuomiossa lukkorengas hivenen löysällä, ehkäpä se aiheutti pureutumisen..
    hhcmb.fi

  27. #687
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    En tiedä teoriaa, mut muissa pakoissa kunkin lehden kuormitus jakautuu kahden / kolmen / neljän / viiden / kuuden lehden levyiselle spiderille pääosassa pakkaa ja vain pienimmät on irtonaisia, XX:ssä 9 ratasta (kymmenestä) kuormittaa tuota 4mm aluetta vapaarattaassa - mistään muualta XX ei vapaarattaaseen tapaa jos sitä snadia irtoratasta ei laske. Mutuna kumminkin väitän et XX kuormittaa vapaaratasta enemmän kun mitään muu 9/10 mtb-pakka.
    Sitten pitäisi vielä arvioida jotenkin rasituksen jakautuminen pakan leveydelle. Veikkaanpa nimittäin ettei sille pienimmälle 11-piikkiselle tarjota maksimivääntöjä samaan tapaan kuin sille isommalle päädylle.

  28. #688
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    XX1 ei tosiaan mitään jälkiä ole jättänyt vapaarattaan runkoon, osasyynä on varmaan se että sovite siinä on aika tarkka ja hammastus on aika isojakoista.

  29. #689
    Toiseen fillariin ja hiukan toisenlaiseen käyttöön on sitten Flow Hope Hoops setti. Noita kannattaa kytätä talven mittaa englannin suunnalta, yleensä saa tarjoúksista noin 350e/ setti.
    Nuo flowthan ovat aika leveät kehät, eli tämän jutun mukaan huomispäivää :-)

    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ar...m-width-38791/

    Omat kokemukset leveämmistä kehistä ovat pelkästään positiivisia. Vakautta tulee lisää alhaisemmilla paineilla ajettaessa.

  30. #690
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    .... Mutuna kumminkin väitän et XX kuormittaa vapaaratasta enemmän kun mitään muu 9/10 mtb-pakka.
    Tämä menee jo ohi varsinaisen 29" kiekot- aiheen mutta laitan vielä oman mutun, sekä yhden suppean kenttäkokeen havainnot ko. aiheesta...
    https://picasaweb.google.com/1080371...nngI3vxcrcygE#

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •