Ite kuin siirty 20mm -> 15mm ainoa mitä jäin kaipaamaan on foksin 20mm akselin kiinnitystapa ja sitäkään en edes kovin paljoa, muuten mun painolla huomaa mitään eroa, taitaa olla kruunu/liukuputket enemmän vaikuttava yhtälö tässä vaiheessa.
Ite kuin siirty 20mm -> 15mm ainoa mitä jäin kaipaamaan on foksin 20mm akselin kiinnitystapa ja sitäkään en edes kovin paljoa, muuten mun painolla huomaa mitään eroa, taitaa olla kruunu/liukuputket enemmän vaikuttava yhtälö tässä vaiheessa.
^ Joo niin se taitaa olla. 36 Kettu keula mulla on on. Siitä ei tohtis kyllä luopua. On vielä yksinkertainen säätää yksinkertaiselle miehelle-> OpenBath vaimennin.
Milläs varustuksella, siis sekä kuskin että pyörän kannalta, pääsee alkuun? Missä hintaluokassa pyörii minimit, joilla voi järkevästi ajella? Kaluston puolesta ei välttämättä siis tarvitsisi olla mitään, millä kärkeä voisi hätyytellä, kun kuskinkin puolesta se on mahdotonta.
Tai yleisemmin, miten aloitetaan mtb-enskan ajaminen ihan nollasta?
Laajavuoren Kona Storesta käytetty, mutta huollettu 2013 Kona Process hintaan 1480e:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...447_o.png?dl=1
Uutena sama maksaisi lähemmäs kolme tonnia.
Tai sit enska-jäykkäperä alle tonnilla ja kisoissahan on hardtail-luokka näille:
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=78088
Kuskille kypärä, hanskat, ajohousut, polvarit ja ajokengät, kaikki jostain tarjouksesta tai käytettynä. Esim. Hi5Bikesissa on välillä todella hyviä tarjouksia ajokamoista.
mehukatti muokkasi tätä : 19.07.2013 at 00.38
Ei ollenkaan pöllömpi tuo Process tarjous. Eipä sitä paljon tuota edullisemmin saa asiansa ajavaa enskapyörää. Pääsääntöisesti kohtuulliset käytetyt ~1500e alkaen ja kohtuullisilla osilla olevat uudet ~3000e alkaen. Ja välillähän noita uusia löytyy jostain "varaston viimeiset" tms. erästä huomattavan edullisesti.
Mud, sweat and beers.
On kyllä tosi hyvään hintaan Konaa tarjolla, hissitolppakin kun on jo valmiina! Kuskin ei sitten pienestä budjetista huolimatta kannatta mielestäni suojissa säästää. Ostaa kunnolla istuvat suojat, niin niistä on hyötyäkin
Kyllä noi XX1 tyylin rattaat taitaa vaan aika hienoja laitteita olla. Tuommosen kanssa luulis jo ketju pysyvän ilman ohjuria, ainakin siihen asti, kun ratas on kulunut.
http://brimages.bikeboardmedia.netdn...hainring-3.jpg
Onko kukaan ajanut vielä enskahenkistä lenkkiä 27.5" fillarilla? Pohdiskelin josko päivittelisi omaa 26" enskapyörää vai laittaisko jo ennakotilaukseen Mondrakerin uuden 27.5 Dunen? Semmosen saisi ilmeisesti alle jo ennen ensimmäisiä lumiakin...
https://www.instagram.com/xtranza/
Mud, sweat and beers.
No nyt kun sanoitte, niin noitahan näkyy pukkaavaan.
http://www.vitalmtb.com/photos/featu...aign=spotlight
"Hän jarruttaakin nenällään"
-Muumipeikko ja pyrstötähti-
Pivotilta 27.5 enskapyörä:
http://www.vitalmtb.com/photos/membe...aign=spotlight
Kannattaa kysyä suoraan Tarmolta www.hi5bikes.fi .
https://www.instagram.com/xtranza/
Sorry kun kaappaan tämän topicin nyt tällä postauksella ehkä vähän yleisempään endurokampe topicciin. Onko joku tällaisia suunnitellut käyttävänsä? Aika mielenkiintoisen oloinen ratkaisu. Voisi olla varsin hyödyllinen.
http://www.vitalmtb.com/photos/featu...9825/sspomer,2
http://airflaps.com/
"Hän jarruttaakin nenällään"
-Muumipeikko ja pyrstötähti-
Huurtumiseenhan vaikuttaa keli, lasien rakenne ja lasien ja kypärän mätsääminen. Paree on sellanen kombo, jossa lasien yläreuna ei ota tiukasti kiinni kypärän naama-aukon yläreunaan, jolloin ilma kiertää paremmin lasien venteissä. Lisäksi, jos on kostea keli, niin linssit voi pyyhkiä sisäpuolelta fairylla, mikä on sukeltajien käyttämä kikka. Se jättää pintaan sellaisen kalvon, joka estää huurtumista. Voihan tuo systeemi auttaa, mutta ehkä ilmankin pärjäisi![]()
Mud, sweat and beers.
Noista 27,5" eroista verrattuna 26":iin oli muistaakseni jossakin juuri julkaistu vertailu, ja eroa nopeudessa ei juuri ollut testin mukaan löydettävissä.
Itselläni on kaksi varsin hyvältä tuntuvaa enskapyörää Scott Genius LT 30 (maksoin pyörästä 1800 käytettynä vakiota paremmilla kiekoilla jne. varustettuna) ja Mondraker Dune (ostin käytettynä 1300 eurolla polkimien kanssa uusilla renkailla, päivitetyillä kiekoilla ja takavaihtajalla+pakalla), molemmat vuosimallia 2011. Käytännössä Scott Genius LT on jonkin verran omassa enskarytyyksessäni nopeampi kuin Dune - pitkälti hieman pidemmän maksimijouston ja jouston lukitusmahdollisuuden ansiosta, mutta ei Dunekaan huono ole päinvastoin. Omalla setupillani Scott painaa noin 14,6kg ja Dune kilon vähemmän. Molemmissa pyörissä vakiota paremmat kiekot jne.
Tulevista pyöristä puhuttaessa BMC:ltä tulossa oleva 29" enduro 160mm joustolla kiinnostaisi kyllä kovasti...
/ Panu.
Gigantti noita on kalkuloinut ainakin. Tiedä sitten mitä tosta ajattelis.
http://www.pinkbike.com/news/650B-Fo...ain-Bikes.html
Intenseltähän tuli myös 160mm keulasta ja 140 perästä joustava Carbine 29
Mitenkähän se on, jos käy niin että 26:set häviää suurimmalta osin kartalta ja 27,5 jää valta kooksi. Ja sitten pitäisi runko päivitystä tulevaisuudessa tehdä, eikä haluaisi kiekkoja vaihtaa. Meneeköhän hommat rungon kanssa persiilleen jos nykäsee ne 26:set kiekot siihen????.
Eihän sun tarvi kiekkoja vaihtaa, riittää kun vaihdat vanteet, pinnat ja tarpeen mukaan nippelit.![]()
^ noniinno![]()
Mikä Intense Tracer 275:n ja Carbine 275:n ero on? Minun silmääni ovat hyvin samanlaiset rungot (sama joustomatka, vpp-joustitus, puolen asteen erolla samat satula ja keulakulmat, sama reach). Toki Carbine on kuitua.
http://intensecycles.com/tracer-275/
http://intensecycles.com/carbine-275/
hienosti vastasit itsellesi samaan hengenvetoon..joo eihän noissa näytä muuta eroa olevan kuin rungon materiaali..
The end of the road is just the beginning...
Carbinessa ei ole ketjuohjurille kiinnityksiä.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Kiihottaako enskakuskeja santa cruzin uudet solo/bronson mallit? Ne on niiden uudet 27,5 pyörillä varustetut traili/am-mallit. Solo 125 millinen ja bronson 150 millinen. Niissä olisi kaikkea kivaa, rasvanipat ja kaapeloinnit satulatolpille yms...
Mitteepä mieltä raati moisista?
Solo:
http://www.santacruzbicycles.com/solo/index.php
Bronson:
http://www.santacruzbicycles.com/bronson/
Bronson olis varmasti hyvä pyörä enduroon, mutta itse loiventaisin ohjainkulmaa anglesetillä vähintään asteen verran, tilaisin rungon (tai pyörän) Float X:llä ja 160mm Fox 34:lla. Float X on kuulemma paljon pehmeemmän ja herkemmän tuntuinen kuin normi-Float. Solo taas lienee suunnattu lähinnä perus-trailiajeluun tai XC:hen. Itse odottelen, että mitä Nomadin tilalle on tulossa...
Kuulostaa hyviltä päivityksiltä mutta mistä löytää kaupan, joka vaihtaa kohtuullisella välirahalla keulan 160 versioon. Ei kuulu ihan peruskittien vaihtoehtoihin. Erikseen ostamalla 160 mm fox 34 27,5 on älyttömissä hinnoissa ja alennuksia ei ole ole odotettavissa. Sama ongelma takaiskarin kanssa.
Kirjanmerkit