HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 134 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 184 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.991 - 4.020 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Syöte on myllakin varovasti mielessä ollu. Hiukan houkuttais mut ja mut. Huomenna sitten joukolla taivassaloon. Mä voin ottaa yhden kyytiin jos kauniisti pyytää :-)

Toistan itseäni: Syöte oli viime vuonna mahtava.
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Hoitelin vielä varmituksia Green Raceen tutustumiseen. Eka lähtö Pollin pihasta huomenna tiistaina kello 17, toinen kierros noin kello 18, mahdollisesti lisäkierroksiakin. Vauhti rauhallinen - reitti suht tekninen. Ratamestariryhmästä tullee opas mukaan. Tervetuloa kaikille - siihen aikaan kun sopii.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Minä olen pyöräilytapahtumien järjestämisessä täydellinen noviisi, mukana nyt ensimmäistä kertaa, joten suokaa anteeksi te talkootyön järjestämisessä turhautuneet tämä naiivi innokkuuteni. Olen ollut aikaisemmin vain talkootyömiehenä liikennevahtina, joten ei ole ollut paljon odotuksia eikä pettymyksiä, joskin ihan hauskaa. Nyt tällä talkooporukalla on valta ja vastuu ja tulos voi olla parhaassa tapauksessa hieno tapahtuma tai pahimmassa tapauksessa säälittävä yritelmä. Mutta jos löytyy muita yhtä naiivin innostuksen vallassa olevia, niin voitaisiin yrittää yhdessä.
    Kyllä tästä voi mennä

Kiitokset vielä Tahkoporukalle. Hauskaa oli ja reissun sosiaalinen puoli onnistui enemmän kuin hyvin.

Oma suoritukseni oli sen sijaan surkeaa räpeltämistä. Vajaan kolmen kuukauden reenitauon jälkeen ei välttämättä kannattaisi lähteä yrittämään kolmea kierrosta Tahkon kivikkohelvettiä, mutta tuli kuitenkin täytettyä tyhmäpyöräilyn kriteerit aika hyvin (?). Kahdestakin kierroksesta sai sentään jonkinlaista reeniä.

Sen verran jäi hampaankoloon että ensi vuodeksi täytynee ihan oikeasti reenata ja ottaa revanssi neljällä kierroksella - ehkä. Tahko on kovin.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 4 Beta
    "Pyöräily ei ole koko elämä, se on paljon enemmän."
    www.tonilund.fi

Olen tulossa Taivassaloon klo 17:00 lähtöön. Kierrokset ehkä jää yhteen, pitää olla illaksi takaisin. Katsotaan nyt miten smootisti tuo eka kierros menee?
    Tästä johtuen tulen omalla kyydillä, ja Masku/Raisio/Rusko akselilta voin ottaa yhden kyytiläisen, tosin takaisin lähden sitten saman tien viimeistään kahden kierroksen jälkeen.

Majoitus Syötteelle 19.-21.7.

No jos minä varaan mökin Syötteelle, pe 19.7. - su 21.7., sitovat ilmoittautumiset viimeistään tiistaina 9.7. osoitteeseen ulla piste karhunen(a)gmail piste com
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Oma ajoni lähti Tahkolla hyvin liikkeelle. Sitten 35 km kohdalla meni ensimmäinen takarengas. Greenman ja MattiH menivät siinä ensin ohi, sitten tulivat Yeti ja kohta Toni. Vaihdoin renkaan, kiroilin paarmoja, sain siihen renkaasen hiukan ilmaakin ja päätin ajaa seuraavan huoltoon ja pumpata kumeksen siellä vajaaseen 2 bar. No, se huolto oli 150 metrin päässä. Laitoin paineet takakumiin ja sain huollosta uuden varakumin ja lähdin ajamaan aikaa kiinni.

Sain muutaman kilometrin kuluttua ilmeisesti Yetin näkyviin ja alamäessä jossain n. 42 ... 44 km kohdalla kolistelin reippaasti riemuiten kivikkoa alas ajatuksissani, että saatan vielä ehtiä ajaa toisen kierroksen ennen aikarajan umpeutuumista.

Kun oli alle 10 metriä edessäni ajavaani takana posahti takarengas uudestaan. Nyt oli sisäkumi aivan riekaleina. Varakumi sisään, pirusti paarmoja ja muita öttiäisiä ja rengas niin täyteen kuin kohtuudella ehdin ja taas ajamaan aikaa kiinni. Ajo kulki hyvin ja tuntui kevyelle. Maalialueelle ehdin niin, että arvelin, jos kaikki menee hyvin saatan rutistaa toisen kierroksen sen verran nopeasti, että ehdin kolmannelle.

Yeti tuli vastaan asfalttipätkällä toivotteli tsemppiä matkaan. Jatkoin ja sitten siinä asfaltilta alas kääntyvässä mäessä takakumi tyhjeni taas.

Enää ei ollut varakumia repussa ja niinpä nilkutin kämpilleni todetakseni, ettei autossanikaan ollut yhtään varakumia. Totesin, että uuden sisäkumin etsiskelyyn kuluu niin paljon aikaa, etten tule enää millään ehtimään kolmannelle kierrokselle.

Kirosin. Survoin KTM:n autoon, laitoin märät ajokamppeet muovikassiin, kävin suihkussa ja ajoin kotiin. Lievästi harmitti !
    Unohdin suutuspäissäni sen ajokampekassin kämpän lattialle. Sielläpä haisevat nyt ja toivottavasti palauttavat sen kassin minulle, kuten puhelimessa pyysin.

Kotona kasasin konkelin. Vaihdoin taakse sekä päälli- että sisärenkaan ja kävin 3 h kotilenkillä. Nyt se rengas piti.

Kohta pilkon koko KTM 30 cm palasiksi, upotan palat suohon ja siirryn kokonaan maantielle.

Että sellainen Tahko tällä kertaa ... kele !
    ÖRM 2021

Oma Tahko meni jota kuinkin täydellisesti. Kaikki kliksahti kohdilleen ja meno maistui.
    Kiitos onnitteluista ja kannustuksesta ja tietty valtava kiitos taas seurasta MTB-Turun porukalle.

Plokissa tarkempi sepustus.
    Suo, kalja ja läski.

[Quote=MTB50]Että sellainen Tahko...[quote]

Ohitettiin itse asiassa sut ekan kerran Kinahmi I:n polkuosuuden loppupuolella. Kuittasit vaan meidät kun vältit mariekeksien seireenikutsun Eskolan huollossa.

On se vaan niin, että pyöräilylihakset on toisia kuin juoksussa. Aamupäivällä palauttelulenkkiä oli kiva lasketella pk-sykkein hiuskarvan yli 4 min kilsoja...

[QUOTE=Matti H;2053855][Quote=MTB50]Että sellainen Tahko...

Ohitettiin itse asiassa sut ekan kerran Kinahmi I:n polkuosuuden loppupuolella. Kuittasit vaan meidät kun vältit mariekeksien seireenikutsun Eskolan huollossa.

...
    Juu, jäin sinne Kinahmin päälle laskemaan porukkaa ohitse, etten ollut jarruna alamäessä. Niillä siirtymillä ajettiin niin hiljakseen, että niillä sitten laskettelin hiukan kovempaa. En kyllä tiennyt Eskolassa olevan Marie-keksejä. Jos olisin tiennyt, olisin pysähtynyt.

Soittivat äsken Tahkolta, että palauttavat ympäristöhaitaksi muodostuneen ajokampekassini. Väkevä alppijuustokin kuulemma tuoksuu ruusuille sen rinnalla. Saattaa olla pussissa uutta elämää ja evoluution uusia asteita sen ehdittyä tänne saakka.
    ÖRM 2021

Vs: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    Kohta pilkon koko KTM 30 cm palasiksi, upotan palat suohon ja siirryn kokonaan maantielle.

Että sellainen Tahko tällä kertaa ... kele !
    Ja minä voisin siirtyä kokonaan lumihangille. Autopaluumatkallakin auringonpaiste ja lämpö alkoi jo ärsyttämään ja kaipasin kaamosajan pimeyttä, reilua pakkasta ja helvetin kovaa lumituiskua.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 4 Beta
    www.tonilund.fi

Olisiko kiinnostuneita la pidemmälle (ei pitkälle) lenkille? Teijo? Kuhis - Turku? Joku muu... mulla ei autoa, eli jos yksin menen, niin bussilla/junalla/jollain muulla jonnekin. Kuhiksen bussiyhteyttäkin niin odotin, nyt kun se toimii, ei ole kertaakaan tullut käytettyä...

Koko 100 tempaus, esim. Salo - Matilda ei natsaa kun on vain yksi vapaapäivä. Mutta joku 50 +(+)?

Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

^ Hieno, ytimekäs raportti!
    mtbturku.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Olisiko kiinnostuneita la pidemmälle (ei pitkälle) lenkille? Teijo? Kuhis - Turku? Joku muu...
    Kiinnostaa, mutta aikataulu ei anna myöden.

Utelin viikonloppuna parilta läskiltä josko olisi kiinnostusta tämänkaltaiseen retkiajoon esim. Teijo & Hanko suuunnalla, varovaista myönteistä mutinaa tuli vastaukseksi.
    Ongelmana tietty aikataulujen sovitus: kolme potentiaalista osallistujaa on buukannut tulevat kaksi lauantaita muunlaiseen aktiviteettiin, sen jälkeen onkin Syöte MTB. Heinäkuun 27. saattaisi sopia.

Sitten puuttuu enää opas, kuljetus, mahdollinen yöpymispaikka etc...
    www.pyörätarvike.com

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulla Katso viesti
    No jos minä varaan mökin Syötteelle, pe 19.7. - su 21.7., sitovat ilmoittautumiset viimeistään tiistaina 9.7. osoitteeseen ulla piste karhunen(a)gmail piste com
    Laitoin Ullalle viestiä että tarvitsen majoituksen. Piti mennä perheen kanssa, mutta joskus toiste. Yhteiskyydeistäkin voidaan sopia, mulla on auto käytössä ja parin fillarin teline ja katolle mahtuu tarvittaessa lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OlliR Katso viesti
    Laitoin Ullalle viestiä että tarvitsen majoituksen. Piti mennä perheen kanssa, mutta joskus toiste. Yhteiskyydeistäkin voidaan sopia, mulla on auto käytössä ja parin fillarin teline ja katolle mahtuu tarvittaessa lisää.
    Määkin laitoin viestin että tarviin majoituksen. Ja jos ei kukaan muu ole vielä ehtinyt, niin huudan kyytitarjoukselle HEP! Tarvitsen paikan sekä itselleni että fillarille, kiitos.

Ajoin tänään perinteisen Kuhankuono-Vajosuo-Kangenmiekka lenkin vahvennettuna Honkasaaren laavulla käynnillä. Kuivaa oli. Puiston reunat oli raivattu ja merkitty valkoisin maalauksin puiden runkoihin. Vajosuon laavun kylkeen oli ilmestynyt kaksi postilaatikkoa ja toisessa oli käyttäjäkyselylomakkeita, joita sai täyttää ja jättää siihen toiseen laatikkoon. Käykäähän antamassa palautetta ja muistakaa toivoa ehjiä yksilankkuisia pitkospuita.

Onko jollain aikeita ajaa jotain sikapitkiä lenkkejä tällä viikolla? Vähän haaveilin saariston rengastietä maantiepyörällä yhteen pötköön tai jotain maastonpätkää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Onko jollain aikeita ajaa jotain sikapitkiä lenkkejä tällä viikolla? Vähän haaveilin saariston rengastietä maantiepyörällä yhteen pötköön tai jotain maastonpätkää.
    Ei oo enää mahiksia muuhun kuin sikapitkiin työpäiviin tänä kesänä. Maantierenkailla oo tullu ajettua metriäkään tänä vuonna. Rupeisin myymään kalustoa jos ne paskat kelpais jollekin.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Määkin laitoin viestin että tarviin majoituksen. Ja jos ei kukaan muu ole vielä ehtinyt, niin huudan kyytitarjoukselle HEP! Tarvitsen paikan sekä itselleni että fillarille, kiitos.
    Paikka autosta varattu bomballe ja pyörälle! Pari matkustajaa vielä mahtuu, mutta mulla ei ole kattotelineitä pyöriä varten. Sovitaan yv:llä tarkemmin yksityiskohdat kulkemisista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuperD Katso viesti
    ?...
    Utelin viikonloppuna parilta läskiltä josko olisi kiinnostusta tämänkaltaiseen retkiajoon esim. Teijo & Hanko suuunnalla, varovaista myönteistä mutinaa tuli vastaukseksi.
    Ongelmana tietty aikataulujen sovitus: kolme potentiaalista osallistujaa on buukannut tulevat kaksi lauantaita muunlaiseen aktiviteettiin, sen jälkeen onkin Syöte MTB. Heinäkuun 27. saattaisi sopia.

Sitten puuttuu enää opas, kuljetus, mahdollinen yöpymispaikka etc...
    Kiinnostusta on, mutta aikataulu on ongelma. Minulle sopisi lähinnä viikonlopun 20-21.7 yhteydessä. Tammisaari-Hanko on sinänsä minun vanha kotiseutu, joten polut tunnen suhteellisen hyvin.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OlliR Katso viesti
    Paikka autosta varattu bomballe ja pyörälle! Pari matkustajaa vielä mahtuu, mutta mulla ei ole kattotelineitä pyöriä varten. Sovitaan yv:llä tarkemmin yksityiskohdat kulkemisista.
    Great, kiitos! Arvostaisin tietty noutoa kotoa Runosmäestä, jos en saa lähtöpaikalle kyytiä vaimolta. Viime vuonna sotkin fillarilla Turusta yhteislähtöön Ruskolle urheilukassin ja kylmälaukun kera. Menihän se niinkin mutta...

Mulla on kattokaiteisiin menevät telineet mallia Biltema, jotka käsittääkseni sopivat melko universaalisti kaiteisiin kuin kaiteisiin. Lisäksi on pari kappaletta jonkun pellepelottoman tee-se-itse pyörätelineitä niihin. En ole vielä kokeillut niitä käytössä, mutta vaikuttavat ainakin vahvoilta rakennelmilta kun ovat raskaasta rautaputkesta hitsatut. Eli jos akuuttia pyöränkuljetustarvetta on, niin voidaan yrittää noilla.

Tietty jos Pave-Ulla lähtee taas pakulla, niin sehän ratkaisee varmaan koko porukan pyöränkuljetusongelmat kerralla.

^ Ei ratkaise, paku on täynnä kissoja, työkaluja ym. ja kulkee laajalla aikakaarella, asemapaikka ennen ja jälkeen Syötteen on Kuopio.

Mutta mökkejä on runsaasti vapaana eikä pahan hintaisia, meitä on nyt neljä.
    mtbturku.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Rupeisin myymään kalustoa jos ne paskat kelpais jollekin.
    Heh, mun tämän keväisen kokemuksen mukaan aivan kaikki menee kaupaksi. Hyvät kuvat, rehellinen teksti ja hinta kohdilleen. Ja aina pitää tinkiä vielä 10-15%. Aikaa menee ennen kuin oikea ostaja sattuu kohdalle kuukausia, eikä hinnan alentaminen juurikaan vaikuta tähän.

Osina menee helpommin ja samalla voi jättää läski pyörään sopivat osat itelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    rehellinen teksti
    Oranssi teräksinen 29er, ajettu enimmäkseen suossa, joskus myös järvessä. Löysä. Enkä ehkä raskisi luopuakaan.

Teräksinen täysjäykkä 26" sinkula. Ruosteessa, ei vielä puhki. Ei pesty kolmeen vuoteen. Ajettu kuusi kierrosta Tahkolla.

Teräksinen cyclocross satunnaisgeneraattorivaihtein. Ajettu enimmäkseen juurakkohelveteissä kesällä ja talvella. Uponnut kerran kokonaan järveen.

Alumiininen 69er-maastofiksi droppitangolla. Huonosti pyörivää keskiötä lukuunottamatta ei muuta jarrua.

80-luvun kilpurirunkoon tehty fiksikonversio. Itse maalattu. Nuff said.

Spessun Tricross. Osin koottu ilmastointiteipillä. Ei takeita kasassa pysymisestä.

Syötteelle tehdään muuten joukkueet *kops päätetty*. Ilmeisesti bombakin voit 120 km:ltä osallistua yhden kierroksen ajalla joukkueeseen, joten nyt olisi kaksi joukkueellista MTB-Turkua jo koossa + alku kolmannelle.
    mtbturku.net

Vielä lisää Tahkoa.
    www.tonilund.fi

--- meitä on nyt neljä.
    Eikö ollut enempää? Mä muistelin että ainakin silloin joskus aiemmin (talvella?) olisi innokkaita mukaanlähtijöitä ollut paljon enemmänkin. Olenko vain hallusinoinut kaljapäissäni?

Syötteelle tehdään muuten joukkueet *kops päätetty*. Ilmeisesti bombakin voit 120 km:ltä osallistua yhden kierroksen ajalla joukkueeseen, joten nyt olisi kaksi joukkueellista MTB-Turkua jo koossa + alku kolmannelle.
    Joo joukkue käy mulle. Pitääkö itse tehdä jotain toimenpiteitä jotta pääsee mukaan joukkueeseen?

Mä olen tosin arponut että pitäiskö vaihtaa sarjaa vielä sinne 60:een, kun en ole koko talvena päässyt ollenkaan treenaamaan kaikkien kremppojen takia. Mutta toisaalta 60 kilsaa on niin nähty ja olen mä ajanut maastosatkuja ennenkin. Toissapäivänä meni saaristorengastie sinkulalla ihan kevyesti. Perkele. Pitkällä matkalla mennään, se on nyt päätetty. Kai se on elämys se luovuttaminenkin. Sehän oli Tahkolla suorastaan muodissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •