Silloin on myöskin bmx-kisat Lahdessa, joten multa jää jälleen kerran oman seudun kierto väliin.
crash-test-Pikke™
Paraisille tullaan jumppaamaan!
Lauantaina klo 9:00 alkaen tarjolla hiekkatiecycloilua. Arvioitu ajoaika pari-kolme tuntia, lähtöpaikkana Piikkiön keskusurheilukenttä ja vauhti pidetään sopivana.
Sebastian veti tänään vauhdikkaan lenkin, lenkille lähti kymmenkunta pyörää (laskiko joku?) ja matka varrelta muutama jäi sitten pois (entäs nyt?). Littoisten ympäri oltiin kiertämässä, mutta jouduttiin palaamaan takaisinpäin ajolasien hävittyä - tämän takia reittiviiva vähän erilainen.
Kiitos lenkistä! Reittikäppyrä löytyy tästä.
Kolmetoista oli alussa (tai 14, kun en muista olinko mukana). Lopussa sitten huomattavasti vähemmän. Ilman lamppua hyvin selvisin, kiitos siitä kaikille valopäille.
Hyvä torstai. Mukava oli ajaa pykälän verran torstain perusvauhtia kovempaa. Tunnin liukastelun jälkeen rupesi pääsemään jo suht suoraan, kun mieleen alkoi palautumaan, miten noita märkiä juurakoita oikein kuuluukaan ajaa.
Juu olihan se torstai-lenkki se! Kaikki lähti kyllä menemään heti alusta eli kalustovalinnasta lähtien persiilleen. Suuressa viisaudessani päätin ottaa jäykkäperäsinkulan ajoon, kun ajattelin että olen "kova kuski" ja pärjään kyllä torstain porukkalenkin kyydissä silläkin pyörällä. No päätelmä osoittautui kyllä totaalisen vääräksi. Sen kyllä arvasin jo tullessani tolpalle, kun matkalla ajoin Mikkolanmäen kautta ja alla olevat Rocket Ronit osoittautuivat jo helpoilla poluilla ainakin sinkulassa pidoltaan saippuaakin liukkaammiksi.
No jo tolpalle saapuessani tiesin pelin menetetyksi. Tämä tunne vain vahvistui, kun näin lenkille lähdössä olevan porukan. Arvasin Sebastianin ottavan vetovastuun. Vanhasta kokemuksesta tiesin, että silloin yleensä mennään eikä meinata. Niin tälläkin kertaa ja heti suunnattiinkin melkein jäätäkin liukkaammille Pääskyvuoren kallioille. Siitä sitten meikäläisen ajo sujuikin tyyliin: kallioilla/kivikoissa/juurakoissa ei pitoa ollenkaan (ei vaan osaa liukkaalla), ylämäissä ei riitänyt kuskin kunto/voima eikä pito, alamäissä ei uskaltanut laskea, tasaisilla/siirtymillä ei meinannut sinkulan välitykset riittää ryhmän vauhtiin. Summasummarum ajofiilis oli siis mitä parhain!
No eihän se riemu tähän loppunut vaan huipennus oli vielä edessä.
Olin jo päättänyt, että Litsan kierron jälkeen ajelen teitä pitkin kotiin häpeämään, kun huomasin, että aikaisemmin ajopaitani takataskuun laittamat ajolasit olivat jossain vaiheessa hypänneet sieltä muille maille. No siitä sitten viimeistenkin voiman rippeiden puristuksella porukka taas kiinni ja huutelemaan, että lasit ovat hävinneet. No koko porukka ystävällisyydessään tarjoutui ajamaan samaa reittiä takaisin, jos vaikka lasit löytyisivät. No eivät tietenkään löytyneet, mutta onnistuin varmaankin pilaamaan koko muun porukan lenkkisuunnitelmat. Sori kundit!
Kun muut jatkoivat Vyyryläisenmäkeä kohti minä ajelin kotiin teitä pitkin häntä koipien välissä ja suuressa ketutuksessa.
No eipä ollut tämäkään torstailenkki meikäläiselle suuri suksee: ajo oli surkeaa ja Oakleyn ajolasit (ja perkele vieläpä Tour de France 100th anniversary limited edition-malli) katosivat.
Tarinan opetus: koko kuivan kesän mahtavasti toimineet Rocket Ronit eivät ainakaan mun ajotaidoilla ja erityisesti sinkulalla jäätävän liukkaassa maastossa pelitä yhtään. Ja kun lenkki lähtee menemään päin persettä, niin se todellakin tekee sen ja ajon rentoutta ei löydy missään vaiheessa.
No liukasta varmaankin ritttää seuravat kuukaudet, joten viikonloppuna kaivetaan litkut ja Hans Dampfit ja yms. mutarenkulat esiin ja pidetään omatoimiset litkutustalkoot.
SuperD muokkasi tätä : 20.09.2013 at 11.34 Syy: Loppulisäys
www.pyörätarvike.com
Ei Hannu ei tähän tautiin mitkään Epicit, Camberit tai Stumpit auta! Pitäisi vaan uskoa, ettei vanhan äijän pitäisi lähteä kokeilemaan näitä kaiken maailman nykyajan hömpötyksiä kuten sinkuloita tai maastoajoa! Täytyy varmaan palata harjoittelemaan sinne tutulle Kupittaan radalle. Enkä nyt tarkoita sitä missä on hyppyreitä, kurveja ja pumptrakkeja vaan sitä perinteisempää asfalttiovaalia. Suutari pysyköön lestissään.....
Älä Jukka anna periksi, hyvin se menee!
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Tuttu tunne, kun olin muutama viikko sitten sopivassa juurakossa Smart Samien kanssa. Pelotti, lenkki lyheni aiotusta ja kotiin tultua vaihtui kumit. Ei sitä kannata turhaan väärillä kumeilla teloa itseään.
Itse olen tässä viime aikoina ihmetellyt Konan mukana saamieni renkaiden (Maxxis Ignitor) kohtuullista kompromissia. Ilmeisesti kohtuu halvat, rullaa kohtuullisesti ja ei ole mitkään älyttömän liukkaat. Litkuttuikin helposti. Yhtä hyvällä märälle soveltuvalla kopromissilla en ole koskaan ajanut (eihän mulla paljoa kokemusta ole oikein mistään). Suurin miinus tuntuu olevan nopeahko kuluminen asfaltilla. Onneksi vaihdoin keväällä alta pois heti kun kelit kuivui. Mutta mahtaako sellaista rengasta ollakkaan jolla vähän heikomman ajotaidon omaava tuntisi olonsa turvalliseksi märässä juurakossa ja kestäisi ajella 4000+ kilometriä.
High roller 2 exo 3c, ei muuta sanottavaa. Rullaakin ihan kohtuullisesti.![]()
En tiiä oliko se nyt ihan niin kovaaGPS:sistä ei koskaan tiedä. (Nyt kun miettii niin realistisempi on ehkä siinä viidenkympin paikkeilla, suu on aina edellä, mietintä perässä
)
TANUKI muokkasi tätä : 20.09.2013 at 19.19
No on se viittäkymppiäkin kovaa menoa. Itse en ole maasturilla päässyt sitä vauhtia kuin tämänvuotisen Tahkon loppulaskun jyrkällä osuudella juuri ennen turvalleen menoa, kun jarrut keittivät ja olo oli kuin vapaassa pudotuksessa.
On ne nuoret miehet hurjia fillarilla ainakin alamäessä. Onneksi tällä varttuneemmalla iällä sitä alamäkeä riittää vähän joka elämän alueella!
Kirjasta Flow Elämän virta:
"Flow-tilaa ei voi saavuttaa televisiota katselemalla. Se syntyy taitoja vaativassa haasteellisessa toiminnassa, kun taidot ja haasteen taso ovat tasapainossa. Tehtävä ei saa olla liian helppo tai liian vaikea. Siihen on sisällyttävä tavoite. Urheilu on tästä tietenkin oiva esimerkki, kun vaatimustasoa voidaan kasvattaa taitojen kasvaessa."
Kuulostaa erittäin hyvältä!
Kiitos hullulle koiralle ap:n lenkistä! Itellä ei ollut flow päällä, kaikkea muuta..
Kai mä uskallan mainostaa, kun ei kukaan muukaan ole laittanut... Sunnuntain iltacyclo lähtee Piispanristin Biltemalta klo 19. Pihvi vetää, vauhti leppoisa, teemana maastopyöräily. Valot mukaan.
BMX Läskit vyöryy Kupittaalla huomenna klo 12. Ei valoja, ei maastopyöriä, ei leppoisaa, teemakin tuttuun tapaan melko totinen. Kannattaa siis tulla paikalle
www.pyörätarvike.com
Juu, seiskalta ajetaan rauhaksiin Vaarniemen polut.
Jes. On tosin sen verran löysä olo, että lähden kiikkuspyörällä.
En taida ihan ehtiä seiskan lähtöön. Katellaan.
Kirjanmerkit