ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 1 / 5 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 148

Aihe: Viro

  1. #1
    spandex Guest

    Viro

    En pikaisella katsomisella löytänyt etelänaapurille omaa viestiketjua, joten perustin uuden.

    Tarkoituksenani olisi lähteä helatorstain tienoilla Viroon pyöräilemään. Soittelin just Pohjolaan ja kun kertoivat, että matkavakuutukseni maksimi on n 900 €, niin varmaan sitten hybridillä matkaan ja maantiepyörä jää kotiin. Hybridillä mukavampi toki ajella hiekkateillä, jos ja kun niitä tulee eteen.

    Viron autoilukulttuuri ei taida olla pyöräilijäystävällisimmästä päästä, eivätkä tiet toki Saksan tasoa. Hintataso on sitten taas mukavan halpa. Tallinnasta ostin taannoin pyöräkartan Eesti Rattateed, johon on piirrelty reittejä aika kivasti joka puolelle maata. Osaako joku sanoa, ovatko mainitun kartan reitit sen kummempia teitä kuin muut saman kokoluokan tiet?

    Saaristokierros tyyliin Haapsalu, Hiiumaa, Saaremaa, Muhu olisi varmaan aika jees, jos kelit eivät ole kovin tuuliset. Toisaalta en ole käynyt Tartussakaan, joten sekään ei liene huono määränpää. Pyöräilylle on 5 päivää (to-ma), paljon mahdollista että pistän pyörän ja itseni maanantaina junaan kohti Tallinnaa.

    Miten neuvoisitte Viroon suuntaavaa?

  2. #2
    brewster Guest
    ONlen joitakin noista reiteistä seuraillut. Ei ne ilman ajatusta ole vedettyjä. Voi joutua soratiellekin. Niitä isoja pääteitä kun välttelee on oikein rauhallista ja kivaa ajaa. Kannattaa toki katsoa vaikka netistä missä on tietöitä. Vimmekesänä tuli yllätääten pari kertaa vastaan 20-30 km pätikä jossa oli tien pintakerroksena tollasia lapsen pään kokoisisa kiviä. Onneks oli aika paksukuminen pyörä alla.
    Itse viidyn Eestissä aina. Oikein kivoja fillarikokemuskia sieltä.

  3. #3
    Virossa tiet ovat ainakin maastopyörälle enimmäkseen hyvässä kunnossa, tuollaisia tietöitä ei ole sattunut omalle reitille mutta risteyksistä nähtynäkin eivät totisesti houkuttele. Ainoa paikka jossa olen luovuttanut ja kääntynyt takaisin oli Hiidenmaan läntisin kärki. Pääteillä ajelua en ole kokenut ongelmalliseksi, toki kannattaa ajaa sievästi reunassa ja kuunnella takaatulevaa liikennettä. Tarakalla pidän vara-päällysrengasta poikittain soikeana teltan ja makuupussin kanssa, ehkä se on antanut takanatulijoille hyvän kuvan kuluttamastani tien leveydestä. Heti Latvian puolelle mennessä muut paitsi aivan päätiet ovat yleensä tosi ikäviä ajettavia. Nukun lähes aina teltassa, mutta näin varhain kesällä en ole ollut Baltiassa. Tienvarsilla leiriytymisen luvallisuudesta olen kuullut monenlaisia totuuksia, mutta tähän mennessä ei ole kukaan tullut valittamaan.

  4. #4
    A. Hanhilahti Guest
    Olen asunut 5 vuotta Tartossa ja olen pyöräillyt Virossa lähinnä maratoonireenimielessä. Isompia teitä kannattaa tosiaan välttää. Liikennekulttuuri on hieman eh.. kiireistä ja päätiet varsin kapeita. Sopivin matkakumppani on ehdottomasti hybridi, mieluummin leveemmillä yli 30mm renkailla. pääsääntöisesti Virossa parhaat pyörätiet on joko hiekkateita tai varsin karkeapintaisia päällystettyjä teitä. Teiden kunto tosiaan vaihtelee ja tietöitä voi olla vaikea ennustaa. Olen ajellut mainitsemistasi paikoista Hiiumalla, Saarenmaalla ja Tarton ympäristössä. Hiiumaan eteläosassa on maisemat kohdallaan, Saarenmaalla on ajeltavaa useammaksikin päiväksi ja pohjoisosissa on jopa erämaateiden tuntua ja takuuvarmasti maanläheisiä yöpymispaikkoja. Kaiken kaikkiaan on em. saarilla rauhallisempi liikenne kuin mantereella. Tartto on nykyään oikein kaunis ja viihtyisä kaupunki. Parhaimmat pyöräilyt löytää mielestäni Tarton eteläpuolelta Otepään/Pyhäjärven ympäristöstä 50km sääteeltä. Tuolla seudulla on myös yllättävän paljon korkeuserovaihtelua. Tartosta lähtee Tallinnaan busseja 3 vuoroa tunnissa. Normilipun hinta on 150eek, 9euroa. Fillarin kuljettamisesta en tosin löytänyt liikennöitsijän (www.bussireisid.ee) sivulta infoa. Olen kuljetellut BMX-fillaria bussissa mukana ja joskus on edellytyksenä ollut että koko fillari pitää olla jonkinlaisessa suojapussissa, tuolloin on jätesäkkikin riittänyt. Mikäli mainitsemasi kartan pyörätiet on samoja kuin maaston merkityt fillarin kuvalla viitoitetut kyltit (niin kuin varmasti onkin) on kyllä kyseessä ehdottomasti parhaimmat pyörätiet. Kysy lisää tarvittaessa ja Oikein hyvää matkaa!!

  5. #5
    zippo Guest
    Onks Kelliksellä BMX-piharataa?

  6. #6
    brewster Guest
    Tartton eteläpuolella on minunkin mielestäni mielenkinntoisimmat paikat maisemallisesti. Tarttoon kannattaa mennä junalla Tallinnasta. Ei maksa paljoa ja junassa on vaunu jossa on pyörälle paikat. Pyörä maksaa jonkun pienen lisämaksun mutta saat sitten itse nostaa sen paikalleen ja istua vieressä ja saat syyttää itsesi jos kolhiintuu.

  7. #7
    Liittynyt
    11/2006
    Viestit
    137
    Parin isomman Viron retken kokemuksella sanoisin hienoimmiksi seuduiksi Hiidenmaan ja Saarenmaan. Mutta kuten joku tuossa sanoi niin myös minä törmäsin vähintään nyrkinkoisista kivistä rakennettuun tiehen Hiidenmaan länsipäässä, muuten tiet olivat hyviä. Kaunista ja vehmasta seutua on myös Viljandin seutu, suosittelen. Otepään seudulla taas ovat maan mäkisimmät maastot.

    Hintataso vaihtelee reippaasti: turistiseuduilla (jopa Haapsalussa) se on jo Suomen tasoa, maaseudulla taas voi hyvän lounaan saada pilkkahintaan. Kuriositeettina voisin sanoa Hillebergin tehtaalla teettämäni Nallon korjaus, jota ompelija teki pari tuntia ja hintaa tuli ruhtinaalliset 19 euroa (300 kroonia).

    Liikenne pyöräilijän kannalta oli mielestäni jotakuinkin kuin Suomessa mutta autoilijoiden kesken reippaampaa ja senhän kertovat onnettomuustilastotkin. Via Balticalle ei missään nimessä kannata eksyä.

    Olen majoittunut paljonkin maastossa eikä kukaan tullut valittamaan, metsää ja rauhallisia rantoja löytyy paljon. Eikä maaseudulla monin paikoin juuri majapaikkoja löydykään, leirintäalueita on erittäin vähän koko maassa ja sen olen arvellut johtuvan neuvostoajan ammattiliittohotellien perinnöstä.

    Ei muuta kuin menoksi vain!

  8. #8
    Viroa on tullut kierreltyä..autolla, ja tosiaan via baltikaa en mielellään lähtis fillaroimaan. Tarto ja viljandi (järvenrannalla) on ollut ne viihtyisimmät paikat ja
    otepää urheilukaupunkina pitää hyvää huolta pyöräteistänsä.Saaristo rauhallista mutta paikkapaikoin sorateitä.
    5 päivää on aika lyhyt aika joten kannattaa tarkkaan miettiä ...eiköhän siihen
    kannata laittaa jo yksi "lepopäivä" jona polkee vähempi.
    Reissu on aina kokemus!!

  9. #9
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    215
    Olen kans asunut Virossa pari vuotta, mutta pyöräily on jäänyt vähemmälle.

    Suosittelen lämpimästi Saaremaata ja Hiiumaata. Tiestön kunto vaihtelee, ja pelkällä soralla olevaa pätkää löytyy ajoittain, mutta vastapainona päällystettyäkin tietä on paikka paikoin runsaasti. Tiestön kunnossa ei sinänsä ole mielestäni suurempaa moittimista.

    Majoituksena kannattaa harkita matkustajakoteja sekä bed & breakfast -tyyppisiä ratkaisuja, joita kyllä pitäisi olla suht` runsaasti tarjolla.

    Saaremaalla Sõrven niemen nokassa etelässä ja Harilaidissa pohjoisessa sijaitsevat majakat kannattaa käydä merkkaamassa. Kaikkea muutakin kivaa matkan varrelta löytyy...

    Tietysti koko Viro tarjoaa mielenkiintoisia kohteita; itä ja länsi poikkeavat toisistaan yllättävän paljon. Juna saattaa olla hankala ja yllätyksellinen... Bussit toimivat yleisesti ottaen paljon paremmin, mutta en osaa sanoa fillareiden kuljettamisesta.
    -Italialainen käsityö kunniaan!-

  10. #10

    Viron ympäriajo

    Hei,

    syyskuussa olisi tarkoitus käydä polkemassa Viroa ympäri reilun viikon ajan. Yhteensä matkaa on tarkoitus kerätä hieman yli 800 km.

    Reitti kulkee seuraavien etappien kautta:

    1. päivä: Tallinna - Haapsalu
    2. päivä: Haapsalu - Pärnu
    3. päivä: Pärnu - Viljandi
    4. päivä: Viljandi - Tartto
    5. päivä: Tartto - Toila
    6. päivä: Toila - Narva - Toila
    7. päivä: Toila - Rakvere
    8. päivä: Rakvere - Tallinna

    Tämän linkin takaa hieman näet kartan.

    Olen lähdössä matkaan maantiefilolla ilman telttaa, joten tämä rajaa hieman mahdollisuuksiani poiketa päällystämättömille teille. Olen hankkinut uuden karttakirjan Viron teistä, joista näkee hyvin päällystetyt reitit, mutta jos jolla kulla on viimeaikaisia kokemuksia näistä teistä, niin antaa palaa.

    Kuten kartasta näkyy, yritän vältellä isompia teitä mahdollisimman paljon, mutta esimerkiksi Tarton ja Toilan väli pitänee polkea pääsääntöisesti 3-tietä pitkin, mistä ei ole aivan innoissani. Kommentteja reitistä ja varoituksen sanoja saa laittaa tulemaan.

    Lisäksi reittiä säätelee mukavuudenhaluisuuteni, eli tarkoitus on nukkua porvarillisesti majoitustiloissa, joka osaltaan säätelee päivämatkojen mittaa ja pituutta - otan vain repun mukaan, johon kuvittelen saavani kaiken tarpeellisen tavaran mukaan.

  11. #11
    Pavi Guest
    Olen jokin aika sitten ajanut osittain samoja pätkiä. Tallinnasta Haapsaloon on ihan mukava ajaa; tosin ensimmäiset 30 km ovat aika kamalia, koska piennar on niin kapea ja autoilijat melko hurjia. Haapsaloon mentäessä matkan varrelle osui myös n. 5 km pölyinen tietyömaa, jota ei maantiefillarilla ollut kovin mieltä ylentävää ajaa. Onneksi oli myös pitkiä baanoja loivaa alamäkeä metsän keskellä ja vähäisellä liikenteellä. Virossa on paljon öljysora(?)päällysteisiä teitä ja ne täristävät sen verran, että alkaa jossain vaiheessa hieman ärsyttämään! Irtosora on myös sen verran terävää, että huonolla tuurilla saa renkaan rikki.
    Kävimme saarilla ja ajoimme Virtsusta Pärnuun ja tie oli ihan hyvää ja liikenne harvaa. Pärnusta menimme bussilla Narvaan (fillarit saa bussiin hyvin mukaaan, kunhan ne mahtuu tavaratilaan ja kuski suostuu ottamaan ne kyytiin...) ja reitti olisi ainakin maisemien puolesta kivaa ajettavaa; Rakveren seutu varsinkin.
    Kokonaisuutena Viro on ihan hyvä maa pyöräillä lukuunottamatta isoja teitä. Venäjälläkin oli tarkoitus ajaa, mutta hyvin pian muutimme matkasuunnitelmia ja vaihdoimme bussiin...

  12. #12
    Itse olen ajanut Virossa krossarista modatulla retkipyörällä, 37-millisillä pistosuojatuilla kumeksilla. Jotkut tietyö/uusasvalttipätkät yrittivät irrottaa amalgaameja leegoista, mutta muuten oli oikein mukava polkaista.

    Autoilijat antoivat oman kokemukseni mukaan paljon paremmin tilaa pyöräilijöille kuin Suomessa. Ainoa hihansuuta hipoen ohittanut oli suomalainen turistibussi, paikalliset kyllä ohittivat yleensä toista ajokaistaa myöten. Autoilija-autoilija -kohtaamiset olivat sitten astetta hiuksianostattavampia välillä. Mielenkiintoista seurata esim. kun rekka päättää loiventaa t-liittymää ajamalla risteyksestä liikenteenjakajan väärältä puolen...

  13. #13
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Harkinnassa muutaman päivän retki Viroon, Tallinnasta Lahemaan kansallispuistoon ja takaisin Piritan kautta.

    Nämä luettuna ja useita linkkejä tutkittuna:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...highlight=viro
    http://mtbfin.eu/r/?p=1233

    Vielä kaipaisin omakohtaisia kokemuksia Lahemaan alueesta, sinne matkaamisesta ja alueen poluista sekä palveluista. Pyörinä cc:t suht' kevyellä retkivarustuksella, B&B-tyyppisiin majoituksiin hakeudutaan.

    Mahdollisesti olemme Piritan alueella Viron juhannusaaton aikoihin, joten vinkkejä paikallisista juhannuskuvioista kaipaisin myös.

  14. #14
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Ei tainnut tätä olla mun linkeissä... paljon kaikenlaista palvelua löytyy kartalta. Nähtävyyksiä, pienempiä majoituksia, ööklubeja ja muuta tärkeää

    http://pump.regio.ee/delfi_et/map.php?fs (pitää zuumata pykälä tai pari, ennenkuin ruksaus toimii?)

    Jo 2006 (retki-lehti) ollut pyöräily kova juttu tuolla... ja hitto noita yli 10 kilometriä pitkiä hiekkarantoja...

    https://www.dropbox.com/s/ynsjodd4rs..._2006%2010.pdf


  15. #15
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Kiitos, hyvä kartta, löytyy majoitukset. Ajattelin piipahtaa Suvilahdessa Eesti Instituutissa, josko sieltä löytyisi paperiversioita ja muuta infoa.
    http://www.viro-instituutti.fi/tapah...kohtaista.html

  16. #16
    http://www.svyl.net/verkkopuoti/index.html -tiedoksi vain et
    täältä oli paperinen fillarikartta väliaikaisesti loppunut, lisää tulossa....jossain vaiheessa...

  17. #17
    ^ Näköjään Eesti pyöräkarttaa taas saatavilla kun tupsahti postiluukusta.10,-+posti.

  18. #18
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Pyöräkartta tuli hankittua, vaikkei siinä Lahemaan alueen metsäreitit ole kovin tarkasti. Saa siitä perussuuntimat myöhempiä reittien suunnittelua varten. Kartta on 1:410 000.

  19. #19
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    131
    Tulin just eilen 6 päivän pikku reissulta Tallinna - Lahemaa - Rakvere - Mustvee (Peipsi-järvi) - Tartto - Tallinna, noin 600 kilsaaa. Tämä nyt ei erityisesti tuohon Lahemaan retkeilyyn liity koska en siellä kauaa ollut tai kierrellyt, mutta jos pari huomiota reissusta jos joku jonkun ajatuksen tästä löytää. Viimevuonnahan tein pienen retken Hiidenmaalle, nyt halusin nähdä toisia maisemia, Virohan kun on pienuudestaan huolimatta tosi vaihteleva maa.

    Vähän oli hakusessa päästä mukavasti Tallinnasta tuonne Lahemaalle, parempiakin reittejä varmaan löytyy mitä menin, esim. Maardussa jouduin jonkun ison teolisuusalueen läpi. Kuljin hybridillä teltta mukana mutta parina yönä oli tarkoitus yöpyä jossain majatalossakin. Ekan yön olin Lahemaan länsireunalla RMK:n telttailupaikalla Tsitressä. RMK on järkännyt hyviä paikkoja ympäri maata, viimeseksi yöksi paluumatkalla Tallinnaan löysin nuotiopaikan jossa oli laavu.
    En kyllä Lahemaata siis paljoakaan kiertänyt, mutta niiltä osin mitä näin oli kyllä kaunista aluetta. Varmasti tosi kiva maastossa myös liikkuvalle. Hienon biitsin näin Kolga-Aablan ja Leesin välillä.

    Rakvere Lahemaalta Peipsin suuntaan vaikutti kivalta kaupunglta. Ja kielipoliittisesti mainittakoon: vaikka monet suomalaiset ehkä luulee, niin ainakaan tuolla itäisessä Virossa ei välttämättä suomenkieltä osata.

    Koitin vältellä isoimpia teitä mutta pysyen päällystetyillä. Pienempien teiden päällyste saattaa tosiaan vaihdella hyvästä/ok:sta todella töyssyiseen tai hyvin karkeaan pintaan. Ja tosiaan jos tietyö sattuu kohdalle ne ovat sitten todella auki revittyjä pitkältäkin väliltä jossa saattaa olla nyrkinkokoisia kiviä ja/tai upottavaa hiekkaa ..tai mitä tahansa. Yksi tuollainen osui omalle kohdalle, onneksi vain noin kilsan pätkä.

    Paikoin näytti taloustilanne tehneen hallaa, tietysti tuollakin. Joistain kylistä "pood" oli suljettu, ja Peipsi-järven rannalla ollut leirintäalue jonne oli tarkoitukseni viettää yö aloitteli kasvamaan horsmaa, vaikka tienlaidassakin oli iso kyltti "puhkekeskus". Rakveressä ja Tartossa yövyin B&B-taloissa 20 e/yö (yksin kahden hengen huone, ilman aamiaista).

    Tartosta Tallinnaan ajoin päätien itäpuolista reittiä jolla oli parinkymmenen kilsan matkalla vaihtelevasti jopa hyvää pyörätietä mutta ne missä piti ajaa tiellä sillä sitten oli aika paljon raskasta rekkaliikennettä, näemmä linjalla Tartto-Rakvere, koska noin 60 kilsan päässä olevan Rakveren tienristeyksen jälkeen Tallinnan suuntaan tie hiljeni täysin. Muutenhan autoilijat antavat mukavasti tietä ja yleensä väistävät kun ovat väistämisvelvollisia. Helsingissä päivittäin pyöräilevänä se että Piritan rantatien neljää kaistaa paahtava liikenne pysähtyy kun ensimmäinen autoilija (tässä tapauksessa bussi) näkee pyöräilijän olevan varovaisessa aikeessa ylittää tien on hämmentävä kokemus. Ja kun äärimmäisen varovaisesti lähden ylittämään koska en voi nähdä tuleeko bussin takaa toista kaistaa joku kovaa vauhtia ohi - niin ei, vaan takaa tulossa ollut katumaasturi pysähtyy kiltisti.

    Lindalinellä muuten menin lätäkön yli, arvostan sitä että se on nopein tapa mennä ja pyörän kanssakin todella helppoa ja vaivatonta.

  20. #20
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    RMK:n sivut ovat julkaistu englanniksi. Sivuilta löytyy vaellusreittejä, joista osa on pyöräiltävissä:
    http://loodusegakoos.ee/en

  21. #21
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stiplu Katso viesti
    Muutenhan autoilijat antavat mukavasti tietä ja yleensä väistävät kun ovat väistämisvelvollisia. Helsingissä päivittäin pyöräilevänä se että Piritan rantatien neljää kaistaa paahtava liikenne pysähtyy kun ensimmäinen autoilija (tässä tapauksessa bussi) näkee pyöräilijän olevan varovaisessa aikeessa ylittää tien on hämmentävä kokemus.
    Tuo ilahdutti ja ällistytti minua kans. Liekö Virossa eri väistämissäännöt pyörätien ja ajoradan suhteen?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stiplu Katso viesti
    Lindalinellä muuten menin lätäkön yli, arvostan sitä että se on nopein tapa mennä ja pyörän kanssakin todella helppoa ja vaivatonta.
    Mulle sattui ihan päinvastainen kokemus, mennessä laiva oli myöhässä puolitoista tuntia ja palatessa 50 minuuttia. Pahoittelukuulutus tuli, mutta kuitenkin homma oli lähinnä ilmoitusasia ilman mitään selityksiä. No, sainpahan terveellistä liikuntaa kotimatkalla, kun viimeinen metro kerkes mennä .

  22. #22
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    RMK:n sivut ovat julkaistu englanniksi. Sivuilta löytyy vaellusreittejä, joista osa on pyöräiltävissä:
    http://loodusegakoos.ee/en
    Sormiin sattuu jo tuon klikkailu... nyt RMK Hiking Route-nimellä oleva olisi aika pähee, alkupätkän jo meninkin siellä Lahemaalla. Juuri kyselin Virosta jotta bussi vai juna... niin juna sai vakuuttavamman kommentin, ilmainen, nettikuvista päätellen siellä on pyöriä missä vain mihin mahtuu, jos pyöräpaikat täynnä (penkkien välissä?). Lipunmyyjät myös ystävällisiä, ja neuvovat pyörälle paikan.
    artzi muokkasi tätä : 18.06.2013 at 01.55


  23. #23
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    48
    Tulin vajaa pari viikkoa sitten hybridillä Roomasta fillarilla Hämeenlinnaan Viron kautta. Otepää ja Tartto ja sieltä Viljandiin ja tallinnaan Raplan kautta. Tiet olivat pääsääntöisesti hyvässä kunnossa. Tartto - Viljandi oli muuten loistava, mutta Tarton päässä oli nopin viiden kilometrin tietyöosuus (oikein pöyävää soratietä, mutta lienee jo syyskuussa kunnossa). Tässä matkablogini yhteenveto: http://fillarantti.wordpress.com/201...1/#comment-105

  24. #24
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    51
    Olisi tarkoitus ajaa tallinna-pärnu, saarien kautta koukaten. Onko minkälaisessa kuosissa tiet? Pärjääkö 28mm kumilla?

  25. #25
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakob Katso viesti
    Olisi tarkoitus ajaa tallinna-pärnu, saarien kautta koukaten. Onko minkälaisessa kuosissa tiet? Pärjääkö 28mm kumilla?
    Normi maantiepyörällä Virossa ajaneena ei ole ollu mitään ongelmia koskaan 23mm renkailla.
    Jos siis ajaa päällystettyjä teitä.
    Sellaista "kevytpäällystettä" (jossain tuolla nimellä kuvattu) siellä on tiet suurimmaksi osaksi, joten hieman täryyttää kyllä..

  26. #26
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    561
    Millainen on fillarin turvallisuus - lähteekö fillari vieraan mukaan myös maaseudulla kovin herkästi tai riisutaanko sitä. Lukitus on tietty käytössä. OLetteko matkailijat vieneet konkelonne sisään yöksi?

  27. #27
    Liittynyt
    05/2006
    Viestit
    99
    Onko kenelläkään kokemuksia maastopuolen hommista Virossa ja erityisesti Pärnun alueella? Pärnun alue kiinnostaisi myös maantien näkökulmasta, vaikka jotakin tässä threadissa on jo mainittukin. Hyviä päivälenkkejä Pärnusta käsin 80-120 km luokassa?

  28. #28
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumbelo Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia maastopuolen hommista Virossa ja erityisesti Pärnun alueella? Pärnun alue kiinnostaisi myös maantien näkökulmasta, vaikka jotakin tässä threadissa on jo mainittukin. Hyviä päivälenkkejä Pärnusta käsin 80-120 km luokassa?
    Maastopuolesta tsekkaa RMK:n sivut http://loodusegakoos.ee/en Reittejä luulisi löytyvän.
    Tai täältä lukemaan/kääntämään & heittämään viestiä: www.velo.clubbers.ee

  29. #29
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    RMK:n sivut ovat julkaistu englanniksi. Sivuilta löytyy vaellusreittejä, joista osa on pyöräiltävissä:
    http://loodusegakoos.ee/en
    Vasta huomasin... tuolla on mobiili-ohjelmakin kännyyn. Kannattaa katsoa, voisi olla jollekin hyödyllinen.

    Kuinkas Halloon retki meni?


  30. #30
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Kuinkas Halloon retki meni?
    Oikein hyvin. Laitan pientä raportointia tänne koht'puoliin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •