FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5
Näyttää tulokset 121 - 124 / 124

Aihe: Autoilija kyselee, kun ei ymmärrä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zykkeli Katso viesti
    Outo lähestymistapa tämä.

Auto joka ajaa reipasta (hieman sallittua kovempaa nopeutta) ja nojaa liikennesääntöjen noudattamiseen = sujuvaa kaupunkiliikennettä

Pyöräilijä joka ajaa reipasta vauhtia (lähes autoliikenteen kanssa samaa vauhtia) ja nojaa liikennesääntöjen noudattamiseen = kamikaze

Olen tässä muutamana päivän aikana kuullut riittävän useasti sen maailman heikoimman tekosyyn väistämisvelvollisuuden laiminlyönnille sieltä ratin takaa: "kun te (pyöräilijät) tulette sieltä niin kovalla vauhdilla." Miten polkupyörän nopeus voi olla peruste sille ettei ehdi huomaamaan kun kuitnekin autojen nopeudet ovat moninkertaisia? Ja eikö tilanteessa, missä kolmion takaa meinataa ajaa päälle ole enemmän vikaa auton tilannenopeudessa kuin minun jos väistämisvelvollisuutta ei ehdi/kerkeä/osaa noudattaa?

Suurinta hupia oli eräskin kaveri joka juuri ennen Hml-motarille siirtymistään meinasi ajaa päälleni ja puolustelu/syytös oli juuri minun ajamani nopeus. Piti ihan suosittaa, että josko jättäisi motarille menemisen väliin jos 30km/h nopeutta kulkevaa esinettä ei pysty huomaamaan kun tuolla kulkevilla ajoneuvoilla kuitenkin sen vähintään 80km/h vauhtia.
    On siinä nopeasti tulemisessa yksi tekijä, katso lentokonetta, joka lentää taivaalla, katso sitten kiitoradan vierellä nousukiidossa olevaa konetta, kumpiko menee lujempaa ja kumpiko näyttää menevän lujempaa?

No autoihin etäisyys on suurempi, pyörätiet ovat siinä ihan nokan edessä, joten pienempi nopeus näyttää suuremmalta ja lisäksi ihmiset olettaa nähdessään pyörän sen kulkevan sitä vauhtia mitä suurin osa pyöristä menee, tulee siis arviointivirhe, koska niin harva oikeasti seuraa sen sekunnin mikä ihmispololta menee nopeuden arviointiin.

Paljolti vikaa toimintatavoissa, mutta on myös vaativampaa havaita fillarit oikein, siis vaatii siltä kuljettajalta enemmän aivojen rasittamista kuin se vilkaisu ja olettama jolla pärjää kyllä autojen kanssa.

Mun ainoa kolari pyörällä sattui talon kanssa, slicksit talvikelissä ja painava ostoskassi sarvessa roikkuen, takapäästä lähti pito ja viereisen talon pylväseen teloin etukiekon, mutta silloin ajoinkin kamikaze tyylillä, koskaan ei muiden kulkijoiden kanssa ollut tilanteita. Nykyään ajelen rauhallisesti kun kuvittelen ymmärtäväni enemmän ja ei ole edelleenkään niitä tilanteita.

Tänään kyllä pysähdyin keskikorokkeelle, kun auto oli jatkamassa suoraan yli, mutta se viittoi että mene vaan, joten kiitin ja menin, auto oli kyllä punainen, muttei se mulle mikään punainen vaate ollut eikä tarvinnut tosiaan härkätaistella, kun yhteispelillä homma sujuu parhaiten, vaikkei aina kirjaimellisesti lain mukaan mentäisikään, niin mitäs sitten, kunhan mennään varovasti.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Apukuski Katso viesti
    miehistä, joilla on kallis pyörä ja tekniset vaatteet)
    Eri asia kuin

Tämä ryhmä tulee risteyksiin todella kovalla vauhdilla,
    Eri asia kuin

käyttää tavallisia suojateitä ajaen,
    Eri asia kuin

ajaa vilkkaalla ajoradalla, vaikka vieressä on pyörätie,
    Eri asia kuin

kurvailee autojen välissä härkätaistelumentaliteetilla ym.
    Ikävästi menee jos kaikki sattuvat samaan henkilöön.

Itse ajelen ajoradalla kohtuullisen usein, pyrkien pysymään virrassa ja ajamaan sääntöjen mukaan koska se nyt vain toimii paremmin. Mutta eipä kirjoitus ilmeisesti minua koskenutkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Aika kivasti tuolla kylillä autojen seassa pääsee, Mekelinikatu Runski ja Hämeentie sellaisia vähän epämukavia, siellä kun on vielä autoja parkissa kahdella ensin mainitulla. Bussitkin yrittää kiilaa eikä aina ymmärrä että pyörä saa ohittaa oikeelta. Sama jopa eteläisellä Rautatiekadulla jota joutunu muinoi polkee päivittäin.
    Juu, mutta ei niihin oikein mummeleilla ole saumaa

Siis pointtini, että tarvitaan me niitä väyliäkin, vaikka sporttaaja tai muuten rohkea ja reipas onkin ajoradalla kuin kotonaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sonnet Katso viesti
    Juu, mutta ei niihin oikein mummeleilla ole saumaa

Siis pointtini, että tarvitaan me niitä väyliäkin, vaikka sporttaaja tai muuten rohkea ja reipas onkin ajoradalla kuin kotonaan.
    Näinpä. Ihan vaikka kaistoinakin. Etu Töölön naapuritäti sanoi että kiva liikkua myöhään kun ei ole jalankulkijoita tiellä .. ja joskus puhuttiin talvipyöräilystä niin kerroin että se on ihan ok nastarenkailla ... niin hänen pyörään oli ilmestynyt nastarengas... taakse ...

Naapurin täti sanoi ettei uskalla ajaa tuolla päiväsaikaan. Kertoo varmaan liikenneinfrasta jotain.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •