GarminMPMessutGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2721

Aihe: Ketjujen voitelu

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    sledgehammer Guest
    Kun ajaa kuivalla ketjulla(Ölyä väin nivelissä?) niin välityksen äänet kasvavat kyllä melkoisesti.
    No eihän se öljy pelkästään sinne niveleen silti jää. Hetken pyörittelyn jälkeen saa ylimääräisiä pyyhkiä rätillä pois. Takapakka on aina pienen öljykalvon peitossa, vaikkei sitä mitenkään voidella. Välillä huuhtelen puutarhaletkulla möhnät pois. Turha niitä ketjun sivuja on öljyllä kyllästää, kun se kohta ei mitään voitelua kuitenkaan tarvitse. Kerää vaan suotta paskaa ja likaa paikat. Äänet ei kasva mihinkään ja voitelu on vähintään riittävää. Chainstayn saa jokatapauksessa putsata rätillä ekan lenkin jälkeen. Vielä tähän päivään mennessä eivät ole kitisseet edes 90km sadelenkin jälkeen. Voidaan siis todeta voitelun toimivan. Sitten kun öljy on mustaa/ ketju likainen, se on helppo ja nopea putsata. No mä oon aika pedantti pyörän kunnossapidon suhteen ja mun kamppeet ei oo koskaan paskasia siinä kohtaa, kun ne lenkin jälkeen kiikutetaan takas vajaan. Kun niitä ketjuja ei öljyä millään hipoliisterillä/vahalla, ne on helppo putsata esim. rätillä, jos eivät ole kovin likaiset. Liian vähän on liian vähän ja liikaa öljyä ei oo kuin haitaksi. Sottaa paikat ja kerää paskaa kaksinverroin. Ketjut tulee pestyä ehkä 300-400km välein. Seuraavaksi hommaan ultraäänipesurin ketjujen ja muiden osien pesua varten. Eivät näytä olevan pahan hintaisia ja lämmitys + ultra taatusti putsaa riittävän hyvin sopivan pesuaineen kanssa.

keräsihän se pölyä vaikka keittämisen jälkeen rätillä koitti mahdollisimman hyvin ylimääräisen poistaa.
    Tässähän se koko pointti on. Ei kannata uittaa sitä koko ketjua siinä öljyssä. N. 2ml näyttää menevän öljyä ketjun voiteluun, kun tipauttaa tipan/nivel. Siitäkin jää vielä pyyhittävää. Tuollakin annostelulla se nivel ui öljyssä. Jos jostain löytyisi tällainen suht liukas ja juokseva öljy joka on ympäristölle vaaratonta, niin sitä voisin koittaa.
    sledgehammer muokkasi tätä : 05.06.2013 at 14.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •