ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 62 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 162 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Kenellä on oikeesti noi mössöt skulannu ja paikannu jonku reiän? Just jutskailtiin frendin kanssa että aina on tullu litkut pihalle ja sisuri kuitenkin sisään Ha. Tai no kyl mä yhen hemmon taidan tietää jollakuitenkin homma pelaa, me ei vaan osata.
    Edit. viimekski tuli n.5mm vekki nii psuuuuh lens mälli
    JiiPee muokkasi tätä : 01.09.2013 at 18.38
    -Usot sie jot myö uitiin?

Jos se purkki seisoo hyllyssä pisempiä aikoja, niin kannattaa ravistaa välillä, ettei paakkuunnu. Muutoinkin ennen käyttöä sitä ei voi ravistaa liikaa.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Vähän samanlaisia ajatuksia, kuin JiiPeellä, on litkuista mullakin. Ei tarvi kovin iso reikä olla, niin litku ei vaan sitä paikkaa ja sitten sählätään mettässä sisurin kanssa Tai saattaa se hetkeksi reiän tukkia, mutta se alkaa vuotaa uudestaan viimestään kun kivi hierasee samasta kohtaa. Voi olla etten vaan osaa käyttää tai että joku muu kuin Stanin litku toimisi paremmin, mutta ei tää mitenkään luotettava systeemi ole ollut tähän mennessä. Mutta onhan litkujen kanssa läträäminen niin mukavaa hommaa, että vielä riittää kärsivällisyyttä sotkee paikkoja Liquisolea oon laittanu noihin reikiin, joita en litkulla ole saanu paikattua.

mutanaama Guest
    Tänä vuonna sisureita on menny joku 3-4kpl, mut litkugummit senkun rullaa. Oisinko viiden vuoden aikana kerran tai kaks joutunu sisuria tarjoamaan kesken reissun, ja silloinkin meni toisen sisurin venttiili pas2. Et ihan perheestä noi sisurit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaKon Katso viesti
    Mutta onhan litkujen kanssa läträäminen niin mukavaa hommaa, että vielä riittää kärsivällisyyttä sotkee paikkoja Liquisolea oon laittanu noihin reikiin, joita en litkulla ole saanu paikattua.
    Juu kyl määki tykkään vatkaamisesta ja sotkemisesta ei siinä....ja muuten on ravistettu ennen lisäämistä vaikka ihan tollo ny oonki. Liqkui..ligqqv...ei saatana, sillä samalla soosilla korjasin joskus kahluuhousut ku revin ne kännipäissään naruskan jokivarressa, kiitti vinkistä saattaa tuubinjämä vielä löytyä. Pikaliimalla moon noita vekkejä liimaillu, tarttuu niin perkeleesti kiinni mut toi liqvis...liquicv...no se vois olla kova juttu siellä takana
    edit. kohta joku tulee sanoo 10 vuotta ajanu kerran piti lainata pumppuu mut seki oli valmistajan vika. mä vähä annoin palautetta ni nyt ne on taas kestäny
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tänä vuonna sisureita on menny joku 3-4kpl, mut litkugummit senkun rullaa. Oisinko viiden vuoden aikana kerran tai kaks joutunu sisuria tarjoamaan kesken reissun, ja silloinkin meni toisen sisurin venttiili pas2. Et ihan perheestä noi sisurit.
    En itekään tykkää sisureilla ajaa, siksi vieläkin jaksan noitten litkujen kanssa sählätä. Viime aikoina vaan on alkanu jo olla usko koetuksella, kun niin usein joutunu nöyrtyyn ja alkaan mettässä sisuria laittaan Voipi olla osasyynä huonoihin kokemuksiin, ettei nuo mun käyttämät kumit oo olleet Tubeless Ready -malleja. Nyt ostin sellaisen kokeiluun, josko sillä murheet vähenee...

mutanaama Guest
    Voipi olla osasyynä huonoihin kokemuksiin, ettei nuo mun käyttämät kumit oo olleet Tubeless Ready -malleja. ...
    Älä ny, eihän tolla voi olla vaikutusta

No ei tietenkään Mutta ei se siihen sinänsä vaikuta, että pienemmätkään reiät ei tuolla litkulla tunnu tukkeutuvan

mutanaama Guest
    Kyllä se tukkeutuu kun oikeeta kumia käyttää. Mutta nuo mitkä on enemmän revennyt auki, on sitten roskiskamaa, jos ei laita tubelespaikkaa sisäpuolelle. Kumista kun katkeaa langat, niin ei se liimoilla enää tule tarpeeksi jäykäks.

Juu ei mulla vielä ole rengas pahemmin revennyt kyljestä. Pieniä 1-2mm reikiä olen liimaillut, kun ei litku niitä ole tukkinut kuin korkeintaan hetkellisesti. Siihen mä lähinnä oonkin pettynyt, kun noin pienet reiät pitäisi kaiketi tukkeutua helposti

mutanaama Guest

Se on se oikean kumin käyttö. Kortonki ei paikkaudu, kun se on liian notkea. Luulen että sillä on kanssa joten tekemistä, että kuinka tiheä kangas tubeläskissä on.

Toivotaan niin, tuun tänne sitten itkeen taas jos ongelmat jatkuu

[QUOTE=mutanaama;2090343

Se on se oikean kumin käyttö. Kortonki ei paikkaudu, kun se on liian notkea. Luulen että sillä on kanssa joten tekemistä, että kuinka tiheä kangas tubeläskissä on.[/QUOTE]

Sammaa miältä asiasta,kunnon kyljet pitää olla mutta kulutuspinnan litku hoitaa hetkessä,vanhat misukat ennen ajanlaskua vaikka olivat OIKEITA tubeleksia niin sellasia hohroja oli että Tziisus sentään,on renkaat siitä parantuneet .
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Juu ei mulla vielä ole rengas pahemmin revennyt kyljestä. Pieniä 1-2mm reikiä olen liimaillut, kun ei litku niitä ole tukkinut kuin korkeintaan hetkellisesti. Siihen mä lähinnä oonkin pettynyt, kun noin pienet reiät pitäisi kaiketi tukkeutua helposti
    Mikä kumi kyseessä?
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Contin Rubber Queen 2.4 ja X-King 2.4.

eile kävi jännästi mettäreissulla ku jyrkässä alamäessä liutin jarrun kaa hiljempaa ja oli eturengas vähä sivuttai (paineet oli parissa barissa) ni kuulu suhaus ja lopsahti rengas sen sisänyppylän yli mut onneks vaa parin kymmenen sentin matkalta. se nous käsipumpulla takas. renkaat on ei tubeless mallin mountain king kakkoset ja ilmeisesti vähä löysät ku pääs lupsahtamaa. meinas säikäyttää ku ei ollu ees varasisuria mukana mut luulen et jos ois ollu tubeless renkaat ni tuskin ois tipahtanu pois. vanteina on tubelessit xtrrät.

stanin litkuista kokemuksia et yks reikä on ainaki todistettavasti paikkaantunu ku joku suhahti takarenkaan läpi, ehin kuulla suhauksen ja pysäytin heti kohta ni oli hiukka kostee yhestä kohtaa rengas mut ei vajautunu koko lenkin aikana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0201346 Katso viesti
    renkaat on ei tubeless mallin mountain king kakkoset ja ilmeisesti vähä löysät ku pääs lupsahtamaa. meinas säikäyttää ku ei ollu ees varasisuria mukana mut luulen et jos ois ollu tubeless renkaat ni tuskin ois tipahtanu pois. vanteina on tubelessit xtrrät.
    Juu, tubeless/tubeless ready-kumeksit on hieman "tiukemmat" reunoista, joten tuskin olisi noin käynyt.
    - Numismaatikko -

Seitsemäs tubeles-konversioni . Ja toinen Nobby Nic Pace Star Evo. Tubeless ready tietty, tällä kertaa Red Metal 5 vanteelle, joka ei ny TLR ole. Litkuna kolmatta vuotta vanha Frm Sealant ja nyt eka pelkällä jalkapumpulla nostamani. Heleppo tapaus. Esikoisen 29 Crosrideille hoitu Nobby kans malliin piece of cake (uudella Stanin nesteellä) mutta takaseen laittamani Rocket Ron oli alkanut vuotamaan Saariselkä MTB:ssä kesken kaiken. Noihin pojan kiekkoihin tuli tilattua ihan Mavicin omat tubeless-venttiilit ja niissähän oli matkassa irto-osaa jos jonkinlaista. Oisinkohan kämmännyt jotenkin? Eli nyt on saldoni 6 erittäin helppoa ja pitkän ajan mittapuussakin toimivaa ja yksi epäilyksenalainen. Mitä Ollin takarenkaalle oikein tapahtui niin tarkempi diagnoosi on vielä tekemättä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0201346 Katso viesti
    eile kävi jännästi mettäreissulla ku jyrkässä alamäessä liutin jarrun kaa hiljempaa ja oli eturengas vähä sivuttai (paineet oli parissa barissa) ni kuulu suhaus ja lopsahti rengas sen sisänyppylän yli mut onneks vaa parin kymmenen sentin matkalta. se nous käsipumpulla takas. renkaat on ei tubeless mallin mountain king kakkoset ja ilmeisesti vähä löysät ku pääs lupsahtamaa. meinas säikäyttää ku ei ollu ees varasisuria mukana mut luulen et jos ois ollu tubeless renkaat ni tuskin ois tipahtanu pois. vanteina on tubelessit xtrrät.
    Mikä vanneleveys XTR-vanteissa ja mikä leveys renkaassa?,jos joku 21mm:nen vanne ja 2.4" rengas ja alhainen paine niin kun hiljaa liuuttelee ja vääntää stongaa niin ei ihme jos rengas burppaa.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Re: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Mikä vanneleveys XTR-vanteissa ja mikä leveys renkaassa?,jos joku 21mm:nen vanne ja 2.4" rengas ja alhainen paine niin kun hiljaa liuuttelee ja vääntää stongaa niin ei ihme jos rengas burppaa.
    21mm kiekot mut renksut on 2.2" leveet...

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Mulla oli paha tubelesongelma eilen, kun laitoin Bronsonin aluksi takaperin paikalleen.
    Kolmen minuutin päästä ongelma oli poistunut ja lattialla 2 tippaa pinkkiä litkua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    pinkkiä litkua.
    Mitäs litkua tuo on? Stanin mömmö alkaa loppumaan..
    Still rides with 26er

Tommosta, hyvin on toiminut, eikä rakenna korvasieniä kumiin.

Rattikelkka Guest

Pahoja Tubeless ongelmia!

Laitoin eilen stanin 21mm teippiä mavicin crossride vanteisiin kierroksen verran ja tänään yritin nostaa jalkapumpulla no-onen smörgåsbordia ja chunky monkeytä vanteelle. Ei onnistunut sitten millään. Sitten kävin huoltoasemalla noiden kanssa mutta paineilmakompuran rengaspumpun ja stanin tubeless venttiiliin väliin tarvitaan vissiin joku adapteri?
    No, sain toiseen renkaaseen ilmaa kyllä sisälle (ventiilin sielu tietenkin irti) jollain kikkailulla mutta heti kun pumpun päästi irti pääsi sinänsä hyvin paineistettu rengas valahtamaan pois paikoiltaan. Olisiko oikea taktiikka ottaa litkut mukaan huoltoasemalle ja jotenkin saada ilmat sisään ilman sielua ja vielä tämän jälkeen pidettyä sisällä jotta ehtii heilutella rengasta jotta saat vuodot kiinni ? Hommaa ei tietenkään yhtään helpota se että itse vanne eikä rengas ole tubeless-ready mutta meikäläinen pitääkin haasteista 🙉.

Toinen vaihtoehto taitaa olla oman kompuran hommaaminen jos meinaa muutenkin vaihdella kesä/syksy/talvirenkaiden välillä? Saisi ainakin rauhassa paineistella vanteita paikoilleen kotiloissa mutta tällöinkin tarvinnen jonkun adapterin tuon prestan ja pumpun pään välille?

Miten noita litkuja edes uskaltaa kaataa renkaaseen jos en saa rengasta/vannetta edes sen verran tiiviiksi että sen voisi paineistaa ihan venttiilin sielun kanssa?

Tämä on kyllä ensimmäinen kerta kun näiden asioiden kanssa puljaan joten muutaman erehdyksen kautta varmaan oppi menee perille (tai sitten kyllästyn tähän kikkailuun ja tilaan stanilta tubeless-vanteet ja laitan niille tubelessready renkaat jottei tarvitse joka renkaanvaihdon yhteydessä jännitellä miten käy)

Schrader/presta -venttiiliadapteri maksaa pyörä- tai autotarvikekaupassa 2-3€.

Riippuu vähän kehän muodosta (ja renkaan mitoista) miten rengas nousee ja tipahtaa paikoiltaan. Minulla on ollut ainoastaan sellaisia kehiä joiden kanssa täytyy ihan erikseen houkutella rengasta tippumaan uraltaan, kun se on kertaalleen sinne noussut. Vaikka olisi nostanut ilman venttiilisielua.

Kyllä sen litkun uskaltaa sinne kaataa vaikka rengas olisi osin tai kokonaankin pois vanteelta. Vähimmällä sotkulla taitaa päästä niin että venttiili on kehässä ylhäällä kun paineistaa, silloin sinne alas valunut litku reagoi ilmavirtaan kaikista vähiten. Eikä se oikein voi reagoidakaan kun ilmanpaine lisääntyy joka suunnasta samaan aikaan.

Kompura säästää hermoja. Ei huono sijoitus ollenkaan jos on tila jossa sitä käyttää. Jokaisen itseään kunnioittavan miehen autotallissahan on kompressori.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Ellen väärin muista niin crossride ei ollut hitsattu kehä, voi olla hankalaa saada ilmat pysymään sisällä.

Teippi tiivistää saumankin kohdalta ja litku loput.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rattikelkka Katso viesti
    No, sain toiseen renkaaseen ilmaa kyllä sisälle (ventiilin sielu tietenkin irti) jollain kikkailulla mutta heti kun pumpun päästi irti pääsi sinänsä hyvin paineistettu rengas valahtamaan pois paikoiltaan. Olisiko oikea taktiikka ottaa litkut mukaan huoltoasemalle ja jotenkin saada ilmat sisään ilman sielua ja vielä tämän jälkeen pidettyä sisällä jotta ehtii heilutella rengasta jotta saat vuodot kiinni ?
    Jos jo vanteelle noussut rengas putoaa ilman painetta keskiuraan, ei litku tilannetta pelasta. Joko hankit kumiset tubeless-vannenauhat Stanilta tai Joelta tai ostat oikeat tubeless (ready)-vanteet.
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

Rattikelkka, oikea menetelmä kerrotaan Stan'sin sivuilla. Noudata sitä. Kyseessä siis normivanne? Miksi et käytä rimstripiä? Sen kanssa nousee ja pysyy ja pitää paremmin.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Rattikelkka Guest

Pahoja Tubeless ongelmia!

Eräässä kaupassa jossa asiasta keskustelin sanottiin että nuo vannekumit/stripit olisivat poistumassa käytöstä ja että pelkkä kevyt stanin vannenauha riittää. Taisi kauppias olla väärässä? Vanne on canyonin al nerve 29:n vakiovanne eli mavicin crossride disc 29.

Ohjeissa (http://www.notubes.com/documents/Tub...version-EN.pdf) mainitaan myös että pitäisi porata tuon venttiilin reikä 11 milliseksi. Nyt reikä on 9mm ja mielestäni tuo stanin tubeless-venttiili kyllä istuu ihan hyvin jo paikallaan joten voinen jättää porailut sikseen?
    Rattikelkka muokkasi tätä : 06.09.2013 at 07.20

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •