FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 87 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 187 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Tällainen on maasturissa. Automaattisoitolla kilahtaa isommissa kuopissa ja pompuissa. Pakko oli ostaa kun jalankulkijoiden huumorintaju ei riitä sanalliseen kommentointiin. Luulevat kaikkea "vattuiluksi"
    Kuntoajoissa huutelin " varokaaa...täältä on pyöräkilpailija tulossaaa."
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Talisker Katso viesti
    Napit korvissa on ainakin Tampereen seudulla todellinen ongelma.
    Jalan ja rullilla kulkevat eivät vaan kuule, ei vihellystä, eikä kelloa.
    Mulla on molemmat ja käytän niitä paljon. Kaukaa ja kovaa tarvittaessa.
    Heh aivan...mä huudan "Pyörä!" ja desibelit ovat riittäneet tähän saakka vaikka olisi ollut napitkin korvissa
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mistähän ihmeestä luistelija luulee olevansa oikeutettu valtaamaan koko väylän ja hiihtämään siinä keskellä väylää niin ettei kukaan mahdu ohitse tai kohtaamaan.
    Ei tässä ole mitenkään kysymys mistään elintilan valtaamisesta joiltain toisilta liikkujilta, vaan siitä että saataisiin se liikkuminen kaikille ryhmille turvallisemmaksi. Kun asia kaikesta huolimatta on niin että siellä liikkuu muitakin niin luulisi että kaikkia asia kinnostaisi, sillä tällin tullessa se vekki tulee yhtälailla pyöräilijään ja luistelijaan ja jalankulkijaan.

Mitä taas tulee tuohon keskellä luisteluun, niin varmasti niitäkin löytyy, kuin myös pyöräilijäryhmiä jotka tulevat rinnakkain koko baanan leveydeltä. Eiköhän jokain täydellä järjellä varustettu luistelija anna suosiolla tilaa siirtymällä reunempaan kun näkee edestä tulijan, tai kuulee takaa tulijan tavalla tai toisella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Vapaarattaan ääni korvaa mulla kellon. Toimii.
    Olet tavannut ylen ystävällisiä poliiseja.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

veikeää sinällään kun on vaadittu kello, ei kelpaa puristeltavatorvi,
    Sille, että vaaditaan kello eikä sumutorvi tai vuvuzela käy, on kyllä järkevä syynsä: konsistenssi. Kun kuulee kellon äänen, tietää että siellä on pyörä eikä esimerkiksi maratoonarien vappukulkue tai muuta vastaavaa. Pyörä, joka sitten puolestaan oletettavasti käyttäytyy tietyllä tavalla. Ennalta-arvattavuus on liikenneturvallisuutta.

Onko ihmisellä sitten velvollisuus tuntea tieliikennelain säännöt ja pykälät?
    Tämä taitaa olla trolli, mutta joka tapauksessa jo muinaisten roomalaisten pyöräilysäännöt tiesivät, että http://en.wikipedia.org/wiki/Ignoran...is_non_excusat

tempokisu Guest

Huutomerkki! Suuntamerkki!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nalho Katso viesti
    Eiköhän jokain täydellä järjellä varustettu luistelija anna suosiolla tilaa siirtymällä reunempaan kun näkee edestä tulijan, tai kuulee takaa tulijan tavalla tai toisella.
    Joo mutta kun niitä ilmeisesti vajaalla järjellä varustettuja rullaluistelusauvailijoita on myös. Vaikka miten pyydät että pääsiskö ohi, niin ei anneta tilaa. Sitten kun menee vaan, kamala huuto ja haistattelu.

Ihan yksinkertainen ja paljon kevyenliikenteenväylän turvallisuutta edistävä olisi se SUUNTAMERKIN NÄYTTÖ!
    Tänään edessäni ajeli ihan kilpurilla nainen, pieni reppus selässä, ja ajattelin että kohta meen ohi..olimme Pirkkalassa Tiilerin edessä, ja kohta pyörätie haarautuu tunneliin Rajasalmen sillalle päin. Nainen ajeli aivan oikeaa reunaa, joten olisin menny vasemmalta ohi.
    Tuli kuitenkin aavistus, että entäpä jos se kuitenkin kääntyisi...ja kääntyihän se. Kovaa vauhtia, ei mitään katsonu taakseen eikä suuntaa voinu näyttää. Olisi tehny mieli ajaa perään ja muistuttaa että mitä tehdään kun käännytään?

Näitä "läheltä piti"-tilanteita ja yksi onnettomuuskin on kohdalleni sattunut ihan sen takia kun edelläajava ei näytä suuntaa ja kääntyy edestä vasemmalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Sille, että vaaditaan kello eikä sumutorvi tai vuvuzela käy, on kyllä järkevä syynsä: konsistenssi. Kun kuulee kellon äänen, tietää että siellä on pyörä eikä esimerkiksi maratoonarien vappukulkue tai muuta vastaavaa. Pyörä, joka sitten puolestaan oletettavasti käyttäytyy tietyllä tavalla. Ennalta-arvattavuus on liikenneturvallisuutta.
    Entäs elektroninen laite, joka tuottaa kellon ääntä? Eihän sekään kelpaa, kun se ei ole soittokello, elektroninen ovikello voisi olla rajatapaus.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Kuka hullu nyt risteyksessä ohittaa.

Ei kai kukaan risteysalueella edes ajattele ohittamista.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Olisi tehny mieli ajaa perään ja muistuttaa että mitä tehdään kun käännytään?
    Hei, tämähän on loistava asenne varsinkin kun ajat joskus autollakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Näitä "läheltä piti"-tilanteita ja yksi onnettomuuskin on kohdalleni sattunut ihan sen takia kun edelläajava ei näytä suuntaa ja kääntyy edestä vasemmalle.
    Metsäänkö ne kääntyi? Koska jos kyseessä oli risteys, siinä ei saa ohittaa.

olen ihmetellyt sitä että miksi eivät pyöräilijät käytä kelloa varottamaan kun lähestyvät kovaa vauhtia takaapäin.
    Erään näkemyksen mukaan soittokelloa saa käyttää vain vaaratilanteen välttämiseksi, ja tavallisessa järjestyksessä vasemmalta tehty ohitus ei ole vaaratilanne.

^Ei risteyksessä ohittaminen ole kielletty. Ainoastaan vastaantulevan liikenteen puolen käyttäminen risteyksessä ohittamiseen on kielletty. Kevyen liikenteen väylillä sekin on kovin tulkinnanvarainen asia, kun keskiviivoja ei yleensä ole merkitty.

Lienisiköhän tuon soittokellon osalta ihan noinkaan? Olisikohan tässä nyt jotenkin asia sekoitettu auton äänimerkin käyttöön?

Lienisiköhän tuon soittokellon osalta ihan noinkaan? Olisikohan tässä nyt jotenkin asia sekoitettu auton äänimerkin käyttöön?
    No missä lain kohdassa määritetään erikseen pyörän soittokellon käyttötarkoitus? 34 § selvästi määritellään että kuljettajan on annettava äänimerkki vaaran välttämiseksi. Siinä ei eritellä että se on tarkoitettu vain autoille. Samoin seuraavassa pykälässä määritellään että kuljettajan on annettava suuntamerkki tietyissä tilanteissa ja kuten kaikki tietävät tämäkin laki koskeen kaikkia ajoneuvon kuljettajia eikä vain auton kuljettajia. Niin pitkään kuin muuta käyttötarkoitusta ei laissa lue äänimerkille(soittokello), puolet vittuuntuu siitä kun käytät sitä ja toinen puolet taas siitä kun sitä ei käytä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Se vaaran välttäminenhän ei edellytä vaaraa, että sen voisi välttää, vaan sitä, että vaara eliminoidaan ennenkuin vaaraa pääsee syntymäänkään, näin ainakin mun mielestä, että kyllä äänimerkkiä voi käyttää paljon enemmän kuin mitä nykyään käytetään, pyörälläkin.

Tervehtimisestä ei kukaan ole vielä vetänyt hernettä nokkaan, onneksi täällä ei ole niitä korvalappuzombeja.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    No missä lain kohdassa määritetään erikseen pyörän soittokellon käyttötarkoitus? 34 § selvästi määritellään että kuljettajan on annettava äänimerkki vaaran välttämiseksi. Siinä ei eritellä että se on tarkoitettu vain autoille. Samoin seuraavassa pykälässä määritellään että kuljettajan on annettava suuntamerkki tietyissä tilanteissa ja kuten kaikki tietävät tämäkin laki koskeen kaikkia ajoneuvon kuljettajia eikä vain auton kuljettajia. Niin pitkään kuin muuta käyttötarkoitusta ei laissa lue äänimerkille(soittokello), puolet vittuuntuu siitä kun käytät sitä ja toinen puolet taas siitä kun sitä ei käytä.
    No mikä sitten olisi kelloa parempi keino millä kiinnittää sen ohitettavan huomio ettei hän säntää sokkona eteen? Tietysti voisi esittää vaikka reipasta laulun loilotusta, mutta taasen kuitenkin joku vittuuntuisi kun ei ole sopiva kappale.

...kuitenkin joku vittuuntuisi kun ei ole sopiva kappale.
    Sepä se, aina löytyy niitä ketä ketuttaa pyöräilijät teki ne sitten mitä. Tänään ei mitään kummempia tilanteita ollut. Vain yksi haahuilija ja sille huusin kauempaa että "MORJENS!". Tämä kääntyi ja kohdalla tokaisin että "hieno päivä tänään". Nainen naurahti ja sanoi että "Niin on!". Äänihuulet siinä kuluu kyllä ja ahdistaa kun joutuu kommunikoimaan ihmisten kanssa.

Ei ole missään pyörässä tällä hetkellä kelloa mutta reipas KLINGKLING-huuto on toiminut varsin mainiosti, varsinkin kun malttaa äännähtää riittävän ajoissa, jotta mahdolliset seilaukset (joita on tapahtunut yllättävän vähän) ehtivät tapahtumaan.
    Tässä viime viikolla juuri juttelin erään rullaluistelijan kanssa työmatkalla pyöräilijöiden varoittelusta, kun hän erikseen äityi kiittelemään takaa ennen ohitusta antamaani varoitusta. Tulipa sitten molemmille hyvä päivän aloitus sille päivälle, joten ei se muiden huomioon ottaminen ole välttämättä itseltä pois
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Ei ole missään pyörässä tällä hetkellä kelloa mutta reipas KLINGKLING-huuto on toiminut varsin mainiosti, varsinkin kun malttaa äännähtää riittävän ajoissa, jotta mahdolliset seilaukset (joita on tapahtunut yllättävän vähän) ehtivät tapahtumaan.
    Tässä viime viikolla juuri juttelin erään rullaluistelijan kanssa työmatkalla pyöräilijöiden varoittelusta, kun hän erikseen äityi kiittelemään takaa ennen ohitusta antamaani varoitusta. Tulipa sitten molemmille hyvä päivän aloitus sille päivälle, joten ei se muiden huomioon ottaminen ole välttämättä itseltä pois
    Näinpä juuri. Kelloa ei ollut, sitten oli mutta poistin sen kun piti sorateillä tolkutonta kilinää.
    Mulla myös tapana hihkaista jotain huomioksi kuten että "ohitan!" ja ohittaessa morjestus kiitokseksi jos tilaa annettiin.
    Tänään Jämsänkoski-Jämsä välisellä kevlillä, nk Mellan-suoralla, käveli rinnakkain kaksi neitokaista, väistivät oikeaan laitaan ja siksi oletin että jo kuulivat mun pyörän kitinän. Juuri kohdalla toinen heistä päättikin tehdä nopean 90 astetta vasrmmalle ja väistö oli kyllä täpärä. Seuraavaksi meni edellä rullaluistelija sauvoineen, tälle hihkaisin tuon "ohitan!" ilmoituksen ja säikähti kai vähän, saattoi olla aloittelija, sen verran haparoivaa oli mutta tilaa teki ja olin jopa havaitsevinani hymyntapaisen kun morjestin kiitokseksi.
    Tuo onkin kai Jämsänseudun villkkain kevyenliikenteenväylä jossa noita tilanteita saattaa tulla. ja myös niitä ainoita paikkoja jossa voi kohdata työmatkafillaroitsijoita.

Äänimerkkiä autolla käytetään ihan liian vähän, jos joku räplää puhelinta valoissa niinkuin tapana on ja valot vaihtuu odotellaan kiltisti että josko se huomais. Itse soitan torvea heti kun huomaan ko tilanteen takana. Kannattaa vaikka*jossain metsätiellä tai koti pihassa kokeilla painaa niin ei jännitä liikenteessä ja turauta säihkähdystä punttiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarzaS Katso viesti
    Näinpä juuri. Kelloa ei ollut, sitten oli mutta poistin sen kun piti sorateillä tolkutonta kilinää.
    Mulla myös tapana hihkaista jotain huomioksi kuten että "ohitan!" ja ohittaessa morjestus kiitokseksi jos tilaa annettiin.
    Tänään Jämsänkoski-Jämsä välisellä kevlillä, nk Mellan-suoralla, käveli rinnakkain kaksi neitokaista, väistivät oikeaan laitaan ja siksi oletin että jo kuulivat mun pyörän kitinän. Juuri kohdalla toinen heistä päättikin tehdä nopean 90 astetta vasrmmalle ja väistö oli kyllä täpärä. Seuraavaksi meni edellä rullaluistelija sauvoineen, tälle hihkaisin tuon "ohitan!" ilmoituksen ja säikähti kai vähän, saattoi olla aloittelija, sen verran haparoivaa oli mutta tilaa teki ja olin jopa havaitsevinani hymyntapaisen kun morjestin kiitokseksi.
    Tuo onkin kai Jämsänseudun villkkain kevyenliikenteenväylä jossa noita tilanteita saattaa tulla. ja myös niitä ainoita paikkoja jossa voi kohdata työmatkafillaroitsijoita.
    Jos käytän äänihuulia, niin saatan huudahtaa: "Pyörä takaa, ohitan vasemmalta". Vähän pidempi huudahdus, niin jalankulkija (tai muu kelvi-olio) ehtii kuulla, rekisteröidä ja olla tekemättä mitään.

Tänään pukkas koira pyörätien poikki flexi kireällä. Nätisti sain pysäytettyä (ei tullut edes kiire lukkojen kanssa) ja siinä kelausta katsellessani paha vasen aivopuoliskoni päästi sitten sammakon.. "Tulevaa jauhelihaa, eikö?" pääsi suustani ihan vahingossa.. Isäntä oli sen näköinen, että kohta vetää flexillä meikää kypärään.. Itse poistuin paikalta naureskellen, koska lähti sen verran sponttaanisti kommentti

Jos Kotkan paikallislehdessä lukee huomenna, että havaittu pyöräilijä, jolla kypärä ja valot, niin se olin minä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Jos Kotkan paikallislehdessä lukee huomenna, että havaittu pyöräilijä, jolla kypärä ja valot, niin se olin minä.
    Cool ,, niin kauan kun meidän liikennesuunnittelu on mitä on hypin punaisia päin ym aiheuttamatta vaaraa muille

Toi kellon soittelu on kyllä haasteellinen asia, usein kun se tuntuu aiheuttavan jalankulkijoissa semmosta epämääräistä säntäilyä sinne tai tänne. Useimmiten puolet porukasta lähtee toiseen suuntaan ja toiset toiseen, vaikka alkuperäisestä muodostelmasta olisi päässyt vallan mainiosti ohitse ilman mitään muodostelmamuutoksiakin :/ Siksipä tulee kyllä itse yleensä ohitettua ilman sen kummempia varoituksia jos tilaa riittää. Enpämä autollakaan torvi pohjassa kaikkia ohituksia tee saattaisi moinen jopa aiheuttaa lievää pahennusta. Jos sitten tilaa ei ole niin hiljennän reippaasti ja kysyn notta "anteeksi, pääsisköhän ohi?" yleensä pääsee Kerran kuulunut mutinaa "..mrhm.. saa sitä kelloakin soittaa"

Sitten sitä avautumista Keskimäärin kerran lenkissä osuu kohdalle tyypillinen "käännyn autolla oikealla ja siksi minun ei tarvitse katsoa lainkaan oikealle" Kerran erehdyin avoimesta ikkunasta kysäseen kuskilta stop-merkin tarkoitusta ja vastaus oli lyhyesti "haista *****". Eipä sillä, näihin on usein "helppo" varautua seuraamalla mihin kuskin silmät sojottaa. Harvoin on ollut oikeasti lähellä. Paitsi viime lenkillä.. sillon tosin tuli auto itseni kanssa samaan suuntaan ja kurvasi edestäni vasemmalle. Sillon jäi kyllä sydämeltä lyönti tai pari välistä. Mutta ei siitä sen enempää, aina voisi olla itse paremmin hereillä, onneksi oli kuitenkin sormet valmiiksi jarruilla ja jarrut hyvässä kunnossa. tuli käyttöä Yllättävin paikka lienee aina se missä sitä vähiten odottaa, luotisuora tie keskellä kirkasta päivää.

En ole itsekään mikään jeesus, toisten arvostelu on vaan helpompaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    ^Ei risteyksessä ohittaminen ole kielletty. Ainoastaan vastaantulevan liikenteen puolen käyttäminen risteyksessä ohittamiseen on kielletty. Kevyen liikenteen väylillä sekin on kovin tulkinnanvarainen asia, kun keskiviivoja ei yleensä ole merkitty.
    Itelläni ei ole ollut vaikeuksia tulkita KLV:llä, mikä on vastaantulijoiden puoli.

Joka tapauksessa: "Ohittavan ajoneuvon kuljettajan on tarkoin varmistauduttava, ettei ohitus aiheuta vaaraa."

Jälkikäteen on paha käydä todistelemaan, näyttikö kääntyjä merkkiä vai ei. Mutta se on selvää, kuka on ollut ohittamassa ja ajanut takaa päin. Olen muuten ite ajanut tällaista suuntamerkittä vasemmalle kääntynyttä päin ja vedin siitä itse yhden voltin ja pyörä kaksi. Ei käynyt onneksi pahasti, toinen osapuoli ei edes kaatunut. Sen jälkeen ei ole tarvinnut lähteä ohittelemaan riskipaikoissa.

Joo, kyllähän niiden pitäisi näyttää suuntamerkkiä. Mutta eivät näytä, ja me tiedetään se. Liikenteessä voi odottaa maailman tappiin asti semmosia asioita, mitä muiden pitäisi jonkun yksittäisen pykälän mukaan tehdä. Tai sitten voi tehdä itse, mitä tieliikennelaki velvoittaa yleisemmällä tasolla - kuten varmistua siitä, ettei ohitus aiheuta vaaraa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirkkalalainen Katso viesti
    Toi kellon soittelu on kyllä haasteellinen asia, usein kun se tuntuu aiheuttavan jalankulkijoissa semmosta epämääräistä säntäilyä sinne tai tänne. Useimmiten puolet porukasta lähtee toiseen suuntaan ja toiset toiseen, vaikka alkuperäisestä muodostelmasta olisi päässyt vallan mainiosti ohitse ilman mitään muodostelmamuutoksiakin :/ Siksipä tulee kyllä itse yleensä ohitettua ilman sen kummempia varoituksia jos tilaa riittää. Enpämä autollakaan torvi pohjassa kaikkia ohituksia tee saattaisi moinen jopa aiheuttaa lievää pahennusta. Jos sitten tilaa ei ole niin hiljennän reippaasti ja kysyn notta "anteeksi, pääsisköhän ohi?" yleensä pääsee Kerran kuulunut mutinaa "..mrhm.. saa sitä kelloakin soittaa"
    Tuo epämääräinen jalankulkijan säntäily pitää varmasti paikkansa. Lähestyinkin asiaa lähinnä rullaluistelijan ja hiihtäjän näkökulmasta. Niissähän joudutaan käyttämään väylästä enemmän leveyttä kuin yksittäinen kävelijä. Kyllä sitä itsesuojeluvaisto ohjaa vetämään kapeammalle ja sivumpaan jos vain havaitsee lähestyjän. Mutta ainahan niitä "minä itse aina ensin" mulkeroita löytyy joka porukasta niin luistelijoista, pyöräilijöistä kuin autoilijoistakin jotka kiljuvat pää punaisena aina kun he jostain syystä eivät pääse nauttimaan itselleen myöntämistään etuoikeuksista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    Äänimerkkiä autolla käytetään ihan liian vähän...
    Tulee kanssa käytettyä melko paljon vaaratilanteissa ja juuri näissä valoihin nukahtajissa, mutta aina sellainen lyhyt merkkitöräytys eikä mikään viiden sekunnin vittuilunojaus tööttiin, niin kuin monella on tapana. Voi sanoa että viikottain autolla ja pyörälläkin suurin piirtein saman verran. pääasiassa tulee pyörällä kommunikoitua suulla, koska sen voimakkuutta voi säätää tilanteen ja etäisyyden mukaan. Nuo korvalappu-ulkoilujat kun tuntuvat olevan täällä hyvin yleisiä.

Tuli vielä mieleen toissa viikon juoksulenkiltä hyvä esimerkki jalankulkijoiden vitutuksesta pyöräilijöitä kohtaan. Saavutin siis koko kelvin ja penkat vallanneen nuoremman pariskunnan koirineen ja samaan aikaan tuli pyöräilijä vastaan siististi koko ajan oikeassa reunassa ajaen. Mies alkoi vastentahtoisesti maleksia keskiviivaa kohden ja valitti vaimolleen kun "vitun pyöräilijöitä täytyy olla aina väistelemässä".

Tokoinrannassa ohitin pyöräilevää vanhaa ihmistä. Hän päätti kääntyä vasemmalle taakseen katsomatta ja käsimerkkiä näyttämättä ja kiilasi minut nurmikolle. Kanavanrannassa Aasiasta turistimatkalle tullut pariskunta haahuili pyöräkaistalla ja kommentoivat kovaan ääneen omalla kielellään, kun huusin "HUOMIO" päästäkseni ohitse. Laivasillankadulla vastaan tuli nuori pariskunta rinnakkain pyörillä ajaen. Jouduin väistämään pyörätien kanttikiville välttääkseni törmäyksen. Terminaalin kohdalla pyörätielle oli parkkeerattu lavetti. Ursulan kahvilan kohdilla vastaan tuli maisemia ihaileva pyöräilijä koiransa kanssa. Eri puolilla pyörätietä, toki, ja hihna välissä. Itämerenkadulla BMW:n kuljettaja ajoi noin neljääkymppiä suojatien eteen pysähtyneen ohi jalankulkijan nenän edestä. Lauttasaaressa Mutterin kohdilla Golfin kuljettaja ajoi pyörätietä bussipysäkin takana. Vilkutti auton takana olleelle ystävällensä sen sijaan, että olisi katsonut auton kulkusuunnasta tulevaa liikennettä.

Ja kaiken lisäksi yks Cervelolla ajanut mies ohitti mut ylämäessä Etelä-Haagassa.

Tästä kaikesta kärsin vain siksi, että päätin ajaa kauniissa säässä Halkolaiturille veneitä ja maisemia katsomaan.

Saattaisi pääni hajota, jos joutuisin asumaan Helsingissä. Onneksi Espoossa osataan ottaa muut huomioon.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Yäääääk, että mä inhoon kun niljakkaat äijät alkaa peesaamaan nilkkasukissaan ja khakin värisissä shortseissaan Yäääääääkkkkk. Inhon väreitä menee vieläkin vaikka tapahtumasta on jo kolmatta tuntia aikaa.

Heidi avautuu kellonkäytöstä: http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uut...ta_pyorailija/

Aika perinteistä pyöräilyyn liittyvää liikennekulttuuria, soitat kelloa, joku kettuuntuu, et soita joku toinen kettuuntuu, ajat ajoradalla autoilija kettuuntuu, ajat kevarilla jalankulkijat kettuuntuu - ikinä mikään ei ole hyvin. Autolla-ajaminenkin tuntuu ahdistavan ihan järjettömästi, ainakin kun katsoo noita autoilijoiden nyrpeitä naamoja ja tunteenpurkauksia aamuliikenteessä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •