Soittelin Northwaven maahantuojalle eli Keskolle. Eivät pidä mallistossa Celsiusta. Suomessahan GTX kenkä on täysin turha, kukaan ei niitä osta, ei kannata tuoda maahan.
Miten olisi nämä
http://www.bike-discount.de/shop/k68...nterschuh.html
Jotkin testi voittajat vielä.. eikä pahakaan hinta
MC Kramppi
Voiko niitä sovittaa jossain?
Kaikkeahan saa netistä tilattua, mutta oma jalka on sen muotoinen etten osta kenkiä sovittamatta. Lakettelumontkin ostin Surefootista.
Kävin nyt sitten hakemassa Spessun Defrostit Bike Companysta. Selkeästi parempi lesti kuin Shimanossa ja Sidissä. Vois olla ehkä vähän leveämpikin.
Useasta nettikaupasta luvataan, että tuotteen voi vaihtaa jos se on vääränkokoinen, kannattaa katsella ne toimitusehdot. Saattaa tietysti joutua maksamaan vähän postimaksua, mutta nämä Suomen kokeiltavissaolevat valikoimat ovat kuitenkin aika pienet.
Ajattelin, että vedenpitävät popot pitäää saada. Helpottaisi mieltä, jos ei koko syksyä ja talvea tarvitsisi askarrella kengänsuojien kanssa. Sidin Dominator on sopiva koossa 43 wide. Pitäisiköhän tosta Shimpasta olla 44, jotta talvella mahtuisi vähän paksumpikin sukka kyytiin? Vai onko tuossa vaelluskengässä lesti reilumpi kuin tavallisissa pyöräilykengissä?
Pysyykö noissa muuten vesi ulkopuolella oikeasti?
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Talvi tulee ja olen yrittänyt metsästää jostain 43 kokoista Specialized Deforst tossua. Pistin mailia BikeCompanyyn, System1:een ja Larun Pyörähuoltoon, mutta 43 koko oli niistä loppu. Onko jotain muuta mestaa, josta kannattaa metsästää Defrostia? Vai onkohan Defrostia valmistus lopetettu, kun sitä ei ole missään?
Kiitsa! :-)
Sellon Pyörä http://www.sellonpyora.fi/tuote/378
Kävin ostamassa lähikaupasta Vaude Termatic -kengät. Koeajo on vielä tekemättä. Kehuivat vedenpitäviksi. Simpan mt91 ei mahtunut jalkaan. 48 oli vähän pienempi kuin Vauden 46.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Mulla on muut Shimanot olleet 45 ja vaelluskengästä otin 46. Oli hyvä valinta, nimenomaan paksua sukkaa ajatellen. Mielestäni kenkä ei ole erityisesti reilumpi kuin muut Shimanot.
Vaikuttaa aika hyvin vedenpitävältä kengältä, en muista että parin vuoden käytössä olisi kertaakaan vesi tullut läpi. Tosin varsi on leikattu takaa melko alas, joten sadevesi tai roiskeet voivat sinne päätyä.
Säärystimien kanssa voi Shimanon gore-kenkää
käyttää vaikka kahluusaappaina ja jalat pysyy 100% kuivina. Ilman säärystinta kovassa vesisateeessa tai muuten erittäin märissä olosuhteissa gore- kengistä ei ole paljoakaan hyötyä, koska vesi todellakin menee varrensuusta sisään.
Onko mistä/minkälaisia säärystimiä käytössä?
Onko säärystimistäkään apua, jos niihinkin pääsee vesi valumaan? Toisaalta umpisäärystimet ei toimi klossien kanssa.
Kyllä vedenpitävät vaellussäärystimet ovat ainakin minulla lisänneet kuivaa & lämmintä ajoaikaa talven paskakeleillä. Bonuksena se että voi ajaa shortseissa.
![]()
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Bomba mulla oli ainakin berghausin goresäärystimet mistä ei muuten ihan hetkessä mennyt vesiläpi.. Hyvä kenkä ja kun säärystimen suu kiinniittyy tarpeeksi tiukasti kenkään, niin ei siitä ihan hetkessä mene vesi läpi ja pienet ylitykset menee helposti![]()
Ensimmäinen lenkki takana, maantietä 49 km. Lähtiessä lämmintä 5 astetta ja kotiin tullessa 9. Hyvin tarkeni, välillä tuntui jopa hiostavan. Pohjat ovat jäykimmät mitä koskaan on ollut minun kengissäni, joten putkelta ajaminen tuntui jopa oudolta.
Kuva
Fob. Vauden kenkienhän pitäis olla vesitiiviit? Käypä kengät jalassa vesipaljussa testaamassa? Ihan oikeissa pakkaskeleissähän tuo ei ny nokonuukaa ole mutta kiinnostas tietää.
I väntan på ännu dåligare tidet
Sen verran monta vuotta olen kairassa kulkenut Gorevaelluskengillä ynnä hyvillä säärystimillä että huuhaata väittää sataprosenttista kahluukestoa.Säärystimien kanssa voi Shimanon gore-kenkää
käyttää vaikka kahluusaappaina ja jalat pysyy 100% kuivina.
I väntan på ännu dåligare tidet
Seisoin paljussa kengät jalassa 8 min, vettä noin 5 cm. Ei kastunut jalat. Jätin kengät paljuun kellumaan pitkäaikaistestaukseen.
Kävin nostamassa Vaudet paljusta. Olivat edelleen sisältä kuivat.
Itselläni on nämä varustelekan säärystimet käytössä: http://www.varusteleka.fi/fi/product...kaytetyt/12000
Puuvillaa toki, mutta käsitelty vedenpitäviksi. Ei kastu nilkat eikä tule viima läpi. Toki nuo ovat sodanväriset eli eivät ihan kaikkien vaatteiden kanssa välttämättä sovi, mutta olen tykännyt.
Polje poika, polje vaan.
Ketju ei lopu milloinkaan.
Kirjanmerkit