Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
Vihdoin on kokemuksia myös käyräsarvisten puolelta yhden eturattaan systeemistä. Miltä vasen kahva tuntuu, kun vaijeri on irti, heiluuko löysänä?

Olisiko jollain tietoa, miltä Ultegran vasen kahva tuntuu, kun etuvaihtajan vaijeri ei ole kiinni? Entäs löytyykö toimivia komboja vaihteeton vasen kahva / vaihteellinen oikea kahva?
Forcen vaihdeläpyskä on kevyesti jousikuormitettu, joten ei heilu eikä pidä ääntä. Kerran tai pari sormet hamusivat kiihdytyksessä vasemmalta isompaa rievää, mutta tosi äkkiä siihen tottui. Homma pelitti aivan 100% myös krossissa, ketju pysyi päällä ja keskiön seutu on kieltämättä aika hyvän näköinen ja helpompi puhdistaa! Vähän epäilin miten toimii tavallisella kytkimettömällä Force takavaihtajalla, mutta ketju ei edes hakkaa haarukkaan, kun lyhensin ketjun äärimmäisen lyhyeksi. Isoimmalla takarattaalla vaihtaja venyy aika luokille, ja piti b-tension ruuvia hieman säätää jotta vaihtajan häkki ei olisi osunut pakkaan. Näyttäis kuitenkin toimivan erinomaisen hyvin. Jospa huomenna ehtisi tutkailla tuota kahvan purkamismahdollisuutta, sekin vain keventämisen takia, muutenhan vaihdesysteemien olemassaolo kahvassa ei haittaa.

Lancehan käytti vuosituhannen vaihteessa maantiellä systeemiä, jossa etuvaihtaja oli viistoputken kitkavivulla ja vasemmalla vain jarrukahva, oikella nykyaikainen kahva. Keventäminen oli siinäkin syynä. Jarrukahvaksihan käy mikä vaan mikä passaa kouraan. Itselleni tuo Sram käy mahtavasti, enkä siitä mielelläni luopuisi.