HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 54 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1591
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Täällä kun huudellaan näitä "ainoita ja oikeita" rengaspaineita kaikkien tietoon, voisi olla fiksua huudella samalla vähän taustatietoa. Esimerkiksi kuljettajan paino, minkälainen pyörä, kehän halkaisija, kehän leveys ja renkaan leveys. Eikä tee pahaa vaikka ilmoittaisi senkin onko omat paineet mitattu erillisellä painemittarilla, huoltoaseman kompuralla, omalla kompuralla, jalkapumpulla vai peukalotuntumalla.

    Omissa renkaissa paine ei tipu alle 2,5 barin. Sisärenkaaton asennus, 100mm joustava XC-täpäri (ja ajot sen mukaisia), kuski ajovarusteineen 83-85kg, 29er kehät vain 19mm sisäleveydellä, renkaiden leveys 2.1" ja 2.0". Paineet asetettu omalla kompuralla.

    Voi olla että olen vähän arkajalka, mutta nopeissa kaarroksissa tuolla 2,5 barillakin eturengas tuntuu epämääräiseltä kun kehät on vain 19mm leveät. Sen takia ei kehtaa tiputtaa, lisäksi olen aikaisemmin samalla pyörällä lommottanut nykyisten varakiekkojen kehät joissa olin silloin päällä 2.2" leveät renkaat 21mm sisäleveyksisillä kehillä. Paineet oli silloin syysliukkailla edessä 1,8 ja takana 2,0 barin luokkaa.

    Että kovaa ajoa vaan itse kullekin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  2. #1592
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Omaan korvaan taas 2,5 bar kuulostaa kauhean kovalta ja 1,4 bar kauhean löysältä, oma kultainen keskitie menee siinä 1,8 - 2,2 bar välillä.
    Ei välttämättä kannata muiden paineita kysellä, ajaa sillä mikä hyvältä tuntuu.

  3. #1593
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Joo se on mentävä koe-eläinpuistoon

  4. #1594
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    EXO 2.4 ardentteja on hierottu louhikoissa niin suomessa ja ulkomailla, hädintuskin jää kosmeettisia jälkiä renkaan kylkiin.
    Ajeltiin tossa viikolla st.Antonista seitsemän päivää Rivalle, mulla oli alla Ardentit ja tuli huomattua, ettei mulla tommonen Exo-kylki kestä edes tommosta xc ajoa. Vähänkään kun nostaa vauhtia alamäessä, niin jo alkaa liemet lentämään kylkien repaleista, yhden kerran meni puhki jopa suoraan kulutuspinnasta. Tiiä sitten mikä kestäisi, ei ainakaan contin vahvistettu kylkikään.


  5. #1595
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalliotamaani Katso viesti
    Laatikollinen telaketjuja saapui, tässä painoja:

    29x2,25 On-One Smörgåsbord, Enduro, 868g
    29x2,25 On-One Smörgåsbord, Trail Extreme, 852g

    29x2,4 On-One Chunky Monkey, Trail Extreme, 969g ja toinen samanlainen 936g.
    Jatketaan listaa 26 tuuman versioilla:

    26x2,25 On-One Smorgasbord, Trail Extreme, 796g
    26x2,4 On-One Chunky Monkey, Trail Extreme, 806g

    -Mikko-

  6. #1596

    Re: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

    Mietin tässä jo syksyksi 29 täpäriin liukkaan kelin renkaita ja koska takahaarukka ei anna myöten 2.35 HD:lle, niin kuinkahan toimis niin villi vaihtoehto että eteen 2.4 Ardent ja taakse Beaver? :-)

  7. #1597
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Beaver on hyvä, tosin sitä ei pienillä paineilla ajeta koska renkaan ilmatila on aika pieni, kyljet on kanssa aika paperia.

  8. #1598
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Ajeltiin tossa viikolla st.Antonista seitsemän päivää Rivalle, mulla oli alla Ardentit ja tuli huomattua, ettei mulla tommonen Exo-kylki kestä edes tommosta xc ajoa. Vähänkään kun nostaa vauhtia alamäessä, niin jo alkaa liemet lentämään kylkien repaleista, yhden kerran meni puhki jopa suoraan kulutuspinnasta. Tiiä sitten mikä kestäisi, ei ainakaan contin vahvistettu kylkikään.
    Minioni alle sit vaan.

  9. #1599
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Eikai siinä exo-Minionissa ole yhtään sen paksumpi kylki kuin Ardentissakaan?

  10. #1600
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Mulla on, pitää mainita, melko leveät Enven kehät ja 2.2" Ardentit, millä yhdistelmällä reunanappulat eivät ole renkaan laitimmainen osa. Pitää kattoa miltä noi 2.4" Ardentit näyttävät, mutta kantatessa voi tilanne olla kumminkin kyljen kannalta sama. Hiukan pettynyt kyllä olin noiden EXOjen kestävyyteen silti, etenkään tommoista suoraan kulutuspinnan läpi puhkeamista ei tarvitsisi tulla, vaikka "vähän" kivikkoa olisikin. Eipä täällä Suomessa ole ongelmia ollut, joten jatketaan näillä nyt ainakin tämä syksy.


  11. #1601
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Mulla on, pitää mainita, melko leveät Enven kehät ja 2.2" Ardentit, millä yhdistelmällä reunanappulat eivät ole renkaan laitimmainen osa. Pitää kattoa miltä noi 2.4" Ardentit näyttävät, mutta kantatessa voi tilanne olla kumminkin kyljen kannalta sama. Hiukan pettynyt kyllä olin noiden EXOjen kestävyyteen silti, etenkään tommoista suoraan kulutuspinnan läpi puhkeamista ei tarvitsisi tulla, vaikka "vähän" kivikkoa olisikin. Eipä täällä Suomessa ole ongelmia ollut, joten jatketaan näillä nyt ainakin tämä syksy.
    2.2 ardent ja 2.4 ardent on ihan eri rengas.

  12. #1602
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Kai niillä on samanlainen runkorakenne, 2.4" on vaan vähän leveämpi ja korkeammat nappulat? Eipä tuota kestävyyttä oikein pääse käytännössä vertailemaan, kun kyse on kokolailla sattumanvaraisesta asiasta. Näkyy ne hajottavan renkaita DH ja Enduro touhuissakin, joten pitäisi vaan muistaa ajaa kaluston ehdoilla, etenkin tommosessa etappiajossa.

    Se on vaan mielenkiintoinen juttu, millaista nuolenpäätä Dolomiiteilla maasta puskee. Semmosessa terävässä louhikossa kun rengasta ajaa kantillaan reunanappuloiden varassa, niin mun painolla + parin päivän tavarat selässä varmaankin mikä tahansa järkevällä vaivalla liikkuva rengas on kovilla.


  13. #1603
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Kai niillä on samanlainen runkorakenne, 2.4" on vaan vähän leveämpi ja korkeammat nappulat?
    Hmm... kyllä ne rengasvalmistajat tuppaa tekemään pikemminkin niin, että saman kokoisilla renkailla on sama runko, eikä niinkään saman nimisillä renkailla. Ja siis saman kokoisella tarkoitetaan tässä oikeasti saman kokoista, eikä nimelliskokoa...
    Mud, sweat and beers.

  14. #1604
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Kai niillä on samanlainen runkorakenne, 2.4" on vaan vähän leveämpi ja korkeammat nappulat? Eipä tuota kestävyyttä oikein pääse käytännössä vertailemaan, kun kyse on kokolailla sattumanvaraisesta asiasta. Näkyy ne hajottavan renkaita DH ja Enduro touhuissakin, joten pitäisi vaan muistaa ajaa kaluston ehdoilla, etenkin tommosessa etappiajossa.

    Se on vaan mielenkiintoinen juttu, millaista nuolenpäätä Dolomiiteilla maasta puskee. Semmosessa terävässä louhikossa kun rengasta ajaa kantillaan reunanappuloiden varassa, niin mun painolla + parin päivän tavarat selässä varmaankin mikä tahansa järkevällä vaivalla liikkuva rengas on kovilla.
    2.4 kyljet on paksummat ja mulla ei ole ole ollut tosiaan mitään ongelmia kylkien kestävyyden kanssa, just vähän aikaa sitten takarengas meni vaihtoon kun siitä tuli ajettua nappulat loppuun, samalla kumilla tuli ajettua pari ulkomaan reissua ja kotinurkilla usein kivisiä polkuja pitkin.

  15. #1605
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    No voi olla tai olla olematta. Nämä kaksi mulla olevaa Ardenttikokoa tuntuvat olevan kyljiltään kuitenkin samanlaiset, vaikka tossa ylhäällä toisin kerrotaan.


  16. #1606
    jarit Guest
    Tarvitsisi hieman vinkkejä renkaaksi jossa on kestävät kyljet. Homman nimi on että 17v poikani joka saa ajattua ihan sekalaisessa ajossa kyljet repaleiseksi; langat tulevat läpi kumista koko kylkien alueelta säteittäisesti. Bronsonit kesti 4kk (talvi), Weirwolfit 4kk, Rocket Ron Evot 2kk ja Spessun Stumpjumperin voimansiirtoa korjataan melko usein. (Kaveri on yleisurheilija /kolmiloikkaaja jolla on kunnioitettavat reidet & pohkeet joita treenataan Spessulla & Tunturilla)
    Juu, kyllä mä ostan renkaita nuorelle miehelle mielelläni, mutta meitä molempia nyppii kun joutuu noutamaan kaverin jostain reissusta autolla kotiin.

  17. #1607
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Riippuu toki minkälaista ajoa harrastaa ja minkälaisessa ympäristössä, mutta pyörästä päätellen jonkinsortin Traili ajoa, joten puhtaat DH renkaat dual-ply rungolla saattaa olla aika yliampuvia, joskin niissä kyllä kyljet varmaasti kestäisi. Sopiva kompromissi voisi olla esmes jotkin Maxxiksen LUST rungolla olevat renkaat, niissä on vähän jämympi runko joiden kyljet on ainakin omassa käytössä sietäneet kiviin hieromista varsin hyvin moniin muihin "saman kategorian" renkaisiin verrattuna. Myös uudet High Roller kakkoset 2.3" EXO Tubeless ready -rungolla(toki 27.5" koossa omat) vaikuttivat kyljiltään oikein hyviltä, tuntui ainakin näppituntumalta kyljet paksummalta kuin Minion 2.5" EXO ja Ardent EXOt 2.25" tai 2.4" kokoisina.

    Jos nyt pitäisi lonkalta jotakin ehdottaa, niin Eteen 2.3" High Roller 2 EXO TL-ready, joko Maxxpro 60a seoksella tai jos haluaa enemmän pitoa niin sitten tyyriimpi 3C versio. Taakse joko samanlainen HR2, tai sitten paremmin rullaava 2.25" Crossmark LUST, joka siis ei luultavasti otsikon mukaiseen toimintaan ole paras vaihtoehto vaikkakin kuivalla toimii erinomaisesti...

    Schwalbelta on tullut/tulossa tuo SuperGravity runkoisia renkaita, mutta niitä ei taida tällähetkellä olla saatavilla kuin 2.35" Hans Dampfia, joka saattaa olla trailiajoon kohtuu raskas. Jos ja kun joskus saavat Rock Razoria kauppojen hyllyille asti niin se voisi olla varsin mielenkiintoinen rengas...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  18. #1608
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Ardentti
    Itsehän ajan varovasti ja vain kotimaassa. Takana 2.4 EXO Ardenttia sai paikata noin kerran kuussa kyljistä kun kivet hiersi läpi ja satunnaisessa kohtaa kautta tulee tappajasepeli kulutuspinnasta läpi niin rajusti että kumi on vaihtokamaa. Edessä kestää hyvin. Vastaava HighRoller II kestää jostain syystä paaaljon paremmin vaikka onkin pienempi rungoltaan & ilmatilaltaan.

    Jos Spessun SX runkoiset renkaat rullais yhtään paremmin, ajaisin niillä. Mutkun ei niin tän hetken valinta otsikon kelille takakumiksi on DHF 2.5 tai HR II 2.4 3C seoksella. Eteen Onza Greina DH.
    --

  19. #1609
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Continentalin Protection renkaissa suojaus menee myös kyljissä. Kestäisiköhän sellainen yhtään paremmin?
    Toinen vaihtoehto on oikea tubeless-renkula.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  20. #1610
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Tarvitsisi hieman vinkkejä renkaaksi jossa on kestävät kyljet. Homman nimi on että 17v poikani joka saa ajattua ihan sekalaisessa ajossa kyljet repaleiseksi; langat tulevat läpi kumista koko kylkien alueelta säteittäisesti. Bronsonit kesti 4kk (talvi), Weirwolfit 4kk, Rocket Ron Evot 2kk ja Spessun Stumpjumperin voimansiirtoa korjataan melko usein. (Kaveri on yleisurheilija /kolmiloikkaaja jolla on kunnioitettavat reidet & pohkeet joita treenataan Spessulla & Tunturilla)
    Juu, kyllä mä ostan renkaita nuorelle miehelle mielelläni, mutta meitä molempia nyppii kun joutuu noutamaan kaverin jostain reissusta autolla kotiin.
    Renkaat jotka on hylkineet kylkien kulumista kankaille eniten on mulla olleet nimenomaan maxxiksen kumit, jos ajaa paljon todella matalilla painella ja korkean TPI'n renkailla niin kyljet menee rumiksi nopeasti, yleensä jos on korkea TPI lukema, kyljessä on vähemmän kumia, enemmän punosta, renkaissa joissa on kylkivahvistusta (EXO, protection, whatnot) yleensä kestävät kyljistä paremmin, näistä parhaiten oikea UST kumi koska siellä on paljon kumia että ilmat pysyy sisällä.

  21. #1611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Tarvitsisi hieman vinkkejä renkaaksi jossa on kestävät kyljet. Homman nimi on että 17v poikani joka saa ajattua ihan sekalaisessa ajossa kyljet repaleiseksi; langat tulevat läpi kumista koko kylkien alueelta säteittäisesti. Bronsonit kesti 4kk (talvi), Weirwolfit 4kk, Rocket Ron Evot 2kk ja Spessun Stumpjumperin voimansiirtoa korjataan melko usein. (Kaveri on yleisurheilija /kolmiloikkaaja jolla on kunnioitettavat reidet & pohkeet joita treenataan Spessulla & Tunturilla)
    Juu, kyllä mä ostan renkaita nuorelle miehelle mielelläni, mutta meitä molempia nyppii kun joutuu noutamaan kaverin jostain reissusta autolla kotiin.
    Laita Rocket Ron Evo SnakeSkin.

    Mulla toistaiseksi vaan hyviä kokemuksia. Ei tunnu paljon tahmeammaltakaan se verrattuna ohuempikylkiseen versioon. Ilmeisesti siinä on vaan maltillisesti kylkiin lisätty suojausta, ja kulutuspinta on "tavallinen" notkea. Contin Protection mallin kyljet kestää takana ikuisesti mulla ainakin, mutta vähän semmonen fiilis tuli että sillä ei oo enää kiva ajaa, kun oli tottunut hyvään rullaavuuteen ilman suojausta. Siinä voi olla että on lisätty ainetta sinne kulutuspinnan allekin. Arvailua vaan tämä siis.

  22. #1612
    jarit Guest
    Kiitos vastanneille.
    Noita Rocket Ron EVo Snakeskinejä mietin hetken aikaa, mutta kun poitsulla ja itselläni on ollut parit huonot RN kokemukset perättäin, ajattelin äänestää lompakolla.
    Käväisin Foxcmpissa Tommin juttusilla ja hän teki yllättävän ehdotuksen jota päätin testata:Onza Ibex FR, 2.25, ja 120tpi kevlar kylkisenä. Linkki alla. Täytyy pari päivän sisällä ajaa tyypit noista renkaista ihan mielenkiinnon vuoksi.
    www.onzatires.com/21-1-IBEX-FR.html

  23. #1613
    Ihan hyvä rengas tuo Ibex on ainakin 2.4" taittuvana versiona. Fiilispohjalta mutulla heittäisin myös, että hieman kovemmat paineet saattaisi säästää kylkeä?

  24. #1614
    jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Ihan hyvä rengas tuo Ibex on ainakin 2.4" taittuvana versiona. Fiilispohjalta mutulla heittäisin myös, että hieman kovemmat paineet saattaisi säästää kylkeä?
    Kyllä, nimenomaan nuo matalat paineet ovat merkittävä tekijä ongelmassa. Rengas pääsee tuolloin kiertymään ja langat tulevat läpi kyljistä.
    Olen tästä maininnut juniorille muutaman kerran....

  25. #1615
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Laihia
    Viestit
    79
    Nobby Nicin kyljessä on sormen mentävä reikä. Pitäisi mahdollisimman yleispätevät ja rullaavat kumekset pistää 26" alle. Tykkään päästellä pitkiä hiekkatielenkkejä, mutta en myöskään kovin varovaisesti aja kivikossa. Onko tuo Racing ralph 2.25 leveänä oikea valinta? Snakeskin vai ilman?

    Mitenkäs vaihtoehtoisesti tämä setti http://www.bike-discount.de/shop/k3/...ner-tubes.html ei ainakaan hinnalla olisi pilattu?

    Tubeless kiinnostaisi myös kokeilla, mutta crossridet ei ilman säätämistä mene tubeless-muotoon, joten taidan sen suosista unohtaa.

  26. #1616
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tebb0 Katso viesti
    Tykkään päästellä pitkiä hiekkatielenkkejä, mutta en myöskään kovin varovaisesti aja kivikossa.

    Mitenkäs vaihtoehtoisesti tämä setti http://www.bike-discount.de/shop/k3/...ner-tubes.html ei ainakaan hinnalla olisi pilattu?
    En suosittele em. spekseillä, X-kingissä ei kestä kyljet. Keväällä vaihdoin tekstiksi X-kingit alle (yleensä ajan Rocket Roneilla), ajettu laajavuoren marttacupin kisa, tahko 180km ja kyljet on ihan finaalissa vaikka kulutuspinta on ihan priimaa vielä. Vertailukohtana Rocket Ronit jotka kestää helposti koko kauden kisat ja lenkit. Rocketeista antautuu reunanappulat ennenkuin kyljet on siinä kunnossa.
    www.kaupinkanuunat.net

  27. #1617
    En nyt jaksa kahlata ketjua taaksepäin, mutta jos HD:ta meinaa syksyn märille keleille, niin kandeeko suosiolla laittaa molemmat Trailstar- seoksella vai eteen Trailstar ja taakse Pacestar?

  28. #1618
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Itellä trail-/pacestar setti ollu viime syksyn ja kevään märillä ja kyllähän tuokin toimiva setti on joskin trailstar takanakin tarjois enemmän pitoa.. eikös hanssia ole nykyään vertstarinakin..

  29. #1619
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Kiitos vastanneille.
    Noita Rocket Ron EVo Snakeskinejä mietin hetken aikaa, mutta kun poitsulla ja itselläni on ollut parit huonot RN kokemukset perättäin, ajattelin äänestää lompakolla.
    Käväisin Foxcmpissa Tommin juttusilla ja hän teki yllättävän ehdotuksen jota päätin testata:Onza Ibex FR, 2.25, ja 120tpi kevlar kylkisenä. Linkki alla. Täytyy pari päivän sisällä ajaa tyypit noista renkaista ihan mielenkiinnon vuoksi.
    www.onzatires.com/21-1-IBEX-FR.html
    Onko tyypit otettu? On kyllä tuo Ibex omaan ajoon ihan sopiva. Harmillista vaan, että takakumin reuna veltostui ja tuli yli laidan. Litkuilla siis ajellaan.

  30. #1620
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Itellä trail-/pacestar setti ollu viime syksyn ja kevään märillä ja kyllähän tuokin toimiva setti on joskin trailstar takanakin tarjois enemmän pitoa.. eikös hanssia ole nykyään vertstarinakin..
    Täällä myös ollut trailstar / pacestar -setti alla ja hyvin riitti pito syksyllä.

    Ainoa urputuksen aihe on että takana loppuu sivuttaisissa röykyissä vähän turhan usein tila haarukasta (Trek Fuel EX9), mutta se on pyörän mitoituksesta kiinni (kiekot on tsekattu). Eli olisiko ehdotuksia vähän kapeammaksi takarenkaaksi HD:n pariksi? Esim. uusi Nobby Nic 2.25" Trailstarina? Preferenssinä pitävämpi rengas edessä.
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •