Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kävin ajamassa anopin mökille mennessä pätkän, jossa kohtaa eksyttiin Rajamäen GG:llä. Nyt on sekin paikka selkeänä mielessä, eikä siitä pahasti voi harhaan ajaa. Joskus voisi yrittää ihan uudelleenkin ajaa tuota suunniteltua reittiä, kun Hirvijärven pohjoispuolikin on varmasti jo lumesta vapaa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						En tiedä sopiiko tämä tänne, kun mennään huomenna Metsäkylän ja Rokkakoskenkin kautta.
plr nuotittanut:
Perjantain cyclolenkki Ikaalisiin. Reitti olisi suunnilleen tämä:
https://maps.google.com/maps?saddr=P...21,23&t=m&z=10
En saa piirrettyä tuohon aivan kaikkia suunniteltuja pätkiä, matkalta saadaan noukittua kuitenkin hyviä pikkuteitä mukaan. Otetaan startti kello 9.00 Mustalahdesta, niin ehditään pian puolen päivän jälkeen Ikaalisiin kahville ja/tai vaikka uimaan (hellettä luvassa!). Epilän Valintatalolta voi tulla mukaan noin klo 9.15 tai Ylöjärven keskustan liikenneympyrästä noin 9.30. Reitillä on paljon tietä, jolla pääsee cyclocrossarillakin peesiin. Vauhti voisi olla retkivauhti eli sellainen, että juttu luistaa pahemmin hengästymättä. Rasitus on suunnilleen vertailtavissa Pirkan pyöräilyn 28 km/h keskinopeusryhmään.
Mahdollisia kahvipisteitä on reitillä monta: Kehäkukka Hämeenkyrössä, Kahvila Mimmi (http://www.kahvilamimmi.fi/etusivu.html) Ikaalisissa, Antiikkikahvila Pinsiössä ja tietenkin Mustalahdessa. Ehdotan Mimmiä ja otetaan toinenkin stoppi, jos siltä tuntuu. Tuo Mimmi ei ole minulle tuttu, mutta menussa on mm. burgereita, jos haluaa syödä. Huoltoautoa tuskin tarvitaan. Otan itse pikkutyökalun mukaan. Ketjunkatkaisin, kuusiokolot, vararengas, CO2, jne.
Voi olla, että karttaa pitää jossakin kohdassa matkaa vilkaista. Minulle ajamatonta tietä on jonkin verran.
Minulla on viimeinen pari kulumassa loppuun suosikki renkaastani eli Maxxis Wormdrivesta. Isoista nettikaupoista ko. satsia ei enää löytynyt, mutta Virosta vielä löytyy ja kohtuu edullisesti.
Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com
Spessulta pukkaa tommosta multipurposegrinderia. Reiskaputkea rungossa ja liukudropit:
http://wearegoingawol.tumblr.com/THE%20AWOL
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^Jollakin toisella foorumilla kommentti olisi "Kowa"Sinkulointi- ja hihnaoptio kuullostaa hyvältä. Awol kelpaisi hyvin mulle.
edith. Bikerumorin ennakko
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Smart Samista on tullut kevyt 700x47 Evolution -versio, joten ny ois vähän pakko saada sellainen 1-vaihdeyhteensopiva runko, mihin Samit mahtuisi. Sellaisella kombolla nimittäin ajelisi renkaita vaihtelematta kaiken satunnaisista asfalttigrindeista VPCX:iin. Oiskohan se sitten Rostsekki..? Pääsisköhän sitä koepolkasemaan joku päivä??
Levareita kaipaaville tiedoksi, että YV-foorumille oli bongattu Rostsekin tuleva levariversio, Straggler.
Ameriikassa ajellaan näköjään tällaista: http://www.ultracx.com/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Olettekste ajellu? Mä voisin lähteä huomenna aamulla kasilta heittämään ton aikaisemmin mainostamani kaupungin hiekkatieajon (viesti 244). Lähtö voi olla rautatieasemalta tai Herttoniemestä, reitti ei siitä muutu. Kukaan? No ei sitteYsiltäkin onnistuu!
^ Hitto, kun joutu jo töihin... Lomalla tuli grindattua Tahkon lisäks asfalttia Mallorcalla, gravelia Tukholman seutuvilla ja vähän Gröna Spåretiakin. Lisäks tietenkin harvinaisen kuivaa keskuspuistoa kotomaisemissa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Rostsekkiä saapi kokeilla het' kun saamma aikataulut rimmaamaan. Setupissa on On-Onen Mungo (viiksitanko). Saa kelvata kokeilijalle
Straggler voisi olla mun uusi pyörä?!?
Jumin ehdotus on hyvä, mutta huomen ei käy mitenkään. On kotona remontin ehjäys -rojektia.
Kukahan viittis järkkäillä Härmään jtkn vastaavaa? Voisin harkita osallistumista.
...juu ja emmää mitään uutta väsää kuiteskaa. Eilen hetken yritin Rostsekkia speksailla, mutta kyllästyin. Gravel- ja krossitouhut mennään ny vaihteilla sekä niin paksuilla renkailla, kun Crosshairs huolii. Sitäpaitsi vanha, melkein eläkkeelle jäänyt sinkula-Explosiivi sai Ruotsin keikkaa varten kapeahkon suoran tangon siinä olleen leveän riserin tilalle. Mukavasti jäykällä kaksutosmaasturillakin graveleita pyyhkii. Sujuvasti silti kulki Gröna Spåretillakin ja oli muuten aika hubaa vaihtelua, kun koko kesän on muuten ajellut 700c tai 29-tuumaisilla kiekoilla.
Lauantaina tai sunnuntaina voisin iltaspäivästä polkea Hyvinkäältä Hesaan päin, kun perheen auto kulkee molempina aamuina siihen suuntaan. Ei ole juuri siellä päin tullut poljettua. Onko jollain heittää hiekkatiereittiehdotusta?
Jämi-MTB saattaisi olla aika hyvä ultra-CX, jos krossarilla lähtisi sitä polkemaan?
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Itse kuutioinut samaa, kun luovuin aikoinaan Surlyn CC:sta sen ollessa liian samanlainen Steamrollerin kanssa. Nyt olisi juuri sitä mitä on kaivattu eli tuommoinen rollerin rinnalla ja a vot. Saa muodikkaasti grindata ihan vaihteiden kanssa jne. Onhan tuo Awol on kanssa mielenkiintoinen otus, mutta geoinfon puuttuessa, en vielä ole valmis siihen taipumaan..
Krossikommuuni / Syöte MTB
Vastasin sitten omaan kysymykseen piirtämällä tällaisen reitin - ohittaa Hyvinkään Ridasjärven asvalttitietä, hiekan osuus karkeasti arvioiden 50 %
http://connect.garmin.com/course/4268475#
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Rajamäeltä etelään huonoja polkua, pellonlaitoja sekä hiekkaa ja asvalttia. Soranmurskaimella ei mitenkään kiva ajettava. Hyviäkin pätkiä on välillä mutta ei niiden takia kannata vaivautua. Hyvinkään puolella mennään vielä enemmän maasturilla ajettavaan suuntaan. Olen kyllä kerran nähnyt siellä pariskunnan tunkkaamassa krossareiden kanssa happaman näköisinä.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Tänks Lansive. Kahtotaan josko tuota kautta lähtis kuitenkin yrittämään. Mun grinderi kulkee polkemalla yllättävän pahoistakin paikoista. Tietääkö joku, onko Nurmijärveltä etelään Järventaustan ja Nummimäen länsipuolelta kulkeva pikkutie hiekkaa vai asfalttia? Karttalinkki: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...normal&lang=fi
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Nurmijärven kirkonkylän hautausmaan nurkilta etelään päin mennessä taitaa päästä soraa jyystämään, kun valitsee reitikseen Kirkkotien, Pappilantien ja/tai Järventaustantien. Nimismiehenkiharaa noilla pätkillä oli aika reippaasti kun viimeksi kävin niitä ihmettelemässä. Klaukkalaa lähestyessä joutunee vaihtamaan asfaltille, mutta Syväojan nurkilta voinee sitten kokeilla onneaan vaikkapa Lamminsuontiellä (en ole ajanut) ja Peräjäntiellä (mainio soranjyystöpätkä).
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Hautuumaan kulmalta (Pappilantie) Järventaustaan ja Kirkkotie Nummelantielle asti oli kivaa rallipolkua eli hiekkaa.
Hyvinhän tuo tuli, kun oli näköjään alamäkeä melkein koko matka. Totta puhuen oli mun tänhetkisille jaloille suht rankka reissu, mutta maaliin selvisin. Vähän jouduin alkuperäisestä suunnitelmasta joustamaan. Rajamäellä kello näytti sen verran, jotta rupes pelottamaan, että kotona odottaa kylmä ruoka ja päätin fuskata Rajamäki-Nurmijärvi-välin ja poljin asfalttia pitkin. Se olikin koko reissun tylsin pätkä. Seitsemän veljestä menee krossarillakin kivasti, mutta Hyvinkään pään vattupöheiköt on kyllä niin tiiviitä, että kovin moni ei niiden läpi ole tänä kesänä kulkenut ja välillä joutui tekemään ihan tosissaan töitä, että sai raahattua fillarin puskien läpi. Yhden pöheikön kiersin isomman tien kautta ja ennen Rajamäkeä olevan hiekka-aavikon tulin myös osin kiertäneeksi navigointivirheen vuoksi. Mahtireitti muuten.
OT: meitin rouvasta tuli muuten pyöräsuunnistuksen pitkän matkan D40-sarjan Suomen mestari. Ihan virallisesti. Tähän perään kuuluisi ylpiö, jos sellainen löytyisi.
Jämi edelleen harkinnassa..
E: Garmin Connect avaa tyhmänä linkit brittimitoilla edelleenkin. Metreiksi saa mutettua, kun klikkaa "näytä kohteessa Metric" oikeasta yläkulmasta.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^Hyvän lenkin hän on ajanut.
Isot onnitukset @rva stenu. Hyvin kisattu hirmu helteessä.
Katsoo hän tätä linkkiä ja alakaa raswaamaan ketjuja o/
*Ketjut ovat sotkemista varten*
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Soittelikohan joku foorumilainen ylex aamun puolityhmiin kysymyksiin tänään? Eivät tienneet juontajat mitä gravel grinding tarkoittaa.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Tuli muuten mieleen kysyä, että ovatko pääkaupunkiseudun soranjyystäjät muistaneet käydä myös nauttimassa Keravan ja Sipoon tarjonnasta?
Keravalta löytyy ainakin mukava hiekkatie Keravanjoen varresta Korson ja Keinukallion väliltä, ja Keinukalliosta puolestaan menee etelään sorapäällysteinen latupohja, joka on aitoa parhautta ajettavaksi. Sipoosta puolestaan löytyy Sipoonkorven ympäristöstä hiekkapäällysteisinä ainakin upeiden maisemien Länsitie, kuoppainen ja metsäinen Mosabackantie, ja leveä mutta mäkinen Knutersintie.
Itse ajelutin toissa syksynä tälläisen lenkuran, jossa ovat mukana mm. nuo edellämainitut Mosabackantietä lukuunottamatta (reitin tallennus VPR):
http://connect.garmin.com/activity/124961912
Latupohjista puheen ollen, Keimolan Kaiun majalta lähtevät latupohjat ovat kanssa kivaa ajettavaa, tosin siinä pisimmässä eli 5 km versiossa on muutama meikäläisen makuun aika reipas lasku.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Jepjep. G-juna siellä kierteli jo ennen kuin GG:stä puhuttiin mtn. Veli japoo vedätti hienoa settiä nuilla hoodeilla. Samoin Hakunilassa.
Ne mäet ovatten liian hapokasta meikälle. Sen sijaan viereinen Keimolan motskaripaana on oikein hubaisaa - leveämmät renkaat suosittelen laittamaan.
Hauskimmat latupohjakokemukset rossarilla olen saanut Rajamäellä syksyn ekojen yöpakkasten jälkeen. Kesällä niitä hakkeella päällystettyjä paanoja ei aja mielellään, mutta kuuraisen kohmeisina - ach *peukalon kuva*
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Tällaista taidettiin aikanaan todellakin raportoida. Nyt kun terminologia on paremmin hallussa, niin voitaneen todeta kyseessä siis olleen GGG-ajelun?
Siitä Keimolan vanhasta baanasta kannattaa nauttia, ennen kuin loputkin osat häviävät tulevan asuinalueen alta. Siellähän on jo hiljalleen alettu jotakin rakennustöitä tehdä.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Kirjanmerkit