Kun toi oli mun työmatkalla (vielä autolla ajaessa), niin mua raivostutti ne apinat, jotka eivät viitsineet jäädä sinne valojen taakse odottamaan että koko risteys on selvä, ja tilaa suojatien ylitykseen. Pyöräillessä tuo ei ole matkan varrella mutta välillä siitä tulee mentyä yli. Lähes aina siinä on tien täydeltä törppöjä.
Asennevamma on useimmalla autoilijalla siinä tilanteessa kun nähdään että seuraavat valot on punaiset, autot ei liiku, ja silti pitää mennä tukkimaan risteysalue, vain koska itsellä on vihreät...
Kääntyvät autoilijat tuossa saavat synninpäästön, koska heidät useasti blokataan, tai osa kääntyvistä haluaa jatkaa kiertoliittymän suuntaan eikä "oikotielle".
Vaikka olisin auton ratissa, niin olen silti sitä mieltä ett suurin osa autoilijoista (ja kevyen liikenteen käyttäjistä) ei kykene ajattelemaan muuta kuin omaa napaansa. Sen huomasin jo kun ajelin taksia Helsingissä vuosia sitten. Autoilijoilla on suuri velvollisuus estää turhia raskaita liikenneturmia, sen saa kun päättää istua auton rattiin.
Btw... tilanne on hieman sama kuin jäisi pyörällä osittain ajoradan puolelle ollessaan liikenteenjakajan alueella odottelemassa, tai hieman menee turhan eteen kun on tarkoitus lähteä ylittämään tietä ja itsellä on punaiset. Katsotaan kuinka moni autoilija ärsyyntyy kun joutuu vaihtamaan ajolinjaansa. Mielellään tuossa samassa risteyksessä
Kirjanmerkit