ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 101 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 103 111 151 201 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Postasin tästä jo yhteen facebook-ryhmään jota osa täällä varmaan lukeekin, mutta pitääpä avautua tässäkin, koska pelästyin aika pahasti.

Piispansilta, Espoo, tänään iltapäivällä Länsiväylän yli Ison Omenan vieressä. Ajorata on tietyön takia siirretty pyörätielle ja jalkakäytävä on kapea, aidalla erotettu osuus sillan reunassa. Siinä on polkupyörällä ajo kielletty -merkki lisäkilvellä "taluttaminen sallittu".

Noin viisivuotias poika ajaa äitinsä ja isonsiskon kanssa tähän Olarin suunnasta, saapuu Länsiväylän rampin risteykseen ja kun sanotaan että ei saa ajaa jalkakäytävää, hän suunnistaa rampin yli... juuri sinne minne liikennesääntöjen mukaan pyöräilijän pitääkin mennä, eli sillan ajoradaksi muutetulle pyörätielle. Bussin eteen.

Äiti huutaa kauhuissaan niin paljon kuin kurkusta lähtee, mutta poika on jo esteen väärällä puolella bussin edessä. Bussi vetää liinat kiinni ettei aja pienen pyöräilijän "perään" eli yli ja pysähtyy parin metrin päähän (ei ollut paljon vauhtia).

Hetken kauhun jälkeen poika saadaan sieltä jalkakäytävän puolelle taluttamaan sillan yli. Poika tuhertaa seuraavassa risteyksessä itkua koska kaikki ovat huutaneet hänelle, lohdutan että "kyllä sinä ajoit liikennemerkkien mukaan ihan oikein, mutta tuo on aika vaarallinen paikka. Tässä kannattaa taluttaa."

Paikka on siis tämä mutta nyt aika erinäköinen - tuossa pyörätien kohdalla on juuri ja juuri bussin mentävä ajorata ja jalkakäytävä, jossa kaksi jalankulkijaa mahtuu kohtaamaan, ei juuri muuta.
    http://goo.gl/maps/neiAH
    (Kun siltaa korjataan, niin en oikein keksi, miten muutenkaan siinä voisi liikenteen järjestää, paitsi sulkemalla silta kokonaan joko autoliikenteeltä erityisesti ml. bussit, tai kokonaan kevyeltä liikenteeltä).

IncBuff Guest
    Miksi ja kuka sanoo viisivuotiaalle ettei saa ajaa jalkakäytävää kun lapsi tasan tarkkaan saa niin tehdä.

Re: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Miksi ja kuka sanoo viisivuotiaalle ettei saa ajaa jalkakäytävää kun lapsi tasan tarkkaan saa niin tehdä.
    Saa varmaan ajaa jalkakäytävällä, mutta saako ajaa siellä missä pyörällä ajo on erikseen kielletty?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Perässäajava äiti, joka tarkoitti että pitäisi taluttaa mutta se viesti ei liikenteen melussa ja tuulessa mennyt perille. Sitä jalkakäytävää ei myöskään voinut ajaa koska se oli täynnä käveleviä ja pyörää taluttavia ihmisiä.

Ja todellakin, edes viisivuotias ei sääntöjen mukaan saa ajaa tiellä, jolla polkupyörällä ajo on kielletty liikennemerkillä. Taluttaa pitää.

Toivottavasti tuosta pelästyksestä ei nyt tullut pojalle tai perheelle isompaa pelkoa koko pyöräilyharrastusta kohtaan.

Tuo Piispansilta tulle olemaan aikamoinen murheenkryyni sen aikaa kun tuo remontti kestää. Varsinkin nyt, kun siinä ei saa ajaa (siis KLV-osuudella). Satavarma, ja olen jo nähnytkin, että osa viis veivaa kiellosta. Itse olin erittäin tyytyväinen kieltoon, koska nyt saa ajaa ajoradalla luvan kanssa.

Toi on ollut muutenkin vähä paska paikka siinä mielessä miten autoilijat noudattaa valoja, meinaan omenan suunnasta tulevat ja länsiväylälle eli vasemmalle kääntyvät ajavat aika usein surutta erittäin pitkillä keltaisilla, osa punaisilla. Olen tästä Espoon poliisiin laittanu palautetta ja muutaman ihmisen kanssa olen paikan päällä hieman vääntäny kättä.

Tänään sain taas kuulla kolmion takaa suoraan eteen ajavan autoilijan selityksen, kun pääsin puheyhteyteen kyseisen ammattiautoilijan kanssa.

Tämän päivän show tapahtui tässä: http://goo.gl/maps/iNTkC

Itse tulen kuvasta katsottuna oikealta pyörätietä pitkin ja kuvassa suoraan näkyvältä kadulta tulee samaan aikaan avolavallinen kuorma-auto, joka on kääntymässä vasemmalle. Näen tilanteen jo pitkältä ja seuraan sitä totuttuun tapaan. Kuski ei selkeästi katsele pyörätien suuntaan ollenkaan kummallekaan puolelle vaan katse on tiukasti ajoradan liikenteessä jo ennen pyörätienjatkeen ylitystä. Tästä johtuen jarrutan voimakkaasti juuri ennen jatketta ja kuski ottaa ekaa kertaa katsekontaktin vasta kun olen siinä metrin päässä kopin kyljestä. Jarrua ei ammattikuljettaja turhaan kuluta, vaan liukuu kokonaan siihen jatkeen päälle ja aukaisee ovensa.

Huomautan, että hänellä on väistämisvelvollisuus ja tulisi hieman seurata liikennettä. Vastaukseksi tulee: "no mä katoin että sä tuut niin saatanan lujaa sieltä, että kannattais sunkin vähän väistää!"

Hieman häkellyin tuosta aivopierusta, mutta enpä siihen ehtinyt mitään vastinettakaan enää antaa kun ovi meni jo kiinni. Alueella on 40km/h nopeusrajoitus ja mulla vauhtia 20-25km/h. Nämä on kyllä parhaita tilanteita, kun pääsee vaihtamaan muutaman sanan näiden sankareiden kanssa ja kuulee mitä ihmeellisimpiä selityksiä. Kyllä sitä aina jaksaa ihmetellä miten tuolla liikenteessä raskaalla kalustollakin kuljetaan jopa "ammattikuljettajien" toimesta. Sitä en tajua kyllä, että monet eivät edes ymmärrä tehneensä minkäänlaista virhettä, ei pahoitella, syytetään vain muita.

Jos tuohon olisi vielä puheenvuoron saanut, niin olisi voinut vaikka sanoa seuraavasti: "Kyllähän minä väistin, muuten olisin rysäyttänyt tuohon kopin kylkeen. Ehkä herran kannattaisi itse hieman seurata liikennettä ja toimia väistämisvelvollisena sen mukaisesti."

Näitähän täällä PK-seudulla tulee vastaan työmatkalla lähes päivittäin, mutta tosiaan nämä selitykset on aina parhaita paloja.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

IncBuff Guest
    Siitä kopin kyljessä olevasta numerosta voinee tiedustella onko asenne koko firmassa sama.

Tämähän nyt ei ei tapahtunut kelvilla vaan taajamassa kadun laidassa. Laskettelin noin vajaata kolmeakymppiä kadun autokaistan oikeassa laidassa, koska liikennemerkkien mukaan siinä ei ole pyörätietä, jonka mukaan pitäisi mennä kelville. Vauhtia siis vajaat kolmekymppiä, koska en tuuttaile taajamissa täpöillä. Noin 50 metriä edelläni vastaan tuleva mersulla liikkuva mieshenkilö tekee uukkarin ja pysäyttää saman tien kadun laitaan. Tämä yllättää itseni täysin ja vetelen levyjarruilla täysjarrutuksella perkeleitä karjuen koska en vaan osannut ennakoida tapahtunutta. Sain vaivalloisesti fillarini pysäytettyä ennen mesen takaluukkua, ja mesemursu nousee autostaan kyselemään että mitäs melkein törmäilet, johon minä että mitäs sinä noin kääntelet. Juippi vaan siihen että hänellä oli muka kääntäessä vilkut päällä ja minun pitäisi katsoa eteeni. Hetken mietin siinä murhaa tai toisaalta kysäistä että olisko herra samaan tapaan kääntänyt esim tukkirekan eteen, mutta totesin että paras kun toivottelen hyviä päivänjatkoja kun on noin hieno autokin. Vanha paska mesen romu ja mahakas mulkku ratissa..

Voisin melkein vaikka vannoa että näin tänään iltahämärissä Munkkiniemessä nuoren naisautoilijan joka EI puuhastellut kännykkänsä kanssa muodossa tai toisessa, ja jos en ihan väärin nähnyt niin jopa vilkuili molempiin suuntiin lähestyessään risteävää pyörätietä. Oli toki sen niin hämärää että saatoin nähdä ihan väärinkin....

Tämä ei kirjaimellisesti tapahtunut kevyenliikenteenväylällä, mutta ajattelin laittaa tänne että Helsingissä Lauttasaaren läpi ajavat tietävät varoa.
    Katajaharjun liikuntapuistoon kuskaa maa-ainesta joku asennevammanen kuorma-autoilija, joka ei viitsi vilkkua käyttää ja kääntyy surutta tien yli vaikka perästä tultaisiin kirkkaat valot päällä. Ajoin perjantaina n. 6:40 aamulla pimeässä maansiirtorekan perässä Lahnalahdentietä itään päin (http://goo.gl/maps/ie2qA), kun se rupesi hidastamaan ja meni vasempaan laitaan (ilman vilkkua) sen oloisesti että luulin pistävän parkkiin tien laitaan. Eikä mitä vaan lähti kääntymään vasemmasta laidasta oikealle liikuntapuistoon käyttämättä vilkkua vaikka ajoin taatusti auton peileistä näkyvillä valoilla (AyUp -suurteholedit 2kpl) perässä ja jouduin lyömään jarrua reilusti (eikä sillä ollut katollakaan mitään keltaista vilkkuvaloa, mitä yleensä taidetaan käyttää kun ollaan työajossa, joka poikkeaa normiliikenteestä). Käännyin samaan suuntaan ja sain kaverin pysähtymään, mutta asennevammanen kuski ei avannut ovea tai ikkunaa. Kerroin sitten terveiset elekielellä... Sama rekka oli ajossa iltapäivällä kotimatkalla, joten suosittelen varomaan tuolla seudulla harmaata ja isoa maansirto-yhdistelmää, jossa on m*lkk* ratissa.

Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Huomautan, että hänellä on väistämisvelvollisuus ja tulisi hieman seurata liikennettä. Vastaukseksi tulee: "no mä katoin että sä tuut niin saatanan lujaa sieltä, että kannattais sunkin vähän väistää!".
    Klassinen tapaus; asennevammainen luolamies jyrää isomman oikeudella ja on tietenkin oikeassa koska sulla on vaan fillari. Ja ajat sitä liian lujaa, muutenhan siitä olisi hyvin ehtinyt.

Niin moneen kertaan koettua. Ei noihin valitettavasti tehoa mitkään verbaaliset keinot. Yhteys työnantajaan, niinkun täällä jo todettiinkin, on se joka mäihällä tehoaa.
    Jopoman muokkasi tätä : 23.09.2013 at 23.41

Aaargh. Vantaanjoen polun ihanalle, kovalle hiekkapohjalle oli ajettu n. 10 cm jotain brasilialaista rantalentisalustaa parille kilsalle alkupäätä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK71 Katso viesti
    Tämä ei kirjaimellisesti tapahtunut kevyenliikenteenväylällä, mutta ajattelin laittaa tänne että Helsingissä Lauttasaaren läpi ajavat tietävät varoa.
    Katajaharjun liikuntapuistoon kuskaa maa-ainesta joku asennevammanen kuorma-autoilija, joka ei viitsi vilkkua käyttää ja kääntyy surutta tien yli vaikka perästä tultaisiin kirkkaat valot päällä. Ajoin perjantaina n. 6:40 aamulla pimeässä maansiirtorekan perässä Lahnalahdentietä itään päin (http://goo.gl/maps/ie2qA), kun se rupesi hidastamaan ja meni vasempaan laitaan (ilman vilkkua) sen oloisesti että luulin pistävän parkkiin tien laitaan. Eikä mitä vaan lähti kääntymään vasemmasta laidasta oikealle liikuntapuistoon käyttämättä vilkkua vaikka ajoin taatusti auton peileistä näkyvillä valoilla (AyUp -suurteholedit 2kpl) perässä ja jouduin lyömään jarrua reilusti (eikä sillä ollut katollakaan mitään keltaista vilkkuvaloa, mitä yleensä taidetaan käyttää kun ollaan työajossa, joka poikkeaa normiliikenteestä). Käännyin samaan suuntaan ja sain kaverin pysähtymään, mutta asennevammanen kuski ei avannut ovea tai ikkunaa. Kerroin sitten terveiset elekielellä... Sama rekka oli ajossa iltapäivällä kotimatkalla, joten suosittelen varomaan tuolla seudulla harmaata ja isoa maansirto-yhdistelmää, jossa on m*lkk* ratissa.
    Nää jotka ei osaa käyttää vilkkua voi muuten olla joskus tosiaan todella hasardeja. Monesti on KLV:llä ajellessakin meinattu kääntyä eteen/päälle ilman vilkkua. Siinä tilanteessa ei paljoa ehdi edes itse ennakoida ja varautua muiden töpeksimisiin. Oon huomannut, että ainakin Mercedes-Benz ja BMW -merkkisissä autoissa tuntuu monessa mallissa olevan ilmeisesti lisävaruste nämä vilkut ja useilla ei ole rahat riittäneet tähän varusteeseen. Takseissa luulisi vilkut olevan, mutta niissä ne varmaan kuluu jos liikaa käyttää kun niillä ajetaan kuitenkin niin paljon.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    ...Takseissa luulisi vilkut olevan, mutta niissä ne varmaan kuluu jos liikaa käyttää kun niillä ajetaan kuitenkin niin paljon.
    Ai ai. Yksi oma suosikkijengi on kyllä ehdottomasti taksikuskit. Sillon kun se 10€ kyyti on silmissä niin ajetaan vaikka lasten päälle suojatiellä. Tämänkin on melkein päässyt todistamaan, silloin kyllä lapsen isä veti sellaset huudot ja konepeltiin läpsimiset että oli taksikuksi ihmeissään korvat punasena. Itse aplodeerasin myös teatraalisesti kun kävelin perässä mersun nokan editse. Nämä veijarit myös aika useasti tosiaan ajelevat liikennesäännöistä ja västämisvelvollisuuksista turhia piittaamatta ja muutaman kerran olen itsekin joutunut kysymään että onko kyyti niin tärkee että sen takia kannattaa tappaa joku suojatielle. Ei kuulemma mutta kun ei sitä näe kaikkea ja silloinhan se järkevin ratkaisu on luonnollisesti survoa lisää vauhtia ja toivoa parasta.
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    ^Tuossa taitaa olla kyse tuolta maastopyöräilyn puolella hoetusta sloganista: "Vauhti korjaa virheet."
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Peukalo alas

Taas tänä aamuna olin jäädä auton alle tässä Saaristokadun tuplasuojatiellä tietä ylittäessäni : http://tinyurl.com/pv8mmeu

Pakettiauto oli ajaa päälle vaikka talutin pyörää tien yli. Viimeksi n. 1kk sitten Linja-auto lähti Keskustaan päin pysäkiltä ja ohitti vasenta kaistaa käyttäen minut. Saa nähä pääseekö tuossa vielä joku päivä hengestään. Sen verran olen jo oppinut että kun on autoja lähistöllä niin suosiolla lähden taluttaan pyörää tien yli.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikakoo Katso viesti
    Taas tänä aamuna olin jäädä auton alle tässä Saaristokadun tuplasuojatiellä tietä ylittäessäni : http://tinyurl.com/pv8mmeu

Pakettiauto oli ajaa päälle vaikka talutin pyörää tien yli. Viimeksi n. 1kk sitten Linja-auto lähti Keskustaan päin pysäkiltä ja ohitti vasenta kaistaa käyttäen minut. Saa nähä pääseekö tuossa vielä joku päivä hengestään. Sen verran olen jo oppinut että kun on autoja lähistöllä niin suosiolla lähden taluttaan pyörää tien yli.
    Tuo on ihan tappopaikka. Ei tuossa tarvi kauaa seurata niin näkee äkkiä esim. suojatien eteen pysähtyneen auton ohittamisen jne. Pari viikkoa sitten bussi veti tuossa hidastamatta nokan edestä vaikka olin jo viereisen kaistan puolessa välissä ylittämässä tietä kävellen.

Saaristonkadun surmanloukku! Silloin ku asuin pakkahuoneenkadulla niin käytin ainoastaan liikennevaloristeyksiä ku halusin tien yli.. Tosta kun lähtee kävellen, juosten tai pyörällä niin yksi elämä on pakasta käytetty!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Saaristonkadun surmanloukku! Silloin ku asuin pakkahuoneenkadulla niin käytin ainoastaan liikennevaloristeyksiä ku halusin tien yli.. Tosta kun lähtee kävellen, juosten tai pyörällä niin yksi elämä on pakasta käytetty!
    Aika helvetin idioottimaisen näköinen paikka. Mikä on todennäköisyys, että tuolla yhdellä suojatiellä autoilija pysähtyy, kun kaikki muut suojatiet tuolla nelikaistaisella tienpätkällä on valoilla ohjattuja?
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Aika helvetin idioottimaisen näköinen paikka. Mikä on todennäköisyys, että tuolla yhdellä suojatiellä autoilija pysähtyy, kun kaikki muut suojatiet tuolla nelikaistaisella tienpätkällä on valoilla ohjattuja?
    Maan tapa. Voi voi. Saas nähä kauan kestää että päästään Itä länsi tai etelänaaapurin tasolle väistämisessä ..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Asb: oikean puoleisin auto pysähtyy ja 3 muuta kiihdyttävät, etenkin samaan suuntaan menevän vasemman kaistan kuski, koska hän pääsee nyt jonon ohi ja helposti oikealle kaistalle! Ruuhka-aikana tämä on peruskikka edellisiltä valoilta lähtiessä.. Hätästen pitää mennä vasemmalle kaistalle ottaan lähtöjä, jotta ehtivät ennen seuraavia valoja vaihtaa kaistaa oikealle, josta on taas paremmat saumat päästä nopeaa keskustan läpi!

Tänäänkin yritettiin ajaa kolmion takaa päälle taas kolmesti ja yhdeltä sainkin kaivettua syyn toiminnalle, joka oli jälleen sama: "ajoin ylikovaa". Eli minut oli havaittu, mutta yritettiin silti ajaa päälle, koska eihän pyörällä voi liikkua kävelynopeutta kovempaa.

Oon tuota sopivaa tilannenopeutta mietiskellyt monesti ja kokeillut myös miten se vaikuttaa. Kuten jäsen CwA on monesti maininnut, että hiljaa ajamalla tällaisia tilanteita ei pääsisi sattumaan. Talvella kokeilin ajella todella hiljaa, koska olosuhteiden pakosta ei kovin lujaa pystynyt ajamaankaan ja silti säännöllisin väliajoin joku yrittää ajaa kolmion takaa päälle/eteen tai kääntyä päälle/eteen.

Tuntuu, että näitä autoilijoita on ainakin kolmea eri sorttia minkä takia jatkuvasti tällaista pääsee tapahtumaan:

1. Ei ymmärretä lainkaan väistämissääntöjä
    2. "en nähny sua" = eli ei katsota ollenkaan mihinkään suuntaan pyörätien jatketta ylittäessä
    3. "sä ajoit liian kovaa" = nähdään, mutta ei väistetä silti, koska eihän polkupyörä voi liikkua jalankulkijaa nopeampaa

Minä näen kyllä paljon enemmän sen sortin autoilijoita, että he väistävät ihan oikein. Lisäksi pyöräillessä kohtaamissani autoissa on tavallisempaa että autoilija luopuu oikeuksistaan ja väistää pyörää, kuin se että autoilija ei väistä pyörää silloin kun pitäisi. Jälkimmäisesti ovat tietysti vaaratilanteita, mutta yleisesti ottaen ihmiset väistävät ajaessaan pyöriä aika hyvin, enkä pitä tuollaista kolmijaottelua siksi oikein rakentavana.

Voi tietysti olla että näkemäni johtuu vain siitä, että täällä Espoon suunnalla on niin paljon paremmat autoilijat kuin muualla.

Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Minä näen kyllä paljon enemmän sen sortin autoilijoita, että he väistävät ihan oikein...Voi tietysti olla että näkemäni johtuu vain siitä, että täällä Espoon suunnalla on niin paljon paremmat autoilijat kuin muualla.
    Buhahahaa!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Minä näen kyllä paljon enemmän sen sortin autoilijoita, että he väistävät ihan oikein. Lisäksi pyöräillessä kohtaamissani autoissa on tavallisempaa että autoilija luopuu oikeuksistaan ja väistää pyörää, kuin se että autoilija ei väistä pyörää silloin kun pitäisi. Jälkimmäisesti ovat tietysti vaaratilanteita, mutta yleisesti ottaen ihmiset väistävät ajaessaan pyöriä aika hyvin, enkä pitä tuollaista kolmijaottelua siksi oikein rakentavana.

Voi tietysti olla että näkemäni johtuu vain siitä, että täällä Espoon suunnalla on niin paljon paremmat autoilijat kuin muualla.
    Tottakai on niitäkin jotka osaa väistää. Tuo lista olikin ongelmien syitä niissä tilanteissa, kun ei osata. Tänäänkin sain huitoa niin perkeleesti, että tasa-arvoisessa risteyksessä autoilija tajusi mennä ensin. Johtuuko tämäkin kohdasta yksi vai ollaanko siinä tilanteessa vain kohteliaita? Liikenteen sujuvuuden kannalta itse toivoisin, että kaikki noudattaisivat liikennesääntöjä ja siihen pystyisi luottamaan. Sitä en osaa sanoa voisiko sama kuski ajaa seuraavassa risteyksessä väistämisvelvollisena kolmion takaa päälle, kun edellisessä on ollut "kohtelias". Harvoin tulee kohdattua samaa autoilijaa toista kertaa. Itse kun tulen väistämisvelvollisena risteykseen, niin osoitan sen kuitenkin selkeästi, joten siinä ainakin on aikaa huonomallakin havaitsijalla nähdä ja siitä lienee tämä "kohteliaisuus", joka koituu vaan lopulta hidastamaan liikennettä entisestään.

EDIT: Niin ja en ole missään vaiheessa puhunut siitä, että niitä olisi jotenkin enemmistö jotka eivät osaa väistää. Se on kuitenkin huolestuttavaa, että tänäänkin mun päältä yritettiin ajaa kolmion takaa kolme kertaa 9km työmatkalla.

Espoossa on jäykimmät niskat, jotka olen kohdannut.

Tämän päivän selitys oli kirkkaasti matalalta paistava aurinko. Kyllähän minä ymmärrän, että se hankaloittaa tilannetta mutta ois ihan vitun jepa jos siinä tapauksessa hidastaisi tai jopa pysäyttäisi jos ei oikeasti näe muuta liikennettä. Keskustelussa päästiin myös kätevästi käsittelemään minulta puuttuvaa kypärää, joka olisi hyvä olla koska muuten "voi käydä huonosti". Ihailtavaa huolenpitoa mutta tuolla ajotyylillä kyllä jollekin vielä käy huonosti.

Edit: typo
    Amfinaut muokkasi tätä : 24.09.2013 at 18.35

Espoon autoilijat? HAHAHAHA

On se kyllä tosi jännä juttu että kun tullaan liikkeen PIHASTA ajoväylälle oikealle kääntyen ilman että pää edes kääntyy katsomaan ajoväylälle vasemmalle saatikka sitten kelville. Ehkä siinä on se kun kääntyy oikealle niin ei tarvii koskaan missään tilanteessa väistää ketään. Onneksi nämä tilanteet voi yleensä haistaa aika kaukaa ja jarruttaa sitten ihan viime tipassa. Ehkä joku kerta joku säikähtää silleen että sitten ensi kerralla katsoo jos vaikka lapsia (does nobody think about the children) tulee kelviä pyörällä tai vaikka auto jossa on lapsia. Aikuisillahan tai varsinkaan aikuisilla pyöräilijöillä nyt niin väliä jos nyt ei muista kattoo/näe/whatever ja jokunen jää alle vuodessa...
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •