GiantGarminElectrobikeEfat
Sivu 8 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 864

Aihe: Tour de France 2013

  1. #211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Cadel ei valitettavasti ole pariin vuoteen pystynyt edes kunnolla roikkumaan, kun aletaan jyrkässä mennä isoa kovaa.
    Cadelin saavutuksia väheksymättä tuntuu jotenkin tuntuu jotenkin että hän on BMC tiimille pakollinen valinta kapteeniksi kun ei ole oikein muita vaihtoehtoja?

  2. #212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hape72 Katso viesti
    Cadelin saavutuksia väheksymättä tuntuu jotenkin tuntuu jotenkin että hän on BMC tiimille pakollinen valinta kapteeniksi kun ei ole oikein muita vaihtoehtoja?
    On siellä Van Garderen. Ihmettelen, mikäli he eivät aja Van Garderenille. Viime vuoden Tourin tapahtumat eivät ole kadonneet mihinkään pääkopastani.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  3. #213
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    Joo siis itse otin kantaa lähinnä siihen onko 30 sec. liikaa vai ei. En usko että Evans taistelee voitosta, ehkä podiumista, mutta hauska nähdä kumpi sitten on vahvempi lopulta Evans vai Van Garderen. Van Garderen sanoi itse esim. Velon artikkelissa että mikäli Evans alkaa osoittaa hyytymisen merkkejä on hänelle vapaampi rooli tänä vuonna kuin viime vuonna (jolloin Van Garderen oli selkeästi vahvempi).
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

  4. #214
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Napapiirin paremmalla puolen
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    On siellä Van Garderen. Ihmettelen, mikäli he eivät aja Van Garderenille. Viime vuoden Tourin tapahtumat eivät ole kadonneet mihinkään pääkopastani.
    Evans oli mielestäni sairaana viime vuoden Tourilla. Silti tosiaan vähän ihmeelliset noi kuviot BMC:llä on, kun Cadel ajoi Giron ja silti Tourin ykköskapteeni. Tässä
    juttua BMC:n Tour kuvioista, äänessä Peiper ja TJVG.

    Neil Robertson, Crucible Theatre, Sheffield, 4.5.2010

  5. #215
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    33
    Minä en kyllä henk. koht. tykkää yhtään näistä TTT:stä tällaisen kilpailun yhteydessä. Ehkä jonain prologina vielä menis, mutta jo tämän mittaisina ne asettaa kilpailijat ihan eriarvoiseen asemaan. Isot ja rikkaat tallit jylläävät ja vaikka olisit voittaja suosikki, mutta satut ajamaan jossain heikommassa ja köyhemmässä tallissa niin joudut kärsimään siitä ilman, että voit itse varsinaisesti vaikuttaa asiaan. Kuitenkin kun Tourillakin henkilökohtaiset sijoitukset ovat niitä arvostetuimpia niin en ymmärrä minkä takia kilpailun mielenkiintoa ja jännitystä pitää latistaa sillä, että osa kärkeen tähtäävistä ajajista laitetaan heti kättelyssä jotain 30 sekuntia tai 60 sekuntia takamatkalle. Toki, eihän kukaan pärjää muutenkaan tässä kilpailussa ilman joukkueen apua, mutta silti tavallisella etapilla menestyminen on loppupelissä kuitenkin itsestä kiinni vaikka ei olisi yhen yhtä joukkuekaveria enää loppumatkassa mukana. Vahvempien tallien ajajat kun joka tapauksessa hyötyvät normietapeillakin tallinsa avusta enemmän, niin en ymmärrä miksi edun määrää pitää vielä lisätä näillä TTT:llä.

  6. #216
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Napapiirin paremmalla puolen
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stoki Katso viesti
    Minä en kyllä henk. koht. tykkää yhtään näistä TTT:stä tällaisen kilpailun yhteydessä. Ehkä jonain prologina vielä menis, mutta jo tämän mittaisina ne asettaa kilpailijat ihan eriarvoiseen asemaan. Isot ja rikkaat tallit jylläävät ja vaikka olisit voittaja suosikki, mutta satut ajamaan jossain heikommassa ja köyhemmässä tallissa niin joudut kärsimään siitä ilman, että voit itse varsinaisesti vaikuttaa asiaan. Kuitenkin kun Tourillakin henkilökohtaiset sijoitukset ovat niitä arvostetuimpia niin en ymmärrä minkä takia kilpailun mielenkiintoa ja jännitystä pitää latistaa sillä, että osa kärkeen tähtäävistä ajajista laitetaan heti kättelyssä jotain 30 sekuntia tai 60 sekuntia takamatkalle. Toki, eihän kukaan pärjää muutenkaan tässä kilpailussa ilman joukkueen apua, mutta silti tavallisella etapilla menestyminen on loppupelissä kuitenkin itsestä kiinni vaikka ei olisi yhen yhtä joukkuekaveria enää loppumatkassa mukana. Vahvempien tallien ajajat kun joka tapauksessa hyötyvät normietapeillakin tallinsa avusta enemmän, niin en ymmärrä miksi edun määrää pitää vielä lisätä näillä TTT:llä.
    Hyviä pointteja, mutta on TTT:ssä silti oma viehätyksensä ja osa siitä viehätyksestä on, että se kuuluu osana GT-kisaan ja erityisesti Touriin. Tavallaan juhlallinenkin tollanen tiimitempo. Siitä oltava toki tyytyväinen, ettei ollut yhtään pidempi. Se ei mielestäni olisi tuonut enää lisäarvoa nykyiseen verrattuna.

    Neil Robertson, Crucible Theatre, Sheffield, 4.5.2010

  7. #217
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    69
    Olen vähän samaa mieltä kuin Stoki. TTT on kaikenlisäksi aika mielenkiinnoton stage.

  8. #218
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stoki Katso viesti
    Minä en kyllä henk. koht. tykkää yhtään näistä TTT:stä tällaisen kilpailun yhteydessä.
    Kuuluu formaattiin. Ja olishan se kai vahan turhaa ajella kilpailuun kuuluvasta joukkuekilpailusta ilman joukkueosakilpailua, vaikka tuon lyhyen joukkueTT:n vaikutusj joukuiden valisiin lopputuloksiin on varsin vahainen. Sinansa kylla paskaa heikon joukkueen hyvalle kapteenille, mutta voivoi, pitaa rakentaa joukkue tourille tai klassikoille ja 1vk etapeille. Se on ammattilaisurheilua, rahalla saa ja pyoralla paasee. Tasoitusajot lamminverisille sitten loppukaudesta.

  9. #219
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    0
    Kokeneemmat, kertokaahan nöösille, joko lauantaina hyökätään kovaa vuorella? Ja mikäli, kuka sen tekee? Ratkooko Froome Tourin vuorilla vaiko aika- ajossa? Onko muiden GC- ajajien intresseissä ottaa vuorilla eroa huonon aika- ajo- odotuksen takia? Pystyykö joku ajamaan vuorilla eroa Sky- hirviöön ja Froomeen? Saxo näyttää nimilistan perusteella kovemmalta kuin vaikkapa pari vuotta sitten (toki Contadorilla oli jo Italia ajettuna tuolloin), mutta onko siltikään joukkueesta vastaamaan kun Sky- juna aloittaa tunteettoman jyskytyksen vuorilla? Onko mistään joukkueesta vastaamaan?

  10. #220
    Minä pidän TTT:stä. Ja mitä väitteeseen että rikkaat ja kovat tiimit jylläävät kiitos TTT:eiden, niin nehän jyllää muutenkin.
    Saa olla pirun kova ajaja jos voittaa pitkän ympäriajon b-luokan tiimillä.

  11. #221
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mievain Katso viesti
    Kokeneemmat, kertokaahan nöösille, joko lauantaina hyökätään kovaa vuorella? Ja mikäli, kuka sen tekee?
    Ei lauantaina kisaa ratkaista, mutta minä olen siinä uskossa, että Froome ei malta säästellä, vaan yrittää jotain viimeisessä mäessä. Se on aivan toinen tarina, tuottaako se tulosta. Viime vuoden Sky-kapteeni Wigginsiin verrattuna Froome on paljon repivämmän ajotyylin mies. Eikä malttiakaan varmasti ole ihan samaa määrää kuin Wiggolla. Se on sekä hyvä että huono asia, mutta katsojien kannalta erittäin hyvä asia.

    Contador on normaalisti erittäin yritteliäs, mutta alkukauden kisat ja ennen Touria annetut kommentit viittaavat vahvasti siihen, että Contador punnitsee iskunsa aiempaa tarkemmin. Hänen on pakko ajaa äärimmäisen viisaasti jos meinaa voittaa.

    Ja mitä tulee kisan ratkaisuihin, niin ITT:t ja neljä vuorimaaliin päättyvää etappia. Siinä ovat ne ratkaisun paikat, joilla kisan voi voittaa. Hävitä sen voi millä tahansa etapilla. ITT:ssä kukaan GC-miehistä ei voi ennakolta laskea Froomea voittavansa.

  12. #222
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kal Pedal Katso viesti
    Minä pidän TTT:stä. Ja mitä väitteeseen että rikkaat ja kovat tiimit jylläävät kiitos TTT:eiden, niin nehän jyllää muutenkin.
    Saa olla pirun kova ajaja jos voittaa pitkän ympäriajon b-luokan tiimillä.
    Beesaan.

  13. #223
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288
    Minäkään en TTTstä tykkää yhtään.. 10km teknisenä prologina tosin olis erittäin viihdyttävä..
    30s voi nykyään ratkaista Tourin voiton tai häviön.. itse toivon Cadelille hyvää tulosta.. Kuten myös Albertolle, Vallulle ja Puritolle...

  14. #224
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    148
    Vähän OT, mutta olisi kiva kuulla jostain paljonko Mr. Sagania nyppii tällä hetkellä kun on kolmella etapilla punnertanut itsensä podiumille ja silti nimi löytyy kokonaistuloksissa sijalta 40, 34 sekuntia Gerransin perässä. No nämä karkelot vaatii pitkää pinnaa, joten eiköhän Sagan loista vielä jossain vaiheessa kisaa.

    Löytyihän ne Saganin kommentit Cännärin sivulta... ja kuten Vetooo mainitsikin niin Sagan on tyytyväinen suorituksiinsa juuri Vihreän paidan kannalta.

    http://tdf.cannondaleprocycling.com/...eille-2285-km/
    Onceagain muokkasi tätä : 04.07.2013 at 00.20

  15. #225
    5. etappi, 228,5 km

    1. Mark Cavendish (GBR / OP-QS) 5.31.51
    2. Edvald Boasson Hagen (NOR / Team Sky) + 0.00
    3. Peter Sagan (SVK / Cannondale) + 0.00
    4. Andre Greipel (GER / Lotto) + 0.00
    5. Roberto Ferrari (ITA / Lampre) + 0.00
    6. Alexander Kristoff (NOR / Katusha) + 0.00
    7. Juan Jose Lobato (ESP / Euskaltel) + 0.00
    8. Ramunas Navardauskas (LTU / Garmin) + 0.00
    9. Cyril Lemoine (FRA / Sojasun) + 0.00
    10. Jose Joaquin Rojas (ESP / Movistar) + 0.00

    Kokonaiskilpailun tilanne 5/21 etapin jälkeen

    1. Simon Gerrans (AUS / GreenEdge) 18.19.15
    2. Daryl Impey (RSA / GreenEdge) + 0.00
    3. Michael Albasini (SUI / GreenEdge) + 0.00
    4. Michal Kwiatkowski (POL / OP-QS) + 0.01
    5. Sylvain Chavanel (FRA / OP-QS) + 0.01
    6. Edvald Boasson Hagen (NOR / Team Sky) + 0.03
    7. Chris Froome (GBR / Team Sky) + 0.03
    8. Richie Porte (AUS / Team Sky) + 0.03
    9. Nicolas Roche (IRL / Saxo-Tinkoff) + 0.09
    10. Roman Kreuziger (CZE / Saxo-Tinkoff) + 0.09

    Kokonaiskilpailun suurimmat ennakkosuosikit 5/21 etapin jälkeen / aikaerot Chris Froomeen nähden

    Chris Froome (GBR / Team SKy)
    Richie Porte (AUS / Team Sky) + 0.00
    Alberto Contador (ESP / Saxo-Tinkoff) + 0.06
    Jurgen van den Broeck (BEL / Lotto) + 0.14
    Ryder Hesjedal (CAN / Garmin) + 0.14
    Andrew Talansky (USA / Garmin) + 0.14
    Daniel Martin (IRL / Garmin) + 0.14
    Alejandro Valverde (ESP / Movistar) + 0.17
    Nairo Quintana (COL / Movistar) + 0.17
    Damiano Cunego (ITA / Lampre) + 0.22
    Cadel Evans (AUS / BMC) + 0.23
    Tejay van Garderen (USA / BMC) + 0.23
    Joaquim Rodriguez (ESP / Katusha) + 0.25
    Andy Schleck (LUX / RadioShack) + 0.26
    Bauke Mollema (NED / Blanco) + 0.34
    Thibaut Pinot (FRA / FDJ) + 0.39
    Jakob Fuglsang (DEN / Astana) + 0.53
    Janez Brajkovic (SLO / Astana) + 0.53
    Pierre Rolland (FRA / Europcar) + 1.10
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  16. #226
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Onceagain Katso viesti
    Vähän OT, mutta olisi kiva kuulla jostain paljonko Mr. Sagania nyppii tällä hetkellä kun on kolmella etapilla punnertanut itsensä podiumille ja silti nimi löytyy kokonaistuloksissa sijalta 40, 34 sekuntia Gerransin perässä. No nämä karkelot vaatii pitkää pinnaa, joten eiköhän Sagan loista vielä jossain vaiheessa kisaa.
    Sagan ei välitä kokonaiskilpailusta tuon taivaallista. Hänen ykköstavoitteenaan on uusia viimevuotinen pistekilpailun voitto. Etappivoitot ovat bonusta.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mievain Katso viesti
    Kokeneemmat, kertokaahan nöösille, joko lauantaina hyökätään kovaa vuorella? Ja mikäli, kuka sen tekee?
    Lauantain vuoristo-osuudella ei välttämättä näytetä kaikkia kortteja, mutta kokonaiskilpailun ennakkosuosikkien välisiin voimasuhteisiin saadaan lisäselvyyttä. Uskoisin, että Froome tulee hyökkäämään, koska Contador ja muut eivät uskalla testata Froomea vielä ensimmäisenä vuoripäivänä. Froome haluaa puolestaan tietää mahdollisimman nopeasti, ketkä ovat hänen ainoat todelliset uhjaakat Tourin vuoristoetapeilla. Ts. Froome painaa kaasupolkimen 90 %:sesti pohjaan ja tarkistaa kyydissä kestävät nimet.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mievain Katso viesti
    Ratkooko Froome Tourin vuorilla vaiko aika- ajossa? Onko muiden GC- ajajien intresseissä ottaa vuorilla eroa huonon aika- ajo- odotuksen takia?
    Tämä riipuu siitä, minkälaiselta tuloslista näyttää 11. etapin tasamaa-ITT:n (33 km) jälkeen. Jos Froome kykenee repimään aikaeroa kaikkiin muihin, niin hän tullee polkemaan vuoristossa konservatiivisemmalla taktiikalla. Yksi asia on varma: keskinkertaiset ITT-miehet - mm. Pinot ja Quintana - tulevat hyökkäämään nousuissa. Froome ja Sky eivät välttämättä välitä heistä kovin paljoa.

    Jos ajatellaan realistisesti, niin Contador on ainoa, jolla on hyvät mahdollisuudet lyödä Froome Ranskan ympäriajossa. Todennäköisyydet eivät tietenkään aina päde, mutta lähtökohtaisesti Froome pitää erityisen tarkasti silmällä vain Contadoria. Toki, hän ja Team Sky tulevat pitämään mm. Evansin, van Garderenin ja Rodriguezin lähietäisyydellä, eivätkä he pääse karkaamaan liian kauas merkittävissä nousuissa.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mievain Katso viesti
    Pystyykö joku ajamaan vuorilla eroa Sky- hirviöön ja Froomeen? Saxo näyttää nimilistan perusteella kovemmalta kuin vaikkapa pari vuotta sitten (toki Contadorilla oli jo Italia ajettuna tuolloin), mutta onko siltikään joukkueesta vastaamaan kun Sky- juna aloittaa tunteettoman jyskytyksen vuorilla? Onko mistään joukkueesta vastaamaan?
    Joukkueista vain Saxo-Tinkoffilla on sellainen ryhmä, joka kestää vertailun Skyhin. Muilta talleilta löytyy vain yksittäisiä parivaljakkoja, jotka pystyvät laittamaan kapuloita Skyn rattaisiin. Movistar: Quintana & Valverde, Garmin: Hesjedal, Martin & Talansky. BMC: Evans & van Garderen.

    Froomen kellistäminen onnistuu käytännössä kahdella tavalla 1) Team Sky on saatava hajotettua jo varhaisessa vaiheessa vuoristoetappia 2) Froomen vastustajien on ns. liittouduttava keskenään ja rynkytettävä oikein urakalla. Froomen heikkous vuoristossa on se, että hänellä ei ole räjähtävää alkunopeutta iskuissaan. Mikäli Contador on hyvässä vireessä, näemme espanjalaisen lyhyitä ja teräviä hyökkäyksiä. Froome ei pysty vastaamaan niihin välittömästi, vaan hän ajaa eron umpeen tasaisella tahdilla. Tästä kannattaa katsoa esimerkki Vuelta a Españan 2012 3. etapin maalinoususta.
    vetooo muokkasi tätä : 04.07.2013 at 22.28
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  17. #227
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    79
    off topic -kysymyksiä, tämän päivän hatkaryhmää kun seurasin niin onko jokin sääntö miten ryhmässä vaihdetaan vetäjää ?
    Kuuluuko vain kisan luonteeseen että veturia vaihdetaan koko ajan nopealla frekvenssillä ?

    Selin mainitsi tänään että joku (Martin?) eilisessä aika-ajossa sai sai 1600€ sakot kun pyörässä oli "sateenkaarivärit". Mulla meni tämä hieman ohi,
    mistä oli kyse ?
    supera muokkasi tätä : 04.07.2013 at 00.02

  18. #228
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    137
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Froomen kellistäminen onnistuu käytännössä kahdella tavalla 1) Team Sky on saatava hajotettua jo varhaisessa vaiheessa vuoristoetappia 2) Froomen vastustajien on ns. liittouduttava keskenään ja rynkytettävä oikein urakalla. Froomen heikkous vuoristossa on se, että hänellä ei ole räjähtävää alkunopeutta iskuissaan. Mikäli Contador on hyvässä vireessä, näemme espanjalaisen lyhyitä ja teräviä hyökkäyksiä. Froome ei pysty vastaamaan niihin välittömästi, vaan hän ajaa eron umpeen tasaisella tahdilla. Tästä kannattaa katsoa esimerkki Vuelta a Españan 2012 3. etapin maalinoususta.
    Tasainen diesel tosiaan mäkeä ylös jyrää. Mikä tuossa Froomen (ja tallikaverinsakin) ajossa pistää silmään, on jatkuva vilkuilu tankoon muutaman sekunnin välein. Watti- vai sykemittariako nuo oikeasti tuohon tahtiin kyttäävät? Vastaavaa ei ainakaan videon alkupäässä näytä kukaan muu tekevän.

  19. #229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti supera Katso viesti
    Selin mainitsi tänään että joku (Martin?) eilisessä aika-ajossa sai sai 1600€ sakot kun pyörässä oli "sateenkaarivärit". Mulla meni tämä hieman ohi,
    mistä oli kyse ?
    Samaa ihmettelin...

    Cyclingnews.com osasi kertoa seuraavaa:

    No stripes allowed
    World time trial champion Tony Martin has been fined 1621 Euros for having the world champion rainbow stripes on his bike yesterday. According to the UCI, they are allowed for individual time trials but not for team time trials.
    Omega Pharma-QuickStep manager Patrick Lefevere was naturally not happy. “World champion Tony Martin Individual & team time trial # opqs this is scandalous. Good job # UCI destroy your own sport! # fine # tdf” he tweeted.

    http://www.cyclingnews.com/news/tour...injured-in-ttt

  20. #230
    Tämän kisan erikoispiirre on erittäin raskas viimeinen viikko. Froomen etuna olisi saada kasvatettua ero mahdollisimman suureksi ennen viimeistä viikkoa, jotta kisan kontrollointi johtoasemasta olisi helpompaa. Toisaalta samaa viikkoa varten olisi hyvä olla vähän ekstraa sekä Froomen että apureiden reserveissä, jotta kapteeni ei jää suojatta missään vaiheessa.

    Viimeisen viikon rasitus pakottaa kuskeja säästämään energiaa ja jättämään ratkaisujaan kisan loppupään vuorille ja aika-ajoihin. Erityisen jännä nähdä, miten Contador pystyy vastaamaan aika-ajossa. Mielenkiintoisin viimeinen viikko tulisi, jos Conta jotenkin pystyisi selättämään Froomen aika-ajossa. No tämä taitaa olla utopiaa.

    Lauantaina voidaan testailla jotain pientä, mutta kuten joka puolella julistetaan, silloin kisan voi vain hävitä.

  21. #231
    TdF-kuriositeetti tähän väliin.

    Viisi tsekkiä ja yksi suomalainen (Alpo Kuusisto) on ajamassa tämän vuoden Tour de Francen kickbikeilla läpi. Kyseessä on hyväntekeväisyystempaus, mutta hommaa on suunniteltu jo vuodesta 2005 lähtien. Kova juttu kenelle tahansa - mäessä tosin kuulemma kickbiken meno hyytyy pahemman kerran 10% nousukulman jälkeen, mutta alamäessä pääsee lujaa. Kundit ajavat etappeja päivää ennen varsinaisia kilpailijoita. Tavoitteena on, että ainakin yksi kuudesta pääsisi Pariisiin saakka.

    Projektia voi seurata vaikkapa täällä, twitterissä ja fb:ssa. YouTubeenkin on joitain videoita jo ladattu. Taustajuttua mm. idnes.cz:n verkkosivuilta. Alpon blogia taipaleelta voi lueskella täältä: http://www.kickletour.com/blog/

    Jäi bongaamatta kun lomat iski päälle jne jne, mutta olipa tuosta aikeesta juttu jo ennen TdF:a YLEllä.
    Poursuivant muokkasi tätä : 04.07.2013 at 01.38

  22. #232
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Froomen heikkous vuoristossa on se, että hänellä ei ole räjähtävää alkunopeutta iskuissaan. Mikäli Contador on hyvässä vireessä, näemme espanjalaisen lyhyitä ja teräviä hyökkäyksiä. Froome ei pysty vastaamaan niihin välittömästi, vaan hän ajaa eron umpeen tasaisella tahdilla. Tästä kannattaa katsoa esimerkki Vuelta a Españan 2012 3. etapin maalinoususta.
    Lähinnä tuosta pisti silmään Contan voimattomuus. Contan kintuissa ei vain ole tarpeeksi lihasta kunnon iskuihin, miehenrimpula raukka joutuu käyttämään liian pientä vaihdetta eikä kellään ollut vaikeuksia pysyä mukana. Froomen ei tarvinnut useimmiten edes nousta penkistä, kun Contan iskuyritykset tyrehtyivät muutaman pyöränmitan päässä kadenssikattoon. Ja mieshän tuli tuosta neljän joukosta viimeisenä maaliin.

  23. #233
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Vande Veldellä solisluun korjauslevyjen ruuvit löysällä kolaron tuloksena ja jatkaminen on epävarmaa, kertoo Velonation.http://www.velonation.com/News/ID/14...uncertain.aspx

  24. #234
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    451
    Kuten vetoo tuolla mainitseekin niin Froome tullee yrittäämään repäisyä , tästähän oli jo viitteitäkin. Hyvä vaan jos kokeilee niin voisi se toisten tarkkaileminen loppua ja saataisiin muiden paljastamaan korttinsa esim. Hoikkakin on ollut hissunkissun

  25. #235
    Huikkanen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kal Pedal Katso viesti
    Minä pidän TTT:stä. Ja mitä väitteeseen että rikkaat ja kovat tiimit jylläävät kiitos TTT:eiden, niin nehän jyllää muutenkin.
    Saa olla pirun kova ajaja jos voittaa pitkän ympäriajon b-luokan tiimillä.
    Ja täytyy muistaa, että ne parhaat aika-ajajat eivät ole yleensä niiitä parhaita apuajajia vuoristossa. Hyvän joukkueen kokoaminen on kompromissi apureista joilla erilaisia vahvuuksia. Jos otat joukkueeseen liikaa apureita joista maksimaalinen hyöty TTT:ssä, saatat olla vaikeuksissa vuoristossa.

  26. #236
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Tuosta maailmanmestarin raitojen hässäköinnistä tulee vain mieleen, kuinka idioottimainen laji tämä maantiepyöräily voikaan olla. Sääntöjä sääntöjen päälle, jotka ovat vielä vähintäänkin kummallisia.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  27. #237
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Vande Veldellä solisluun korjauslevyjen ruuvit löysällä kolaron tuloksena ja jatkaminen on epävarmaa, kertoo Velonation.http://www.velonation.com/News/ID/14...uncertain.aspx
    Saman artikkelin mukaan Hesjedalilta on löytynyt kylkiluun murtuma, joten tuskin lienee mahdollisuuksia kamppailla kokonaiskilpailun kärkisijoista. Wegelius lupailee kuitenkin agressiivista ajoa vuorietapeilla, joten kenties Talansky ja D. Martin vapaammassa roolissa jatkossa.

    Tulevan viikonlopun etappeihin liittyen uskoisin että ainakin Contador parantelee vielä vammojaan. Taisi olla eilen vielä huolestunut vasemman jalan kunnosta, vaikka sanoi että parempaan päin menossa. Purito, Evans ja Van Garderen jäivät TTT, joten eroa voisi kenties yrittää kaventaa viikonloppuna.

  28. #238
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    33
    Kun kerran aloitin keskustelun TTT:n mielekkyydestä tällaisessa kilpailussa niin laitetaan nyt vielä ilmoille oma ehdotus kuinka siitä mielestäni voisi tehdä tasapuolisemman kaikkia kohtaan. Enkä nyt tarkoita tasapuolisuudella sitä, että hyviä TT-kuskeja ja vahvoja talleja pitäisi jotenkin rangaista siitä että ne ovat tempoajossa hyviä vaan, että myöskään yksittäinen hyvä kuski ei kärsisi tilanteesta niin paljoa vain sen takia, että tallilla ei ole laittaa viivalle kourallista hyviä tempokuskeja. ...niin ja se ehdotukseni: poistettaisiin sääntö ajan katkaisusta vasta viidennestä miehestä ja jokainen joukkueen jäsen saisi oman ajan maalilinjan ylitettyään. Edelleen tarvittaisiin joukkueen panosta hyvään suoritukseen, koska tuskinpa kukaan yksin pärjäisi täyttä joukkueellista vastaan. Eli vahvat joukkueet pärjäisivät ja olisivat etulyöntiasemassa. Toisaalta taas vähän heikommissa tiimeissä lopussa jos porukka alkaa hyytymään voi pari vahvinta jatkaa omaa vauhtiaan viivalle saakka. Tällöin jokainen vastaisi loppupeleissä itsestään ja samalla se lisäisi myös tallin taktisia vaihtoehtoja kuinka TTT:n ajaa.

  29. #239
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    514
    Yep

    Eiköhän tämä ole vähän väärä topic omille sääntömuutos-ehdotuksille.

    Tuo rupee kyllä muistuttamaan liikaa jo henkilökohtaista aika-ajoa ja
    esim. joukkueajon peesihyöty katoaa.

    Minkälaisia on tallin taktiset vaihtoehdot, jos laitetaan jokainen
    ajamaan omaa henkilökohtaista aikaa?
    Steni muokkasi tätä : 04.07.2013 at 12.44 Syy: tarkennus
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

  30. #240
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    47
    Eikös tämä foorumi ole juuri oikea paikka omille ehdotuksille? Itse kieltäisin wattimittarien käyttämisen kilpailuissa. Pyöräily alkaa olla kuin prosessinhoitajan ammatti: katsotaan ruudulta että ajetaan riittävän kovaa, mutta punaiselle ei saa mennä. Vielä joitakin vuosia sitten oman kehon kuuntelu oli tärkein apuväline.

    Takaisin kisaan. Lauantain etappi vaikuttaa herkulliselta, vaikkakin kärkimiehet ovat vaan yleensä ajelleet ensimmäiset vuorietapit sulassa sovussa. Oma veikkaukseni on että joku GC miehistä vie voiton, pari menettää mahdollisuuden ja muut kyttäilevät toisiaan maaliin asti. Sunnuntain voittaja jättäytyy lauantaina tarkotuksella minuuttien päähän, sillä seuraavan päivän profiili ennakoi irtioton menevän maaliin asti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •