ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 179 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 79 129 169 177 178 179 180 181 189 229 279 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.341 - 5.370 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    Vaatii navan särkymisen että laakerinpaikka väljistyy koska laakerin ulkokooli on paikoillaan navan runkoon nähden.
    Jotain tämäntyyppistä ihmettelin itsekin.

Se vapaarattaan liike on sen verran pieni, etten ole ihan varma, onko se ylimääräistä.
    No, alkaa vaikuttaa kuitenkin siltä, että uusi napa/kiekko saattaisi olla paras ratkaisu. Sitä napaa oli jo aiemmin korjattu toisessakin lähes paikallisessa liikkeessä. Silloin lopputulos oli aluksi se, että kun linkun kiristi kiinni, pyörä ei enää pyörinyt. Sitten vaihdettiin taas jotakin osia.
    Vanteessa on sitten 28 pinnaa. Onko se jotenkin poikkeuksellinen määrä, kun nopealla katsannolla navoissa näyttää olevan yleensä 32 tai 36?
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Toisaalta, olisko kellään hyviä ehdotuksi 29" täysjoustopyöräksi? Sellainen vähän pidempijoustoinen, mutta kevyt ja edullinen, tietenkin.
    Tiedossa on vain pidempijoustoinen 26" se jolla teit ne tyypitkin. Olen itse myös suunnitellut samaa asiaa eli siirtyä isopyöräiseen.

PS. Täällä savossa on vallan kelpo kesäkeli. Lämpötila on nippanappa plussan puolella ja vettä sataa aivan saatanasti

No olihan meitä eilen sentään kolme.

Toisaalta, olisko kellään hyviä ehdotuksi 29" täysjoustopyöräksi? Sellainen vähän pidempijoustoinen, mutta kevyt ja edullinen, tietenkin.
    No hyvä, että kolme sentään, mulla on vähän aikataulurajoitteita viikolla, kun pitää kymmeneltä illalla olla töissä niin kävin itse tekemässä lenkin kuusijärvelle Heccun ja ARJ:n kanssa viime lauantaina mentyä reittiä soveltaen. Pulahdus oli virkistävää.

Halpa pyörä on katsojan silmissä, mutta Spessulta tulee nyt 150 mm kaksysi ja Trekin Remedy on kai jossain määrin vastaava. Remedystähän tulee nyt syksyllä myös 650b-versio. Mun pyörätuntemushan on luonnollisesti aika rajallinen, mutta sitten joskus kun oma täpäri tulee hankintaan niin jotain ton suuntaista tällä hetkellä ajatuksissa. Toisaalta ehkä vähempikin jousto riittäis ainakin itelle niin jää energiaa enemmän siihen polkimiseen ja pysyis teidän perässä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    Petteriilläähän oli muistaakseni jotain kokemusta Bontragerin napojen kestävyydestä.
    Juu, mutta mulla rupes vapaaratas pyörimään tyhjää. Parinkorjauskerran jälkeen lensi roskiin ja tillalle laitettiin Hopen napa.

Pakan kireyden tarkistin, eli siitä ei kiinni.

Kyseessä on Bontragerin napa, joka alkoi väljyyttään heilua (siis ei vapaaratas vaan koko napa akselin suhteen väljä) ja sanoivat, että laakerien "paikka" oli niin kulunut, ette laakerit piti liimata kiinni. En ole koskaan avannut tällaista napaa, jossa konelaakerit, niin en kovin hyvin ymmärrä sen rakennetta.
    Vaikka asia ei minulle kuulukaan ja en ole Bontyn napoja koskaan purkanutkaan. Nii olen itse vaihtanut konelaakerit täpärin linkustoon(12kpl laakereita), Weldtechin takanapaan, Dabombin DH takanapaan, Mavicin Crossride etu/takanapoihin ja Hadleyn takanapaan. Olen huomannut että ajan kanssa nuo konelaakerit hävittää vaseliinit laakerista/ vaseliinin sekaan menee kosteutta ja muuta roipetta. Jonka takia vaihdan vaseliinit kerran vuoteen kaikkiin konelaakereihin. Viime vuonna jouduin sitten uusimaan kaikki täpärin konelaakerit koska ajan myötä ne kuulat mitkä on laakerin sisällä "hioo" sitä laakerin sisäpuolta väljäksi(vaikka vaihtaa vassut säännöllisesti). Asiaan Jos sulla oliskin käynyt niin että laakereista on loppunut vaseliini/vaseliini on ollut täynä moskaa. Jolloin kuulat ovat hioneet laakerin sisäpintaa, laakerin sisään on muodostunut metalli pölyä joka on lopuksi jumittanut laakerin. Tällöin laakeri on alkanut pyörimään laakerin pesässä ja hionut pesän väljäksi. Jos laakerinpesä on liian väljä(asennus ja irroitus hoidetaan kylmäsprayllä kutistamalla) uuden konelaakerin on voinut vaan tiputtaa pesään mutta se ei "tarraa" kiinni pesään. Ainoa millä sen saa pitämään on liimaamalla. Nyt on liimat pettänyt ja laakerit on hienoot pesät niin isoiksi että laakerit pääsee heilumaan. Akselihan menee laakereitten läpi, mutta koska laakerit eivät ole kiinni pesässä heiluu koko akseli kaikkine kilkkeineen. Olisko tarpeeksi vaikeesti selitetty

Kuvassa täpärin päälinkuston laakerit(4kpl) ja etu/takanapojen laakerit(2kpl per pää)
    St0neyNut1 muokkasi tätä : 19.07.2013 at 12.08 Syy: Hirvee romaani täynä kirjotus virheitä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti St0neyNut1 Katso viesti
    Vaikka asia ei minulle kuulukaan
    Olisko tarpeeksi vaikeesti selitetty
    Täällä asiat kuuluvat kaikille joita ne kiinnostavat.
    Ja oli hyvin selkeesti selitetty. Saman ilmiön olen kokenut kampilaakereissa: eli kun laakeri on jo jumittunut niin läpi menevä akseli alkaa pyöriä laakerin keskellä ja akselin pinta on kulunut, ei onneksi piloille asti.
    Mitä tästä oppii? Pitäisi itse osata kaikki hommat hoitaa. No nyt on etsinnässä uusi napa/kiekko tai kokonaan uusi pyörä.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

MTB Järvenpää

Tämä tulee, ehkä vähän puskista, mutta miten tässä ympärisössä on polkuja joissa pyöräillä? Alkaa vähän tuo Ristikivi, Mätäkivi ja Hyrylän urheilpuiston takana oleva entinen armeijan alue käymään tylsäksi kun kaikki polut koluttu jo useaan kertaan.. Todella vähän tuntui noista maastolenkeistä löytyvän infoa, pl. Helsink tai sitten oli vain huonot hakusanat..

Ja oli hyvin selkeesti selitetty. Saman ilmiön olen kokenut kampilaakereissa: eli kun laakeri on jo jumittunut niin läpi menevä akseli alkaa pyöriä laakerin keskellä ja akselin pinta on kulunut, ei onneksi piloille asti.
    Mitä tästä oppii? Pitäisi itse osata kaikki hommat hoitaa. No nyt on etsinnässä uusi napa/kiekko tai kokonaan uusi pyörä.
    Juu tuohan se on et kaikki kuluu jossain vaihees vaihto kuntoon Tietty jos ei polkis pyörällä nii sit se olis niiku ikuinen Ei nuo pyörän huollot ole vaikeeta, kaiken muun osaan nykyään paitsi Elkan iskarin huollon ja sen kyllä jätän Fillariosalle. Tuo joka vuotinen vassun vaihto on siit hyvä et samal tulee tarkastettua laakereitten kunto. Osta Hadleyn napa jos on takanavasta kyse. On tosin suolanen hinta mut on kyllä sit sen veronenkin. Tietty tuo uusi pyöräkin on vaihtoehto.

^nopeita liikkeitä kun kyse pyöristä. Bontragenin vapaaratas kosahti itellä 2v. sitten heti uudesta pyörästä. Pyöri tyhjää ja
    uutta osaa odotteleen takuuseen..No se olis kestänyt ja siinä kohtaa tuli mieleen että pitää olla tietenkin "varakiekot" kumpaakin päähän.
    Vapaaratas tuli kuntoon lopulta purkamalla myyjäliikeessä, oli haukannut jotain likaa sisään. Sen jälkeen on sekin toiminut ihan ok.

Ei taida tänään pystyä pääsemään maalikaupalle, kun töistä vasta tulin ja vähän väsy painais.

Tämmönen ajeltiin neljistään tänään. Yksi ihan uunituorekin naama oli lenksulla, tervetuloa vaan tätäkin kautta.

Hyvä lenkki oli, vaikka loppumatkasta aloittelijaa alkoikin hieman hapottamaan. Kiitos lenkkiseurasta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Hyvä lenkki oli, vaikka loppumatkasta aloittelijaa alkoikin hieman hapottamaan. Kiitos lenkkiseurasta!
    Tervetuloa lenkeille !

Tarkastin vanhasta jäljestä. Se mun pisto sinne pusikkoon ei ollutkaan tuttu polku. Hyvä ettei sinne lähdetty, vaikka
    toki siitä pyöräkalliolle olisi päästy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Tervetuloa, itse olen myös vastikään vasta porukkaan puolikuntoisena liittynyt, mutta ei nää koskaan oo vielä metsään jättäneet

Tässä olis täysjäykkismaasturiin sattumalta vastaan tullut halvahko ja kevyt aihio, alle kilo. Oiskohan tommoinen Fun Works mistään kotoisin? Ilmeisesti kyse on Actionsports-putiikin omasta merkistä. Edes pyörän runkoon teipatuilla nettisivuilla ei ole mitään sisältöä vielä.
    Mitä mieltä olette? Voiko halvalla saada hyvää?

Osta pois ja kokeile, sillähän se selvii

tunnelmakuvia ulkomaanmatkalta melkein Ruotsiin asti

Föri tuli tutuksi

ihan autenttinen tilanne eikä tosiaan ainoa

välillä maisema-ajelua kun loppui puhti kallio-kivikko-juurakko-ylä-alamäki-ajeluun

sitten taas tehtiin tutkimusmatkailua paikallisoppaallekin uusiin maisemiin

MTB Green Racen reitille hukkasin ST-kännykkäni huomaa muuten kisan (31.08.13) pääpalkinto

neljän päivän, 450 km ja n 40 tunnin ajon jälkeen piti vähän rentoutua

huomaa optinen muutos pyörän asennossa (onneksi ei ollut kalian aihettama näköharha kun kamerakin näki samalla tavalla)

jk
    heccu muokkasi tätä : 23.07.2013 at 20.34

Mites huomenna 1730 lähtö? Voisin yrittää parituntisen setin tulla ajelemaan tai vähän pidemmän jos sattuu pääsemään sitten pois kyydistä lähempänä Keravaa. Ajovajetta, kun ei vkl tullut pidempää lenkkiä ja alkuviikosta ei sitäkään vähää...
    Takakiekko tosin suoristui tänään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Mites huomenna 1730 lähtö?
    Aika hiljaistahan tuolla oli, jos sunnuntaina sitten

Heccun retket kyllä näyttää jo paikka paikoin maastoajelulta

-MTB- Guest
    Voisin lähteä uutena kaverina remmiin mukaan.
    Olisiko kaveria lähtemään lauantai aamusta poluille?

Mä voisin muuten kyllä, mutta tosi heikosti tunnen noi Järvenpään (tai minkään muunkaan paikkakunnan) polut. Sunnuntaisin lähtee maalikaupalta joka viikko klo 9 metsään porukka, jossa on kokeneempia navigaattoreita mukana

-MTB- Guest
    Mä voisin muuten kyllä, mutta tosi heikosti tunnen noi Järvenpään (tai minkään muunkaan paikkakunnan) polut. Sunnuntaisin lähtee maalikaupalta joka viikko klo 9 metsään porukka, jossa on kokeneempia navigaattoreita mukana
    Miltäs kuulostaa Korso MTB reittien ajelu lauantaina aamusta? Ne ainakin osaan pääpiiirteittäin ajaa, Järvenpäässä menee pikkaisen pyörimiseksi näillä tiedoilla.

Sunnuntai kuulostaa hyvältä

Jå det passar bra. Kunhan ei ajeta liian lujaa, että jaksaa sitten sunnuntainakin Vois tavata jossain siinä J-pää - Korso välillä, kun ite tuun Keravalta? Joku ysi-kymppi olis ehkä hyvä. Tai sit aikaisemmin tai myöhemmin

Olisko jollain heittää jälkeä siitä kuuluisasta "Palaneen Talon Lenkistä". Puolikas siitä kuulemma ajettiin ARJ:n ja Heccun kanssa, mutta miten siitä pellonlaidasta sitten lähtis etenemään? Tänään ajattelin myöhemmin käydä siellä päin ajelemassa. Jos joku suurpiirteinen jälki löytyy niin siitä voin jo katsoa hehtaarit ja loput voi sitten katsoa paikan päällä

Olisko jollain heittää jälkeä siitä kuuluisasta "Palaneen Talon Lenkistä". Puolikas siitä kuulemma ajettiin ARJ:n ja Heccun kanssa, mutta miten siitä pellonlaidasta sitten lähtis etenemään? Tänään ajattelin myöhemmin käydä siellä päin ajelemassa. Jos joku suurpiirteinen jälki löytyy niin siitä voin jo katsoa hehtaarit ja loput voi sitten katsoa paikan päällä
    Arkistojen Kätköistä löytyi tollanen: http://www.sports-tracker.com/#/work...o4q8ecc7431bgs Palaneelle Talolle asti ei polku enää mene; se oli FourTourin mielestä liian juurakkoinen pätkä, joten siihen vedettiin asvaltti Mutta aika lähelle vielä kuitenkin pääsee. Olettaen, että puhumme samasta pellonlaidasta, hieman ennen sitä kääntyy parikin polkua oikealle. Henkilökohtaisesti suosin jälkimmäistä. Sen löytää helpoiten kun painelee pellonlaitaan asti, kapuaa sieltä takaisin ja ensimmäisestä vasuriin. Vai oiskohan siinä ollut hämäykseksi joku nysäpolku ihan siellä pellon laidassa.?. Eniveis, tossa jäljessä näkyy ko. pisto pellon laitaan ja polun haku sitä kautta.

Itse menen ajamaan tuon pätkän lauantaina iltapäivällä. Jätän auton ja grillimätöt odottamaan Leppäkorpeen, ajelen palaneelta talolta keinukallioon ja takas pari tuntia tuhnaten ja sitten jään Leppäkorpeen grillailemaan sukulaisten seurassa.

lisäapuja jos ehtii

pellonkulma oikeassa yläkulmassa

heccu muokkasi tätä : 26.07.2013 at 11.53

-MTB- Guest
    Ehdotan lähtöpaikaksi Lidl:n parkkista "Majavantie 1" klo 9:00 vauhti katsotaan sopivaksi molemille

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    Arkistojen Kätköistä löytyi tollanen: http://www.sports-tracker.com/#/work...o4q8ecc7431bgs Palaneelle Talolle asti ei polku enää mene; se oli FourTourin mielestä liian juurakkoinen pätkä, joten siihen vedettiin asvaltti
    Hajosin kyllä tälle
    Täytyy käydä sieltä jälkimmäisestä oikeasta sitten katselemassa, että mitä löytyy. Aika paljon, jos noita Heccun karttoja katselee Tuli iltalenkki tästä, kun vähän väsytti taas työviikon päätteeksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -MTB- Katso viesti
    Ehdotan lähtöpaikaksi Lidl:n parkkista "Majavantie 1" klo 9:00 vauhti katsotaan sopivaksi molemille
    Joo enköhän mä tuonne löydä. Huomenna ysiltä siis!

http://www.sports-tracker.com/#/work...m5ephl5gai5gc7

Hyvinhän se meni, aika pitkälti loppujen lopuksi sitä samaa polkua mitä olenkin ajellut, mutta mukava pikkulenkki tuli lisää sinne loppuun. Ens kerralla voi jättää nuo muutamat harhailutkin väliin Tuli kyllä todistettua taas mun loistavaa suuntavaistoa, kun olin sitä mieltä että pellonreunasta lähtien menin koko ajan etelään/lounaaseen, mutta yhtäkkiä tajusin tulleeni keinukallion polulle. Noh, onneks eksyminen sattui kotiinpäin.

Erityiskiitokset Ertsille ja Hecculle navigointiavuista!

Hintsusti oli tänään porukkaa maalikaupalla, mutta neljä oli kuitenkin. Aikataulujen paineistamina tehtiin pari tuntinen lähiseutusightseeing: http://connect.garmin.com/activity/349356407

Jäljessä on hämäykseksi mukana alkulämmittely pellonkulmassa...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •