GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 54 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1591
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Kuulostaa hyviltä päivityksiltä mutta mistä löytää kaupan, joka vaihtaa kohtuullisella välirahalla keulan 160 versioon. Ei kuulu ihan peruskittien vaihtoehtoihin. Erikseen ostamalla 160 mm fox 34 27,5 on älyttömissä hinnoissa ja alennuksia ei ole ole odotettavissa. Sama ongelma takaiskarin kanssa.
    Tuohan se suurin ongelma näissä "isorenkaisissa" on. Yksittäisten komponenttien hinnat siis, jos aletaan hiukan hakea ominaisuuksia niihin niin kylläpä maksaa. Sama homma vanteitten kanssa.

    Itsellä olisi tulevaisuudessa haaveena saada hyvä yleispyörä kasaan, eli suht kevyt ja hyvä alamäessä ja hyvä poljettava. Ongelmaksi oikeastaan tuleekin sitten hinta, ja ainakin tällä hetkellä 26" antaa parhaimman vastineen rahoille. Joskin 27,5" on itselleni se kaikkein mielenkiintoisin rengaskoko. Saas nähdä milloinka bang for the buck kohtaa 27,5" -pyörissä. Runkoja jo saa hyvällä hinnalla.... Uusi Hecklerkin on aika mielenkiintoinen runko...

  2. #1592

    Maastopyörä Enduroon!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Kuulostaa hyviltä päivityksiltä mutta mistä löytää kaupan, joka vaihtaa kohtuullisella välirahalla keulan 160 versioon. Ei kuulu ihan peruskittien vaihtoehtoihin. Erikseen ostamalla 160 mm fox 34 27,5 on älyttömissä hinnoissa ja alennuksia ei ole ole odotettavissa. Sama ongelma takaiskarin kanssa.
    RS Pike? Ja wanha Fillaritorille myyntiin...

    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  3. #1593
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Sportax Tampereella myy SC:n haluamallasi kokoonpanolla.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  4. #1594
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Santa Cruz Bronsonista:

    http://www.santacruzbicycles.com/com...hp?NewsID=0235

    "The stock Fox Float 150 fork can be raised to 160mm travel by changing the "Shuttle Bumper" in the air spring internally. You don't have to buy another fork which is nice."

    Mutta näköjään runko ei oo tulossa saataville Float X:llä:

    "thanks for your interest in the Bronson. We actually don't plan on offering this frame with the Float X, we're sticking with our two CTD options. There are a few reasons for this, but the number one reason is we designed the bike with the Boost Valve shock in mind. There are a lot of tuning options with this shock, and it offers a completely different feel than the Float X. We weren't able to tune the Float X to feel as good as the CTD Adjust Boost Valve shock, so we won't offer it. Other helpful areas the CTD shock is better: lower weight, lower cost, water bottle compatibility. We're really happy with how the frame/shock tune combination turned out, and the feedback we've gotten from customers/journalists reinforces that. In certain situations the Float X does feel more sensitive to small bumps, but there's more to a suspension tune than small bumps. Our Boost Valve shock is much more supportive (less wallow), and gives the bike a much more responsive feel. "

    Yks syy lisää odotella, että mitä Nomadin tilalle tulee...

  5. #1595
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Ok. Kiitos mehukatille ja muille selvennyksistä ja vinkeistä. Bronson tai Intensen tracer 275 saattavat olla minun seuraava pyörä. Jälkimmäisen hankinta on vain hankalampaa. Joka tapauksessa hankinta on ajankohtainen vasta vuoden päästä, kun nyt on työnteon eli rahanhankinnan kustannuksella panostettu vapaa-aikaan eli itse pyöräilyyn (jäin vuodeksi vuorotteluvapaalle)

    Mutta osaisiko joku vielä kertoa tarkemmin mitä tuo Shuttle Bumperin vaihto tarkoittaa? Menettääkö keula ominaisuuksiaan vai tuleeko siitä tuolla vaihdolla yhtä hyvä kuin alunperin 160 mm Foxista? Jos tulee niin tuo on tosi hyvä juttu. Siinä tapauksessa itse saattaisin ostaa tuolla pidennyksellä ja kenties juuri angle setillä muutettuna Bronsonin ihan kokonaisena fillarina. Saisi vanhasta fillarista paremmin rahaa, kun sen voisi myydä myös kokonaisena (vaihtoehtona Bronsonin runkosetti ja mahdollisimman paljon vanhoja osia nykyisestä fillarista). Jos halvinta versiota ei lasketa, niin osat ja kiekot näyttäisivät riittävän hyvin. Listahinta on tosin vitosella alkava alu-versionakin!

  6. #1596
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Toi shuttle bumper lienee joku spaceri vaan keulan sisällä. Jos ei oo kokemusta keulan avaamisesta eikä jaksa perehtyä, niin Fillariosassa Vantaalla voivat varmaan ottaa sen pois. Varmaankin halvemmalla kuin normaalin huollon hinnalla, koska uuteen keulaan ei tarvi vaihtaa tiivisteitä. Sen jälkeen se on 160mm Fox 34 ja sama kuin kaupan hyllyltä. Kannattaa muuten vertaa Bronson-valmispyörän hintaa siihen, että ostat rungon/runkosetin erikseen ja loput palikat Saksasta (Bike-Discount ja Bike-Components). Ootko muuten katellu myös Pivot Mach 6:sta?

  7. #1597
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Pivottiin en ole tarkemmin tutustunut. Täytyypä katsella. Ja hintavertailu pitää tosiaan varmuudeksi tehdä itse kasaamisen ja valmiin paketin suhteen. Äkkiseltään xt-paketti näyttää sellaiselta ettei osia tarvitsisi suuremmin heti alkaa vaihtamaan (kolmannen rattaan pois ottamisen lisäksi) mikä on jo hyvä lähtökohta. Sramin kitit kiinnostais toki mutta hinta nousee entisestään. B-D ja B-C ovat tuttuja puoteja ja niistä tilaaminen ja itse kasaaminen ei kyllä ole ongelma. Jonkun ohjainlaakerin asennuksen vain käy teettämässä tai hankkii vihdoin itse välineet, kun nekään eivät enää bike-discountissa montaa kymppiä maksa. Edellisen Foxin ja nykyisten rebojen ja revelationeiden avaaminen ja perushuolto onnistuu kyllä. Niissä ei spacereiden poistaminen ja lisääminen ollut mikään ongelma. Bronsonista taas tekis mieli nykyisistä malleista hommata kirkkaan keltainen c-malli ihan ulkonäönkin takia. Taas tonni lisää alu-versioon verrattuna. Toivottavasti tuossa kohtaa pelaa järki ja valitsen kuitenkin alumiinisen

  8. #1598
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Jos pitäs nyt pyörä ostaa lenkkiajoon/enskaan ja rahaa olis niin ei tarttes kahteen kertaan miettiä.
    http://www.pivotcycles.com/bikes/detail/15

    XX1 setillä kun ottas vielä niin huh...
    Aika täydelliseltä paketilta vaikuttas.


    - Fear is a mindkiller -


  9. #1599
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tuolla paketilla kyllä. Erikoista, että hissitolppa ei kuulu vakiona mihinkään, edes tuohon kalleimaan xx1 settiin.
    Miten muuten taas noiden kahdan rattaan systeemien, joissa isompi on 38 piikkinen, maavaran kanssa on? Nykyisessä pyörässäni on alunperin triplasetin ja isoimman rattaan pois ottamisen myötä 32 piikkinen suurin ja siinä suojana noin 34 piikkisen kokoinen bashring. Sitäkin tulee vähän joka lenkillä törväistyä isoimpia kallioporrasnousuaja yrittäessä kovastikin maaperään, jos takarenkaan nosto ei mene ihan täydellisesti. Isoimpiin kaatuneisiin runkoihinkin se osuu vähän väliä.

  10. #1600
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Plus 1 tuolle pivotille. Mutta onneksi tarttee rahaakin miettiä niin ei pääse noin helpolla... Itse en aja enskaa (ainakaan vielä), mutta ensi kaudella olisi kiva ajaa koko pivot-cuppi ja jossain vaiheessa kokeilla enskaakin.

    Edit: Ja tokihan kauriin kannattaa bronson muovikuorilla hommata Kerrot sitten meille muillekkin onko hyvä. Katselin youtubesta videota missä santa cruzin tyypit testaili amuliini ja kuiturunkojensa kestävyyksiä. Oli ne muovipyörät häkellyttävän paljon vahvempia...

  11. #1601
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    65
    huhuja kuullut että santa cruzeja saattas olla koeajettavana Tahkolla enskakarkeloissa...

  12. #1602
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Onhan noita ollu aika monessaki paikassa tälläkaudella, TdT, Tahko MTB muutamia mainitakseni missä ite olen nähnyt..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  13. #1603
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Jaa, en vaan ole koskaan osunut samaan tapahtumaan sc:testipyörien kanssa. Ikävä kyllä

  14. #1604
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Lahti city
    Viestit
    79
    En tiedä mikä vaivaa, mutta jotenkin tuo Pivotin ulkonäkö ei toimi. :/ DW-link kyllä kelpais..

  15. #1605
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Vaikka ei omia suosikkeja oo, niin Larun pyörässä Focuksen enskapyörät -50% alennuksessa:

    http://www.larunpyora.com/index.php?cPath=1_153

  16. #1606
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    hyvän hintasta focusta, mutta enskaan tuo projectin 69 asteen keulakulma on hieman jyrkkä.. ensi vuoden Focus SAM -mallissa 27.5" kiekot ja geometriatkin kunnossa..
    The end of the road is just the beginning...

  17. #1607
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Jos pitäs nyt pyörä ostaa lenkkiajoon/enskaan ja rahaa olis niin ei tarttes kahteen kertaan miettiä.
    http://www.pivotcycles.com/bikes/detail/15
    XX1 setillä kun ottas vielä niin huh...
    Aika täydelliseltä paketilta vaikuttas.
    On kyllä viimeisenpäälle, mutta tuo satulakulman loivuus (71.5°) kyllä yllättää noissa spekseissä. Vertaa nyt vaikka tuohon aikaisemmin mainittuun bronsoniin jossa se on 73°. Ainakin näin pitkäjalkaiselle voi olla että pivotissa satula tulee yläasennossa tosi taakse ja se vaikeuttaa kiipeämistä, miksiköhän ne on tuommoiseen päätynyt?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    hyvän hintasta focusta, mutta enskaan tuo projectin 69 asteen keulakulma on hieman jyrkkä.. ensi vuoden Focus SAM -mallissa 27.5" kiekot ja geometriatkin kunnossa..
    On samaa mieltä, tuossa on focus ollut pahasti ajasta jäljessä. Tuo on jopa niin jyrkkä että sitä ei saa edes kulmaa säätävällä ohjainlaakerilla kohdalleen, ne kun taitaa enimmillään loiventaa kulmaa noin 1.5° ja tuo on noin 3° liian jyrkkä.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  18. #1608
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    On kyllä viimeisenpäälle, mutta tuo satulakulman loivuus (71.5°) kyllä yllättää noissa spekseissä. Vertaa nyt vaikka tuohon aikaisemmin mainittuun bronsoniin jossa se on 73°. Ainakin näin pitkäjalkaiselle voi olla että pivotissa satula tulee yläasennossa tosi taakse ja se vaikeuttaa kiipeämistä, miksiköhän ne on tuommoiseen päätynyt?
    Suunnittelussa tehty valinta, kai niillä on syynsä ollut kun 5.7:ssa on sama. Tarkoittaa käytännössä myös sitä ettei suositeltua keulan pituutta kannata pitkäjalkaisen kovasti ylittää jos jyrkkien nousujen ajaminen kiinnostaa.

  19. #1609
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    On kyllä viimeisenpäälle, mutta tuo satulakulman loivuus (71.5°) kyllä yllättää noissa spekseissä. Vertaa nyt vaikka tuohon aikaisemmin mainittuun bronsoniin jossa se on 73°. Ainakin näin pitkäjalkaiselle voi olla että pivotissa satula tulee yläasennossa tosi taakse ja se vaikeuttaa kiipeämistä, miksiköhän ne on tuommoiseen päätynyt?
    Tuo geometriakuva ei kerro onko mainittu kulma efektiivinen vai aktuaali. Seat tube ei tuossa(kaan) rungossa mene suoraa linjassa keskiöön.
    Rennosti paikat jäykkänä

  20. #1610
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990

    Maastopyörä Enduroon!

    Sellanen juttu tuli mieleen tuosta loivasta satulakulmasta että jos pyörässä on esim. 73 asteen satulakulma ja satulatolppa vaikka 15 mm:n setbackillä, kuten kohtuu monella saattaa olla, niin mikä on käytännön ero pyörään jossa on 71,5 asteen satulakulma ja tolppa ilman setbackiä?
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  21. #1611
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Riippuu kuinka korkealla satula on, vastaus kysymykseen on siis 'vaihtelee'...

  22. #1612
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Tuossa uudessa(kin) Pivotissa on kyllä pakostakin tuo efektiivinen satulakulma loiva koska TT on kuitenkin pitkähkö mutta silti reach on lyhyt.

  23. #1613
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    On kyllä viimeisenpäälle, mutta tuo satulakulman loivuus (71.5°) kyllä yllättää noissa spekseissä. Vertaa nyt vaikka tuohon aikaisemmin mainittuun bronsoniin jossa se on 73°. Ainakin näin pitkäjalkaiselle voi olla että pivotissa satula tulee yläasennossa tosi taakse ja se vaikeuttaa kiipeämistä, miksiköhän ne on tuommoiseen päätynyt?
    Sitä ihmettelin minäkin. Luulis tosiaan ,että sillä on hankala kiivetä ainakin satulasta. Mullakin on endurossa 75 asteen satulakulma vaikka se ei 26.sena taida ihan olla vertailukelpoinnen. Kaverille pitäs tulla tommonen X01 versiona lähiviikkoina niin sitpä tuon näkee miten se kiipee.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tuolla paketilla kyllä. Erikoista, että hissitolppa ei kuulu vakiona mihinkään, edes tuohon kalleimaan xx1 settiin.
    .
    Varmaan siks ,että ne saa painon pysymään siinä n.12+kg.

    Kävin vähän vilkasee tuota SYNTACE P6 Carbon tolppaa ja ei se paha oo.Painaa inan yli 200g ja maksaa 218e.

    Kovasti ne sitä kehuvat vaikka kyllä minä hiissitolpan silti siihen laittaisin.
    http://www.bikeradar.com/gear/category/components/seat-post-seat-pin/product/review-syntace-p6-hiflex-seatpost-12-46314
    Saispa tuon P6:sen myymällä varmaan puolet hissitolpan rahoista kasaan tosin.
    - Fear is a mindkiller -


  24. #1614
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Tuntui tuossa kevään korvalla olevan 60€ kipuraja tollasesta P6 carbonista kun omani pois myin, toki oli siis jo jonkuvuoden ajettu, mutta ehjä.. Vois ehkä "ajamattomasta käytetystä" satkun joku maksaa.. Harmittaa kun omani myin, äärimmäisen mukava kovaksi tolpaksi..

  25. #1615
    Minkälaisia kokemuksia jengillä Trekin Slashista tai Remedystä enskassa?

  26. #1616
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    ^
    Itsellä 2013 remedy 8. Ensio tyylistä ajoa sillä on harrastettu ja lenkkiä veivattu. Erittäin hyvä laite mielestäni. Kaikki pelittää ainakin minun ajoon juuri kuten pitää enkä ole kuski keveimmstä päästä.
    Keulan vaihdoin kuukausi sitten foxin talas 160mm 34 putkilla ja jämäkkyyttä tuli vähintään sen verran mitä myyjäliike lupasi,ellei enempikin. Pyörä on mielestäni varustettu vähintään tarpeeksi hyvillä osilla jo valmiiksi joten suurempia päivitys tarpeita ei ole.Renkaat siihen vaihdoin ja tein tubelekseiksi ja nyt tulossa osat jolla voimansiirto muuttuu 2*10. Näitähän ei ole pakko tehdä mutta oma maku ajaa ne tekemään.

    Slashiä itse ensiksi olin hommaassa mutta pyörän tuli toimia HYVIN myös lenkillä niin siksi remedyn otin. Slash menee enemmän sinne enska puolelle mutta kyllä silläkin lenkkiä survoo. Tämän vuotisessa slash7 keulassa ei muistaakseni ole lukitusta,eli jos nousuja miettii paljon ajavansa niin itselle lukko on pakollinen.

    Mulla hyviä pelejä molemmat. Molemmissa valinnan varaa niin paljon kuin pankkitilillä on painetta.

  27. #1617
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Jotenkin ei tulis kyllä mieleenkään laittaa keulaa lukkoon missään tilanteessa enskapyörästä. Ei kyllä lukitusta ookkaan.

    Ehkä asfaltti tai hiekkaylämäessä jos tarvii oikeen henkihieverissä putkelta polkea ni sitten?

  28. #1618
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    On kyllä viimeisenpäälle, mutta tuo satulakulman loivuus (71.5°) kyllä yllättää noissa spekseissä. Vertaa nyt vaikka tuohon aikaisemmin mainittuun bronsoniin jossa se on 73°. Ainakin näin pitkäjalkaiselle voi olla että pivotissa satula tulee yläasennossa tosi taakse ja se vaikeuttaa kiipeämistä, miksiköhän ne on tuommoiseen päätynyt?
    Ehkä se on suunniteltu suomalaiseen enskaan jossa ei tartte kiivetä ollenkaan, Pivotit kun menee täällä aika hyvin kaupaksi Mutta joo, Mach5,7carbonin omistaneena niin olihan siinä loiva satulakulma. Hissitolpan kanssa se meni aika eteen satulaa laskiessa mut en kokenu tätä ongelmaksi. Pääsispä kokeilee tollasta kutosta.

    Vanhana Giant-kuskina en voinu olla huomaamatta että niiltä on pitkästä aikaa tulossa aika mielenkiintosta pyörää, enskaa ajatellen lähinnä tuo Trance SX. Ilmeisesti sielläkin on herätty nykyaikaan ja haluavat palan enduro-kakusta. Hyvän näkönen ja fiksun olonen pyörä mun mielestä http://www.giant-bicycles.com/en-us/...specifications Harmittaa vaan edelleen tuo että Giant lähti väsäämään tuota 1 1/4" yläpään laakeria ja noita omia osia niinkuin muutkin isot jenkkifirmat.
    kijas muokkasi tätä : 26.08.2013 at 00.08


  29. #1619
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Aiheeseen liittyvää keskustelua muualla internetissä:

    "The preference for a compact package seems to be a defining characteristic of the brand, it is not just coincidental. In a compact package providing a comfortable cockpit requires a bit of design effort. Pivot uses seat tube angles several degrees slacker than its competitors - one way of achieving the compact package without compromising rider comfort. I would be interested to know what considerations informed Chris Cocalis' preference for compact MTB designs."

    Itsekään en ole kokenut Firebirdin loivaa satulakulmaa ongelmaksi kiivetessä. Enemmänkin juuri noin päin kuten kijas yllä kirjoittaa että satula menee ala-asennossa aika eteen, mutta tuosta ei kyllä ole juurikaan mitään haittaa. Päin vastoin satula on vielä paremmin poissa tieltä. Tosin sen mitä 5.7:lla olen ajanut niin se tuntui lyhyemmän chainstayn vuoksi keulivan vähän Firebirdiä herkemmin jyrkässä nousussa. Kiipeämisominaisuuksista en kuitenkaan yleisesti Pivottien osalta olisi huolissani loivasta satulakulmasta huolimatta. Kiipeäminen kun on yleensä Pivoteilla nimenomaan se vahvin puoli kilpailijoihin verrattuna.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  30. #1620
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Mutta seisaaltaan ajaessa Pivotit on lyhyitä, siitä ei mihinkään pääse. Se onko se hyvä vai huono juttu, on makuasia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •