GiantElectrobikeGarminEfat
Sivu 14 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 864

Aihe: Tour de France 2013

  1. #391
    Froome viittaa haastattelussa siihen, että Porte ajoi alkumatkasta useita pahoja iskuja kiinni ja on siksi ymmärrettävää, että hän putosi. Mahtoiko tosiaan olla noin?
    Tuo Porten 18 min ero kärkeen ei taida kuitenkaan olla koko totuus, Porte taisi pysyä noin 3-5 min päässä siihen saakka, kun kapteeninsa pääsi onnellisesti viimeisen huipun yli ja Porte tiesi, että apua ei tulla tarvitsemaan. Eroa taisi venähtää vasta tämän jälkeen.

  2. #392
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Se on ainakin varma että Porten on helpompi keskittyä kapun jeesaamiseen kun ei ole GC:n kärjessä... en väitä että olisi tarkoituksella, mutta tuli mieleen.

  3. #393
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Salo
    Viestit
    104
    Froome on vielä vaikeuksissa, jos Porte&co jaksavat olla kapun apuna suunnilleen vain joka toisella vuoristoetapilla. Esim. Movistarin jengi näytti tänään - ja on näyttänyt läpi kisan - todella vahvalta. Onhan se vaikea uskoa, että tämänpäiväinen Skyn romahdus toistuisi yhtä radikaalisti kisan edetessä, mutta olipahan ainakin tänään mielenkiintoinen etappi ja jätti kivasti kysymysmerkkejä jatkoa ajatellen.

    Huomenna lepopäivä, tiistaina nähtäneen massakiriin päättyvä etappi, mutta sitten keskiviikkona onkin vuorossa aika-ajo, jolla saattaa olla isokin merkitys koko kisan kannalta. Froome on kova tempotykki ja saattaa repiä jopa minuuttien eron pahimpiin kilpakumppaneihin.

    Pisteet tämän vuoden kisalle siitä, että yritystä on ainakin ollut. Movistar yritti ihan tosissaan kypsyttää Froomea ja muiltakin nähtiin erittäin aktiivista ajoa. Tavallaan harmi, että huomenna levätään ja jatketaan tasamaalla. Yksi vuoristoetappi lisää tähän päälle ja jyvät olisivat todella alkaneet erottua akanoista.

  4. #394
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kal Pedal Katso viesti
    edit: Odotan Andylta etappivoittoa viimeisellä viikolla.
    Sopisi minullekin, mutta en oikein usko siihen. Suap nähä.

  5. #395
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    108
    Garmin päätti räjäyttää Pelotonin atomeiksi heti etapin alusta asti etappivoitto tavoitteena. Millar ja Bauer vetivät kahdestaan TT -moodissa ensimmäistä nousua lähestyttäessä. Tämä pakotti myös SKYn tekemään valtavasti töitä heti alusta asti. En nähnyt etapin alkua, mutta Kiriyenka taisi ajaa itsensä niin puhki heti etapin alkupuolella että ei sitten ehtinyt aikarajan puitteissa maaliin. SKYn apuajaja tilanne ei muutenkaan ihan parhaalta näytä kun Kennaugh, Stannard ja Thomas ajavat loukkaantuneena. Sivtsovia ei toistaiseksi ole nähty juurikaan vaikka miehen pitäisi olla tärkeä apuajaja vuoristoetapeilla. Voi olla ettei EBH saa enää vapauksia taistella kirietappien voitoista vaan käsketään miehen käyttää voimansa apuajajan tehtäviin.

    Mukava joka tapauksessa nähdä SKYn joukkueessa inhimillisyyden merkkejä. Ensimmäisellä vuoristoetapilla oli joukkueena kaikki pelissä niin seuraavalla ei paukkuja löytynytkään kun joukkue pakotettiin töihin. Froome pääsi lopulta suhteellisen helpolla kun Movistar piti yllä tasaista vauhtia Porten putoamisen jälkeen.

    Saapa nähdä kuinka Alpit ajetaan. Uskon että SKY saa paketin pidettyä jollain tavalla kasassa Mont Ventouxlla ja ehkä jo
    pa Alpe d'Huesilla, mutta toiseksi viimeinen alppietappi Le Grand Bornardiin on kyllä sellainen jossa kisa voidaan räjäyttää kyllä ihan atomeiksi jos jollain joukkueilla siihen haluja on.



  6. #396
    Huikkanen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Torres Katso viesti
    Froome on vielä vaikeuksissa, jos Porte&co jaksavat olla kapun apuna suunnilleen vain joka toisella vuoristoetapilla. Esim. Movistarin jengi näytti tänään - ja on näyttänyt läpi kisan - todella vahvalta. Onhan se vaikea uskoa, että tämänpäiväinen Skyn romahdus toistuisi yhtä radikaalisti kisan edetessä, mutta olipahan ainakin tänään mielenkiintoinen etappi ja jätti kivasti kysymysmerkkejä jatkoa ajatellen..
    Lauantain etappi oli epätavallisen kova päivä koko SKY-joukkueelle. SKY teki joukkueena todella paljon enemmän töitä kuin yksikään muu joukkue. Täytyy muistaa, että pelkät SKY:n apuajajat pudottiva hvvin suuren osa muiden joukuiden kapteeneista. Kirienka ja Potre maksoivat hintaa lauantaista vielä eilen. Yhtä passivisella ajolla, kuin muiden tallien apuajajat ajoivat, heillä tuskin olisi ollut ongelmia, Potrella kärkiporukassa pysymisessä ja Kirienkalla aikalimitissä. Yksi lepopävä riittää ammattipyöräiljällä palautumiseen. Huomenna ovat taas iskussa.
    Sitä ihmettelen, etteivät Contador ja Valverde testanneet eilen miten Froome on palautunut lauantaista. Onhan heillä molemmilla sentään paljon enemmän kokemusta Gran Toureista, mutta eivät ilmeisesti pystyneet.

  7. #397
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    47
    Luulen että Porte kypsyi kovaan alkuvauhtiin, mutta bluffasi loput. Ihan hyvävoimaiselta näytti koko etapin, vaikka Richie melkoinen kivikasvo onkin. No nyt voi paineetta auttaa kapua, eikä kilpakumppanit yritä ajaa mahdollisia taktisia irtiottoja kiinni. Luulisi että paras onnistuminen Portelle on esim. etappivoitto ja Froomelle kokonaisvoitto, kuin oma kakkos-tai kolmossija. Froomella ei ollut hätää, sillä Movistar hoiti vauhdinpidon Sky:n puolesta. Ainoastaan ruoka- ja juomahuollon joutui hoitamaan itse, eikä sekään nyt vuoristossa niin vaikeaa ole. Tallin merkitystä peräänkuulutetaan mielestäni monesti liikaa. Sama se minkä tallin junassa ajaa. Okei, pro pelotonin kokeneet voivat nähdä tämän asian vähän eri tavalla.

    Turha tässä vaiheessa kisaa on katsomista lopettaa, vaikka ilman haaveria (tai vaikka sattuiskin) Froome tämän vie. Sen jälkeen on enää auki kaikki muut paidat, sijat 2-10 ja kovimpien etappien kunkut. Ja tietysti kovimman juomakuskin titteli!! Jos ei ylivoimasta pidä, niin ei olisi kannattanut katsoa yhtään Touria vuosina 99-05.

  8. #398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Sopisi minullekin, mutta en oikein usko siihen. Suap nähä.
    Jos ei nähdä edes kunnon yritystä niin kelpo sopparin saaminen ensi vuodeksi voi olla vaikeata. Selinin taisivat spekuloida IAM-tallilla? Jotain sen tasoista.

  9. #399
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    108
    Jossain mainittiin hyvä pointti siitä että vaikka Porte ei keltapaitaporukkaa saanutkaan kiinni toiseksi viimeisessä nousussa, pakotti hänen takaa-ajonsa Movistarin pitämään yllä tasaista tempoa joka on tietenkin parempi kuin epätasainen rynkytys missä joutuu kokoajan ajamaan välejä kiinni. Tottakai Porte olisi päässyt maaliin pienemmällä erollakin kuin 18min, mutta laittoi jalan suoraksi ja säästi voimia kun ei päässyt takaisin Froomen porukkaan.

    Evans itseasissa mainitsi haastattelussa että Movistarin ja Valverden olisi kannattanut pistää Froome tiukille aikaisemmin tasaisemmalla osuudella, jossa Froome oli jo joutunut ajamaan pieniä välejä kiinni yksinään.

    Mielenkiintoista nähdä millaisella taktiikalla Garmin jatkaa tästä eteenpäin. Daniel Martin on hyvin sijoittuneena GC:ssä 8. + 2.28 ja kaikki mahdollisuudet jopa palkintopallille Pariisissa.

  10. #400
    Myös täällä toivotaan Andylle hyvää touria. Tulikin toissapäivänä ja eilen tiirailtua silmä kovana numeroa 41 ja ihan mukavalta tuntui, että Andy pysyi siellä kärjen tuntumassa.

  11. #401
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huikkanen Katso viesti
    Sitä ihmettelen, etteivät Contador ja Valverde testanneet eilen miten Froome on palautunut lauantaista.
    ehkä ne muutama quintanan mäessä ja jonkun saxo-kuskin tasaisella yrittämät ja froomen kiinni polkaisemat yritykset kertoivat olennaisen. turha lähteä omilla jaloilla tyypaamaan kun oli alaisia mukana ja froome ilmeisen iskussa.
    eilinen oli kyllä niin hyvä etappi että ei ees hellepäivän missaus hierrä. tempo päivä vähän jänskättää kelrapaidan puolesta, mutta ehkäpä sitten nähdään ainakin hyviä skapoja etappivoitoista kun sky ei aja kaikkia hätiköijiä samantien kiinni.
    Fucked up and ready to die.

  12. #402
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Rule #1: Obey The Rules

  13. #403
    On täysin mahdollista, että SKY joukkueen apuajajien jääminen kärjestä oli pelkkää taktiikkaa. Heillehän tuli kaksi huilipäivää kovan lauantain jälkeen. Mielestäni Porten suoritus lauantaina oli vahva - ensin kovissa vetohommissa ja sitten vielä loppukiri, jolla hän tuli toiseksi.

  14. #404
    ^ Mutta tähän taktiikkaan tuskin kuului Kiriyenkan jääminen aikarajan ulkopuolelle ja putoaminen koko tourista? Siinä meni todella tärkeä domestique Froomelta ja Sky:lta. Olen samaa mieltä siitä, että Porte oli lauantaina todella vahvassa iskussa.

  15. #405
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    108
    En ymmärrä mitä ihmeellistä Porten hetkellisessä notkahtamissa on. Mies joutui vetämään yksin sen jälkeen kun Kiriyenka oli pudonnut ja Kennaugh kaatunut. Jos Porte _ei_ olisi hyytynyt se menisi helposti osastoon "not normal". Ja hieman hengähdettyäänhän Porte ajoi vahvasti mäkeä ylös ja pääsi parhaimmillaan minuutin päähän keltapaitaryhmästä kunnes joukkueen johto antoi ohjeen pistä jalan suoraksi ja säästää voimia tulevaan.
    "Every time I commute, I commute so fiercely my legs will cry"

  16. #406
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Miehikkälä
    Viestit
    402
    Tuolla Contatorin ajatuksia miksei eilen yrittänyt kutistaa eroa Froomeen.
    http://www.cyclingnews.com/news/cont...e-france-stage

  17. #407

    Tour de France 2013

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjjk Katso viesti
    Tuolla Contatorin ajatuksia miksei eilen yrittänyt kutistaa eroa Froomeen.
    http://www.cyclingnews.com/news/cont...e-france-stage
    Tiivistelmä: "the race finishes in Paris"


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  18. #408
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dreamer Katso viesti
    Evans itseasissa mainitsi haastattelussa että Movistarin ja Valverden olisi kannattanut pistää Froome tiukille aikaisemmin tasaisemmalla osuudella, jossa Froome oli jo joutunut ajamaan pieniä välejä kiinni yksinään.
    Tämä on mielenkiintoinen pointti.

    Olisiko tämän päivän ammattipyöräilyssä mahdollista, että kun Froome körrötteli siinä 4:n sijan paikkeilla todella pitkään, että yksi kapteeni + pari apuajajaa olisi takaa hyökännyt tasaisella raivokkaaseen tempoon vetää eroja ennen seuraavaa vuorta?

    Ilman apuajajia Froomen jättäminen yksin johonkin solassa puhaltavaan vastatuuleen voisi jopa olla paljon tehokkaampaa kuin odottaa että pääsee vuorille. Annecy-Semnoz etappi voisi olla tuollaiselle taktiikalle täydellinen.

    Pari tiimiä pistämään heti etapin alusta ihan järkyttävän vauhdin päälle ensimmäisen kahden vuoren yli jotta Froome on yksin kärkiporukassa Sky:n riveistä, sitten tasamaalla jos tuuliolosuhteen on hyvät, Parin tiimin välinen yhteistyö ja iskua takavasemmalta jotta Froome ei pysy takapyörässä kiinni.

    Te jotka tunnette enemmän realiteetteja, onko tällainen taktiikka edes mahdollinen?
    https://www.strava.com/athletes/1783871


  19. #409
    Huikkanen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Pari tiimiä pistämään heti etapin alusta ihan järkyttävän vauhdin päälle ensimmäisen kahden vuoren yli jotta Froome on yksin kärkiporukassa Sky:n riveistä, sitten tasamaalla jos tuuliolosuhteen on hyvät, Parin tiimin välinen yhteistyö ja iskua takavasemmalta jotta Froome ei pysy takapyörässä kiinni.
    Kilpailun tähänastisten tapahtumien perusteella voi olla vaikea löytää sellaista tiimiä joka pystyy pitämään sellaista vauhtia, että SKY:lla olisi joukkueena vaikeuksia pysyä peesissä.
    Mutta jos oletetaan, että Froomella olisi heikompi joukkkue takanaan, niin istumalla esim. Contadorin takapyörässä ei tarvitsisi vastata jokaiseen iskuuun. Ajelisi vain samaa vauhtia kuin Contador. Kahden joukkueen yhteystyö karituisi siihen, että kaikki, joilla on mahdollisuus, ajavat voitosta. Jos Contador jää kisassa toiseksi, hänen kannaltaan on ihan sama onko voittaja Froome tai esimerkiksi Valverde.

  20. #410
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Tämä on mielenkiintoinen pointti.

    Olisiko tämän päivän ammattipyöräilyssä mahdollista, että kun Froome körrötteli siinä 4:n sijan paikkeilla todella pitkään, että yksi kapteeni + pari apuajajaa olisi takaa hyökännyt tasaisella raivokkaaseen tempoon vetää eroja ennen seuraavaa vuorta?

    Ilman apuajajia Froomen jättäminen yksin johonkin solassa puhaltavaan vastatuuleen voisi jopa olla paljon tehokkaampaa kuin odottaa että pääsee vuorille. Annecy-Semnoz etappi voisi olla tuollaiselle taktiikalle täydellinen.

    Pari tiimiä pistämään heti etapin alusta ihan järkyttävän vauhdin päälle ensimmäisen kahden vuoren yli jotta Froome on yksin kärkiporukassa Sky:n riveistä, sitten tasamaalla jos tuuliolosuhteen on hyvät, Parin tiimin välinen yhteistyö ja iskua takavasemmalta jotta Froome ei pysy takapyörässä kiinni.

    Te jotka tunnette enemmän realiteetteja, onko tällainen taktiikka edes mahdollinen?
    En nyt tiedä tunnenko sen enenmpää realiteeteja, mutta aina voi arvailla Jos Sky:n apuajajat katoavat kuvista samalla tavalla kuin sunnuntaina, tuo olisi mahdollista. Pahimillaan saadan kovalla työllä jonkinlainen ero aikaan, jonka Froome ajaa nousuissa kiinni. Ja vaikka ei ajaisikaan, niin on aika-ajossa selkeästi parempi kuin kukaan vastustajista. En usko että yksittäisellä iskulla Froomea voidaan voidaan nitistää, vaan sen on oltava jatkuvaa grillausta usealla eri etapilla, useilta eri talleilta. Froome on ollut huippukunnossa kuukausitolkulla, kun taas monien muiden kauden kuntopiikki on vasta tuloillaan. Kova vauhdinpito voisi saada aikaan romahtamisen kolmannella viikolla. Eri asia onko mikään talli valmis ajamaan ainoastaan yhtä miestä vastaan. Kukaan yksittäisistä ajajista ei nykyään pysty jatkuvasti iskemään ja kuromaan minuuttitolkulla eroa.

  21. #411
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    0
    Kuka oli Argos-Shimanon kuski, jonka Cavendish taklasi?

  22. #412
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105

    Tour de France 2013

    Caville keskisormea

  23. #413
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    0
    Se oli vissiin Tom Veelers. Mielestäni Caville on tultava sanktio tuosta. Oli niin selvä taklaus takaviistosta. Tuskin tahallinen, mutta varomatonta kuitenkin.

  24. #414
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    174
    Meni muuten Kittelin poika todella kovaa

    Cavendishan tuli Shimanon miehen takaa ja näki siis selvästi missä menee, mutta ei näyttänyt välittävän. Perus-manxilainen ratkaisu.

    Saint-Maloon ens kesänä, upeen näkönen city <3

  25. #415
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki (Valkeakoski)
    Viestit
    97
    Turhaan se Veelers tuli tien keskilinjamerkintöjen yli oikealle puolelle. Cav oli vaan futistermein valmis ottaan kontaktin vastaan. Pitäis vaan vähän vielä puristaa tangosta vaikka kammen pistääkin suoraksi. Tuomarien näkemykset ratkaisee.

  26. #416
    En nähnyt sprinttiä. Kuitenkin useat sprintterit, kuten Phinney ja McEwen (sekä yleensä hyvin neutraali Bicycling Magazinen Bill Strickland) antavat vapauttavan tuomion Cav:ille. Yhtään tuomitsevaa twiittiä sisäpiiristä en ole löytänyt.
    Ettei vaan nyt porukan Cav-kriittisyys värittäisi piilolinssejä?

    Edit: nyt pari kriittistä twiittiä myös: Henderson ja Hunter.
    Kal Pedal muokkasi tätä : 09.07.2013 at 21.02

  27. #417
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Oli se minusta vähän turhan raisu tönäisy. Mutta en olekaan tuomari enkä kirimies...

  28. #418
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki (Valkeakoski)
    Viestit
    97
    Miksi kirijunien vetomiehet oman osuutensa hoidettuaan lopettavat polkemisen kokonaan, jolloin heistä tulee vaarallisen hitaita pujottelukeppejä? Eikö voisi heilauttaa kyynärpäätä merkiksi vuoron siirtymisestä ja polkea hissukseen vauhdit pois?

  29. #419
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520

    Tour de France 2013

    On sekin ihmeellistä että kun vauhtia on ~70km/h loppukirissä niin ruvetaan vilkuilemaan vasemman olkapään ylitse.
    Eikös tuo opeteta ensimmäisenä kun ryhmässä ajetaan että taakse ei vilkuilla.
    Toki Cavendish tuli melko röyhkeästi tilanteeseen, mutta tuossa vauhdissa aikaa reagoimiseen ei kauheasti ole ja kaikki haluaa voittaa.

    Jotenkin näytti että kraippeli lopetti kesken, oliko muka varma voitostaan...vai loppuiko vaan paukut

  30. #420
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •