ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 6 / 31 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 903

Aihe: Thulen pyörätelineet

  1. #151
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Jostain kuitenkin kuulin että nämä eivät olisi niitä kaikkein parhaita vaihtoehtoja kuitupyörälle.
    Terävät reunat piiloon ja pyörä kunnolla telineeseen kiinni, niin menee se siinä Bilhelvetinkin telineessä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #152
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mites noihin Thulen katolle sijoitettaviin telineisiin (ProRide 591) sopii 60 mm profiilin kuitukiekot? Toimiiko kiristys tai aiheuttaako vahingoitumisriskiä kiekoille?
    Uudistan kysymykseni, kun teline on edelleen ostamatta ja tähän ei ole tullut kommentteja. Eli riittääkö kiristyspannan pituus kuuden sentin profiilille (ffwd f6r) vakiona ja pysyykö pyörä tulevasti ja ongelmitta katolla? Etuhaarukasta kiinnitettävä 561 vois tietty olla siinä mielessä parempi, että fillari olisi ainakin edestä tukevasti kiinni ja takaremmin vois jättää vähän löysemmälle (jos kuitenkin yltää kiinni). Toisaalta tuo opelin tarjous houkuttaisi 591 mallista...

  3. #153
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Outride 561:llä riittää ainakin F6R:n ympäri.

  4. #154
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    448
    Pitkän mietinnän jälkeen ostin Thulen 561:n ja tänään Cervelo oli ensimmäistä kertaa katolla 350km ja pysyi tukevasti ja ongelmitta kiinni.

  5. #155
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Piti kysäistä täältä viime viikolla kommentteja noista telineistä, mutta jostain syystä on posti näköjään jäänyt lähtemättä, tai kadonnut bittiavaruuteen. No pistin "sokkona" nyt Proridet tilaukseen Kehä IIIn Metrosta ja pitäis lähipäivinä lahden takaa tulla noudettavaksi. Pari maantiepyörää pitäis niilla kuskata kesän ajan, katsotaan miten toimii...

  6. #156
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    12
    Thule Xpress 970 roikkui auton perässä juhannusviikon ja Focus 29r menee siihen kuin nenä päähän, mielestäni ehdottomasti hintansa väärti.

  7. #157
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Heitämpä tähän puuhun vielä pienenä off-/side-topicina: Miten suojaatte pyörän auton katolla, jos sattuu satamaan? Tarkoitus olisi kuskata pyöriä koko kesälomareissun mukana ja pakostahan siellä joku päivä sataakin. Eli miten saisi ainakin ketjut ja rattaat suojattua pahimmilta roippeilta?

  8. #158
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    ^fillarit kestää vettä. Miksi ketjut ja rattaat pitäisi suojata?


  9. #159
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Jos ketjut ovat kiinni pikaliittimellä, niin nehän voi tarvittaessa vaikka irroittaa kuljetuksen ajaksi, jos kauheasti pelottaa se kastuminen.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  10. #160
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Kysymys niille joilla kokemusta sekä katolla kuljettamisesta että koukku kiinnitteisistä "peräkärryistä". Kumpi lisää enemmän bensan / Dieselin kulutusta ? Kumpi on vakaampi ajossa ?
    Tuli ajeltua juhannusreissu RideOn koukussa kiinni. Mennessä oli yksi 26" täysjousto kyydissä ja palatessa tuon lisäksi 29" jäykkäperä. Aika raakasti voi sanoa että yksi pyörä lisää n. 0.5l/100km bensan kulutusta maantieajossa ja toinen pyörä tuo ainakin sen toisen puolikkaan litran lisää. Toki mitä lujempaa mennään niin sitä suurempi on vaikutus. Yksi pyörä kyydissä koko tellinkiä ei juurikaan huomannut, mutta kahdella pyörällä se alkaa jo vaikuttaa auton kulkuun enemmän varsinkin tuulisissa olosuhteissa.

  11. #161
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^fillarit kestää vettä. Miksi ketjut ja rattaat pitäisi suojata?
    Itse olen vesi-/rapakelin jälkeen tavannut putsata ja voidella ketjut ja rattaat... ehkä se on vain turhaa työtä(?). Mikäli ketjut ja rattaat eivät ihmeemmin likaannu auton katolla (minulla ei ole kokemusta), niin ei niitä toki suojata tarvitse. Eipä ole koskaan tullut pyörää kuskattua ja huoltokin on vähän lapsen kengissä, mutta Zinnin "The art of road bike maintenance" kolahti juuri postiluukusta, joten eiköhän silläkin saralla pian alkeet opita. Kysyimpä vain uteliaisuuttani onko porukka fillareita kuskatessa jotenkin suojannut. Minä suojaisin (olettaen että suojausta tai huoltoa vaatii) fillarin mieluummin kuin niitä pyöriviä osia rassaisin... mutta mikäli suojaamatta menee, niin olen hyvin tyytyväinen. Pahoittelen tietämättömyyttäni.

  12. #162
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Eikai hyvässä rasvassa olevat, paikallaan pysyvät ketjut miksikään mene sateessa. Itse en ole ainakaan mitenkään suojannut.

  13. #163
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Nakataan nyt huomioksi muille: Thule Euroway G2 peräkoukkutelineeseen ei suoriltaan sovi ainakaan Five täysjousto isolla rungolla. Vanteiden yli menevät kiristyslenkit ovat lyhyet kiinnityspisteiden jäädessä liian lähelle pyörän keskikohtaa. Tiedustelin asiaa Thulen asiakaspalvelusta, ja sanoivat ettei kukaan muu ole kyseisestä asiasta valittanut. Itse alalla työskentelevänä olisin vastannut "kas vaan, välitämme tiedon". Ei kuitenkaan hätää, rosterilatta jatkoi minkä suunnittelija jätti vajaaksi.

    Tämä näin huomiona, jos joku on vaikka törmännyt vastaavaan... Myös jos suonissa ei virtaa Mc Gyvermäinen tee-se-itse henki, kannattaa kokeilla sopivuus ennen ostoa.
    - Living is so much easier with your eyes closed -

  14. #164
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Heitämpä tähän puuhun vielä pienenä off-/side-topicina: Miten suojaatte pyörän auton katolla, jos sattuu satamaan? Tarkoitus olisi kuskata pyöriä koko kesälomareissun mukana ja pakostahan siellä joku päivä sataakin. Eli miten saisi ainakin ketjut ja rattaat suojattua pahimmilta roippeilta?
    Peräkoukkutelineessä sateella kuskatessa (tyypillinen kuljetusmatka on reilu 800km suuntaansa) tulee joskus irrotettua ketjut pikaliittimestä ja satula&tolppa. Katolla kuljetus on astetta siistimpää hommaa eikä siinä välttämättä tarvi mitään merkillisiä suojauksia.

  15. #165
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Joo ei ole hyllyssä, eli tiedoksi muillekin. Yksi Freeride löytyy kuulemma Kallion toimipisteestä tms.
    Minä soitin Espoon Metro-Autoon ja tilasin tuon Opel-tarjouksen Proriden. Ja seuraavana sai käydä hakemassa, ei ollut hyllyssä tosiaan. Myivät VW:n kuskillekin.

  16. #166
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pelkoneu Katso viesti
    Minä soitin Espoon Metro-Autoon ja tilasin tuon Opel-tarjouksen Proriden. Ja seuraavana sai käydä hakemassa, ei ollut hyllyssä tosiaan. Myivät VW:n kuskillekin.
    Eilen tilasin itsekin samaan paikkaan rapakon takaa 2*Proriden. Katotaas miten käy Bemari-kuskin...

  17. #167
    Onko kokemuksia millä Thulen telineillä onnistuu parhaiten Fatbiken kuljettaminen?

  18. #168
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Noniin. Proridet katolla kahtena kappaleena ja hyvin sujuvasti kulkee oma ja emännän maantiepyörä. Takavaihtajaa saa säätää aina kuljetuksen jälkeen, kun kiinnityspalkki repii rungossa takavaihtajan ja -jarrun vaijereita. Muuten hyvin huoletonta menoa ja pyörät pysyy jämäkästi kovassakin kyydissä, vaikka alkuun mietitytti.

  19. #169
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    ^ Ennen kuljetusta siirrät vaihteet niin, että edessä ja takana on iso ratas päällä ja pudotat sitten naksun tai pari vaihtajasta alas niin, että vaijeri jää löysälle (et siis pyöritä kampia). Niin saat ne vaijerit sivuun kouran puristuksesta. Sama jarrussa, vapautat sen jarrulängen kuljetusasentoon (vaikka jarruvaijeri kai useimmiten menee yläkautta ja viistoputkea pitkin kulkevat etu- ja takavaihtajan vaijerit)
    A Gentleman will walk but never run

  20. #170
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412

    Thulen pyörätelineet

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paavola Katso viesti
    Nakataan nyt huomioksi muille: Thule Euroway G2 peräkoukkutelineeseen ei suoriltaan sovi ainakaan Five täysjousto isolla rungolla. Vanteiden yli menevät kiristyslenkit ovat lyhyet kiinnityspisteiden jäädessä liian lähelle pyörän keskikohtaa.
    Mulla oli sama ongelma XL runkoisen Ibiksen HD:n kanssa kunnes huomasin, että renkaiden kiinnitykseen käytettävien muovilenkkien jalusta on kiinni kuusikoloruuvilla alumiiniprofiilissa. Ruuvi auki ja lenkkien jalustan siirto lähemmäs profiilin ulkopäitä niin pitäisi mahtua...
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  21. #171
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Aivan vaan pikku tipsinä: kun kiinnittää pyörän kattotelineeseen (thule) niin helppo varmistus on kun kiinnityksen lopuksi kääntää pyörän kammen kattotelineen kiinnitysvarren taakse. Ja vielä vaikka kietaisee hämähäkillä siitä ympäri.
    On kyllä varmasti kiinni vaikka kiinnitysvarren lukko pettäis jostain syystä. Itse ainakin aina laitan näin.
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  22. #172
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    ^ Ennen kuljetusta siirrät vaihteet niin, että edessä ja takana on iso ratas päällä ja pudotat sitten naksun tai pari vaihtajasta alas niin, että vaijeri jää löysälle (et siis pyöritä kampia). Niin saat ne vaijerit sivuun kouran puristuksesta. Sama jarrussa, vapautat sen jarrulängen kuljetusasentoon (vaikka jarruvaijeri kai useimmiten menee yläkautta ja viistoputkea pitkin kulkevat etu- ja takavaihtajan vaijerit)
    Kokeneemmilta oppii, kiitos. Ja tosiaan molempien vaihtajien vaijerithan sitä viistoputkea kulkevat, ei jarrujen...

  23. #173
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPI Katso viesti
    Mulla oli sama ongelma XL runkoisen Ibiksen HD:n kanssa kunnes huomasin, että renkaiden kiinnitykseen käytettävien muovilenkkien jalusta on kiinni kuusikoloruuvilla alumiiniprofiilissa. Ruuvi auki ja lenkkien jalustan siirto lähemmäs profiilin ulkopäitä niin pitäisi mahtua...
    Sama juttu Orange Alpinen kanssa.
    Meinasi kirosanat lentää ennenkö tajusin että niitä remmien paikkoja voi siirtää.

  24. #174
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Olipa yllätys että Thulen Outride 516:seen ei sovi Rokkarin Lyrik. Ihmettelin alkuun että mikä on kun keula ei mene telineeseen, kunnes totesin että Thulen 20mm adapteri näyttää vaativan hieman sorvausta sopiakseen Lyrikkiin. Foxin 36 meni paikalleen heittämällä..
    https://www.instagram.com/xtranza/

  25. #175
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Saakohan Thulen pyörätelineisiin varaosia (siis ihan nippelitasolla) Suomesta? (Meillä malli 530.) Löysin kyllä UK:sta verkkokaupan (http://www.all-fit.co.uk/), joka lähettää osia Suomeenkin.

  26. #176
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gekko Katso viesti
    Aivan vaan pikku tipsinä: kun kiinnittää pyörän kattotelineeseen (thule) niin helppo varmistus on kun kiinnityksen lopuksi kääntää pyörän kammen kattotelineen kiinnitysvarren taakse. Ja vielä vaikka kietaisee hämähäkillä siitä ympäri.
    On kyllä varmasti kiinni vaikka kiinnitysvarren lukko pettäis jostain syystä. Itse ainakin aina laitan näin.
    +1
    Näin olen itsetin toiminut.. just in case
    Still rides with 26er

  27. #177
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tuli ajeltua juhannusreissu RideOn koukussa kiinni. Mennessä oli yksi 26" täysjousto kyydissä ja palatessa tuon lisäksi 29" jäykkäperä. Aika raakasti voi sanoa että yksi pyörä lisää n. 0.5l/100km bensan kulutusta maantieajossa ja toinen pyörä tuo ainakin sen toisen puolikkaan litran lisää. Toki mitä lujempaa mennään niin sitä suurempi on vaikutus. Yksi pyörä kyydissä koko tellinkiä ei juurikaan huomannut, mutta kahdella pyörällä se alkaa jo vaikuttaa auton kulkuun enemmän varsinkin tuulisissa olosuhteissa.
    Riippuu tämäkin autosta. Kolmelitraisella bensakutosella varustetussa Volvo V90:ssä ei huomaa mitään eroa on ne fillarit sitten perässä tai katolla tai ei ensinkään mukana
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  28. #178
    IncBuff Guest
    Sellainen havainto tässä tullut tehtyä että toinen 26" ei merkittävästi vaikuta kulkuun, mutta kun 29":n tuolle nostaa niin alkaa huomata. 29erin renkaat tulee leveämmälle kuin auto niin johtunee siitä. Tuo tekee lisäksi kuljetuksesta kai laittoman. Pitänee ostaa isompi auto.

  29. #179
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Nythän mä muistin, että kävin tilaamassa ProRiden kesäkuussa Merituulentien Opel-kaupasta, mutta vieläkään ei ole tullut "nouda rojusi"-viestiä.

    Noh, enpä mä sitä telinettä ihan kauheasti taida tarvita


  30. #180
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Sama havainto että noin puoli litraa satasella tulee lisää polttoainekulutusta yhdellä pyörällä katolla.
    Häiritsee vaan pikkasen ku sitä pyörää ei näe mistään. Pitäiskö väkertää lisäpeili johonkin....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •