Itellä oli Trailstar HD viime syksynä edessä ja takana. Takarenkaa tarjosi erinomaista pitoa joka tilanteessa, mutta edessä ei kyllä ainakaan vauhdikkaammassa ajossa ollut riittävästi pitoa juurakoissa. Tänä syksynä ajattelin kokeilla edessä uutta Magic Marya, kunhan tulisi joskus myyntiin. Kaikki siis 29 koossa.
oikeen kun liukkaaksi käy niin olen heittäny trailstar hanssin taakse ja vertstar muddy maryn eteen ja voila...
The end of the road is just the beginning...
Onko joku nostellut Minion DHF Supertacky USTia vanteelle sisurin kanssa? Ei tahdo onnistua edes saippuan ja rasvan kanssa. Mahdotonta?
edit: Kyseessä 2.5" leveä rengas.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Joko nousi Minion?
Totanoin, puhutaanko tämän ketjun alkupuolella Made in India Rubber Queeneista kun 2,4" renkahia mainitaan? Mummiälest siinä ei ole kauhean optimaalinen pito märällä kalliolla. Ihan jos vaikka Halon Twin Railiin vertaa. Mummiälest toi on jotenki niinku heikko suoritus joko intiaaneilta, minulta tai Continentalilta. Maxxis 70A on super kompoundi märällä tähän Rq:n verrattuna.
Mikä maksaa, myynkö pyörät kun en enää osaa? Hauska luistinhan tuo, ei siinä mitään, mutta emmä kyllä ehkä alamäkeen tän kanssa halua. Kalliolla toki pystyy satulassa istuen sudittelemaan suht vaivattomasti kun antaa mennä vaan, komiasti lyö tyhjää. Seuraavaksi arabiympyröitä opettelemaan tjsp. Kadullakin saa märällä kelillä v-jarrulla takarenkaan kevyellä painalluksella lukkoon. Juurakkoisemmassa alamäessä v-jarru oli ehkä jopa hiukan liian tehokas tälle renkaalle!!wtf? Odotin siis edes Maxxis 70A veroista suoritusta tältä kumeelta, mutta eipä se oikein kyllä siihen kykene. Luultavasti en vaan enää osaa. Noh, lukotellaan kestopäällysteellä pas2 jos ei muuten, onhan sekin muka välillä hauskaa.
..makes Jack a dull boy...
Made in India Continentalit on aina saippuakumia. Black Chili gummit tehdään nahkahousumaassa ja pito on aivan toiselta hehtaarilta.
Tästä voi tarkistaa mitkä versiot ovat mistäkin kotoisin.
Holokki auki ku H. Moilane.
Luin omat vastaukset tästä ketjusta noin 5v ajalta ja suurimman osan vois poistaa vanhentuneina tai muuten turhana.
Tämän syksyn vinkki yleisajeluun olisi ehkä On-onen Chunky Monkeyt pehmeämmällä seoksella, ei täydelliset mutta halvat ja toimivat gummit.
Muuten ei oikein ole kovin ihmeellisiä renkaita näkynyt paitsi ehkä Bontragerin uudemmat XR4:set näytti kuvioltaan viksuilta. Tosin niissäkin on huonompi vanha malli vissin saman niminen kuin uusi hyvä. Michelinin maastorenkaiden nimivastaavan voisi myös upottaa Välimereen, eihän noista malleista ota kukaan selvää.
marco1 muokkasi tätä : 12.08.2013 at 12.14
Juu siis enhän mie mustaa chiliä kaivannut, jotain kivasti (=suhteellista) rullaavaa märkäpidoltaan Maxxis 70A tyylistä "kovanappula" rengasta vähän raffimmalla kuviolla ja vahvemmilla kyljillä oli hakusessa. Tämä RQ oli ainakin selvä huti muilta osin kuin nuo kyljet, ne saattaisivat jopa riittää, ja onhan tuo renkaan kokokin ihan ok.
On muuten 31km ajoa takana tällä ja kohta lähtee keskeltä nappulaakin jo irtikun olen yrittänyt hankkia pitoa renkaaseen "vähän" normaalia kuluttavammalla ajotyylillä edeten.
..makes Jack a dull boy...
Tais käydä niin, että se mitä haettiin tai odotettiin ja tuote, joka hankittiin odotuksia vastaamaan ei ihan kohdanneet, mitä lainatusta ja aiemmasta tarinasta ja renkaan tuotetiedoista voi arvailla. Hankalaahan se on, vaikka kovasti haluttaisi, lisätä tuotteisiin, esim. renkaaseen, ominaisuuksia, jota siinä ei alunperinkään ollut (puhumattakaan eri valmistajan tuotteen ominaisuuksista), vaikkapa nyt kerrotulla ajotyylilläMyy pyörät
![]()
Sankimankit on ihan ok, kummiseos on hyvä mut nappulat hiukka liika viistot joten pikkuisen pidossa antaa tasoitusta.
Mullon noita Bontraakereita ajossa XR1 / XR3 ja toi uusin XR4 kans. Mieluummin noilla olen ajellu kun vaikkapa uusilla maksis-poksis- kumeilla, XR3 pesee tuoreen Ikonin mennentullen. XR4 kesti puolitoista viikkoa takana alppilan alamäkiränneissä ilman probleemoja, en hennonu vaihtaa räädimpään kun pelas niinkin hyvin.
Mutta kun niitä ihmeellisiä kumeja kyseltiin niin mun äänet menee WTB:n Vigilante AM:lle (TCS-versio), joka vastaa lähinnä hansdamppia ja Kendan Nexcavatorille. Paskojen kumien kategoriaan menee sit aineskin Ardent Race ja noi uudet Mikkeliinin Wild`nGripit. Ny testissä on spessun ground control ja onzan ibex fr, kummoisia hurraa-huutoja ei kumpikaan oo vielä aiheuttanu.
No ei voi ainakaan sanoa, että rima olisi ollut korkealla kun Maxxiksen huonoimman ensiasennusrenkaissa käytetyn kumiseoksen tasoiseen pitoon oli tavoite päästä. Mut onhan se niinkin, ettei kaikki valmistajat välttämättä siihenkään pysty. Melkein minkä tahansa muun olisi ilmeisesti voinut ottaa paitsi Continentalin. Siis, että violetti kopottunut kulunut Twin Rail parempi pidoltaan. Onhan tuo nyt paremman luokan vitsi.![]()
..makes Jack a dull boy...
@PaH
ootko mitä versiota käyttänyt bontragereista? Itellä on XR1 sillä keskimmäisellä eli vissiin expert-seoksella ja eiliseen asti olin ollu ihan tyytyväinen märän kelin ajoon, mutta nyt jotenkin jäi kallioilla sutimaan. Vähän eli pari psi oon kyllä paineitakin nostanut rengasrikon jälkiseurauksena, että ehkä silläkin on osuutensa asiaan.
^ mun XR-sarjan pontraakkerit on kaikki TeamIssue-versioita. XR1 on liika sliksi märälle, kitka kun vähenee tarttee nappulasta apuja.
Hetkinen, yritit nostaa kumit stanin kumilärpäkkeiden kanssa?
Jos näin, en yhtään ihmettele ettei toiminutmenee vähän naftiksi tila saada HR UST ylös rim strippien kanssa, tähän lisätään vielä HR'n suht jöötit kyljet joka ei kyllä helpota asiaa yhtään.
Pelkän teipin kanssa vois toimia.
Toimisko? Nyt ei jaksais kekkuloida enää yhtään, ajaminen on paljon hauskempaa.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Mikä ois oikea rengasvalinta Tahkon 120 kilometrille märällä kelillä?
Superstar DH
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
29-tuumaisesta ei kokemusta, mut tosa 26" notkupyörässä aineskin mulla tarttee ohkaisten ja vetkujen kylkiensä takia sellaiset paineet (~2bar) takana et vetopito kovemmilla kanteilla (juurekset, kivekset ja kallionkyljet) on heikohko, sutii. Eessä en aio ees kokeilla kun nappula ei ou miunmaun mukainen siihen päähän.
Jaa... eihän tuo sitten juuri kummemmalta kuin RalliRane kuullosta.
Tarvinnee harkita jotain ihan muuta (Ardent, Nevegal, Rampage, joku Contin BlackChili)... 2.4" Ardenttia sais näköjään Yläfemmasta hyllystä, hmmm...
Pitäis 29eriin hommata ralliranejen kaveriksi pitävämmät kumit syksyn kosteille. On-Onen Smorgosbordille ei taida löytyä voittajaa hintalaatu-suhteessa?
Samaa vähän suunnittelin 26:een, onkohan jollain kokemusta tosta Trail-mallista? Aattelin sen laittaa taakse jos kestäisi paremmin kulutusta ja eteen sitten Trail Extremen. Huonompi suojaus kai kyljissä Trailissa mutta eipä taida itsellä olla sen suhteen ongelmia. Vai onko ihan hölmö suunnitelma?
Contin X-King 2,25 29eris ei ainakaan pidä märällä juuri yhtään. Itellä oli ne alla Tahkolla ja tokalla kiekalla loppui pito teknisemmillä osuuksilla, kun sade kasteli reitin. Rocket Ron takana ja Racing Ralph edessä pitäny märällä hyvin. Näin siis 29eris. Syyskumeiksi testiin tulee itelle Maxxiksen Ignitorit, näyttää ihan lupaavalta nekin märän kelin renkaiksi.
Otatte ne Ardentit ja se on siinä..![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Kokemuksia On-One Smorgorsbordista & Chunky Monkeystä, molemmat trail extreme malleja litkutettuna: jäykät kyljet joten voi ajaa todella matalilla paineilla. Pito hyvä ja looginen, ei siis lähde heittämällä alta. Ainakin Chunky Monkey menee aika helposti tukkoon mudasta ja vaatii jonkin verran vauhtia puhdistuakseen. Rullaavuus odotettua heikompi tosin eipä nuo kelitkään kauhean nopeat ole olleet.
Eka lenkki ajettu Trailstar HD:llä (29x2.35) ja ihan mukavasti noi pitää ja sitten jos lähtee alta niin aika sivistyneesti kuitenkin.
Ehkä vähän parempi pito kuin 2.4:lla Ardentilla, mutta myös vähän huonommin rullaa johtuen tahmeammasta seoksesta?
Mutta muuten vaikuttaa aika asialliselta syysrenkaalta. Arvatenkin näihin verrattuna 2.25 Rocket Ronit oli märässä mettässä ihan saippuanpalat. :-)
Xizor muokkasi tätä : 17.08.2013 at 20.57
Ei ne mitään nappulat irtoo. Ne vaan murenee. Pahalta näyttää, että voi joutua jopa sen 300-400km ajelemaan ennen kuin on finaalissa.
Se hyvä huonossa renkaassa on, että nyt voi huoletta ajaa kaikki teollisuusromuläjätkin yms mitkä yleensä jättää ajamatta. Ne kun tuollaiset helposti repii renkaan pilalle. Toivossa on hyvä elää.
..makes Jack a dull boy...
Kirjanmerkit