GiantElectrobikeGarmin
Sivu 41 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 91 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Onkos foorumilaisilla tietoa, milloin ensi vuoden pyörät tulevat myyntiin. Nythän näyttää olevan tilattavissa vasta uudet julkistetukset, mutta entäs tämän kauden loppuunmyydyt mallit? Valintani on kallistumassa Aeroad CF:ään, johon ei päivitystä ilmeisesti ole tulossa.

Lisäksi kiinnostaisi kuulla Aeroadin omistajien kommentteja seuraavaan. Syynä valinnalleni on, että haen maantiepyörää triathloniin. Haluan siis maantiepyörän, mutta sellaisella geometrialla, joka on mahdollista säätää mahdollisimman hyvin aika-ajotangoilla ajettavaksi. Olen antanut itselleni ymmärtää, että Canyon olisi suunnitelmat Aeroadin osittain tätä silmälläpitäen. Onko käyttökokemuksia Aeroadista aika-ajotangoilla jaettavaksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Onko totta, ettei tuosta syklosta ole tulossa kuin alumiininen versio?
    Täytyykö odottaa vielä vuosi tai pari hiilariversiota?
    Matti Nykästä siteeratakseni jos joku on varmaa niin se on aivan varmaa, ettei ensi kaudelle tule Canyonilta hiilaricrossaria.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Onkoha perinteistä Spar buchia enää edes tulossa. Näyttää olevan nyt jo aika hyvin alennettu esim. CF SLX hintoja ja toki muitakin maasto sekä maantie malleja.
    Nyt loppu jahkaaminen omalta osalta uuden hankinnasta Ja tais olla tuuriakin, oli ko. väri/koko yhdistelmää viimeinen kappale

edit: tulihan se kuitenkin http://www.canyon.com/_en/service/ne...t.html?nt=4205
    Antti_S muokkasi tätä : 02.09.2013 at 15.36
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

Nämä uudet ultimate cf sl:t näyttää kyllä houkuttelevilta vaihtoehdoilta taas. Olin jo melkein päättänyt, että veronpalautukset menee Rosen xeon crs 3000 tai 4400:n. Nyt ollaankin vaikean valinnan edessä, eikä tähän taida olla oikeaa ratkaisua? Rosea puoltaa se, että kävin heittämässä reilun tunnin koelenkin maalahdessa ja koko 59 oli kuin tehty minulle. Muutenkin pyörä miellytti kuskia kovasti. Canyonin 58/L olisi puolestaan 1cm lyhyempi vain? Pitänee odottaa syksyn mittaan, että saadaan arvosteluita uusista canyoneista.

En nyt tiedä onko tämä tiedustelu, avunhuuto vai mikä, mutta jotain mietteitä voisitte listata tähän vaikeaan valintaan Onkohan tuossa uudessa canyonin rungossa juuri muuta eroa, kuin rungon sisällä kulkevat kaapelit?

Pyörävalinta alkaa olla selvillä omalta osalta. Koko jää vaan arveluttamaan. Mittasin itseni eilen ja syötin tulokset Competitive Cyclistin laskimeen. Tulokset alla. Sekä Eddy ja Competitive fit puhuisivat M(56) -kokoisen Ultimate CF SL:n puolesta. Vaan Canyonin oma laskuri antaa suositukseksi S(53). Nykyinen pyörä on aika lailla sopiva korkeuden puolesta vaan ehkä aavistuksen lyhyt (100mm stemmi, ett 538mm, st 520mm, ht 145mm, tolppa ei-setback). Siihen olen toisaalta tottunut ja ongelmia ei ole ollut. Kävin kokeilemassa 54 -kokoista Trek Domane 5.2:sta ja se oli aika sopiva, ehkä vain turhan korkea etupäästä (valtava spacerpino stemmin alla).

S vai M???

The Eddy Fit:

Top Tube Length 54.9 - 55.3 Cm
    Seat Tube Range CC 53.6 - 54.2 Cm
    Seat Tube Range CT 55.3 - 55.8 Cm
    Stem Length 10.1 - 10.7 Cm
    BB Saddle Position 71.7 - 73.7 Cm
    Saddle Handlebar 54 - 54.6 Cm
    Saddle Setback 5.3 - 5.7 Cm
    Seatpost Type Not Setback

The Competitive Fit:

Top Tube Length 54.9 - 55.3 Cm
    Seat Tube Range CC 52.4 - 52.9 Cm
    Seat Tube Range CT 54.1 - 54.6 Cm
    Stem Length 11.2 - 11.8 Cm
    BB Saddle Position 72.5 - 74.5 Cm
    Saddle Handlebar 53.2 - 53.8 Cm
    Saddle Setback 4.1 - 4.5 Cm
    Seatpost Type Not Setback

Ja tähän vielä nuo omat mitat:
    Inseam 81 Cm
    Trunk 63 Cm
    Forearm 35 Cm
    Arm 67 Cm
    Thigh 60 Cm
    Lower Leg 55 Cm
    Sternal Notch 144 Cm
    Total Height 176 Cm
    Anaxagore muokkasi tätä : 05.09.2013 at 10.24

Mittojen perusteella se aiempi 54 olisi ollut varmaan passeli, nyt arpoisin 53:n suuntaan selän vuoksi muuten mutta se voi olla kovin matala jaloillesi vaikka vaakaputki olisikin miellyttävän kompakti, veikkaan. Eli sen S:n mataluuden (=vaikka jos haluat aggressiivisen asennon, voisi toimiakin?) vuoksi voisi M pudota ihan hyvin, jos tuo TREK 54 oli hyvä ja nykyinen 538 vähän lyhyt. Eli M-koko + 100 tai jopa 90 mm stemmi vois olla ihan napissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sonnet Katso viesti
    Mittojen perusteella se aiempi 54 olisi ollut varmaan passeli, nyt arpoisin 53:n suuntaan selän vuoksi muuten mutta se voi olla kovin matala jaloillesi vaikka vaakaputki olisikin miellyttävän kompakti, veikkaan. Eli sen S:n mataluuden (=vaikka jos haluat aggressiivisen asennon, voisi toimiakin?) vuoksi voisi M pudota ihan hyvin, jos tuo TREK 54 oli hyvä ja nykyinen 538 vähän lyhyt. Eli M-koko + 100 tai jopa 90 mm stemmi vois olla ihan napissa.
    Domanessa oli muuten 90mm stemmi ja sen vaakaputki oli pituudeltaan 542mm. Joten periaatteessa S(53) voisi olla ehkä parempi jos siihen heittää vaikka 100 tai 110mm stemmin. Satulatolppaa jää näkyviin 1.5cm enemmän kuin nykyisessä pyörässäni. Tolppahan tuossa canyonissa on setback, joten se pidentää ohjaamoa tuohon nykyiseen pyörääni verrattuna.

Vaikeita asioita nämä kokojutut kun alkaa enemmän miettimään

Moi Resh,
    mulla on tuo Aeroad CF 9.0 SL ja olen kyllä parin kuukauden ajon jälkeen erittäin tyytyväinen koko pakettiin. Suosittelen!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Resh Katso viesti
    Onkos foorumilaisilla tietoa, milloin ensi vuoden pyörät tulevat myyntiin. Nythän näyttää olevan tilattavissa vasta uudet julkistetukset, mutta entäs tämän kauden loppuunmyydyt mallit? Valintani on kallistumassa Aeroad CF:ään, johon ei päivitystä ilmeisesti ole tulossa.

Lisäksi kiinnostaisi kuulla Aeroadin omistajien kommentteja seuraavaan. Syynä valinnalleni on, että haen maantiepyörää triathloniin. Haluan siis maantiepyörän, mutta sellaisella geometrialla, joka on mahdollista säätää mahdollisimman hyvin aika-ajotangoilla ajettavaksi. Olen antanut itselleni ymmärtää, että Canyon olisi suunnitelmat Aeroadin osittain tätä silmälläpitäen. Onko käyttökokemuksia Aeroadista aika-ajotangoilla jaettavaksi?

Ja näköjään hintakin tippuu koko ajan http://www.canyon.com/_en/roadbikes/...07#tab-reiter2

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tapsalme Katso viesti
    Moi Resh,
    mulla on tuo Aeroad CF 9.0 SL ja olen kyllä parin kuukauden ajon jälkeen erittäin tyytyväinen koko pakettiin. Suosittelen!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Pyörävalinta alkaa olla selvillä omalta osalta. Koko jää vaan arveluttamaan. Mittasin itseni eilen ja syötin tulokset Competitive Cyclistin laskimeen. Tulokset alla. Sekä Eddy ja Competitive fit puhuisivat M(56) -kokoisen Ultimate CF SL:n puolesta. Vaan Canyonin oma laskuri antaa suositukseksi S(53). Nykyinen pyörä on aika lailla sopiva korkeuden puolesta vaan ehkä aavistuksen lyhyt (100mm stemmi, ett 538mm, st 520mm, ht 145mm, tolppa ei-setback). Siihen olen toisaalta tottunut ja ongelmia ei ole ollut. Kävin kokeilemassa 54 -kokoista Trek Domane 5.2:sta ja se oli aika sopiva, ehkä vain turhan korkea etupäästä (valtava spacerpino stemmin alla).

S vai M???
    Itselläni on tämänvuotinen (siis ei enää myynnissä oleva) Ultimate cf-malli 54-koossa. Omat mittani ovat varsin lähellä sinun mittojasi; pituus 177cm ja inseam 82cm. Ostin pyöräni vcls 2.0-satulatolpalla ja siinähän on tolpan erikoisesta rakeenteesta johtuen myös raja kuinka alas sen voi laskea. Itselläni jää vajaa 1cm pelivaraa tästä rajasta ja runkoni satulaputken korkeus on muistaakseni 530mm. 56-kokoisessa uudessa cf sl-mallissa satulaputken korkeus on 537mm eli joutuisin 'laskemaan' satulatolpan aivan minimikorkeuteen. Jos olet harkinnut vcls 2.0-tolppaa niin tämä kannattaa huomioida runkokokoa valittaessa, varsinkin kun mulla on hiukan pidemmät jalat kuin sinulla. Itse siis valitsisin selkeästi cf sl-mallista 53-koon, mutta myös matalamman stackin takia. Vakiostemmin vaihtaisin kyllä tod.näk. pidempään.

Itselläni (175 cm ja 84cm) on tämän vuotinen Ultimate AL kokona M ja stemmi 110 mm. Ihan OK pyörä, jos ei hae matalinta ajoasentoa. Pohdin itsekin S:n ja M:n välillä, molemmissa hyvät puolensa. S-koossa mietitytti 170 mm:n kammet ja 40 cm:n ohjaustanko. Tangon olisi kaiketi saanut vaihdettua leveämpään pientä korvausta vastaan? Josko näillä sitten merkitystä kokonaisuuden kannalta.

Canyonin Inflite AL crossari on nyt myynnissä. Hinnat alkaen 1299.

http://www.canyon.com/roadbikes/series/inflite-al.html

VCLS-joustosatulatolppaisen version hinta on 1399.

Onneksi en tarvitse crossaria. Tietääkseni...

Ei Canyonmaisesti hintalaatu/osat ei mielestäni ole kohdillaan.. Olovana kallis toi rossari.
    Born to lose - Live to win

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    Ei Canyonmaisesti hintalaatu/osat ei mielestäni ole kohdillaan.. Olovana kallis toi rossari.
    Silti se on 2-3 kg kevyempi kuin vastaavat levyjarrulliset krossarit =)

Paljonkohan sitten täydellä 105-sarjalla olevan levyjarrukrossarin pitäisi maksaa kohtuullisilla putkiosilla? Mietin vaan että oonkohan nyt tilaamassa ihan hirveetä kuraa kalliilla hinnalla?

ai nyt noilla on myös tommosia 'jousto' stemmejä. näyttää heikolta, vaikka sitä tuskin on.
    Fucked up and ready to die.

Tuli testattua Canyonin rungonvaihtopolitiikka.
    Vetäsin kunnon lipat kaverin Roadlitella Ringin 24h kisassa.
    Meni koko oikea puoli aika ikävään kuntoon ja vaihtajan korvakkeen murtuminen ei pelastanut runkoa joka meni vääräksi.
    Tällaisissa tapauksissa antavat uuden rungon puoleen hintaan eli taisi olla ~250,-
    Kysyin onnistuisiko samalla päivittäminen mutta kun tuo oli mahdollista tuli kuulemma aika ihmeesti rikkoontuneita runkoja kun porukka halusi päivittää halvalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Silti se on 2-3 kg kevyempi kuin vastaavat levyjarrulliset krossarit =)
    No eikai nyt sentään.. Tossa esim cuben suht vastaavilla kilkkeillä,pari sataa halvemmalla: http://www.bike-discount.de/shop/k18...lacknblue.html

älkääkä ymmärtäkö mua väärin.. Fanitan Canyonia kympillä!!

ps. Ja mähän sanoon notta olovana kallis
    Born to lose - Live to win

No eikai nyt sentään.. Tossa esim cuben suht vastaavilla kilkkeillä,pari sataa halvemmalla: http://www.bike-discount.de/shop/k18...lacknblue.html

Saman hintaluokan fillareitahan noi on. Vaihdappa Cubeen kuitutolppa ja CX77 jarrut (en kyllä tajua miksi CX75, se on käsittääkseni vanha malli) niin on ehkä tasan, paitti että Canyon on Canyon.

EDIT:
    Laitoin tuon halvimman, eli työmatkaversion tilaukseen. Katsotaan kun tulee sitten joskus.

Re: Canyon maantiepyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Laitoin tuon halvimman, eli työmatkaversion tilaukseen. Katsotaan kun tulee sitten joskus.
    Luonnehtisin toimintaa ripeäksi

IncBuff Guest

Ottamatta kantaa kuka fanittaa ja mitäkin niin minusta Canyon ei ole kallis vaan tuo Cube on halpa. Lieneekö Cuben kauppa käynyt heikosti vai mikä on, mutta tuon levariversion hinta putosi aika roimasti tälle kaudelle. Kuluvana sesonkina Cuben levarikrossarista pyydettiin 1599€ kivijalassa ja pari sataa vähemmän Saksassa.

Muutenkin niin Canyonilla on pari poikkeuksellisen hyvällä hinta/laatu-suhteella olevaa mallia ja muut vähän sitten heikommalla. Osiinsa nähden tuo on silti halvahko kun katsoo mitä isoilta merkeiltä tuohon rahaan saa. Erityisesti pidän Canyonissa siitä että sinne ei ole jemmattu mitään ylläreitä vaan kaikki on peruslaadukasta kampetta. Esim. omassa Canyonissa on Acrosin ohjainlaakeri jossa kunnon suojatut konelaakerit sisällä. Kaverin vastaavassa toisen saksalaismerkin pyörässä on ohjainlaakerina FSA:n halvinta kuraa. Mavic Crossridet ei varmasti ole mitkään keveimmät kiekot, mutta kun 8.0 mallin kun ostaa niin tietää ainakin mitä saa. Monissa isoissa merkeissä on jotkut valmistajan itse brändäämät navat ja niihin saa varaosia yhtä hyvin kuin Saharassa jääkuutioita. Mavicin osia saa lähes mistä vaan.

Ja joo 8.0 polttelis vähäsen, mutta vanhasta crossarista pitäisi päästä eroon ja ilman ei viitsi joulukuuhun olla + pyörän myyminen keskellä pimeintä talvea on tympeää hommaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ja joo 8.0 polttelis vähäsen, mutta vanhasta crossarista pitäisi päästä eroon ja ilman ei viitsi joulukuuhun olla + pyörän myyminen keskellä pimeintä talvea on tympeää hommaa.
    Tuossa 8.0 -versiossa on pari miinaa joiden takia tilasin halvimman mallin... Siinä on 11-32 pakka ja pitkähäkkinen vaihtaja, joita ei voi tilausta tehdessä vaihtaa. Sen lisäksi siinä on cyclokammet, jotka joko ovat sopivat tai sitten ei.

Hetken harkitsin tuota mallia, mutta sitten heräsin ja ymmärsin että se on joko 8.0 S tai 9.0 joka on minun mallini. Työmatka ja rospuuttoruoskaksi sopii paremmin 105-osasarja, joten sellainen siis.

IncBuff Guest
    Nuo 46/36 kammet on itselleni juuri sopivat. 36t on sopiva yleisajoon ja crossailuun 11-28 pakan kaverina. Ja minä pärjään 46t:llä isolla rattaalla ne pari maantielenkkiäkin mitkä kiinnostaa vuodessa ajaa. Pakan voi vaihtaa suht edullisesti mutta vaihtaja toki jää pitkähäkkiseksi, jos sitä ei vaihda samalla. Haittaako se sitten on toinen juttu. Eikös nuo samat ongelmat ole 9.0:ssakin pl. vaihtajan häkin pituus?

Tuo Ultegra olisi toki hieno osasatsi, mutta vajaa 1800€ on aika iso raha pyörästä joka on suurimman osan vuodesta se kakkosvaihtoehto kun lenkille lähtee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Nuo 46/36 kammet on itselleni juuri sopivat. 36t on sopiva yleisajoon ja crossailuun 11-28 pakan kaverina. Ja minä pärjään 46t:llä isolla rattaalla ne pari maantielenkkiäkin mitkä kiinnostaa vuodessa ajaa. Pakan voi vaihtaa suht edullisesti mutta vaihtaja toki jää pitkähäkkiseksi, jos sitä ei vaihda samalla. Haittaako se sitten on toinen juttu. Eikös nuo samat ongelmat ole 9.0:ssakin pl. vaihtajan häkin pituus?

Tuo Ultegra olisi toki hieno osasatsi, mutta vajaa 1800€ on aika iso raha pyörästä joka on suurimman osan vuodesta se kakkosvaihtoehto kun lenkille lähtee.
    Totta juu, nyt vasta huomasin että tuossa 9.0:ssa on 11-32 pakka. Oletin vaan että siinä olisi normipakka kun kammet näyttäisivät olevan perus kompaktit. Vaihtajan häkkikin näyttäisi kuvan perusteella pitkältä. Mutta tosiaan Ultegra ei mielestäni sovi fillariin jolla ajetaan silloin kun olosushteet maantiepyöräilylle ovat epämieluisat. Voimansiirron hinta on siinä mielestäni aika suuressa roolissa, hifistelyn jäädessä taka-alalle. Väreiltään tuo 9.0 on kyllä hienoin.

Olen vähän petynyt että eivät tarjoa muunneltavuutta välitysten osalta. Tuohon 8.0 S malliin saa kuitenkin tapapakan vaihdettua jos innostuu maastopakasta, kai siinä samalla vaihdetaan takavaihtaja...?

IncBuff Guest
    Yritin tuossa zoomailla tuota 9.0:n vaihtajan häkkiä mutta en nyt ihan varma ole. Aika pitkältä se näyttää. Eturattaat on speksien mukaan 46/36.

Omien kokemuksien mukaan 11-28:lla saa ajettu crossarin varsin pahaan paikkaan joten maastopakalle ei ole tarvetta. Muutenkin 11-28 pakassa on jo portaat sen verran suuret, että aavistuksen häiritsee asfaltilla. Maastopakka varmaan pahentaa tuota efektiä.

Kyselläänpäs sopivaa runkokokoa Canyoniin myös tässä ketjussa. Olen siis katsellut tuota uutta Canyon Ultimate CF SL 8.0 -mallia. Siinä on Ultimate CF SL runko, joka perustuu Ultimate CF SLX-runkoon. Käytännössä rungon geometria näyttäisi olevan muuten lähes täsmälleen sama, mutta satulaputkea on madallettu SLX:stä melkein sentti.

Omat mittani ovat: pituus 180cm ja inseam 86-87cm. Canyonin laskurilla saan 87cm inseamille runkokooksi L(58), mutta jos laitan 86, tulee runkokooksi M(56). Kumpikohan runkokoko tässä kannattaisi valita? Onko kukaan lähellä noita mun mittoja ja ostanut Canyonia joko Ultimate CF SL tai Ultimate CF SLX -rungolla ja mikä koko oli sopiva?

Vertasin myös vanhan maantiepyöräni (Olmo Impact) mittoja tähän Canyoniin:
    Koodi:
    		Olmo 		Canyon (M)	Canyon (L)
    A Seat tube: 	550		537		563
    B Top tube: 	550		549		566
    C Head tube: 	170		150		170
    F Chainstay: 	410		410		410
    G Wheel base: 	1000		980		997
    H Stack: 	575		560		579
    I Reach:	390		383		395
    Stem length:	120		100		110
    Crank:		175		172.5		172.5
    Spacer:		30		25		25
    Noiden mittojen perusteella olisin itse kallistumassa L-kokoon, joka on lähempänä Olmoa. M-koossa käsittääkseni tulee enemmän satula-tanko-droppia eli L-koossa olisi varmaan vähän mukavempi ajoasento.

Ei ole kyllä ihmiset samasta muotista tehty. Meikäläinen on sinua 6cm pitempi, mutta meillä on sama inseam.:P

Eikö tuossa L-koossa sitten tule sinulle jo tuo vaakaputki liian pitkäksi?

ja minä oon 175cm pitkä ja inseam n.85cm ja ajelen 54:lla Ultimate CF:llä jossa 530mm satulaputki... stemmin vaihdoin vakio 90mm -> 110mm. Minä valitsisin noilla mitoilla M-koon..

Tuli pieni tenkkapoo. Mistä varaosalaakerit Canyonin CF 2011 rungon ohjainlaakeriin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tuli pieni tenkkapoo. Mistä varaosalaakerit Canyonin CF 2011 rungon ohjainlaakeriin?
    Mulla saattaa olla koko ohjainlaakeri tuolla jossain laatikossa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •