GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 57 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Ardenttia kovasti haukutaan ettei pidä sivunappulat mutta korson kulomäen juurakoissa koitin ajaa ryskäämällä niin hyvin piti ja kaltevilla pinnoilla vaikka oli märkää mutta toistakesää alla niin varmaan sekin vaikutti että piti,2baria oli takana ja vähän litkut burppaili ja nostin paineita niin pitoa oli,ihan ok! Ardentit 2.4 alla.

Tossa vähän kun alkaa rönttäkelit niin Hanssit alle niin ei tarvii jännittää onko pitoo vai ei.
    No tosin ei sitten enään paljoo rullaakaan...
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Re: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Meinasin jo kommentoida jotakin nohevaa kokovalinnoista, kunnes muistin, että nojakki.

Omakohtaisella kokemuksella toimii Stan's-tubelessina hyvin.
    Kiitos. Molemmista .

Kunhan tulevat niin ajan pari testilenkkiä, toisen 50-559/622 raivoreetuilla.

Jotenkin tuo mun värkki pelittää näillä ajotaidoilla paremmin noin kapeella etusella, ennen sitä oli 57-559 rallirane. Joka on vaikeempi ajaa suolla tms ja pitää huonommin märällä.

Tapatalakilla tuusattu hyytelö pavulla, voipi olla kirotusvihreitä...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

"Yllämainitut 2.2-2.4 paineet 70-kiloiselle, kuulostaa renkaasta riippumatta hankalilta märällä juurakolla/kivikolla? Oma paino 80-82kg, ja ajelen RocketRon/RacingRalph (2.25) -yhdistelmällä 29-jäykkäperäisellä ja paineet jotain 1.6-1.8 tubelessina jos märälle polulle menossa ja ajo on mielestäni vielä suht nautittavaa (tai sitten en vaan paremmasta tiedä). Mutta sama yhdistelmä jollain 2.4-paineilla olisi kyllä ihan tuskaa ajotaidoillani."

RocketRon/RacingRalph (2.25) -yhdistelmällä märälle polulle/metsään edes yleensä?? Hulluutta, sanon minä!

Vitsi mä oon lähes aina ajanu väärillä renkailla märillä poluilla!

No kunhan ei vaan Nobby Nicillä ajele...

En muutoinkaan ymmärrä tuon saksalaismerkin suosiota; kaikkia en ole tietenkään kokeillut, mutta pitävää rengasta en ole heiltä löytänyt. Lopetin kokeilut Fat Albertiin, kun yritin ajaa sillä Rampagen jälkeen. Tosin citymaasturissa on Kojakit alla. Ne toimii

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Toisekseen, onko kansalla havaintoja mikä noissa 2.3" ja 2.4" HR2 rungoissa on erona, 2.3" on mainittu "Tubeless Readyksi" mutta 2.4" ei. Onko noissa kovinkin erilainen runko/reunanauha?
    Onko tähän liittyen jotain lisäinfoa? Itseäni tosin kiinnostaa enempi HRII 2,4" vs. HR 2,7" ja mahdolliset erot kylkien vahvuudessa. 2-ply nuo vissiin molemmat joten ei pitäs mitään ihmeellistä eroa kestossa olevan, vai? HRII tekisi kyllä mieli kokeilla koska isot pojat sanoo, että voi ajaa aggressiivisemmin.
    ..makes Jack a dull boy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Minä oon jotenkin tullut siihen tulokseen ,että rullaavuus merkitsee pitoa enemmän myös syksyllä ainakin takarenkaassa.
    Kivempi ajaa kun pyörä rullaa edes jotenkin.
    Rullaavuudella ei ole omasta mielestä taasen mitään merkitystä maastoajossa. Maastoajoksi luen kiviset/juurakkoiset/mutaiset kapoiset polut/umpimetsän. Hiekkatiellä/latupohjilla ajelu ei oikein mielly maastoajoksi. Ruullaavuutta tarvitaan maantiellä. Succisten kanssa.

Maastossa riittää hyvä pito+riittävän suuri ilmatila ja kestävyys. Pyörässä on polkimet etenemistä varten.

Jos rullauksella ei olis mitään merkitystä, niin pitäisin aina tankissa edessä Nokian 3.0" Gazzaloddia. Nyt en viitsi laittaa sitä edes joka syksy eteen pyörimään. Mahtavaa sillä kyllä on päästellä, mutta ei pyörä kulje mihinkään sen kanssa.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

No ehkä ei mitään merkitystä on hiukan yliampuvasti sanottu, myönnetään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Rullaavuudella ei ole omasta mielestä taasen mitään merkitystä maastoajossa. Maastoajoksi luen kiviset/juurakkoiset/mutaiset kapoiset polut/umpimetsän. Hiekkatiellä/latupohjilla ajelu ei oikein mielly maastoajoksi. Ruullaavuutta tarvitaan maantiellä. Succisten kanssa.

Maastossa riittää hyvä pito+riittävän suuri ilmatila ja kestävyys. Pyörässä on polkimet etenemistä varten.
    No en minäkään kävelyteitä pitkin ajele. Jos mäkee ajaa ja hissillä pääsee ylös niin laitan Contin Der Kaiserit tai Onza ibex DH:t Tai Minionit liimapinnalla ,mutta en minä niillä lenkille jaksa lähtee. Ei se oo enää kivaa ja pyöräilyn pitää olla kivaa ,eikä ylämäkeen räkäposkessa puurtamista. IMO.
    Onneks ylämäen jälkeen alkaa melkein aina alamäki.

Sitäpaitsi sopivasti kun lipsuu niin ajotaidotkin kehittyy ja jännitys säilyy.
    Kyllä mulla edessä on aina suht pitävä rengas ,mutta taakse pitää hakea pidon ja rullaavuuden kompromissia ,mikä mulla on larssen TT tai korkeintaan 2,35 highroller 60a.
    Tai sit pitäs alkaa treenaamaan ,että jaksas ajaa traktorin renkailla. Ei jaksa.......
    - Fear is a mindkiller -

"Yllämainitut 2.2-2.4 paineet 70-kiloiselle, kuulostaa renkaasta riippumatta hankalilta märällä juurakolla/kivikolla? Oma paino 80-82kg, ja ajelen RocketRon/RacingRalph (2.25) -yhdistelmällä 29-jäykkäperäisellä ja paineet jotain 1.6-1.8 tubelessina jos märälle polulle menossa ja ajo on mielestäni vielä suht nautittavaa (tai sitten en vaan paremmasta tiedä). Mutta sama yhdistelmä jollain 2.4-paineilla olisi kyllä ihan tuskaa ajotaidoillani."

RocketRon/RacingRalph (2.25) -yhdistelmällä märälle polulle/metsään edes yleensä?? Hulluutta, sanon minä!

Melkein samalla yhdistelmällä ajava ja siksi melkein hullu ilmoittautuu...

Ainakin Racing Ralph 26 2.25" Gatestar seoksella edessä ja Pacestar seoksella takana toimi toissa viikonloppuna (Finlandia MTB) 2,2 barin paineilla mun 78kg alla ihan OK märässä juurakossa (ne pätkät kun sitä oli). Ei nyt mitään ihmeellistä pitoa muttei liian liukastakaan. Esim. alamäissä noilla uskalsi ajaa ihan rennosti. Ylämäissä kyllä suti aika herkästi ja savisessa ylämäessä ei päässyt eteenpäin.

Sen verran järjissäni kuitenkin olen että, jos ulkona sataa kunnolla vettä lähtiessä, otan mielummin HD:t alle vaikka noillakin märällä ajaminen on ihan hauskan puolella. Myöhemmin syksyllä voi sitten laittaa HD:t pysyvästi alle limakelejä varten.
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

Jos mäkee ajaa ja hissillä pääsee ylös niin laitan Contin Der Kaiserit tai Onza ibex DH:t Tai Minionit liimapinnalla ,mutta en minä niillä lenkille jaksa lähtee. Ei se oo enää kivaa ja pyöräilyn pitää olla kivaa ,eikä ylämäkeen räkäposkessa puurtamista. IMO
    Sitäpaitsi sopivasti kun lipsuu niin ajotaidotkin kehittyy ja jännitys säilyy.
    .
    Ylämäethän on melkein parasta! Alamäen jälkeen.
    Itse menen mieluummin(jos vain mahdollista) ajaen kuin hissillä ylös. Tulee nousu- ja laskutreenit samalla keikalla. :P
    Toki en sentään ns. mäkeä aja.
    Maininta ajotaidon kehittymisestä pitää kyllä paikkansa. Jännitystä ei tarvitse sentään liikaa olla :P

Ylämäethän on melkein parasta! Alamäen jälkeen.
    Itse menen mieluummin(jos vain mahdollista) ajaen kuin hissillä ylös. Tulee nousu- ja laskutreenit samalla keikalla. :P
    Toki en sentään ns. mäkeä aja.
    Maininta ajotaidon kehittymisestä pitää kyllä paikkansa. Jännitystä ei tarvitse sentään liikaa olla :P
    Jep. Makuasiahan tämä pyöräilykin on. Jokainen harrastaa tyylillään. Tunnen minäkin monia jotka tykkää hyökätä ylämäkeen (esim. puijon poluilla) niinpaljon kuin koneesta lähtee. Sit ne käyttää sen laskun palauttavana ennenkuin taas lähteevät kiipeämään.

Minä ajelen vähän sillä tyylillä ,et ajelen rentoo vauhtia ja tykittelen sit välillä kun tulee hyviä ja haastavia polkuja tai alamäentynkää yms.
    Eipä tuo minun pyöräkään oo ihan omimmillaan ylämäessä vaikka se jotenkuten kiipeekin.
    Siirtymät menee ihan rullaillessa. Ei oo kyllä ihmekkään miks se kunto ei nouse.
    - Fear is a mindkiller -

Minä ajelen vähän sillä tyylillä ,et ajelen rentoo vauhtia ja tykittelen sit välillä kun tulee hyviä ja haastavia polkuja tai alamäentynkää yms.
    Eipä tuo minun pyöräkään oo ihan omimmillaan ylämäessä vaikka se jotenkuten kiipeekin.
    Siirtymät menee ihan rullaillessa. Ei oo kyllä ihmekkään miks se kunto ei nouse.
    Näinpä ja täntyylisessä _ajelussa_ pitoa osaa kummasti arvostaa, muttei liikaa rullaavuuden kustannuksella..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Onko jotain kevyttä (alle 500g/kumi) ja pitävää olemassa? Kestävyydestä tinkien, siis.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Schwalbe Rocket Ron EVO TLR 2,35 ilman suojauksia, ilman sisäkumeja, alle 1,3 barin paineilla.

Älä sitten aja kävyn yli, kylki menee rikki.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Ne ParkToolin ulkorenkaalle tarkoitetut pikapaikat eivät muuten ole mikään ratkaisu litkukäytössä olleen renkaan paikkaukseen.
    Putsauksesta huolimatta paikka ei tarttunut kumiin yhtään mitenkään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti

Ne ParkToolin ulkorenkaalle tarkoitetut pikapaikat eivät muuten ole mikään ratkaisu litkukäytössä olleen renkaan paikkaukseen.
    Putsauksesta huolimatta paikka ei tarttunut kumiin yhtään mitenkään

Toimiiko ne muuten maantierenkaan paikkauksessa? Tuossa on muutama kiven repimä Misukka. Laitoin kokeeksi ihan normipaikan, tais olla kyllä paikallisen Kupiaisen hyllystä ko rasia... 7 baarin kohdalla piuf. Aattelin että eturenkaina vois vielä hyödyntää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Schwalbe Rocket Ron EVO TLR 2,35 ilman suojauksia, ilman sisäkumeja, alle 1,3 barin paineilla.
    Oukkei!

Oukkei
    -L.

Ja katin kontit, Rocket Ronit on ihan oivat kumit. Enhän minä ny tietenkään teijän oikeitten maastokuskien rinnalla mitään ole mutta hyvinhän nuo kaksi kesää ja yhen talven on on pelanneet ja kestäneetkin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Niin kuin olen jo aiemmin mainostanut niin Maxxis Beaver on aika järkky pitävä rengas ja sitä löytyy alle 500g versio niin 26" kuin 29"-koossa. Saa litkutettua, mutta noilla painoilla kyljet on aina vaarassa. Paineita on myös pidettävä melko paljon(reilusti yli 2bar) ettei muljahtele, joten täysjousto lienee niiden paras käyttökohde.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Beaver rullaa jopa suht hyvin, kyljet tosin on paperia.

Savivellissä ja mudassa leikkaa muhjun läpi hyvin ja vetopitoa on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Niin kuin olen jo aiemmin mainostanut niin Maxxis Beaver on aika järkky pitävä rengas ja sitä löytyy alle 500g versio niin 26" kuin 29"-koossa. Saa litkutettua, mutta noilla painoilla kyljet on aina vaarassa. Paineita on myös pidettävä melko paljon(reilusti yli 2bar) ettei muljahtele, joten täysjousto lienee niiden paras käyttökohde.
    Greit, täpäriin juurikin ajattelin syksyn vellejä varten. Tai on sitä velliä tuossa työmatkan varrella olevilla poluilla paikoitellen sen verran, että Raceking alkaa olla kirjaimellisesti so last season.
    -L.

Mäkin oon aika laiska siirtymissä niin muinainen 2.25 NN takana ja MK 2.4 edessä aika kovilla paineilla .. kuivalla kelillä 2.5 edessä takana 3 sit märällä tulee tiputettuu jos kalliokivikkojuurakkoo

Oma huomio, joka nyt varmasti on monelle selviö mutta kuitenkin; 2.35 leveä kumi 19mm(sisäleveys) "leveällä" vanteella muuttuu ihan toiseksi, kun laitetaan alle riittävän leveä vanne. Tuli tuokin nyt kokeiltua.

yllättävän paljon tuollainen muutaman millin vanteen sisäleveyden muutos vaikuttaa renkaan profiiliin..
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rattikelkka Katso viesti
    Selvä. Tilaan tuollaiset maxxisin ardentit. Meneeköhän al nerveen 2.4 tuumaiset renkaat vai ostanko suosiolla nuo 2.25 tuumaisena ettei ala harmittaamaan? 2.4 tuumainen tarjoaisi vielä pienen lisäpidon?
    Joko sait renkaat? itseänikin kiinostaa ko. pyörään Ardent 2.4 levyisenä. Onko joku mitannut, kuinka leveä rengas on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hälle Katso viesti
    Onko joku mitannut, kuinka leveä rengas on?
    26" versio about 60-62mm, riippuu vanteen leveydestä. Todella mukava ja monipuolinen rengas ajaa
    Still rides with 26er

Tsiinäpä ne nyt on, sitten vaan märkiä keliä odottamaan ja kokeilee mikä on pito

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •