ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 128 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 78 118 126 127 128 129 130 138 178 228 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.811 - 3.840 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #3811
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mä en tähän hätään muista hintaa kun samalla tuunattiin takaiskarikin, mutta Fillariosan pojat tekivät Spessun Talaksesta(80/120/140) 150mm:en Floatin. Kannattaa kysellä tarjousta!
    Löyhästi tähän liittyen - saisinkohan fillariosa loihdittua Foxin F100RL FIT:istä 120mm? Oon kyllä lukenut jostain ettei pidennys oikein onnistu. Lyhennys onnistuu.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #3812
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Tsekkoslovakiasta.
    Hienon näköinen vehe! Kannatan ehdottomasti alkuperäiseen pitäytymistä jos vaan mahdollista.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #3813
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juusoj Katso viesti
    Mitäs kannattaa tehdä?
    Ei mitään osien vaihtoja tai maalauksia. Uudet renkaat ja tankonauha vaan. Mahdollisesti vaijereita, vaijerin kuoria, jarrupaloja ja ketju uusiksi tarpeen mukaan. Rungon pesu ja huolellinen vahaus tekee jo ihmeitä.

  4. #3814
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    PK-seutu
    Viestit
    350
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Ei mitään osien vaihtoja tai maalauksia. Uudet renkaat ja tankonauha vaan. Mahdollisesti vaijereita, vaijerin kuoria, jarrupaloja ja ketju uusiksi tarpeen mukaan. Rungon pesu ja huolellinen vahaus tekee jo ihmeitä.
    Komppaan! Tuohan näyttäisi olevan hämmentävän hyvässä maalissa, joten ei missään nimessä mitään uusia maaleja tms.! Mahdollisimman minimalistisilla muutoksilla herrasemieskulkineeksi. Työmatka-ajoon sitten joku muu peli jos tuo ei tuollaisenaan tyydytä.

  5. #3815
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    213
    Tyydyttää kyllä jo tuollaisenaankin jos vaan kaikki alkaa toimimaan

    Runko on hienossa kunnossa muuta ei tarvis tehdä kun teipi laittaa uusiksi

    Vaijereita täytyy alkaa laittelemaan uusiksi ja ketjut.. Mites tuollaiseen löytää esim. Takapakan?

  6. #3816
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Löyhästi tähän liittyen - saisinkohan fillariosa loihdittua Foxin F100RL FIT:istä 120mm? Oon kyllä lukenut jostain ettei pidennys oikein onnistu. Lyhennys onnistuu.
    On ne pojat aika velhoja siellä, joten kannattaa ihmeessä kysäistä
    Still rides with 26er

  7. #3817
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Foorumin väliaikaisesta osto ja myynti palstalta onnistuin ennen sulkemista hankkimaan Haro Mary XC rungon, josta kyhäsin akkiä tuollaisen raakileen testiin työmatkalle.



    Vähän osia vaihtoon ja säätöä, niin eiköhän tuosta jotakin vielä tule.

  8. #3818
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Laita nyt hyvä mies takavaihtajan vaijeri alakautta

    Riittääkö standoveri vai joutuuko varvistelemaan?

  9. #3819
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    En ehtinyt vielä muutakun sotkemaan äkkiä sorilaan ja takas asvalttia pitkin, huomenna koitan.

  10. #3820
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Hyvähä siitä tuli, kokonaisuus jos(kun?) tulee joskus kaupan, niin ilmottele
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  11. #3821
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Yeti sai satulan -RCZ race sekä Racefacen tupit ja mikä tärkeintä jarrut. - Maguran MT6:set 160/180 levyillä.
    Alkaa näyttää jo siltä ,että pääsen tolla syysliukkailla ajelemaan jos saadaan kiekot kasattua ajoissa.

    - Fear is a mindkiller -


  12. #3822
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    Tästä kasasta pitäisi viikonloppuna pyörä rakennella hajonneen tilalle, tai ainakin aloitella kasaamista:


    Runko+haarukka on BD:n poistomyynnistä napattu Cube Cross Race disc. Osat on vanhaa ja uutta:
    - Jarrut Avid BB7 road 160mm levyillä
    - Kiekot ruuvailen itse, navat Novatec (D711SB+D712SB), Sapim Race pinnat ja Mavicin A317 Disc kehät, messinkinippelit
    - Putkiosat ja satula Ritchey
    - Kahvat, etuvaihtaja, pakka+ketjut Shimano 105, takavaihtaja+keskiö Ultegra, kammet Shimpan CX50 (46/36)

  13. #3823
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.161
    Tästä
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49650-Viisaita-kysymyksi%E4-talvity%F6matka-maastopy%F6r%E4ily

    käynnistynyt talvityömatkapyörä- ja vähän maastopyöräprojekti. Hankitaan sitten myöhemmin se täysjousto jos maasto tuntuu kivalta paikalta.

    Jotta jotain jännitystä saadaan hommaan niin päätin koota ekan kerran pyörän itse ja vielä lisää jännitystä tilaamalla Kiinakuitua. Tässä olisi Kiinasta tullut satsi noin 1350euroa sis kuljetukset, alv ja tullit (tietysti täysin rehellisesti maksettu...). Runkona ja tilauspaikkana mbtr keskustelussa hyväksi havaittu. Toimitus oli käsittämättömän nopea viikko (plus toinen viikko ennen lähetystä maalausten teko toiveiden mukaan). Rungossa sisäiset reititykset kaikille letkuille ja sen saa läpiakselille ja pikalinkuille kannakkeita vaihtamalla. Tuon saman rungon saa sieltä BSA tai BB30 ja mattana/kiiltävänä ja maalattuna toiveiden mukaan jne. Jos siitä jotain huonoa tällä vilkaisulla etsii niin sisäiset kaapeloinnit eivät tule ulos missään matkalla joten siellä on taitoksia rungon sisällä ja jää kysymysmerkiksi toimiiko taitokset ollenkaan pelkällä kaapelilla vai pitääkö olla kuoret koko matkalla. Toinen silmiin osunut asia on etuvaihtajan vaijerikannakkeen ja etuhaarukan jarruletkun kannakkeen kiinnitys pop-niitin näköisellä systeemillä. Etuvaihtajaa ei ole tulossa, joten pitää katsoa uskaltaisiko sen poistaa.

    Kiekot ovat myyjän mukaan tubeless compatible, mitä kyselin vielä uusiksi kun katsoin kuvista että reiäthän siellä kehällä on. Tilasin kuitenkin. No, kai se tarkoittaa että ne saa tubeless mallisiksi konversiokitillä.

    Saa nähdä uskaltaako tuolla ajaa ilman VTT:n testejä :-)

    Tässä painot, joku voi kommentoida säästikö tässä nyt oikeasti mitään.

    Runko 1370g
    Haarukka 569g
    Etukiekko 650g
    Takakiekko 799g (eli taita kiekot olla ihan samat ja painoero on vain vapaarattaasta)
    Ohjaustanko 136g
    Pikalinkut 105g
    Satulaputki 200g
    Ohjauslaakeri (ylä- ja alapää) 113g
    Stemmi 149g
    Satulaputken kiinnike 30g

    Sitten lisää osia tilaileen. Ja voitte varautua kokoomisvaiheessa melko moneen kysymykseen.

    (punainen on oikeasti tummempi kuin kuvassa)

  14. #3824
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Tässä vielä kun ollaan projektin lähtökuopissa niin kysytäänpä vielä, että:

    Rungon vaikutus käytettävyyteen. Jos pysytään yleisimmissä merkeissä, kuten TREK,CUBE,SPESSU,yms niin onko rungon iällä hirveästi merkitystä hyvään lopputulokseen pääsemikseksi.. Tai no Tällä foorumilla hyvä on vähän eri asia kuin mikä minulle.. Eli onko runkojen painot tullut merkittävästi kevyemmiksi, sanotaanko vaikka 10vuodessa? Oletuksena on levyjarrullinen ALUMIINIrunko. Entä onko iäkkäämpi runko rajoittava tekijä rakentelussa? Esim. keskiönlaakerin/ohjainlaakerin suhteen? keula valinnoissa?

    Kovasti olen ollut aloittelemassa projektia, mutta olo on kuin lapsella karkkikaupassa Ongelmaksi tuntuu muodostuvan se, että miten saada kaikki toimimaan yhteen. Jos oon ihan rehellinen niin tieto on todellakin lisännyt tuskaa! Pelkästään keulan valinnassa pitää huomioida puolen kymmentä eri asiaa ennen kuin sitä voi edes alkaa miettimään runkoon! Vähän käytettynä kun yrittää ostaa niin keulat tuntuvat olevan 1.5" 20mm akselilla, rungot 1 1.8" ja kiekot 9mm akselilla tähän ku alkaa sit miettiin muita palikoita niin kevät tulee todella nopeasti! Mut mukavaa tämä on. Sitä vaan pitäis ottaa se ensimmäinen askel tuntemattomaan, eli ostaa joko keula tai runko, ja sit elää valinnan mukaan.

  15. #3825
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Rungon vaikutus käytettävyyteen. Jos pysytään yleisimmissä merkeissä, kuten TREK,CUBE,SPESSU,yms niin onko rungon iällä hirveästi merkitystä hyvään lopputulokseen pääsemikseksi.. Tai no Tällä foorumilla hyvä on vähän eri asia kuin mikä minulle.. Eli onko runkojen painot tullut merkittävästi kevyemmiksi, sanotaanko vaikka 10vuodessa? Oletuksena on levyjarrullinen ALUMIINIrunko. Entä onko iäkkäämpi runko rajoittava tekijä rakentelussa? Esim. keskiönlaakerin/ohjainlaakerin suhteen? keula valinnoissa?
    Itse en lähtisi kovin paljoa ikäv.. iäkkäämpää runkoa hankkimaan ellei se ole todella hyvä ja halpa, kun bike-discountista saa satasella levyjarrullisen alumiinirungon, jos CUBE käy. Tämä oli oma lähtökohtani kun rakensin nykyisen 29erin, keulan hankin kaveriksi fillaritorilta ja kaikki osat mitä en omistanut jo valmiiksi tilasin bike-discountista, muut purin vanhasta pyörästäni. Ei se ehkä tosiharrastajan standardien mukaan mikään huippupyörä ole, mutta itse olen ollut siihen tyytyväinen ja eikös se ole pääasia?

    Vanhempi runko saattaa periaatteessa jonkun verran vaikuttaa mm. keulan valintaa, jos siinä ei ole alunperin ollut joustokeulaa niin sellaisen laittaminen joko tekee ajamisesta vähän vähemmän täydellistä. Tai sitten ei. Runkoon kuin runkoon saa taakse levyjarrun jos siinä ei alunperin sellaista ole ollut. Edellisessä pyörässäni käytin vuoden verran a2z:n levyjarruadapteria ilman mitään ongelmia, vaikka täälläkin epäiltiin että niitä saattaisi ilmetä.

    Tätä hommaa ei kyllä opi kuin rakentamalla. Tämä oli nyt neljäs pyörä jonka kokosin alusta asti ja vasta nyt voin sanoa tehneeni suurimman osan oikein, toki pyörässä on jotain mitä aion muuttaa kunhan budjetti sallii, mutta näillä mennään siihen asti
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  16. #3826
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Tästä
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49650-Viisaita-kysymyksi%E4-talvity%F6matka-maastopy%F6r%E4ily

    käynnistynyt talvityömatkapyörä- ja vähän maastopyöräprojekti. Hankitaan sitten myöhemmin se täysjousto jos maasto tuntuu kivalta paikalta.

    Jotta jotain jännitystä saadaan hommaan niin päätin koota ekan kerran pyörän itse ja vielä lisää jännitystä tilaamalla Kiinakuitua. Tässä olisi Kiinasta tullut satsi noin 1350euroa sis kuljetukset, alv ja tullit (tietysti täysin rehellisesti maksettu...). Runkona ja tilauspaikkana mbtr keskustelussa hyväksi havaittu

    ...

    (punainen on oikeasti tummempi kuin kuvassa)
    Uteliaisuus heräsi, mikä oli tuo hyväksi havaittu tilauspaikka ja rungon tyyppi?
    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

  17. #3827
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Kuinka kova runko tuo On-One Lurcher 29ER on ajella verrattuna "merkki" pyörien kuiturunkoihin tai kiinan kuiturunkoihin verrattuna. Paljonko 19.5" stand over mahtaa olla? Nyt on hintaa rungolla 399,99£/€473,79 eikös tässä kesällä ollut jossain huippu tarjouksessa?

  18. #3828
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Tässä projektissa komennetaan x.9 vaihtajaa ja maastopakkaa runkovivuin. Polvi ei ole sinkulointikunnossa niin piti jotain keksiä jämäosista Cross-checkin ympärille.



  19. #3829
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    290
    En mä osaa ku noita vanhempia fillareita kasailla, ni kasataan yks sellanen lisää. Osia puuttuu vielä, mutta tarkoitus onkin saada pyörä ajokuntoon vasta ensi kesäksi.



  20. #3830
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viesti
    Uteliaisuus heräsi, mikä oli tuo hyväksi havaittu tilauspaikka ja rungon tyyppi?
    Paikkoja on paljon, sieltä mtbr.com keskusteluista löytyy.
    xmiplay.com ja peter nimisen henkilön kanssa asioin. Osasi hyvin englantia, vastailee erittäin nopsaan ja kaikki on toistaiseksi pitänyt mitä lupasi. Mutta kootessahan sen vasta näkee ja ajaessa.

  21. #3831
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    No tällainen siitä sitten tuli:


    Kaapelit on vielä päättämättä ja säädöt tekemättä. Jotain oleellista vielä puuttuu, eli kiekot. Bike24 unohti sitten laittaa nippelit pakettiin mukaan, tulee joskus ensi viikolla...Sen jälkeen vaan lokarit kiinni ja pääsee työmatkaa veivaamaan.

    Vaikka fillarin kasaamisessa nyt ei juuri mitään taitoja tarvitse, niin on se silti hemmetin mukavaa puuhaa. Näkee kerrankin jotain konkreettista työn tulosta.

  22. #3832
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Tässä projektissa komennetaan x.9 vaihtajaa ja maastopakkaa runkovivuin. Polvi ei ole sinkulointikunnossa niin piti jotain keksiä jämäosista Cross-checkin ympärille.
    Valmista tuli:



    XT-etuvaihtaja ei mahtunut lokarien kanssa, joten käytin sitten Suntour Blazea. Hommansa hoitaa sekin, ja näyttää lisäksi sirommalta.


  23. #3833
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    ^tyylikäs. Pidän!

    Osanottoni polven johdosta


  24. #3834
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    PK-seutu
    Viestit
    350
    ^^ On kyllä nätti! Oman Surlyn kasauskuume kasvaa kohisten...

  25. #3835
    Navetassa oli maannut ainakin 15 vuotta Vaeltaja, jonka lankomiehen naapuri peruutti takakiekostaan kieroksi. Ryhdyin käyttöönottoprojektiin, jossa ensimmäiseksi piti avartaa takahaarukkaa niin, että siihen mahtuu uusi takanapa (vanha Torpedo oli 116 mm leveä ja uusi saman firman eli SRAMin versio 132 mm). Tässä väännetään fillaria rautakangella avarammaksi. Varmistin laudoilla ja puristimilla, että putket taipuvat oikeasta kohtaa eli hitsaussaumat eivät repeä.



    Ja kyllähän siitä ajokelpoinen pyörä tulikin! Itse asiassatodella kiva kruisailla, eilenkin sillä kertyi kolmisenkymmentä kilometriä.



    Tämä ei siis ollut täydellinen restaurointi, vaan rungossa on vanha maalipinta ja tarrat jne. Muuten pyörä on alkuperäisessä kunnossa mutta takakiekko, vaihteet, ketjut ja renkaat on vaihdettu.

    Muita kuvia: https://plus.google.com/photos/10087...02399077233409

  26. #3836
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    "XC-pyörää" pitää pikkuhiljaa rakennella "sohvan" kaveriks.

    Aihio hommatttu.


    Nyt on jo ohjaamon osia saapunut.



    vielä puuttus muutama oleellinen komponentti ,mutta hiljaa hyvä tulee.

    Hiljaa hyvä tulee mjoo. Piti olla koko talven kaikessa rauhassa projekti ,mut valmista tuli jo nyt.

    Laitetaan tännekin pari kuvaa ja oleellisimmat komponentit.





    Osalistaa:
    Runko-Yeti Ars-5 2010
    Ohjainlaakeri-Cane Creek
    Keula-Fox talas rl 140mm
    Kammet-Sram XX1 175mm 32 piikkinen ratas
    Kiekot- Spank Oozy AL 26 kehät ja Hope pro II Evo navat
    Jarrut-Magura MT6 160/180mm
    Satula-RCZ Saddle race
    Stemmi-Fun funduro 45mm 0 astetta
    Tanko-Easton Havoc carbon 760mm
    Tolppa-Specialized Command Post black lite 100mm
    Gripit-raceface
    Polkimet-Shimano XT- Trail
    Pakka-Sram 1070 10 speed 11-36
    Takavaihtaja- Sram x9 type2
    Triggeri-Sram x9
    Kumit: Continental Mountai King 2,4 black Chili
    Paino-jotain n. 12.5kg polkimineen

    On kyllä sanottava ,että trailipyötäks jossa on 127mm takajoustoo niin menee alaspäin nopeesti. 67 asteen keulakulma kyllä auttaa siinä.
    Hyvä pyörä tuli rakennettua josta on iloa vielä pitkäks aikaa. Menee aikalailla ketterämmin kun enduro evo ainakin ylämäessä ja voi olla jopa ,että syrjäyttää evon lenkkipyöränä tyystin. Se tietäs sit alamäkipyöräprojektia.
    syklopaatti muokkasi tätä : 21.09.2013 at 14.32
    - Fear is a mindkiller -


  27. #3837
    IncBuff Guest
    Onkos foorumin Lurcher-kuskeilla ollut ongelmia satulatolpan ylhäällä pysymisen kanssa? Muuten oiva laite, mutta tolppa ei tunnu pysyvän aloillaan. Jotain tolpan asentamiseen tarkoitettua töhnää pistin väliin mutta ei tunnu auttavan.

  28. #3838
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Syklopaatti; magia Yeti! Mahtava lisä tuo sininen sopivassa suhteessa. Peukku!

  29. #3839
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Siitäpä lähtis talvipöörä-proggis. Kaverilla lojui aihio varastossa tyhjänpanttina, joten lunastin sen pois hyvään hintaan, ilmaseks.
    Projektin ensimmäinen vaihe taitaa olla tolpan irroitus, tuntuis olevan meleko jämäkästi hitsautunut kiinni.
    Muuten suunnitelmissa riisua ainakin eturieskat minimiin, ehkä jopa sinkuloida. Kattellaas nyt.


  30. #3840
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    Ja valmista tuli, kun sain vihdoinkin nippelit käsiin ja sain kiekot kasattua. Kyllä taas kelpaa työmatkaa ajella. Mitäköhän sitten seuraavaksi projektiksi...?


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •