Kun menette bike parkkiin enskaa vetämään niin mitä suojavarusteita käytätte ? Itselläni on sellainen käsitys, että pelkästään polvisuojilla ja full facella pärjää (tietenkin vaatteet siihen päälle vielä) ja hansikkaat.
Kun menette bike parkkiin enskaa vetämään niin mitä suojavarusteita käytätte ? Itselläni on sellainen käsitys, että pelkästään polvisuojilla ja full facella pärjää (tietenkin vaatteet siihen päälle vielä) ja hansikkaat.
Ei polkkareitakaan tarvi jos ei meinaa kaatua
polvarit + kyynärit ja tietenkin full face ja kunnon hanskat
Earn your descent
Jos ajaa ilman kyynärsuojia niin silloin pitää ajaa myös T-paidalla.(siis t-paita päällä) Muutenhan muut ei näe et sä oot kova jätkä.
Makuasia, itselläni on toistaiseksi ollut törkeästi kamaa päällä: full-face, gogglet, leatti, rinta/selkäpanssari, kyynär+käsivarsisuojat, hanskat, suojakalsarit shortsien alla, polvi+säärisuojat, nilkkasuojat (ja tyylikkään kokonaisuuden kruunaa XC-kengät).
Ehkä noita vois pikkuhiljaa vähentää/keventää kun kaatuilukin on jo kesän mittaan vähentynyt. Oon jopa kuullut huhua että noi saattais vaikka haitata ajosuoritusta ja ehkä lisätä könyämisen riskiä sen takia...
ite käytän jotain spessun full facea, mutta fillariosassa http://www.fillariosa.fi/epages/fill...-S/MAirline%22
täältä ainakin järkyttävästi plussaa foxin launch pro polvareille ja jos haluaa huomaamattomat kyynärit, nii saman sarjan kyynärit pelittää kelvollisesti.
Liikaahan suojia ei kannata olla päällä, meno muuttuu lämpimällä kelillä vähän kuumaksi!
Earn your descent
Fantsun näköinen vekki tulee naamaan siinä vaiheessa kun tuon Archi-Enduron leukasuojaa tarttee oikeasti...
Mitkään Urgen kypärät eivät sitten ole tunnettuja hyvästä tuuletuksesta. Muotoilu/ulkonäkö menee aika vahvasti tuulettuvuuden edelle. Onhan ne hienoja, mutta jos nimenomaan hyvät viilennys ominaisuudet on tavoitteena niin kannattaa ainakin kokeilla ensin jos vaan mitenkään mahdollista.
itse olen ainakin huomannut että bike park-rälläyksessä ei tule samalla tavalla hiki kuin esim parin tunnin metsäkömyämisessä. Silloin jos fulla facea tarttee vain (suurimmaksi osin) bike parkeissa, niin ---> hyvin suojaava full face ja hyvät lasit, jotka ei huurru
Earn your descent
Kun vauhtia on tarpeeksi niin tuuletukset alkaa toimimaan kunnolla. Suurin osa lämmöstä haihtuu nimenomaan päälaen kautta niin siellä pitää olla toimivat tuuletuskanavat.
Alamäessä ei myöskään tarvitse pahemmin polkea vaikka muuta jumppaamista vähän pitääkin harrastaa.
Itellä ko. kamat, ilman saappaita tietty. Kypäränä Bluegrassi, tarkempaa mallia en muista, mutta avatarkuvasta kypärän voi bongata. Suojista kyynär- ja polvisuojat. Joskus panssarikin, riippuu siitä ajaako tuttuja polkuja vai meneekö jonnekkin vieraampaan mestaan ajelemaan.
Fiksua lukea vain mainospuheita... Useassa lähteessä tosiaan haukutaan tota Archi-Enduron leukasuojaa, joka kauhoo kaikki juuret ja risut suusta sisään. Ja jos kyseessä tosiaan hissienska, niin en näe mitään syytä olla käyttämättä kunnollista hyvin tuuletettua full facea. Muut varusteet sitten oman vauhdin, taidon ja fiiliksen mukaan. Kovuus mitataan ihan muussa kuin varusteiden määrässä....
Kuinkas moni ajaa crossipotalla? Onko noissa mitä eroa mtb fullface vrt motocross kypärä? Meinaan onkohan noissa painoissa kuinka paljon eroa? Jostain muistelisin nähneeni +1kg mtb ff kypäriä, niin mietin että onko sitä nyt kannattavaa erikseen ostaa, ja ajais tuolla O`nealin crossipotalla?
Onko ulkomitoiltaan kokoeroa noilla?
Minä ajan crossipotalla DH:t ja endurot. Nykyinen Acerbiksen kypärä on aika kevyt, olikohan se joku 1150g. Ulkomitoiltaan tuo on ainakin leveämpi ja kai se muutenkin on isompi kuin pyöräpotat.
Mielestäni muuta huonoa puolta ei ole, paitsi tuuletusaukkojahan tuossa ei ole nimeksikään, kyllä siinä hiki tulee aina.
Mulla on kanssa crossikypärä. Painossa ei oo hirveesti eroa, jos vertaa noihin DH-sertifioutuihin pottiin, koko on ehkä inan isompi. Oikestaan en usko, että tuo Airohin Aviator tuulettuu edes hirveästi huonommin kuin DH-potat, on siinä sen verran reikää ja räppänää. Ja hiki tulee kyllä kevyellä kypärälläkin helposti
Eli kannattaahan sun ainakin kokeilla sillä ajaa, jos kerran sellanen kotoa jo löytyy. Itsellä on periaatteessa etsinnässä hyvin istuva DH-sertifioitu kypärä, lähinnä sen takia, että DH vehkeissä niskan suojasta on leikattu palat pois. Tulee jyrkässä kohdassa vähän helpommaksi kääntää päätä niskatuen kanssa.
Itse mietin kovasti josko ajelis avopotalla, mutta eihän tuota chainin joulutarjousta voinut vastustaa, niin full-face lähti tilaukseen. Ja on siis 2 asti yöllä voimassa.
--> http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod110762
Aina kun joku mainitsee Urge Archi Enduron, niin mieleen tulee nää kuvat kun siitä petti leukasuoja:
http://www.ridemonkey.com/forums/f19...raphic-252080/
Enskassa:
-Fullface
-Gogglet
-TLD:n shock doctor suojapaita
-FOXin Kyynärsuojat(vaihtuu TLD:n Shock doctoriin, senverran tyytyväinen noihin muihin TLD:n kamoihin)
-TLD:n shock doctor suojashortsit
-661 Polvisuojat tai FOXin polvi/säärisuojat.
-Hanskat tietty
-Yleensä selän suojana vielä Camelbak
Ilman fullfacea ei tulisi mieleenkään ajella.
brilleaux muokkasi tätä : 11.12.2013 at 11.06
Samaa mieltä itsekkin. Oishan tuolla ollut tuo 1400g crossipotta, mutta veikkaan että alkaa jo niskoissa tuntumaan ja saattaa hikikin tulla helpommin.
Ja kyllähän sitä luulis että aika monelta merkiltä löytyy joku esimerkki kun on potta mennyt pirstaleiksi, ja sitten se yksi ja ainoa tapaus jää kaikkien mieleen kummittelemaan. Mutta kyllä varmasti on pääkoppa paremmassa turvassa kuin avopotalla![]()
Kirjanmerkit