FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 68 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 78 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anz Katso viesti
    Samaisella reitillä eilen ajelleena, mulla on toinen kokemus. Ehkä pitäis ostaa maantiepyörä ja succikset. Vois vastaan tulevat harrastelijat nöyrtyä moikkaamaan.
    Se kait siinä ideana onkin, että saman lajin harrastajat moikkaavat toisiaan. Toisaalta mikäs sen estää, mukavahan se on moikkailla ihan satunnaisia kulkijoitakin.

Tarkoitin siis, että naiset eivät moikkaa, prosentti ehkä 10 kun muuten yli 50 riippumatta onko succis vai ei.

Kyllä naiset moikkaa ainakin takasin, eilenkin tuli morjestus takas kun moikkasin.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Nöyrtyä moikkailemaan? Ei idea ole moikata kirjaimellisesti jokaista kaksipyöräistä moottoripyöräkerholaisesta Aalto-tarjoiluvaunua työntävään rollaattorimummoon, vaan oman heimon jäseniä. Jos siis odottaa maantiepyöräilijöiltä moikkauksia, niin minimivaatimus on yleensä se oma maantiepyörä.
    Kyllä mä ainakin jopa kehuisin ihmistä joka on Aalto-tarjoiluvaunua työntämällä pitkiksellä. Moottoripyöräilijöitä minäkään en moikkaile. Tässä muuten kiteytyy hyvin pääkaupunkiseudun pikkusieluisuus. Toista se on ihmisten ilmoilla. Tästä huolimatta olen erilainen pääkaupunkiseutulainen ja jatkan moikkailua kaikille jotka tahkoaa maantietä pyörän päällä ja vaikuttaa olevan omistautunut lajille. Heimolajista huolimatta.

Maaseudulla morjestamisehtoina toimii droppitanko, pyöräilyasu ja ajolasit kypärän alla. Maasturilla tai cruiserilla verkkareissa ajellessa ei kukaan moikkaa (tututkaan ei todeksi usko...) mutta maantiepyörällä mainitulla varustuksella jokainen vakavasti otettava harrastaja nostaa vähintään kahta sormea (koiranulkoiluttajilla on joku oma tapansa moikata keskisormea heilutellen).

Satunnainen sunnuntaimaantiepyöräilijä ei uskalla moikata, koska joutuisi irrottamaan otteen tangosta.

Moikkaan aina jokaista, jolla on jotenkin maantiepyörään viittaava ajopeli alla. Jopolla tai Helkama Kaunottarella viilettäviä naisihmisiä en uskalla moikata, jos vaikka pitävät ahdisteluna ja lähtevät polkemaan perään. Vanha mies ei välttämättä pääse näitä työmatkaohjuksia edes karkuun...
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

Tässä muuten kiteytyy hyvin pääkaupunkiseudun pikkusieluisuus.
    No just joo...

Ajat varmaan sitten Baanan rännissäkin koko matkan käsi ojossa, ettei yhdellekään vastaantulijalle tule paha mieli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    No just joo...

Ajat varmaan sitten Baanan rännissäkin koko matkan käsi ojossa, ettei yhdellekään vastaantulijalle tule paha mieli?
    Ei, en aja. En myöskään aja baanan rännissä pitkistäni. En koe mielekkääksi ajaa useamman tunnin lenkkiä kaupungissa. Varsinkaan baanaa edestakaisin. Pidän enemmän siitä, kuinka maisemat vaihtelevat taajamasta haja-asutukseen. Siinä pääsen paljon helpommin "flow"-tilaan jonka koen hyvin miellyttäväksi.

Tässä muuten kiteytyy hyvin pääkaupunkiseudun pikkusieluisuus. Toista se on ihmisten ilmoilla.
    Sieltä ihmisten ilmoilta ne pikkusieluiset pääkaupunkiseudulle ovat paremman elämäntilanteen toivossa tulleet ja kaiholla vuosikymmenet muistelleet kuinka hyvää oli maalla ja ihmiset ystävällisiä - ilmeisesti unohtaneet pakata omaa ystävällisyyttään mukaan tai ystävällisyys ruuhkassa muuttuu pikkumaisuudeksi.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Onneksi itse ajelen surkealla retkipyörän romulla ilman kypärää ja farkut jalassa, joten ei tarvitse pelätä että kukaan hörhö alkaisi tervehtimään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Sieltä ihmisten ilmoilta ne pikkusieluiset pääkaupunkiseudulle ovat paremman elämäntilanteen toivossa tulleet ja kaiholla vuosikymmenet muistelleet kuinka hyvää oli maalla ja ihmiset ystävällisiä - ilmeisesti unohtaneet pakata omaa ystävällisyyttään mukaan tai ystävällisyys ruuhkassa muuttuu pikkumaisuudeksi.
    Totta. Ei se poista silti sitä faktaa mihin pääkaupunkiseudulla törmää tervehtimiskulttuurissa. Tässä kantakaupunkilaisetkin kantavat uskollisesti oman kortensa kekoon. Faktaa on tietysti myös se, että joka pitäjässä löytyy omat ryhmänsä jotka eivät välttämättä osaa ottaa ympärillään olevia huomioon. Pääkaupunkiseudulla tämä kulttuuri on vain huomattavasti laajempaa kuin muualla. Mut joo, tästä vois keskustella vaikka kuinka paljon ja vaikka kuinka ohi aiheen. Se on ihan ok leikkii klaanileikkejä. En mä siitä tykkää kyttyrää jos mulle ei moikata takaisin. Mulla on aina vaihtoehto sijoittaa maantiepyörään jne. Näähän on vaan valintakysymyksiä.

ihmekös tuo, että ruotsinkieliset tervehtivät muita hanakammin, kun heitä opettaa Folkhälsan

sledgehammer Guest
    Samaisella reitillä eilen ajelleena, mulla on toinen kokemus. Ehkä pitäis ostaa maantiepyörä ja succikset. Vois vastaan tulevat harrastelijat nöyrtyä moikkaamaan.
    Ei se mitään auta ainakaan Turun seudulla. 80% jampoista vetää semmosen hoitolaitos-tuijotuksen, kun varovasti nostelee lapaa. Ehkä mä näytän sitten jotenkin koomiselta tai sitten mua sorsitaan, kun en ole ostanut TuUL ajokamoja Toisaalta mua ei huvita maksaa mainosten kantamisesta. Mä kyllä pyrin moikkaan aina takas, jos joku tervehtii. Onhan se hauskaa nostaa lapaa kun saman lajin harrastaja tulee samoissa touhuissa vastaan.

Pyöräpummi Guest
    Tässä muuten kiteytyy hyvin pääkaupunkiseudun pikkusieluisuus. Toista se on ihmisten ilmoilla. Tästä huolimatta olen erilainen pääkaupunkiseutulainen ja jatkan moikkailua kaikille jotka tahkoaa maantietä pyörän päällä ja vaikuttaa olevan omistautunut lajille. Heimolajista huolimatta.
    Oletkos koskaan ajatellut että siellä susirajan pohjoispuolella ihmiset juotuvat puhumaan itsensä kanssa kun ihmisiä on niin harvassa. Ei ole ihmekään että yksikään mahdollinen moikkaus ei mene ohi, puhamattakaan siitä että ei niillä kehitysalueilla ole paljoakaan muuta tekemistä kuin hiihtää, pyöräillä, metsästää taikka kalastaa, niin ja istuttaa taimia kaadetun metsän tilalle.
    Tavatessanne näitä ihmisiä teillä velvollisuus antaa heillä terapeuttinen puhumismahdollisuus, mutta pitäkää varanne että pääsette irtaantumaan tilanteessa kohtuullisessa ajassa.

Usein näillä heeboilla on oikea käsi pidentynyt koska niin innokkaasti alkavat tervehtiä nähdessään kilometrien päässä tulevan ihmisen.

[QUOTE=Pyöräpummi;2083345]Oletkos koskaan ajatellut....QUOTE] Kiitos. Todistat kaiken edellä kirjoittamani asiat vahvalla esiintymisellä. Sä oot silti ihan ok. Sunnuntaina oli mukavasti iloisia kanssaharrastajia liikenteessä. Lapa nousi aikast kivasti, toisin kuin edellisenä sunnuntaina. Oli sen verran parempi kuntosta porukkaa, et jakso nostaa sen käden ilmaan. Pyörästä riippumatta.

Pitää Pyöräpummin tekstiin vielä lisätä, että maalaisilla ei ole myöskään huumorintajua.

Millainen se foorumitervehdys oikein olikaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mannavelli Katso viesti
    Pitää Pyöräpummin tekstiin vielä lisätä, että maalaisilla ei ole myöskään huumorintajua.
    On ne erilaisia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Justiina Katso viesti
    Millainen se foorumitervehdys oikein olikaan?
    Muodostat sormista F-kirjaimen.

Tai jos se on hankalaa ajaessa huudat vastaantulijalle olevasi fillarifoorumilta tuttu tai "Äf äf!"

^ No kun minä muistelin, että se olisi ollut joku viittomakielen aakkosten f-kirjaimen kaltainen, mutta ei se muistuta kirjoitettua F-kirjainta... Mites tää nyt oli? Tärkeä asia, jos nyt joskus sitten sattuisikin niin että joku tervehtisi ylipäätään jotenkin

Joku laittaa nyt kuvan tosta F tervehdyksestä niin kaikki osaa sen sitten jatkossa.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Suomen viittomakielen f-kirjain.

Vauhdissa en osaa laittaa sormia oikeaan järjestykseen, joten minun versioni näyttää miltei ok-merkiltä. Minulla tuppaa etusormi sujahtamaan peukalon sisäpuolelle, kun sen pitäisi olla ulkopuolella. Kunhan etusormi ja peukalo ovat niputettuna ja kolme viimeistä pystyssä, niin kelvannee.

http://suvi.viittomat.net/alphabet.php

Voi itku. Mulla taitaa tulla aika usein viittelöityä vastaantulijoille jotta HV. Sorppa.

Ei näkynyt HV:tä eilen Kaukajärvi-Kangasala-Valkeakoski akselilla, mutta muuten sai olla lapa pystyssä koko ajan. Pirusti sakkia maantiepyörillä liikenteessä. Mikä kyllä itsessä aiheutti ihmetystä oli myös rullaluistelijoiden ja rullahiihtäjien järjettömän suuri määrä Kaukajärvi-Kangasala klv:llä. Olisko ollut jonkun seuran treenit....

IncBuff Guest

Tää on paljon helpompi vauhdissa kuin tuo äffä.

IncBuff, jeden Tag so schnell, jaaaaa!

Tänään meni pasmat sekaisin kun kanuuna paitainen nainen moikkas kahdella sormella tangosta maantiepyörällä vaikka lötköteltiin täpäreillä vastaan.
    En kyllä itsekkään morjestele mutta pakko oli vastata tökerösti.

Harvialantietä Turengista Hämeenlinnaan kun päivittäin, arkisin, työmatkatempoilee, porukat moikkailee aika kivasti - tai ainakin ovat oppivaisia, kun vaan itse tervehtii joka kerta. Yksi yrmy siellä tosin on, jonka suhteen olen ikäväkseni jo jopa luovutattanut tervehtimisen.

Itse aina moikkailen spandex miehille/naisille ja myös täpäri tepoille. Yleensä moikkaavat takaisin. Loppukesästä ruuvastin cycloon lokarit ja takaisin moikkaavien osuus laski dramaattisesti...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    Tänään meni pasmat sekaisin kun kanuuna paitainen nainen moikkas kahdella sormella tangosta maantiepyörällä vaikka lötköteltiin täpäreillä vastaan.
    En kyllä itsekkään morjestele mutta pakko oli vastata tökerösti.
    Oliko sattumoisin Rounionkadulla joskus klo 12-13 välillä? Oltiin sulhon kanssa kahden hengen piirakkakahvi-lenkillä ja moikkasin paria maastohemmoa, kun oli niin kamat vimpan päälle. Mä siitä lajista mitään muuten tajua, mutta hyvältä näytti.
    "White bar tape is so pro."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bianchi-bööna Katso viesti
    Oliko sattumoisin Rounionkadulla joskus klo 12-13 välillä? Oltiin sulhon kanssa kahden hengen piirakkakahvi-lenkillä ja moikkasin paria maastohemmoa, kun oli niin kamat vimpan päälle. Mä siitä lajista mitään muuten tajua, mutta hyvältä näytti.
    Juu siellä. Oltiin kebabilta tulossa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •