^ No huh huh. Aika grindausta varmaan tuolla ajaminen. Samalla rahalla saa kuitenkin 8-kiloisen cc-pyörän.
^ No huh huh. Aika grindausta varmaan tuolla ajaminen. Samalla rahalla saa kuitenkin 8-kiloisen cc-pyörän.
Juu saahan sillä samalla rahalla paljon muumilimua, sipsiä ja karamelliäkin, jos sellaisesta tykkää. Fillarihommissa valitettavasti kevyempi ei ole aina kaikille se ykkösoprio. Samaa painoluokkaa tuo oma 61cm kokoinen Genesis on (11.?kg)ja höystin sitä vielä 530g painavalla Brooksilla tuossa pari päivää sitten. Siitä huolimatta kyllä se kulkee ihan mukavasti, tarpeen vaatiessa vauhdilla ja kohtuullisen pitkiä matkojakin![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Genesis ampuu kovilla... Facebookista bongattu tiiseri stainlessgrainderista:
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^Min'en painoja pahemmin mieti, mutta kun kesän/syksyn jälkeen sinkulaan laittaa Rohloff-kiekon niin sen puntin huomaa miettimäti. Ja kääntäen; kun kevällää siirtyy takaisin monivaihteettomuuteen niin - ach sitä auvoista onnea, tuntee olevansa ittensä vahvempi polkija. Lienee suurempaa illuusiota
Pyörivät massa on se kriitinen kohta, näin olen antanut itseni ymmärtää, mutta mulla on läskissä poraamattomat kehät ja sisurit ja varmasti paperilla laskettuna ajo niillä on ihan hirveää jyystämistä. Olen kai turta ja tunnoton kun vaan hymyillen suhailen.
Sorry lievähkö ot.
On ihan perkeleen pähee Genesis tulollaan. Kuinkahan tässä orastavassa GG-pööräkuumeilussa oikein käy?
Mä oon sitä mieltä että koko genesis firman vois ampua kuuhun. Halveksittava inhottava firma jonka fillarit on vitsejä kunnon pyörien rinnalla.
Ei tässä muuten mitään, mutta harmittaa kun eivät tee meikäläisen kokoista grinderiä niin en voi semmoisesta koskaan nauttia.
Ei ole ihan sama. Oman massan voit "keventää" nousemalla satulasta. Kärjistäen asian huomaa, kun tarakkalaukut on täynnä ja ylittää reunakivityksiä.
Eurobike 2013. Cinelli Hobo - Columbus Life.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
No, mitäs asiantuntijat sanovat, jos alankin yhtäkkiä haluamaan nykyisen Salsan seuraksi Salsaa?
http://salsacycles.com/bikes/warbird
tai
http://salsacycles.com/bikes/warbird_ti
Kai tuolla voi krossiakin ajaa sen verran, että muutamaa paikallista ainakin kiusaa?
Tavaratelineen puute ei kai haittaa kun Savotan rinkassa kulkee kätevästi kaikki tarpeellinen.
6.7 WTF/kg
pitäis jostain löytyä runko mihin menee isp rutisematta talveksi ja kesällä tietenkin joku yhtä leveä että tuntuu kiharat sileältä. kuinkahan leveät renkaat tuohon giantin runkoon oikeasti mahtuu..?
Salsan Fargoon menee 29x2,3" renkaat.
http://salsacycles.com/bikes/fargo
Niner sorapyörä RLT:
Omassa "oikeassa" crossarissa on kuitenkin 5mm enemmän BB droppia, niin eipä tuossa mitään erityistä ole.
No jopas oli yllätys! Värivalikoima ei miellytä, mutta nythän voisi ehkä siltikin harkita amuliinipyörää.
Kuskin paino on sellasta, joka haittaa menoa kaikista vähiten. Kovaa esim. ylämäkeen runtatessa kuskin paino tarkoittaa sitä, että tankoa tarvitsee vastaavasti vetää vähemmän. Kumpi liikkuu paremmin, 50-kiloinen kuski 30 kilon fillarilla vai 70-kiloinen kuski 10 kilon fillarilla?
Fillarin massa on jousittamatonta, siksi sen karsimisesta on isompi ilo kuin kuskin massan vähentämisestä. Pyörivien massojen erottelua muusta massasta en pidä niin älyttömän merkityksellisenä (vaikka vaikuttaahan sekin). Renkaissa rullaavuus tuntuu ajossa enemmän kuin pienehköt painoerot. Kiekkojen ja renkaiden massa on kyllä sen vuoksi oleellinen juttu, että ne ovat kaukana massakeskipisteestä ja sen vuoksi vaikuttavat fillarin käsittelyyn enemmän kuin vaikkapa kevyemmät kammet ja keskiö.
Auttakaahan etsinnässä ja vaihtoehdoissa.
Olen yrittänyt löytää kaksysiä nopeammaksi työmatka-/retkipyöräksi levyjarrullista krossaria (tai pikemminkin runkosettiä), joka täyttäisi seuraavat kriteerit:
- Vain levyjarruille
- Riittävästi tilaa n. 32mm kumeille + lokareille
- Kiinnikkeet pitkille lokareille + tavaratelineelle
- Sinkulointioptio (esim. Traitor Crusaden tapaan)
- Hinta sieltä edullisemmasta päästä (sillä jos kyhnyä olisi, teettäisin haluamani)
- Slouppaava runko + korkeahko emäputki voisi olla ihan hyvä vaihtoehto
Ilmiantakaa vaihtoehtoja, kiitos!
Ainoa mikä tulee slouppaavista just nyt mieleen on http://www.cotic.co.uk/product/roadrat
Krossikommuuni / Syöte MTB
Ninerista saa tehtyä sinkulan, joten päätyy listalle jonon jatkoksi..
Spessun Awol on mun sinkiläGG/VPCX-fillarilistalla aika korkealla. Ja olis vielä korkeemmalla, jos ei olisi Spessu.... Ei taida vaan saada vielä mistään. Edullisuuteen tai -ttomuuteen en ota kantaa. Emäputki on mun makuun vähän turhankin korkea. Runkosetissä on Reiskan 725 -putket.
![]()
...Vassago Fisticuff. Niitäkään saa tällä hetkellä. Krossisempi runkomalli on mun mieleen.
On tullut selattua kaikki yleisimmät brändit läpi, muttei ihan sitä priimaa ole tullut vastaan. Pompetamine olisi muuten oikein hyvä vaihtoehto, mutta siinä tuo sinkilämoodi ei ole pelkkä vaihtoehto, vaan ainoa vaihtoehto. Eli ei hyvä. Vaihteet (1x10, tms) tulisi varmaankin alle pääsääntöisesti, mutta vaihtelun vuoksi vaihteita voisi olla vaihtelemattakin.
Nyt alla on käytettynä löydetty Voodoo Dambala 29, joka on muunneltavuutensa vuoksi pirun hyvä kapistus. Mutta nopeampaa pitäisi jostain löytää. Eli kattoo ny, mistä se oikea hyppää syliin...
Kirjanmerkit