GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 26 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 966

Aihe: Garmin Edge 500

Garmin Edge 500

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ussaf Katso viesti
    tätä on ehkä kysytty jo aiemmin, mutta onko kenenkään muun 500:n patterin lataustila jumahtanut 100%:iin?
    On. Hyvin toimii mut aina 100% ruudussa. Sit ku laittaa kii koneeseen ni lukee et charging ja kun on täynnä niin lukee complete. Seko!

Onko muilla tapahtunut sitä, että unohdatte USB-piuhan kiinni mittariin, mutta piuha ei ole tietokoneessa kiinni, ja parissa päivässä Edge imaisee akun tyhjäksi?
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

Onko kokemuksia Powertapin käytöstä Garmin 500:een? Mistä löytyisi palikka tähän..?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti happo Katso viesti
    Onko kokemuksia Powertapin käytöstä Garmin 500:een? Mistä löytyisi palikka tähän..?
    Siis vanha PT? Uusilla toiminee "out of the box".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Siis vanha PT? Uusilla toiminee "out of the box".
    Ei ole kokemusta vanhasta eikä uudesta PT:stä. Onko Garminilla oma PT tähän koska ei osu silmään...

On G3 ja hyvin pelittää, jotain kevyitä pulmia muuta ok

Jari

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti

Jari
    Ok, kiitos.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Cycleops Pro myös toimii hyvin Garminin kanssa, ja Garminin näytön saa muokattua näyttämään juuri ne tehoarvot, ym. joita tarvitsee.

Ainoa ongelma on Powertapin lähettämä kadenssitieto, joka on (ainakin minulla) päin honkia. Jos kadenssi on tärkeä, kannattaa hankkia kadenssi- tai kadenssi+nopeusanturi (niinkuin Garminin oma GSC-10). Sen sijaan Powertapin nopeus on paikallaan, kun Garminiin syöttää takapyörän ympärysmitan.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

G3:lla toimii kadenssi ihan hyvin noin 140-150 saakka sen yläpuollella ei.
    http://www.trainingpeaks.com/av/LVOL...IG2SAHNKCXG56E
    Tossa tän päivän lenkin data, jos kiinostaa

Jari

Mimmosta päivitystä tuon Garmin Edge 510 2.6 firmispäivityksen mukana tulee? En löytänyt Garminin sivuilta mitään listausta uusista ominaisuuksista/korjauksista.
    Speed makes me dizzy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Knut Katso viesti
    Mimmosta päivitystä tuon Garmin Edge 510 2.6 firmispäivityksen mukana tulee? En löytänyt Garminin sivuilta mitään listausta uusista ominaisuuksista/korjauksista.
    Löytyyhän se ainakin googlella.

Changes made from version 2.50 to 2.60:

• Made improvements to protect against ANT+ sensor dropouts.
    • Improved course navigation.
    • Improved Back to Start.
    • Fixed TCX file conversion.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Pitääkö vanhoja harjoituksia poistaa tai jotain, kun uusien toimintojen lataus Garmin Connectiin kestää iäisyyden?
    Ja jos pitää niin mistä se tapahtuu?
    Satulanhaistelija

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    Pitääkö vanhoja harjoituksia poistaa tai jotain, kun uusien toimintojen lataus Garmin Connectiin kestää iäisyyden?
    Ja jos pitää niin mistä se tapahtuu?
    Siirrä activities kansiosta tiedostot talteen vaikka tietokoneelle johonkin kansioon, näin olen itse tehnyt niin laite toimii nopeammin.

Kiitoksia pika-avusta. Nyt on vanhat sitten poistettu, toivottavasti toimii noppeemmin.
    Satulanhaistelija

Hassua, minulla Connect ja muut, kolmannet ohjelmat tai sivustot lataavat harjoitukset nopeasti riippumatta harjoitusmäärästä. Sen sijaan Garmin Training Centerillä kestää ikuisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leopejo Katso viesti
    Hassua, minulla Connect ja muut, kolmannet ohjelmat tai sivustot lataavat harjoitukset nopeasti riippumatta harjoitusmäärästä. Sen sijaan Garmin Training Centerillä kestää ikuisesti.
    Sama vika, tai taitaa paremminkin olla ominaisuus. Strava lataa samat lenkit sikanopeesti.

Testailin tuossa myös garminsync.com palvelua jolla ei tarttis upata kuin Garmin Connect:iin ja palvelu heivaa sitten aikanaan Stravaan lenkin. Toimii.

Jos joskus innostuis hommaamaan Android-puhelimen ja 510/810 Garminin. Ei tarttis tietsikkaa ja USB-kaapeleiden kanssa pelata siirrossa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Kannattaako garmin 500:ssa ottaa korkeuskorjaus käyttöön vai ei. Kummalla asetuksella tulee oikeampaa tietoa. Nyt näyttää siltä, että korkauskorjauksen kanssa nousumetrit nousevat 50 - 100 %:a.
    Antaa mennä kun on alamäki

^ sanoisin että anna Garminin mitata barometrisesti korkeuserot. Se kannattaa kalibroida lähtöpaikoille, jolloin värkki rauhassa mittaa GPS:llä vaikkapa kotipihan korkeuden, ja kun siellä laitetaan tallettamaan lenkkiä on korkeus kohdallaan.

Ainoa huono puoli on että jos lenkki on pitkä ja/tai sää vaihtelee suuresti näkyy se korkeuskäyrän driftaamisena. Ja vaikuttaa siltä että 3.00 wirmiksellä pienin tarkkuus tuossa mittaamisessa on yksi metri, aika karkeaa ainakin täällä pohojosessa jossa pitkiä ja/tai korkeita mäkiä on vähemmän.

Maantiellä olen joskus kattellu Google Earth:sta lenkkiä maan pintaan tiputettuna. Mutta ei toimi sinne päinkään maastossa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaampa tätä puuta, niin ei tarvitse aloittaa uutta. Eli kohtuudella palvelleen Polar CS300n sykevyö sanoi irtityösopparin. Olin ostamssa jo uutta vyötä, kun sen hinta (70 €) ajoi minut miettimään asiaa uudelleen. Aloin nyt miettiä, olisiko kohtuulliseen hintaan mahdollista saada toimivaa "multisport"-mittaria, joka siis toimivi järkevästi sekä juostessa että pyöräillessä. Mielessä kävi myös puhelimen kanssa yhteensopiva sykevyö, mutta kun luuri on Lumia 800 (vaihtuu pian 820een), niin tuki vyölle puuttuu, enkä taida laittaa toivoa sille että se noihin tulisi (onko jollain parempaa tietoa)? Näin ollen kiinnostaisi tietää onko olemassa järkevän hintaista (<< 300 €) sykemittaria, joka menisi sekä juostessa että kävellessä? Toivomani ominaisuudet olisivat seuraavat:

- Mitattavat suureet: syke, keskinopeus ja vauhti. Plussaa, jos löytyy kadenssi, gps-kartta ja/tai korkeuserot, mutta ilmankin pärjään (jos ei tähän hintaluokkaan löydy)
    - Tiedot/käyrät saisi mielellään helposti ulos laitteesta PC:hen tutkittavaksi
    - Selkeä plussa, jos mittari on kohtuullisen pieni ja kulkee ranteessa (juostessa) hyvin luettavissa. Esim. kesällä juostessa on vaikea löytää paikkaa isolle mittarille. Mutta jos muuten natsaa, niin kai Edge 500n saa jollain nauhalla kiinni käsivarteen ja siitä luettavaksi(?).

Päätin kysyä kokeneemmilta, koska itselläni on vähemmän tietämystä mittareista. Ensimmmäisenä tulee mieleen Garminin Forerunner 310XT, 410 (jostain saa vielä tilattua) ja 610... 910 menee jo aika tyyriiksi. Sitten myös puun Edge 500, joka ei siis ole ranne-malli... Edge 800 menee taas aika tyyriiksi. Onko Polarilla mitään järkevää - entä Suunto/muut?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Mutta jos muuten natsaa, niin kai Edge 500n saa jollain nauhalla kiinni käsivarteen ja siitä luettavaksi(?).
    Minä pidän 500:n kädessä eikä se niin pienenä haittaa. Samoin tein kun juoksin edellisellä mittarillani, Polarin CS600X, mutta Edge soveltuu paremmin juoksuun.

Tiedän, että monikin käyttäjä on rakentanut Edge-rannekellon Garminin polkupyöräpidikkeellä ja jollain vanhalla rannekkeella. Youtubesta varmaan löytyy, ja myynnissäkin olen näitä nähnyt. Itseäni ei haittaa pitää Garmin kädessä.

Edge 500 ei ole suunniteltu juoksua varten eikä se kompensoi käsivarsien edestakaista liikettä. Silti se on mielestäni aika tarkka, ainoa suure joka heittelee liikaa on hetkellinen nopeus. Yleensä kun juoksen pidän näytöllä kierroksen keskinopeuden, keskisykkeen, matkan, ajan. Yleensä otan kierroksen automaattisesti joka kilometri, tai käsin jos teen jotain spesifista, vaikkapa kovempaa intervallia. Kierroksen keskinopeus kertoo kuitenkin aika hyvin hetkellisen nopeuden jos yritän pitää sitä vakiona kierroksen aikana. Ja jos nopeuteni esim. tippuu, tippuu keskinopeuskin.

Toinen "ongelma" on se, että Edge 500 kuten myös em. CS600X näyttävät liian korkean lämpötilan kun niitä pidetään kädessä. Tämä voi varmaan jonkin verran haitata korkeuden tarkkuutta, muttei korkeusdata ole minulle yhtä tärkeä juostessa kuin pyöräillessä. Jos asuu lentokentän lähellä Garmin Connect antaa sitten oikean lämpötilan, ja vieläkin parempi on Sporttracks:n sää-plugin, joka kertoo myös tuulen suunnan yms.

Kolmas "ongelma" on se, että Edge on virallisesti vain pyöräilyyn, joten käytössäsi pitää olla "pyörä" (itselläni kun juoksen on "pyörä" nimeltä Running ja painolta 0 kg), ja Garmin Connect tai Training Center-softa olettavat, että lataamasi treeni oli pyörän selässä. Mutta parissa sekunnissa sen korjaa juoksuun. Ehkä suurin puute juoksijoille on se, että nopeudet ovat km/h eikä min/km. Tämä ei minua häiritse, sitä paitsi jos väliajat laittaa automaattisesti joka kilometriin saat reaaliajassa kilometri-väliajan.

Polariin verrattuna Edgen valtti on näytön räätälöimismahdollisuus, joka Polarissa, ainakin CS600X:ssä, on paljon rajoitetumpi. Edgessä voit käyttää yhdestä viiteen eri näyttöä, plus workout-näyttö jos suunnittelet harjoituksesi etukäteen, ja joka näyttöön voi laittaa yhdestä kahdeksaan eri kenttää, joiden tiedot voi valita vapaasti monesta kymmenestä mahdollisesta syke-, nopeus-, aika-, teho-, korkeus-, kalori- ym. tiedosta.

Garminin tiedot saa vaivatta, paitsi vanhaan Garmin Training Center-ohjelmistoon ja Garmin Connect-nettisivuille, lähes jokaiseen kolmanteen, maksulliseen tai maksuttomaan, sivuun tai ohjelmistoon. Esim. käytän tai olen kokeillut Sporttracks, Golden Cheetah, WKO+, PowerAgent-ohjelmistoja ja TrainingPeaks, Strava, Endomondo-nettisivuja Garminin omien lisäksi. Polarillakin saisi varmaan joihinkin ylläolevista ladattua treenit, mutta se olisi vaivalloisempaa. Vanhoilla Polareilla on ProTrainer-ohjelmisto, luulen, että uudet taas käyttävät polarpersonaltrainer-sivustoa. Lisäksi Polarin protokolla on W.I.N.D eikä Ant+, joten nopeus- ja kadenssisensorin, sykevyön, tehomittarin pitää olla Polarin omia.

Vaikka sattuneista syistä tällä hetkellä treenini ovat enemmän juoksua kuin pyöräilyä, en vaihtaisi 500:sta Garminin juoksumittariin. Vain jos esim. alkaisin harrastaa triathlonia voisin ajatella moniurheilumittaria.

Kiitokset äärimmäisen viitseliäästä vastauksesta! Osaatteko lonkalta sanoa miten Polarin RC3 GPS tai RCX5 eroavat toiminnallisesti tuosta Edge 500sta? Entäs tietojen tuonti koneelle Polar vs. Garmin. Minulla on käsitys että Garminilla se toimii paremmin, mutta en ole koskaan kummankaan merkin tietoja koneelle yrittänyt tuoda. Omassa CS300ssani siihen olisi pitänyt hankkia mikrofoni ja siirtää sillä tiedot koneelle... kuulosti siltä että näin paremmaksi antaa asian olla.

Näillä näppäimillä tuo Edge 500 ei kuulstaisi huonolta vaihtoehdolta, mutta viitsiikö joku vielä kommentoida mitkä ovat suurimmat erot käytössä verrattuna näihin Polareihin(?).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Kiitokset äärimmäisen viitseliäästä vastauksesta! Osaatteko lonkalta sanoa miten Polarin RC3 GPS tai RCX5 eroavat toiminnallisesti tuosta Edge 500sta? Entäs tietojen tuonti koneelle Polar vs. Garmin. Minulla on käsitys että Garminilla se toimii paremmin, mutta en ole koskaan kummankaan merkin tietoja koneelle yrittänyt tuoda. Omassa CS300ssani siihen olisi pitänyt hankkia mikrofoni ja siirtää sillä tiedot koneelle... kuulosti siltä että näin paremmaksi antaa asian olla.

Näillä näppäimillä tuo Edge 500 ei kuulstaisi huonolta vaihtoehdolta, mutta viitsiikö joku vielä kommentoida mitkä ovat suurimmat erot käytössä verrattuna näihin Polareihin(?).
    Minä en oikeastaan voi kommentoida, koska uusimmista Polareista minulla ei ole kokemusta. Huomaan, että pyöräilymittari CS600X on vielä myynnissä. Sitä en suosittele seuraavista syistä (jotka eivät välttämättä koske uusimpia Polareita):

- pitää olla erikseen GPS-anturi, jonka kiinnität käsivarteen tai pidät takataskussa. Vanha G3-anturi on iso, painava, ja se käyttää AA-paristoja joita pitää vaihtaa aika usein. Uudemmat anturit ovat kait parempia. Sen kyllä huomaa, että Polar on tullut GPS-markkinoille muita firmoja myöhemmin.
    - näyttöjä pystyy muokkaamaan aika vähän
    - tiedonsiirto tapahtuu Polarin IrDA USB-tikulla. Monilla on kait ollut ongelmia sen kanssa, minulla ei.
    - Polar ProTrainer-ohjelmisto on hyvä, kauniin näköinen, selkeä. Aika samanlainen kuin Polar Precision Performance 4, käytännössä uusi versio siitä. PPP4 on vapaasti ja laillisesti ladattavissa Polarin sivuilta, jos haluat nähdä miltä se näyttää. Toisaalta en tiedä päivittääkö Polar ohjelmaa enää, kun he näyttävät keskittyvän nettisivuun. Lisäksi kun viimeksi käytin ProTraineria n. vuosi sitten, GPS oli kuin kiva lisäys - jee, voin nähdä reittini Google Earthissa!, ei yhtä hyvin integroitu kuin muissa ohjelmissa. Eli minulle CS600X:n GPS-tikun ainoa tarkoitus oli mitata nopeus ja matka juoksussa.
    - jos ostat Polarin, sitoudut aika lailla käyttämään Polarin ohjelmaa. Garminilla tiedonsiirto ja lataus eri ohjelmiin on helpompaa. Edge kiinni USB-porttiin, ja riippuen ohjelmasta/sivustosta joko lataat harjoitukset ohjelman import-näppäimellä, tai etsit tiedostot kuten mistä tahansa muusta USB-tikusta. Polar luo harjoituksella kaksi tiedostoa, .hrm harjoitukselle (jossa nopeus, syke, korkeus, teho, yms.) ja erikseen GPS-tiedoston, joka tulee ilman korkeustietoa, sen sijaan Garminin .fit-tiedoston lukevat kaikki.
    - CS600X:n ja sitä aiempien mittarien muisti on surkea jos käytät yhden tai kahden sekunnin tallennusväliä. Muutaman tunnin jälkeen joudut tyhjentämään. Edge 500:sta löytyy taas noin 50 Mb muistia, jokainen treeni on tyypillisesti muutama kymmen kb, pidemmät minulla alle puoli Mb.

Eiköhän tässä kaikki. Toistan, etten tunne uusimpia Polareita. Varmaan olet jo lukenut mitä DCRainmaker kirjoittaa niistä. Ja varmaan olet myös lukenut, että ihmisillä on ollut kaikenlaisia ongelmia myös Garminin kanssa, kuten tässäkin ketjussa tulee esille. Silti vannoutuneesta Polar-fanista, jolla on ollut ehkä neljä Polar-mittaria yli 20 vuoden aikana, muutuin Garmin-käyttäjäksi kun "sattumalta" käsiini tuli 500. Se on standardi, se on Ant+, se on joustava.

Jos ostat Garminin, varmista, että mukana on kaikki mitä tarvitset, mm. sykevyö ja jos haluat nopeus- ja kadenssianturi.

Herranen aika, ompas tää hankalaa. Taijampa tyytyä toistaiseksi Cm 4,2 sykemittarin näyttöön ja mun normitestaukseen, eli jos jalat tuntuu väsyneiltä postia kilsan tai kahden päästä pyörällä hakiessani niin koitan reagoida. Fittu mulla ei järki eikä mielenkiinto riitä näihin hienompiin vehkeisiin. Eikä rahatkaan, tahi löyvän sitten muuta itelle tähellisempää. Huomenna aamusella hakkuujätteitä muutaman motin verryttelen vesurilla ja osan Jonseredilla. Iltapäivällä haen uuden merinopaidan Matkahuollosta mutkien kautta ja taatusti ilman sykemittaria. Hoituu samalla lihasverryttelykin, luulisin. Mutta kun en paremmasta tiijä tahi välitä niin tyydyn varttuneen ikäni kertomaan, joskus kroppani tuntuu väsyneeltä, piän silloin luppo- eli laiskottelupäivän tahi kaksi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Garmin Edge 500

Nousumetrit? Pitääköhän nuo 500 nousumetrit miten hyvin paikkansa? Stravasta vertaillessa samoja lenkkejä tehneiden nousumetreihin näyttää Garmin noin puolet vähemmän? Useimmat stravalenkit on tosin tallennettu älypuhelimella. Korkeuskorjaukset ei ole käytössä.

Huomasin myös lenkillä, että nopeustieto heittelee välillä aika paljon. Tipahtaa välillä nollaan vaikka vauhdin pito olisi tasaista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    ...nopeustieto heittelee välillä aika paljon. Tipahtaa välillä nollaan vaikka vauhdin pito olisi tasaista.
    Onko pinnamagneetti/anturi kunnolla? GPS tieto ei ainakaan oo mulla heittäny ikinä, mutta kun oli anturi kiinni niin olen kyllä saanut kovin huonoja keskinopeuksia esim pesun jälkeen (anturi ja magneetti ei kohtaa kunnolla).

Garmin Edge 500

Elikkä pinnmagneetti kannattaisi ottaa pois?

Elikkä pinnmagneetti kannattaisi ottaa pois?
    Kannattaako, en tiedä, mutta mä oon selvinny ilmankin. Kiekkojen vaihtaminen, pyörän pesu ja mittarin vaihto toiseen pyörään helpottui mun mielestä kun hylkäs pinnamagneetit. Jos se GPS signaali nyt muutaman metrin hukkaa niin ei ainakaan mua ole haitannut, aina olen kotiin asti päässyt!

ketti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rickmaple Katso viesti
    ?.mittarin vaihto toiseen pyörään helpottui mun mielestä kun hylkäs pinnamagneetit..
    Toimii tietenkin myös niin, että jossakin pyörässä on kadenssianturi magneetilla tai ei, mutta joissakin pyörissä ei mitään. Minulla on maantiefillarissa anturi ja magneetti mutta cyclossa ei.

Tänä kesänä poistin magneetin, kun kiinnitys hajosi. Toimi niinkin heti. Samoin jatkoi toimimista, kun laitoin uuden magneetin tilalle.

Kasisatasen mukana tulleen magneetin kiinnitys on järjettömän huono, tai sitten se on niin hyvä että en vaan osaa.

Magneetti on kiva talven traineriajeluissa, kun saa näyttöön "nopeuden"

.

Nousumetrit? Pitääköhän nuo 500 nousumetrit miten hyvin paikkansa? Stravasta vertaillessa samoja lenkkejä tehneiden nousumetreihin näyttää Garmin noin puolet vähemmän? Useimmat stravalenkit on tosin tallennettu älypuhelimella. Korkeuskorjaukset ei ole käytössä.
    500 käyttää barometristä korkeutta eikä GPS:ää, joten kyllä se aika hyvä on, etenkin jos sääolosuhteet eivät muutu paljon ajon aikana. Jos sinulla on vähän pidempi mäki käytössä tarkista vastaavatko Garminin nousumetrit siinä esim. kartalta laskettuja.

Mutta jos kyseessä on, kuten Suomessa yleensä, aaltoileva maasto eikä pitkiä ylä- ja alamäkiä, on normaalia, että jokainen palvelu laskee nousumetrit "vähän miten sattuu", riippuen esim. siitä, lasketaanko nousumetrit vasta kun korkeuseroa on yksi kokonainen metri, jne.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •