No eihän se öljy pelkästään sinne niveleen silti jää. Hetken pyörittelyn jälkeen saa ylimääräisiä pyyhkiä rätillä pois. Takapakka on aina pienen öljykalvon peitossa, vaikkei sitä mitenkään voidella. Välillä huuhtelen puutarhaletkulla möhnät pois. Turha niitä ketjun sivuja on öljyllä kyllästää, kun se kohta ei mitään voitelua kuitenkaan tarvitse. Kerää vaan suotta paskaa ja likaa paikat. Äänet ei kasva mihinkään ja voitelu on vähintään riittävää. Chainstayn saa jokatapauksessa putsata rätillä ekan lenkin jälkeen. Vielä tähän päivään mennessä eivät ole kitisseet edes 90km sadelenkin jälkeen. Voidaan siis todeta voitelun toimivan. Sitten kun öljy on mustaa/ ketju likainen, se on helppo ja nopea putsata. No mä oon aika pedantti pyörän kunnossapidon suhteen ja mun kamppeet ei oo koskaan paskasia siinä kohtaa, kun ne lenkin jälkeen kiikutetaan takas vajaan. Kun niitä ketjuja ei öljyä millään hipoliisterillä/vahalla, ne on helppo putsata esim. rätillä, jos eivät ole kovin likaiset. Liian vähän on liian vähän ja liikaa öljyä ei oo kuin haitaksi. Sottaa paikat ja kerää paskaa kaksinverroin. Ketjut tulee pestyä ehkä 300-400km välein. Seuraavaksi hommaan ultraäänipesurin ketjujen ja muiden osien pesua varten. Eivät näytä olevan pahan hintaisia ja lämmitys + ultra taatusti putsaa riittävän hyvin sopivan pesuaineen kanssa.Kun ajaa kuivalla ketjulla(Ölyä väin nivelissä?) niin välityksen äänet kasvavat kyllä melkoisesti.
Tässähän se koko pointti on. Ei kannata uittaa sitä koko ketjua siinä öljyssä. N. 2ml näyttää menevän öljyä ketjun voiteluun, kun tipauttaa tipan/nivel. Siitäkin jää vielä pyyhittävää. Tuollakin annostelulla se nivel ui öljyssä. Jos jostain löytyisi tällainen suht liukas ja juokseva öljy joka on ympäristölle vaaratonta, niin sitä voisin koittaa.keräsihän se pölyä vaikka keittämisen jälkeen rätillä koitti mahdollisimman hyvin ylimääräisen poistaa.








Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit