GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 2 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 850

Aihe: Kuka törttöili silloin siellä?

Joku mustiin pukeutunut succissankari ei jaksanut kiertää vaan päätti vetää lasten leikkipaikan läpi Arabianrannassa tossa vähän ennen seitsemää illalla tänään. Kyllä siinä taas oli hyvää mainosta pyöräilijöille. Olen itsekin toki joskus rykässyt samasta paikasta läpi kun se on tyhjä. Nyt siellä oli ihan hyvä määrä lapsia leikkimässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sundo Katso viesti
    Joku mustiin pukeutunut succissankari ei jaksanut kiertää vaan päätti vetää lasten leikkipaikan läpi Arabianrannassa tossa vähän ennen seitsemää illalla tänään. Kyllä siinä taas oli hyvää mainosta pyöräilijöille. Olen itsekin toki joskus rykässyt samasta paikasta läpi kun se on tyhjä. Nyt siellä oli ihan hyvä määrä lapsia leikkimässä.
    Itse lähdin kotipihasta mustissa ajovermeissä lenkille hieman ennen seitsemää. En tosin miellä itseäni succissankariksi. Tuo on varsin hankala paikka kaikkien näkövinkkelistä, koska lasten leikkipaikan läpi on kulku rannan väylille ja näin myös lapset pääsevät juoksemaan esteettä kivimuurin viereiselle väylälle. Itse olen tuolla leikkipaikalla viettänyt lasteni kanssa aikaa usean vuoden ajan ja tarkkana saa olla. Leikkipaikan läpi kulkee ulkoilijoita ja pyöräilijöitä. Toiset pitää ottaa huomioon, kuten myös itse tein eilen ja kiersin eräänkin lapsen reilusti koukkaamalla 2-3 metrin päästä. Aiheuttiko ajoni vaaratilannetta vai muuten vaan mielipahaa? Mielestäni en törttöillyt enkä aiheuttanut vaaratilannetta ja ajan tuosta kohtaa tarpeeksi hitaasti. Tuossa kohtaa täytyy vaan ottaa muut huomioon, niin lapset kuin muutkin liikkujat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velonantti Katso viesti
    Gsus on rauhanmies, tästä on hyvä tahto ja anteeksianto kaukana.
    Kiesus ei ollut "rauhanmies" vaan anarkisti, joka vastusti vallalla ollutta valtaa/uskontoa sekä vieläpä häiriköi jatkuvasti paremmin toimeentulevien/pankkien tiskeillä. Kaveri keräsi jopa oman possen jonka kanssa oli "mafiatyylisesti" (tai ainakin "liivijengimäisesti") mukavampi "ehdottaa" muutosta. Ettäsnih!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pikkulauri Katso viesti
    Ei muuten, mutta aiheutit miltei toisen pyöräilijän auton alle jäämisen.
    En ollut se kusipää. Ja jos se miltein auton alle jäänyt oli noormaalein lahjoin varustettu aikuinen, niin on vain omaa tyhmyyttä, huomaamattomuutta ja huolimattomuutta sotkea esimerkin sokaisemana auton alle. Lapset toki eivät kaikkea huomaa, mutta kun se vihreä valokaan ei valitettavasti ole mikään tae turvasta, saati ne seepraraidat, ihan oman terveytensä vuoksi olisi syytä katsahtaa ennen kuin menee. Ja tämän turvattomuuden seuraus on toki, että jos kuitenkin joudut katsomaan, niin sehän on ihan sama kolaritilanteessa heikompana pitää sitä valoa vain ohjeellisena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Vaihteeksi joku ääliö veti Kaarnatien ja Tervahovintien risteyksessä mäen päältä suoraan auton eteen päin punaisia. Seuraavalla kerralla en jarruta.
    Muista jälkikäteen kertoa myös asiasta kyseleville, että 22.8.2013 17:19 päätit, ettet enää jarruttele - totuudessa pysyminen palkitsee.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

hannuwilliam Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velonantti Katso viesti
    Gsus on rauhanmies, tästä on hyvä tahto ja anteeksianto kaukana. Hei, spede, joka ohitit Kupittaankadulla, et voittanut mitään, etkä ketään! Chillasin, rullailin, otin iisisti, perkele!
    en mä ymmärtänyt tuosta hölkäsen pölähtämää, mutta ei se mitään. olen jo nauttinut suunnattomasti tämän palstan annista =)... kiitos siitä osallistujille =D

Kyll mä niin mieleni pahoitin kun ketään en nähny törttöilemässä, ihan lähin varta vasten autolla jotta pääsis avautumaa, mutta ei niin ziisuksen ketään. Yritin ajaa punaista päin jos joku ajas perässä, ja pysähtelin suojatien eteen, päälle ja taakse, mutta ei, ei kukaan ohittanu pysähtymättä. Ajoin alinopeutta ja ylinopeutta ja tasanopeutta mutta kukaan ei ohittanu. Ite se olisi mentävä ..rkele törtöilemään, mutta ku on tämä keuhkotauti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti
    Itse lähdin kotipihasta mustissa ajovermeissä lenkille hieman ennen seitsemää. En tosin miellä itseäni succissankariksi. Tuo on varsin hankala paikka kaikkien näkövinkkelistä, koska lasten leikkipaikan läpi on kulku rannan väylille ja näin myös lapset pääsevät juoksemaan esteettä kivimuurin viereiselle väylälle. Itse olen tuolla leikkipaikalla viettänyt lasteni kanssa aikaa usean vuoden ajan ja tarkkana saa olla. Leikkipaikan läpi kulkee ulkoilijoita ja pyöräilijöitä. Toiset pitää ottaa huomioon, kuten myös itse tein eilen ja kiersin eräänkin lapsen reilusti koukkaamalla 2-3 metrin päästä. Aiheuttiko ajoni vaaratilannetta vai muuten vaan mielipahaa? Mielestäni en törttöillyt enkä aiheuttanut vaaratilannetta ja ajan tuosta kohtaa tarpeeksi hitaasti. Tuossa kohtaa täytyy vaan ottaa muut huomioon, niin lapset kuin muutkin liikkujat.
    2-3 metriä on aika hemmetin läheltä satunnaisiin suuntiin sinkoilevia lapsia. Tiellä voi (toisinaan) olettaa vanhempien pitävän ne lapset ruodussa, mutta leikkipaikalla vanhemmat harvemmin juoksevat kokoajan lapsen vieressä. Koska kyseessä kuitenkin selvästi on ongelma, piirsin aiheesta avustavan kuvan kun nyt työmatkalla koukkasin taas siitä rannan kautta.

Punainen : Lasten leikkipaikan läpi menevä reitti.
    Yhtenäinen vihreä: Ajettavissa oleva reitti, joka ei mene lasten leikkipaikan läpi.
    Vihreä katkoviiva: Reitit joilla pyörää joutuu nostamaan (tai pyörällä ajamaan) parin porrasaskelman verran.

Pohjoisin reitti näyttää menevän melko läheltä toista lasten leikkipaikkaa, joten se ei ehkä ole myöskään suositeltava. Taluttaminenkin on vaihtoehto jos näitä monen kymmenen metrin kiertämisiä ei jostain syystä jaksa ajaa.

Tulin kuikuilemaan miten täällä menee. Huikeen tiukalla on pipot ja saatananmoisia sössöjä liikenne täynnä! Ei muuta kuin kiitos asb topikista ja jatkakaa.
    ( ಠ_ಠ)

Kertoisitteko tarkemmin, mikä tuo leikkipaikka Arabianrannassa on? En osaa tulkita tuota karttaa...

Ihan tavallinen talon pihan leikkipaikka, jossa on pari keinua, jousikeinuja ja hiekkalaatikko. Olin viimeviikolla siellä pojan kanssa pari tuntia leikkimässä ja siitä veti kaikenlaista sunnuntaipyöräilijää läpi. Vitutti siis jo valmiiksi kun Cyklooppi siitä posotteli, en muuten olis varmaan vaivautunut avautumaan täällä. Omasta mielestäni ei vaan ole kovin fiksua ajaa tommosen leikkipaikan läpi kun siinä on lapsia juoksentelemassa, etenkään kun kiertäminen ei ole erityisen hankalaa.

^ Joo mutta itsekin siellä asuvana olisi nyt ihan kiva tietää tarkempi osoite, siellä kun on niitä kaikenlaisia hämmentäviä "yhteispihoja" sun muita, joista ei aina oikein tiedä että onko niistä ok mennä vai ei. Ei kai se ihan pelkkä tai tavallinen leikkipaikka ole, jos siitä kerran voi ajaa läpi?

Jos ei ole aidattu, siitä saa mennä. Lasten leikkipaikan erottaa siitä että siellä on kiinteästi asennettuja leikkivälineitä, esimerkiksi keinuja tai kiipeilytelineitä. Pyörällä saa ajaa kaikkialla missä kehtaa eikä jää kiinni. Eikä se Cyklooppikaan nyt mitään hengenvaaraa kenellekään aiheuttanut, kunhan vitutti. Pari muuta vähemmän fiksua siitä ajeli aika riskillä, mutta kukaan niistä ei näyttänyt geneeriseltä fillarifoorumilaiselta joten en niille jaksanut täällä avautua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Justiina Katso viesti
    Kertoisitteko tarkemmin, mikä tuo leikkipaikka Arabianrannassa on? En osaa tulkita tuota karttaa...
    Näyttää olevan yhteispiha 2 Gunnel Nymanin ja Toini Muonan katujen välissä http://www.arabianranta.fi/asuminen/...eispihat_1_13/. Lainaus pihan selosteesta: Pihan kulkureitin varrelle on muuntamon yhteyteen suunniteltu levähdyspaikka. Muuntamon seinien punasavitiiliin on painettu tekstiä, jonka teemana on pyöräily. Esittelykuvassakin on ironisesti fillarit framilla. Alueella vuosikausia liikkuneena mulle ei ole tullut mieleenkään ettei tosta voisi pyöräillä. Tuskin Cyklooppikaan missään väylien ulkopuolella kävi pihaa kyntämässä. Mitä siihen pohjoisempaan reittiin tulee, kuvastakin näkyy että leikkipaikka rajautuu suoraan pysäköintialueeseen. Pyöräily on siinä aika marginaalinen vaaratekijä.

Joku oli joskus siihen (ja suunnilleen kaikkiin muihinkin) muurin aukkoon pistänyt omatekoisen pyöräilyn kieltävän merkin, joka siitä on myöhemmin revitty pois. Ja hyvä niin, ei semmosilla omilla kielloilla ole mitään asiaa yleisille alueille. Kyseinen piha on vain suunniteltu vähän heikosti, ja se houkuttelevin poistumisreitti menee suoraan jousikeinujen välistä keskeltä leikkipaikkaa.

Lähinnä toivoisin ihmisiltä hiukan omaa harkintaa kun sitä reittiä valitsee, vaihtoehtoja siitä läheltä kyllä löytyy. Koska siitä leikkipaikan läpi ei ole pakko ajaa päästäkseen rannan reitille, voisi sen kiertää siitä talon toiselta puolelta kun siinä on lapsia leikkimässä. Muiden läpiajaneiden aiheuttamat läheltä piti-tilanteet vaan nosti vitutuskäyrän aika korkealle siihen mennessä kun Cyklooppi siitä läpi ajoi. Vielä lisää kierroksia sain tuosta "jätin ainakin 2-3m tilaa", kun joku alle kouluikäinen voi siltä etäisyydeltä kipasta alle ilman mitään reagointimahdollisuutta.

Pahoittelen silti, näin jälkikäteen ajatellen kohteliaampi lähestymistapa olisi varmasti toiminut paremmin.

Kiitokset linkistä, tietääpä sitten itse varoa leikkiviä lapsia ja etenkin niiden äkäisiä vanhempia (Eipä sillä, näiden yhteispihojen idea ei ole oikein minulle auennut. Toisaalta niiden pitäisi kai olla kaikille asukkaille avoimia oleskelu- ja virkistysalueita, mutta ilmeisesti suuri osa on varusteltu lasten leikkipaikoilla. Ja sitten kiistellään siitä, kuka niillä saa tehdä ja mitä. Jotain kollektiivisuutta ja kylähenkeä noilla on kai tavoiteltu, mutta ei taida toimia Suomessa sellainen konsepti..)

Ketkä kaahasivat [lisää päivämäärä] Toripuistikkoa alas kävelytietä pitkin, ajoivat Ounaskosken sillalla yksisuuntaista väärään suuntaan, kaartoivat Vapaudentiellä taakseen katsomatta tien yli ja paahtoivat Pinkun kulmalla surutta päin punaisia! Tunnusta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Asentaja Katso viesti
    ...saatananmoisia sössöjä liikenne täynnä!
    Yhdyn. Itse olen vuodesta 2008 tosissani pyöräilyä harrastanut ja siten voin asettua muiden ihmisten yläpuolelle kertomaan, mikä on oikein ja mikä on väärin. En ole syyllistynyt itse mihinkään rikkeisiin toistaiseksi. Uskomattomia tunareita!! Vedän turpaan kun nähdään! Saakeli!
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Tänään joku kuuskymppinen ukkeli polkaisi puutarhakadun varrella parkissa olleen pakun takaa suoraan auton eteen. Jos olisin ollut hieman lähempänä, niin törmäys olisi ollut tosiasia.

Vaihteeksi joku ääliö veti Kaarnatien ja Tervahovintien risteyksessä mäen päältä suoraan auton eteen päin punaisia. Seuraavalla kerralla en jarruta.
    Aamuisin tuosta pyöräilevät kertovat, etteivät Tervahovintietä autoilevat paljon välitä punaisista valoista, vaan ajelevat päin.

Melko pahalta tuntuu, että joukossamme, joka jatkuvasti on huolissaan siitä, miten muut meihin liikenteessä suhtautuvat, on buffimiehen kaltaisia. Surullinen olen. Toivottavasti teilaamansa saa oikeutta; uhattuhan jo on ja toivottavastii mahdollisessa aiheuttamassaan "onnettomuudesa" joku salapoliisi tämä uhkauksen onnistuu paikantamaan. "Kaikkia se Luoja elättää"...
    onks pakko, jos ei haluu

Ketkähän mahtoi olla ne pari maantiepyörillä liikkuvaa sankaria, jotka tänään n klo 17:30 Korson ABC Delin kohdalla klv:llä vetivät suhteellisen huolellisella nopeudella Pihkalantien vartta kääntyen Kulomäentien varteen Sipoon suuntaan? Oli nimittäin aika liki... Tilannenopeus pimeään mutkaan ajaessa kannattaisi ehkä sovittaa niin, että pysyis edes suunnilleen omalla 'kaistalla'. Aattelin vaan, et jos sieltä Sipoon suunnasta oliskin tullu vaikka mopo, tai pieni lapsi. Ei mulla muuta.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KeJu Katso viesti
    Aamuisin tuosta pyöräilevät kertovat, etteivät Tervahovintietä autoilevat paljon välitä punaisista valoista, vaan ajelevat päin.
    Ja tämän takia piti rekisteröityä foorumille? No ei se mitään tervetuloa.

Keskimäärin tuossa noudatetaan valoja yhtä hyvin kuin muuallakin Oulussa. Sitä en tosin yhdeltäkään autoilijalta ole tuossa nähnyt että odottaisivat ensin vihreillä tulevat ja vetäisivät sitten punaisia päin. Pyöräilijöiltä näkee jatkuvasti.

mutanaama Guest
    Buffi nyt on ja ajattelee omilla pikkuaivoillaan olevansa oikeassa. Älä jarruta, olethan oikeassa.
    Mää taas törttöilin tänään. Oletien että likka vasemmalla olis ajanu risteyksen yli, kun olin itse kääntymässä vasemmalle kitymaasturilla, mutta hän päättikin antaa mulle tietä. Samaan aikaan edestä lähestyi mopo, joka joutu mun takia hankalaan tilanteeseen (ehkä). Jos olisin ollut fiksu, olisn jäänyt venaamaan omalle kaistalle, jolloin fillaristi olisi tajunnut etten ole tulossa päälle, ja mopollekin olisi ollut tilaa

Ja tämän takia piti rekisteröityä foorumille? No ei se mitään tervetuloa.

Keskimäärin tuossa noudatetaan valoja yhtä hyvin kuin muuallakin Oulussa. Sitä en tosin yhdeltäkään autoilijalta ole tuossa nähnyt että odottaisivat ensin vihreillä tulevat ja vetäisivät sitten punaisia päin. Pyöräilijöiltä näkee jatkuvasti.
    No anteeksi, kun sattui olemaan ensimmäinen viesti. Aika hyvin olen jo muutma viikko sitten tiennyt, mitä tulet kirjoittamaan Tervahovintien ja Kaarnatien risteyksessä törttöilevistä. Avaatko hieman tuota sun aivoitusta tuosta vihreillä ajavien odottamista ja sitten päin punaisia?
    Tilannehan menee yleensä niin, että siinä valoissa joku pyöräilijä tai jalankulkija odottaa vihreitä itselleen. Valo vaihtuu ja hän menee yli. Tällöin Tervahovintietä ajaville autoille palaa luonnollisesti punainen, ellei sitten ole valoissa jokin tekninen vika. No Tervahovintietä sitten lähestyy alamäkeen auto, jonka kuski katsoo, ettei risteykseen näytä olevan tulossa pyörää ja päättääkin ajella hyvin hyvin tuoreilla vihreillä, siis päin punaista. Ja kas, Kaarnatien varressa kulkevaa kevyenliikenteenväylää tuleekin polkupyöräilijä, joka ajaa päin vihreitä risteykseen, mutta joutuukin jarruttamaan ja väistämään päin punaisia ajavaa autoa.
    Tätä siis tapahtuu aikaisin aamulla, kun kulkijoita on vähän niin kevlillä, kuin ajoradallakin.
    Ilmeisesti pyöräilijöitä ja autoilijoita pitää kohdella kuten pikkulapsia, varaudu kaikkeen, koskaan et tiedä mitä ne tekevät.
    Ja kiitos tervetulotoivotuksista.
    KeJu muokkasi tätä : 01.09.2013 at 15.28

Jotenkin hankalat valot Ouluhan kuuluisa siitä, että autot vetävät rumast päini punaisia, ei puhuta vanhoista keltaisista tai sekunneista. Itse en luota yksiinkään valoihin Oulussa, vaan aina saa varmistella!

Kuka törttöili silloin siellä?

Oulun kaupunki on korjannut erheensä toimivasta nöyryytysnapista. Johan se Lyskan pohjoisen kulman viereinen valo ei enää näytä antavan jalankulkijoille vuoroa vajaassa 10 sekunnissa, kuten se pitkään rikki olleen napin korjauksen jälkeen, oliskohan noin kuukauden verran toiminut.

Kuka törttöilijä tuon "korjasi" ennalleen? Se tietä noin viidessä sekunnissa oli jopa mukava ja nappi tuntui hyödyllisemmältä kuin haitalliselta.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KeJu Katso viesti
    No anteeksi, kun sattui olemaan ensimmäinen viesti. - - Ja kiitos tervetulotoivotuksista.
    Yhyy! Mielensäpahoittamista heti toisessa viestissä! On tämä kyllä niin hirveä paikka tämä foorumi että ihan alkaa myötäitkettää.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

sledgehammer Guest
    Hah, tää on niin parasta. Pyörällä ajaessa autoilijat on hanurista ja toisinpäin. Pyöräily on lajina niin jalo, että kaiken muun maailman pitää mukautua siihen. Autoilijan pitää vaan niellä kiukku, kun viereinen kaista vetää ja oma ei (kun sen keulilla joku vetää hippijopolla keskellä tietä). Pyöräilijälä on taas oikeus järjestää itkupotkuraivari, jos auto on sitten päässyt livahtamaan ohi niin, että peilin ja pyörän väliin on jäänyt alle metri. V*ttu kun noi autoilijat on niiiin sikoja. Toiset vaan osaa ärsyttää tahtomattaankin. Mun periaate on ajella niin, että siirtyminen tapahtuu mahdollisimman nopeasti ja muuta liikennettä haittaamatta. Liikennesäännöt, no kai niitäkin jossain määrin pitää noudattaa Nykyään en jaksa painella enää liikennevalojen nappeja, kun kuitenkaan en jaksa odotella niiden vaihtumista, jos tulee tyhjä väli jossa pääsee menemään. Tiedostan kyllä hyvin, että kolahtaessa vika on mun. Koitetaan silti mahtua kaikki sekaan

Naantalissa oli kyllä paras eukko pitkään aikaan. Ajelin Immaisista kelviä pitkin Vanton suuntaan kun vastaan tuli Semmionen epäonnistuneella sprayrusketuksella varustettu solariumissa kuivattu eukko kolmen cairinterrierin kanssa. Keskellä väylää ja jokainen koira veti eri suuntaan. Vastaan tuli yksi filo ja mä koitin päästä takaa ohi. Oli siinä sompaamista, kun tämä emäntä otti taisteluilmeen ja piti kiinni jalankulkijan oikeudesta vallata koko väylä. Ei pienintäkään elettä edes koirien saamiseksi järjestykseen. Se nyt oli ihan selvää, että keskellä kuuluu kulkea. Olis nyt edes yhden koiran hihnasta vähän nykinyt.

Olisit vetänyt kello soiden remmistä yli. Noh jooh, oikeasti se on huono ratkaisu, mutta ei kuitenkaan mitenkään täysin tuomittu epäonnistumaan. Joskus valitettavasti tuli vetästyä huomaamatta jostain fleksin narusta yli, joka onneksi meni sen verran matalalta, että jäi pyörien alle. Koiraa vähän nykäisi ja remmi tippui ulkoiluttajan kädestä. Toivon, että se oppi, ettei koiran paikka ole eri reunalla ja ettei musta naru välttämättä näy mustaa märkää asfalttia vasten.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •